Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zawieszenie, amortyzatory - naprawa po zimie

VI amortyzatory zawieszenie luzy stuki tuleje sworznie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:40, 10.04.2018

Cześć wszystkim

Jako, że za miesiąc będę miał asfalt na osiedlu, a cztery lata jeżdżenia po dziurawej drodze zrobiło swoje, przymierzam się do remontu układu zawieszenia.

Jeżdżąc na zimówkach zauważyłem leniwą reakcję na skręcanie. Samochód jakby z opóźnieniem skręca i z opóźnieniem powraca na tor jazdy. Zwalałem to na opony zimowe i ich wysoki profil. Teraz jak zmieniłem koła z oponami letnimi, to dalej coś jest nie tak. Jadąc 90-100 km/h czuć jak auto delikatnie pływa, myszkuje. Obstawiam, że trzeba wymienić tuleje gumowe drążka wzdłużnego/reakcyjnego (maglownica na 100% nie ma luzów, jedna końcówka była zmieniana). Na 95% są do wymiany amortyzatory. Auto 2001 r. i 204 tys km przebiegu mogę świadczyć, że amortyzatory już mają dość. Co do amortyzatorów, to kupię Kayab. 925 zł to dobra cena za komplet? Dokupię od razu górne poduszki (KYB) amortyzatorów tył/przód (są takie same?). Na amazon można kupić za 130zł 4szt. (KYB).

Prawdopodobnie będzie wymieniony dolny prawy sworzeń (kupiłem dawno i wymieniłem lewy, prawy był ok). Czy tuleje w dolnym wahaczu warto od razu zmienić? W górnych wahaczach był zmieniane tylko sworznie, tuleje nie ruszane. Czy jeżeli trzeba by było robić tuleje i sworznie, to lepiej kupić całe wahacze, czy regenerować?

Co do wymiany gum drążka reakcyjnego, to rozumiem, że trzeba cały dolny wahacz odłączyć?

 

 

 


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#2 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 18.04.2018

Mogę jedynie na 100% powiedzieć że poduszki tył i przód są takie same ;) zużyty amor pewnie też może powodować myszkowanie, ale czy masz zużyte? Geometria ma duże znaczenie. U mnie swego czasu tylne zawieszenie powodowało takie objawy i wymiana tulei w dwóch wahaczach z tyłu pomogła. Oczywiście milion mechaników mówiło, że zawias super, bo ciasno, a było do bani przez te dwa wahacze.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, amortyzatory, zawieszenie, luzy, stuki, tuleje, sworznie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq