Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Poradnik - jak dbacie o lakier

all_gen jak dbać o lakier

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1121 odpowiedzi w tym temacie

#1021 4d1k

4d1k
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:11, 27.05.2018

Soul, nie pracowałem, a masz ze swojego doświadczenia jakieś lepsze propozycje?
Właśnie co do sprzętu, to mam pożyczoną od brata Parkside z lidla :P, ale na jednym z forów znalazłem odpowiedź na pytanie czy się ona nada, że tak ale po lekkich przeróbkach jako napęd do kuli dyskotekowej, więc wolałbym zainwestować w coś innego, np. EUROTEC WPCP109, byłby odpowiedni?
Jaki środek do klocków hamulcowych możesz mi polecić? 
Najpierw FG500, następnie IPA i na koniec PF2500/FF3000?
 
Bojar, chciałem kupić ten zestaw: http://sklep.waxclus...-gwint-m14.html
i skorzystać z gąbek w niej zawartych.
Ok, w takim razie rezygnuje z Black hole, a zamiast niego przed glinkowaniem użyje Vampire liquid. Czym mógłbym zastąpić FK1000P?


  • 0

#1022 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:35, 27.05.2018

Eurotec się już bardziej nada tylko nie przeginaj z obrotami i naszykuj sie na tydzień odpoczynku dla rąk....

Zestaw pasty pady spoko tylko znowu bez sensu 4000.... Poza tym maja jeszcze stare serię menzerny wiec niezbyt to aktualne...


Jeśli robisz to pierwszy raz to mała rada



Kup 250ml menzerny 1000 i 250ml menzerny 2500/3000 do tego z 2 gąbki białe nata(twarde) 1 średnia(pomarańczowe) i 2 miekkie(czarne)

Zacznij od twardej gąbki i 1000... Jak będzie Ci fajnie szło zrób później jeden przejazd tej samej pasty na średniej gabce i później 2500/3000 na czarnej.... Efekt powinien być fajny

Ustal sobie poprawna kolejność czyli mycie, suszenie, tar&glue, mycie, glinka +vampire, mycie, suszenie, i dopiero zabawa z maszyna.... Po każdej kombinacji past wymywasz resztki pasty IPĄ... Kup sobie trochę porządnych fibr, miękkich, grubych... Do tego naszykuj się że pady się zapychaja wiec stąd potrzebne 2 do cięcia żeby nie czekać bez sensu aż wyschnie po myciu jeden pad.... Na zabezpieczenie na start weź coś z soft99, zależnie jaki chcesz efekt taki wosk można kupić... Kosztują trochę ale warto...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 1
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#1023 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:37, 27.05.2018

Zamiarzem przeprowadzić to w następujący sposób:
1. Mycie auta ADBL Shampoo
2. Po wyschnięciu auta ADBL Tar and Glue remover
3. Glinka Vallet.
4. Mycie auta.

Na początku jeszcze dodalbym aktywna pianę, żeby rozmiękczyć brud, dużo łatwiej myć.

No i razem z tar and glue jakiś iron na lakier, coś typu ADBL Vampire, czy Tenzi Krwawa Felga.

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 17:06, 27.05.2018

  • 1

#1024 4d1k

4d1k
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:17, 27.05.2018

Bojar, Tyberiusz i Soul, dziękuje Wam bardzo za rady! 

Bardzo mocno mi to pomogło. W takim razie rozpoczynam przygotowania, jak mi się uda wszystko dobrze zrobić i będzie się czym pochwalić, to efekty wrzucę na forum :)

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)


  • 0

#1025 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:14, 27.05.2018

Dodawac nic nie bede bo chlopaki wyczerpali juz temat ;-)

Ja tylko pracowalem z menzerna, choc to byla tylko chwilowa zabawa i doswiadczenia mi jeszcze duzo brakuje takze nic nie doradze ;-)

A co do maszyny czy ona jest DA? Ja mialem lekki problem z pasta finishowa menzerny i zostaly mi male hologramy i nie wiem czy mozliwe jest wypracowanie tego na zwyklej maszynie - K2 manser ?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1026 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 17:36, 27.05.2018

Soul po której zostały holsy i jaki pad? To rotacja i bez problemu da się zrobić na ideał... Mozliwe że za mało pasty bylo

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#1027 4d1k

4d1k
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:32, 27.05.2018

Soul,

Maszyny jeszcze nie zakupiłem... Jak macie jakieś dobre alternatywy dla euroteca, to proszę piszcie :)


  • 0

#1028 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:28, 28.05.2018

Bojar pasty mam od menzerny... pierwszy przejazd robilem 1100, pozniej 2500 i na koniec finishowa 3000. Pady to flexipads i przejazdy bialy -> zolty -> pomaranczowy. Teraz po Twoim opisie zastanawiam sie czy nie pominac ktorejs z tych past... Musze kupic jeszcze jakis mniejszy talerz bo mam tylko 150 i zastanawiam sie czy nie wziac odrazu gabek z mocowaniem do maszyny zamiast kombinowac z talerzem.

Czytalem co nieco forum kosmetykaaut i wydawalo mi sie, ze do wykonczenia konieczna bedzie maszyna DA...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#1029 Dimmu

Dimmu
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:L
  • KM:112
  • Paliwo:PB
  • Rok:1983
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:06, 28.05.2018

Kup sobie talerz. Z nim jest lepsza praca i większa uniwersalność jeśli chodzi o dostępne pady.  Talerze 130mm i 75mm załatwiają większość rzeczy.
DA dużo łatwiej wykończysz lakier w tym przypadku, co nie znaczy że rotacją się nie da.
 


  • 0

#1030 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:26, 28.05.2018

Tak jak wyzej deironizer to podstawa.
Vampire liquid jest bardzo dobry i na nim tak jak bylo napisane jedziesz glinka. Poslizg tez sie przyda szczegolnie jesli bedziesz jechal tradycyjna glinka.
Ja jak robie auta to polecam clayspongage lub claytowel przyspieszaja duzo prace.

Zacznij w piatek prawie przygotujesz sobie auto pod korekte.

Co do korekty to bez IPY to nawet noe podchodz. Nie chcialbym widziec ile czasu wytrzyma Ci wosk po polerce bez odtluszczenia lakieru

Jesli chodzi o pasty Menzerna jest bardzo dobra szczegolnie 2500 robi mega robote mozna nia bardzo dlugo pracowac i potrafi sporo usunac.

Polecam nowa wersje 2400 ktora daje lepsze wykonczenie.
Jesli bedziesz robil 3 etapy to na wykonczenie daj 3800.

Co do maszyn to jesli tobisz pierwszy raz to jak rotacja to kup sobie termometr do kontroli temperatury
I ogolnie co do techniki i pracy zajrzyj na kosmetykaaut.pl sporo sie dowiesz

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1031 4d1k

4d1k
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:22, 28.05.2018

Zacząłem rozglądać się za odpowiednią polerką, po zagłębieniu się w temacie chciałem zakupić Heckermann R7, jednak czytając o ryzyku przypalenia lakieru i raczej odradzaniu polerek rotacyjnych skierowałem swój wzrok ku polerce orbitalnej Vander VPO709.
Co sądzicie na ten temat?
  • 0

#1032 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:56, 28.05.2018

Zacząłem rozglądać się za odpowiednią polerką, po zagłębieniu się w temacie chciałem zakupić Heckermann R7, jednak czytając o ryzyku przypalenia lakieru i raczej odradzaniu polerek rotacyjnych skierowałem swój wzrok ku polerce orbitalnej Vander VPO709.
Co sądzicie na ten temat?

Z tanszych maszyn moge polecic krauss, fajnie tez sie sprawdzaja adbla maszyny mialem przyjemnosc pracowac na nich. Z calkiem tanich to podobno masner daje rade.

Pracowales kiedys na DA?
Jesli nie to najpierw pocwicz bo moze sie okazac ze np nic nie wytniesz i nie bedziesz zadowolony z efektu.

Na DA tez raczej poszedlbym w inne pasty
Padow tez sa dwa rodzaje zamknietokomorkowe i otwartokomorkowe

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1033 4d1k

4d1k
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 28.05.2018

Właśnie problem jest taki, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach i dopiero zbieram informacje.
Dlatego też zacząłem rozważać zrezygnowanie z DA, gdyż czytałem ze dla początkującej osoby mogą się nie sprawdzić, krótko mówiąc zrobić więcej szkody niż pożytku.
Podobnież dużo bezpieczniejszym wyborem są maszyny orbitalne- i tutaj natrafiłem na Vandera.
Pytanie, czy to prawda i lepiej nie „bawić się” w Heckermanna, Kraussa, ADBL, Masnera i pójść w kierunku Vandera lub jeszcze jakiejś innej maszyny orbitralnej?
  • 0

#1034 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:22, 28.05.2018

Właśnie problem jest taki, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach i dopiero zbieram informacje.
Dlatego też zacząłem rozważać zrezygnowanie z DA, gdyż czytałem ze dla początkującej osoby mogą się nie sprawdzić, krótko mówiąc zrobić więcej szkody niż pożytku.
Podobnież dużo bezpieczniejszym wyborem są maszyny orbitalne- i tutaj natrafiłem na Vandera.
Pytanie, czy to prawda i lepiej nie „bawić się” w Heckermanna, Kraussa, ADBL, Masnera i pójść w kierunku Vandera lub jeszcze jakiejś innej maszyny orbitralnej?

Ja nie znam tych maszyn ja pracuje na kraussi i flexie.

Forum kosmetyka aut lub fb znajdziesz opinie na pewno

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1035 Dimmu

Dimmu
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:L
  • KM:112
  • Paliwo:PB
  • Rok:1983
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:58, 28.05.2018

Właśnie problem jest taki, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach i dopiero zbieram informacje.
Dlatego też zacząłem rozważać zrezygnowanie z DA, gdyż czytałem ze dla początkującej osoby mogą się nie sprawdzić, krótko mówiąc zrobić więcej szkody niż pożytku.
Podobnież dużo bezpieczniejszym wyborem są maszyny orbitalne- i tutaj natrafiłem na Vandera.
Pytanie, czy to prawda i lepiej nie „bawić się” w Heckermanna, Kraussa, ADBL, Masnera i pójść w kierunku Vandera lub jeszcze jakiejś innej maszyny orbitralnej?

Dwa rodzaje maszyn DA - Dual Action i Rotacyjna(kręci się w koło)
Bierz DA jak nie pracowałeś niczym.
Pisząc o maszynie orbitalnej masz chyba na myśli właśnie DA.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, jak dbać o lakier

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq