Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

BRC czy STAG do k24

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#46 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:28, 24.04.2019

Za dwa miesiące miną 3 lata, jak mam założonego Staga plus wtryski Hana Gold, zbliża się pomału 50 tys. przebiegu i jest ok. Mapy się również nie rozjeżdżają i w zasadzie od przeglądu do przeglądu nie ma co zbytnio poprawiać, skład mieszanki na niezmienionym poziomie i w moim przypadku dodając do tego to, że mam skrzynię automatyczną, jest na dzień dzisiejszy naprawdę ok niezależnie od tego, czy jest zima, czy lato. Aczkolwiek zimą prawie nigdy nie jeżdżę tym autem, to jednak ze dwa razy przy naprawdę dużych mrozach też nie było problemów.
Praktycznie też przy przechodzeniu z benzyny na gaz moment jest płynny, niezauważalny oraz bez żadnego szarpnięcia silnikiem, rozpoznaje się to tylko po krótkim sygnale dźwiękowym przy przechodzeniu na gaz.
To jest niebo a ziemia w porównaniu do instalacji poprzednich generacji.

Dla mnie dodatkowo o jakości Staga świadczy też to, że już dwa razy na niemieckim przeglądzie tüv, analiza spalin przy małych i dużych obrotach wyszła na plus i auto przeszło przegląd bez problemów...
  • 0

#47 Zawad

Zawad
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:C
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:39, 27.04.2019

Proszę nie polecaj w każdym możliwym temacie brc bo niestety ale nie jest tak jak piszesz. Niestety ale jakość montazystow wcale się nie poprawia a nawet powiedziałbym że pogarsza bo tną koszty i skracają czas potrzebny do zamontowania. A jak masz czasu mniej niż potrzebujesz do poprawnego montażu to niestety ale nie da się zrobić poprawnie.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

No właśnie nie jest tak, jak piszesz. Instalacje i technika też idą do przodu. Przykładowo Sequent 32 z OBD - z tego co wiem to stroi się szybciej i precyzyjniej.


  • 0

#48 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:06, 27.04.2019

Tyle tylko że nie ma jak na razie sprawdzić bo soft jest zablokowany i bez klucza nic nie zrobisz.

Jeśli osoba montujaca brc sama mówi że montaż polega na tym że jak rzucisz tak trytytkami montujesz i strojenia na drodze nie ma to wiele mówi.
Sam stroję sq24, staga, techa i porównując możliwości chętnie bym się pozbył sq ale nie chce mi się wiązki przerabiać bo jak chcesz to zrobisz mapę idealnie tak samo jak benzyny ale nie jest to strojenie w 5 minut.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#49 Zawad

Zawad
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:C
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:39, 28.04.2019

No ja wchodzę troszkę z innego założenia. Jak montuję instalację w danym warsztacie, to tam ją serwisuję i jej obsługą zajmuje się w 100% ten warsztat. Jednym słowem ja do tego się nie dotykam:)


  • 0

#50 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:43, 28.04.2019

No ja wchodzę troszkę z innego założenia. Jak montuję instalację w danym warsztacie, to tam ją serwisuję i jej obsługą zajmuje się w 100% ten warsztat. Jednym słowem ja do tego się nie dotykam:)

Tyle że jak ten warsztat spartoli robotę to później znalezienie kogoś kto poprawi będzie ciężkie.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#51 Kubix

Kubix
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:44, 28.04.2019

Czyli wniosek wysuwa się jeden z tego co piszecie. Każda instalacja jest dobra czy to BRC czy coś innego. Cała praca leży w rękach gazownika dlatego przymierzając się do montażu lepiej pierw rozeznać się kogo mamy w okolicy, a nie licytować się co zamontować.


  • 0

#52 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:46, 28.04.2019

tak, tylko kolejny raz - znajdź dobrego gazownika z BRC który jak będą problemy to ogarnie a nie wyśle do Czakramu.

Dlatego nie polecamy BRC


  • 0

#53 Zawad

Zawad
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:C
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 15.05.2019

Tyle że jak ten warsztat spartoli robotę to później znalezienie kogoś kto poprawi będzie ciężkie.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Dlatego trzeba zacząć przede wszystkim od znalezienia sprawdzonego gazownika, który założy instalację profesjonalnie. Wtedy przedmiotowe brc będzie nie do zajeżdżenia.


  • 0

#54 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:24, 15.05.2019

Wiem, bo takiego znalazłem.
Moją instalke montował gość który sam jeździ accordem. Miałem kilka usterek, ale rozwiązali bez problemów.
Tyle tylko, że jak przyszło do wymiany wtrysków to wrzuciłem barracude z racji ceny bo przebiegi robią takie same a koszt całej przekładki zawarł się mniej niż w połowie ceny 2 wtrysków brc.
Jeśli chodzi o porównanie interfejsu i możliwości wprowadzania korekt do mapy w porównaniu do staga-4 nie ma porównania. 2 suwaki nie są w stanie zrobić mapy tak, aby korekty czasu wtrysku szły jednostajnie jak w przypadku staga.
Mając możliwość wyboru drugi raz bym nie szedł w brc. Tym bardziej nie w sq32.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#55 Zawad

Zawad
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:C
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 19.05.2019

No widzę są różne gusta i przekonania. Ja właśnie wręcz przeciwnie, ma instalację od Brc i jestem bardzo zadowolony. Nie mam z nią praktycznie żadnych problemów. W jej soft nie wchodziłem i nie wchodzę. Wyregulował mi gazownik i wszystko jest okej. Co o wtrysków to słyszałem, że są praktycznie nie do zajechania. Ale sam t przetestuję i kiedyś sobaczmy haha:D Z tego co wiem to koszt przekładki się nie opłaca, ale ja tego nie robiłem:D


  • 0

#56 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:51, 22.05.2019

Wiem, bo takiego znalazłem.
Moją instalke montował gość który sam jeździ accordem. Miałem kilka usterek, ale rozwiązali bez problemów.
Tyle tylko, że jak przyszło do wymiany wtrysków to wrzuciłem barracude z racji ceny bo przebiegi robią takie same a koszt całej przekładki zawarł się mniej niż w połowie ceny 2 wtrysków brc.
Jeśli chodzi o porównanie interfejsu i możliwości wprowadzania korekt do mapy w porównaniu do staga-4 nie ma porównania. 2 suwaki nie są w stanie zrobić mapy tak, aby korekty czasu wtrysku szły jednostajnie jak w przypadku staga.
Mając możliwość wyboru drugi raz bym nie szedł w brc. Tym bardziej nie w sq32.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Dużo jest zabawy w zamontowaniu Baracud pod BRC? 


  • 0

#57 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:04, 23.05.2019

Ja się zamknąłem w 3-4h plus strojenie (chociaż w kulturze pracy i jeździe nie było różnicy).

Tyle, że miałem listwę bez czujnika temperatury / ciśnienia i montowałem nie na rozdzielaczu ale na trójnikach

 

Wywalasz listwÄ™

Przelutowanie wtyczek wtrysków

Skracasz weżyki

Zakładasz wtryski na wężyki do kolektora (ja wtryski owinąłem taśmą bawełnianą co by nie obijały się)

Dorabiasz przewody pod zasilanie gazem 

Na ostatnim króćcu do wtrysku (tylko wejście a nie trójnik) wiercisz otwór, gwintujesz go zwykłym M6 i wkręcasz wkrętkę taką jak w kolektor się wkręca. W to miejsce zakładasz wężyk ciśnienia gazu.

 

W przypadku czujnika w listwie dochodzi założenie go na wężu tuż przy listwie. Na lpg forum jest opisane co kupić.


  • 0

#58 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • SkÄ…d:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 11.10.2019

No dobrze a jak to się ma do zużycia paliwa bo ponoć brc pobiera je przy wysokich obrotach silnika bynajmniej tak słyszałem by zapobiec wypalaniu cewki a stag tego paliwa nie pobiera co może wpłynąć na szybsze zużycie cewki. Jest to prawdą czy nie?


  • 0

#59 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:03, 11.10.2019

jakie wypalenie cewki, kto ci takich bzdur naopowiadał?... ogólnie zasada jest taka że jak jest dobra, wydajna instalacja to żadnych dotrysków paliwa nie trzeba bo i po co, ale jak instalacja kiepska, albo majster ma braki w wiedzy/ doświadczeniu, ewentualnie jak jest leń i się mu nie chce poprawnie wystroić instalacji, to włącza dotrysk żeby nie wypalić gniazd zaworów, czy w brc jest to zapięte na stałe czy nie - nie wiem, nie miałem z tym styczności, w polskich lpgtech czy stag można to włączyć, ale jak już pisałem jest to zbyteczne, jak widzę masz 2.0 więc bez problemów instalka gazowa go obsłuży baz dotrysków, trzeba tylko dobrać odpowiednie wtryski i reduktor, niewielu tu na forum ma włączone takie cuda jak dotrysk i jakoś nikt się nie skarży, ja też nie mam, przejechałem coś kolo 70 kkm na lpg i też problemu nie ma, zawory reguluję sam co 20k i nigdy nie miałem z nimi problemów typu podstawione, a więc nie ma problemu z ubogą mieszanką (mam starego staga 4 plus + barracuda 130 + zavoli zeta s)

podstawa to dobre komponenty i najważniejsze - poprawny montaż i bardzo precyzyjne wystrojenie bo jak nie będą te warunki spełnione to na 100% dołączysz do grona niezadowolonych userów i będziesz psy wieszał na lpg, czego ci nie życzę :)

aha, gazownikom radzÄ™ tak nie wierzyć szczególnie tym maÅ‚o znanym, ja znam takiego ktory lokalnie byÅ‚ bardzo polecany, same ohy i ahy jak to zaj..cie montuje, szybko, sprawnie, dobrze i w ogóle, a jak sie później okazaÅ‚o wypuszczaÅ‚ auto po autokalibracji, no bo "komp benzynowy se poradzi i skoryguje dawkÄ™"  :om:  :DD - auto byÅ‚o tu opisywane kiedyÅ› tam, moze jego ówczesny wÅ‚aÅ›ciciel sie odezwie, jest aktywny na forum, także jak czytam wypowiedzi typu gazownik ustawiÅ‚ ja siÄ™ nie znam, jestem zadowolony, ale cos mi bÅ‚Ä…d skÅ‚adu mieszanki wyskakuje, to nie skomentuje tego, i co najważniejsze nie chce nawet sÅ‚yszeć o instalacji Brak Regulacji Czegokolwiek, znaleźć dobrego majstra od tego jest naprawdÄ™ sztukÄ…, a samemu w tym pogrzebać siÄ™ nie da


Użytkownik rafisz edytował ten post 23:36, 11.10.2019

  • 0

#60 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 13.11.2019


cpu

no to nie masz się czym chwalić, skoro ci wyskakuje błąd zbyt bogatej mieszanki, to znaczy że mocno ci się rozjeżdża, błąd wyskakuje gdy korekta przekracza 20% - to bardzo dużo, albo cos nie tak z silnikiem albo coś nie tak z instalką, myślę że zdajesz sobie sprawę z faktu że nie robi się to z dnia na dzień, a skoro tak - to znaczy że co najmniej połowę przebiegu jeździsz z źle wyregulowaną instalacją, dobrze że w tę stronę ci to leci, gdyby było w drugą (tzn. błąd zbyt ugogiej mieszanki) to już miałbyś głowice do naprawy

Mam bo 100 tysia przelatane od montażu i serce jak dzwon. Niestety Twoje domysły są nietrafione choć z jednym masz rację. Co do regulacji instalacji to musi się za to zabrać fachowiec z prawdziwego zdarzenia. Na takiego trafiłem kilkadziesiąt tyś km temu i do tej pory check już się nie pojawił. Instalacja chodzi jak złoto i z tego co widzę spalanie też mam w granicach minimum. Oleju nie łyka, odpala i przełącza gites. Co do wymiany filtrów to nie interwał a jakość gazu i zbiorników na stacjach ma znaczenie. Po 10 tyś filtry mogą być w bdb stanie albo równie dobrze zarąbane syfem.


Użytkownik cpu edytował ten post 12:25, 13.11.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq