Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z włozeniem 2 biegu przy 7tys obr

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#16 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:13, 01.02.2017

W mojej opinii to kwestia synchroniAtora.....
  • 0

#17 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 01.02.2017

Synchronizator powoduje zgrzytanie niezależnie od temperatury oleju w skrzyni, może też sprawić, że bieg „wyskoczy” podczas jazdy.

Gdy któryś z nich się zużyje zęby będą  na siebie natrafiały w konsekwencji uszkadzając koła zębate.

  • 0

#18 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:23, 01.02.2017

generalnie problem na 99% leży w skrzyni wysprzeglik sobie daruj bo to na chłopski rozum nie ta droga...nie wiem ile Ci sprzeglo wytryzma jeszcze ale z racji duzych kosztów zrzucania skrzyni i wymiany sprzegła warto połączyć wymianę sprzęgła z remontem skrzyni/jej wymianą na taka w dobrym stanie


  • 0

#19 Civica

Civica
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 01.02.2017

Sprzeglo bylo wymieniane 3 lata temu, w soboty wymienie olej...jak nie pomoze tobtrseba bedzie zrobic remont skrzyni...ktos kojarzy gdzie mozna kupic nowy synchronizator 2 biegu?
  • 0

#20 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:54, 01.02.2017

zdaje sie ze ASO :) pytaj u Jarusnet /Haparts


  • 0

#21 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:05, 01.02.2017

Tez miałem problem z wrzucaniem dwójki przy za wysokich obrotach, to samo z wrzucaniem 3-ki aż obroty nie spadły do ok. poniżej 4 tys. Szczególnie jak się już silnik nagrzał.

U mnie to wszystko to była wina sprzęgła. Nie wysprzęglało już dobrze. Co na sam koniec zresztą było widać też po tym, że aby wrzucić jedynkę na postoju musiałem wciskać do samej podłogi. A zaczynało ślizgać już po lekkim naciśnięciu pedału. Pedał chodził ciężko. Żadne wymiany płynu ani odpowietrzenia nie pomagały.

Po rozebraniu tarcza starta z jednej storny do nitów i nie chciała się przesuwać po wieloklinie. Myślę, że ślizganie już po lekkim naciśnięciu pedału było winą starcia okładzin a niedokładne rozłączanie winą zatarcia się tarczy na wieloklinie. Było to widać także po tym, że jedna strona była starta do nitów (od strony silnika) a druga jeszcze miała odrobinę grubości - normalnie powinna się ścierać jednakowo z obu stron.

Po wymianie sprzęgło chodziło jak piórko i skrzynia zaczęła działać idealnie.

 

Może nie być sprzęgło - może być wina wysprzęglika, pompy ale tak czy inaczej przyczyna jest w tym, że sprzęgło dobrze nie wysprzęgla. Skoro sprzęgło było wymieniane to może tak jak u mnie tarcza zaczyna się zacierać na wieloklinie i po naciśnięciu pedału nie odsuwa się i ociera jedną stroną o koło zamachowe.

Raczej na pewno nie jest to wina skrzyni - zużyte synchronizatory dają inny objaw - skrzynia nie stawia oporu pomimo tego, że nie nastąpiła synchronizacja - czyli bieg wchodzi łatwo ale ze zgrzytem. Jeśli skrzynia się "broni" przed wrzuceniem biegu pomimo braku synchronizacji (bieg nie chce wejść albo wchodzi z oporem i zgrzyt jest ale po pokonaniu oporu skrzyni) to synchronizator działa poprawnie choć wówczas bardzo się zużywa.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 23:09, 01.02.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#22 Civica

Civica
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:16, 01.02.2017

Czyli generalnie trzeba rozebrac wszystko i sprawdzic w jakim stanie jest sprzęgło...a bo raczej pompa ani wysprzeglik to nie bedzie moim zdaniem ...tylko pytanie co maja z tym wspolnego wysokie obroty

Użytkownik Civica edytował ten post 23:27, 01.02.2017

  • 0

#23 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:47, 01.02.2017

Popieram, skoro kolega robił sprzęgło to został wysprzęglik

http://e-katalog.int...0l1t9hcrnnv4k80

a w parze z nim idzie pompa sprzęgła

http://e-katalog.int...0l1t9hcrnnv4k80

padają w podobnym czasie...


  • 0

#24 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:02, 02.02.2017

Czyli generalnie trzeba rozebrac wszystko i sprawdzic w jakim stanie jest sprzęgło...a bo raczej pompa ani wysprzeglik to nie bedzie moim zdaniem ...tylko pytanie co maja z tym wspolnego wysokie obroty

 

No mają. Żeby bieg wszedł to prędkość względna pierścienia przesuwnego i zębatki na kole zębatym muszą się zrównać. Tak jest pod warunkiem, że synchro jest sprawne. Jeśli nie jest to pozwoli na wrzucenie biegu bez oporu/bez czekania na wyrównanie prędkości i bieg wskakuje łatwo pomimo braku zrównania prędkości ale za to ze zgrzytem.

Jeżeli sprzęgło się nie rozłącza i wałek sprzęgłowy ciągle jest "trochę" napędzany to pierścień ślizgowy synchronizatora nie jest w stanie szybko wyrównać prędkości pomimo naciskania na lewarek. Prędkość się w końcu zrówna i bieg wskoczy ale nie dlatego że synchronizator zadziałał tylko dlatego, że obroty silnika spadły na tyle, że prędkość względna pierścienia przesuwnego i zębatki na kole zębatym się zrównały. Nie wiem jak to jaśniej opisać. Można powiedzieć że przy nie do końca rozłączonym sprzęgle synchronizujesz skrzynię silnikiem a nie synchronizatorem a synchronizator tylko działa jak detektor wystąpienia synchronizacji.

 

Mnie bardziej frapowało dlaczego objawy się nasilały po nagrzaniu silnika (a co za tym idzie zapewne i sprzęgła). Na zimno było lepiej. Możliwe że dopiero po nagrzaniu pojawiał się problem z przesuwaniem się tarczy sprzęgła po wielokline. Wieloklin był zupełnie suchy.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 00:11, 02.02.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#25 Civica

Civica
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:06, 02.02.2017

Wszystkim dziekuje za wypowiedzi aczkolwiek im wiecej czytam tym wiem juz coraz mniej 😂😂😂 pompa albo pompuje lub nie ewentualnie moze jedynie z niej plyn leciec a wszedzie jest sucho, a wysprzeglik dziala jak tloczek skoro jest suchy to działa prawidlowo...przynajmniej tak mi sie zdaje
  • 0

#26 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:08, 02.02.2017

Ale zobaczysz jak zmienisz olej  w wielu przypadkach pomogło ,,,,,,,


  • 0

#27 Civica

Civica
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:14, 02.02.2017

Klosz007 chyba mozesz miec racje...teraz mi to jasno wyjaśnileś 😊 generalnie auto mam niecały rok a nie wiem jak jezdzil poprzedni wlasciciel a generalnie po 3 latach tez mozna zajechac docisk lub tarcz...slizgania raczej nie ma i łapie prawie ze odrazu...jedyne co moze mi sie wydawac to pedal chodzi troszke gumowato...
  • 0

#28 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 01:35, 02.02.2017

Fajnie to jest tutaj pokazane:


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#29 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:09, 02.02.2017

Qrde ale jeśli sprzeglo by niedomagalo to chyba jazda agresywna na każdym biegu objawialaby się tym zjawiskiem ...
  • 0

#30 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:34, 02.02.2017

Mam identyczny problem, dwójeczka nie wchodzi.

Ewentualnie jak puszcze sprzęgło cały czas ciągnąc dźwignię, to będzie zgrzytać, ale przy próbie wbicia nie wchodzi, poprostu jest opór na dźwigni.

 

Doszedłem do wniosku, że to jest wina synchronizatora drugiego biegu, który prawdopodobnie uszkodzony jest przez poprzednio zużyte sprzęgło. Wtedy zdarzało się, że ciągnął na sprzęgle i przy zrzucaniu z dwójki na luz na postoju gdy ciągnął to szarpał, więc pewnie wymiana sprzęgła była zbyt późna.

 

W efekcie nie cisnę do oporu na jedynce, bo wtedy dwójki nie wrzucę.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq