Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem Ładownia Honda accord 2,2 ictdi 2004

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
148 odpowiedzi w tym temacie

#31 Adam2004

Adam2004
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 04.09.2016

Do mechanika dojade :)
  • 0

#32 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:58, 04.09.2016

ładowanie przy sprawnym alternatorze powinno być ok 14.4 V.

Prawidłowe napięcie ładowania powinno wynosić od 13.9V wartość minimalna do 14.6V wartość maksymalna. Przyjmuje się że jak ma 14V i więcej...to jest do maksimum, to jest w porządku. Sprawdza się zawsze na akumulatorze...jeśli jest do niego dostęp. I zawsze na włączonych światłach.  Wyjątkiem są stare i bardzo nowe samochody, bo miałem przypadki ładowania w starych autach 13.8 i wszystko grało. W nowych może być nawet 15V. ale to są wyjątki od reguły. Praktycznie prawie wszystkie samochody będą miały od 13.9V do 14.6V


  • 0

#33 Adam2004

Adam2004
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:45, 05.09.2016

No Panowie auto u mechanika akumulator sprawny ladowanie 14,4v
To tyle narazie wiem
Zobaczymy co dalej:)
  • 0

#34 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:00, 05.09.2016

No Adam2004 przyzwyczaiłeś nas do swoich niejasnych wypowiedzi więc w napięciu czekamy na wyjaśnienia na spokojnie po powrocie do domu sprawnym autem ;-)
  • 0

pzdr


#35 Adam2004

Adam2004
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 05.09.2016

Tolakowy nie jasna jest niestety cala sytuacja z moja Hania raz działa raz nie, wiec przekazywalem to co się dzialo:)
  • 0

#36 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:04, 05.09.2016

Skoro jest to loteria to może być rzeczywiście coś z regulacją napięcia. Pamiętaj że jest u nas jeszcze coś takiego jak ELD czyli taki dżinks regulujący napięcie i jest on na dnie skrzynki bezpieczników ;-)
Ale skoro altek wył i kopcił to choćby przez następny tydzień pracował poprawnie to w pierwszej kolejności bym go zregenerował.
  • 0

pzdr


#37 andmajk

andmajk
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 06.09.2016

Czołem Panowie,

 

Mam nadzieję, że Adam się nie pogniewa jeśli podłączę się pod jego temat ale w sumie mam podobny problem i nie chcę zakładać nowego wątku.

 

Otóż tydzień temu, zapaliła mi się ikonka ładowania w drodze do pracy, auto resztką sił dojechało i gdy zgasiłem silnik było już kompletnie dead - tylko cykanie ze stacyjki. Od razu myślałem, że altek padł ale po wyściu z roboty poszedłem do auta i o dziwo odpaliło bez żadnego problemu. Dokręciłem jedną z klem na aku bo była ewidentnie poluzowana i myślałem, że to może była przyczyna. Dzisiaj sytuacja się ponowiła, droga do pracy i znowu ikonka ładowania. Klema się przecież nie poluzowała przez tydzień, jeszcze je wyczyszcze po wyjściu z roboty jakimś papierem drobnoziarnistym i zobaczymy co będzie ale ewidetnie auto ma jakiś problem z ładowaniem.

Komuś przychodzi do głowy co może być nie tak? Ja już zachodzę w głowe :)


  • 0

#38 Adam2004

Adam2004
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 06.09.2016

Pewnie ze się nie pogniewam:)
Auto stoi u mechanika narazie nic nie wiem:P
  • 0

#39 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:25, 06.09.2016

No Panowie auto u mechanika akumulator sprawny ladowanie 14,4v
To tyle narazie wiem
Zobaczymy co dalej:)

To niech pochodzi trochę i pomierzyc jeszcze raz. Miałem taką akcję w mercie , tracił ładowanie po rozgrzaniu się. I też kontrolka nie paliła się. Wymieniłem regulator napięcia ( łożyska przy okazji ) i wszystko wróciło do normy.
  • 0

#40 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 23:23, 06.09.2016

Do andmajk

Luzna klema i zapalila sie kontrolka od ladowania to na 99% uszkodzone diody na plytkach prostowniczych. Czy alternator mocno sie grzeje? Czuc spalenizne?

Naprawa ok. 250zl. Rozwaz kupno uzywanego altka teraz duzo tego z rozbieranych angoli.


Użytkownik iwan edytował ten post 23:28, 06.09.2016

  • 1

#41 Adam2004

Adam2004
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:56, 07.09.2016

Iwan Czesc:) wlasnie u mnie bylo czuć taki smród spalenizny
Jak mechanik rozebral alternator to tam gdzie jest taka płytka plastikowa byl czarny pyl.
Swoja droga troche slaby ten mechanik skoro nie wie co jest grane...

Użytkownik Adam2004 edytował ten post 05:02, 07.09.2016

  • 0

#42 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:59, 07.09.2016

Bo mechanik powinien to oddać do zakładu zajmującego się regeneracją alternatorów.


  • 0

#43 andmajk

andmajk
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 07.09.2016

Koledzy,

 

No więc sprawa wygląda następująco, wczoraj zobaczyłem, że pomimo dociśniętych śrub klema plusowa jest tak luźno, że mogłem ją zdjąć palcem w górę :/

Owinąłem dzisiaj słupek miedzianą taśmą i zacisnąłem kleme jednak aku był już tak słaby, że nie odpalił. Z kabli poszedł normalnie. Akumulator powędrował na prostownik i będzie się ładował pare godzin. Jeżeli sytuacja się znowu powtórzy to mamy albo altka do regeneracji albo aku już umiera :(


  • 0

#44 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:53, 07.09.2016

Zmien 1 lub 2 klemy na porzadne nowe. Owijanie kawalkiem blaszki miedzianej lub wbicie gwozdzia to naprawa tymczasowa w trasie lub za granica. Zrob porzadnie - nowe klemy.

 

Nalezy pamietac

*Przy pomiarze napiecia ladowania ze Honda jest wyposazona w Electronic Load Detector ( ELD ) czyli czujnik obciążenia elektrycznego. Zalacza niskie ladowanie lub wysokie czyli 14,2v. Jest na dnie skrzynki bezpiecznikow.Wada tego czujnika objawia się błędem P1298

*Zdjecie klemy na pracujacym silniku lub luzna klema = uszkodzenie diod.


Użytkownik iwan edytował ten post 13:21, 08.09.2016

  • 0

#45 Adam2004

Adam2004
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 07.09.2016

Wlasnie wróciłem od mechanika u mnie to samo po rozgrzaniu się auta brak ladowania. Jutro altek idzie do regeneracji.

To niech pochodzi trochę i pomierzyc jeszcze raz. Miałem taką akcję w mercie , tracił ładowanie po rozgrzaniu się. I też kontrolka nie paliła się. Wymieniłem regulator napięcia ( łożyska przy okazji ) i wszystko wróciło do normy.[/quote]
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq