Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#31 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 01:36, 18.12.2019

To chyba coś pokreciles bo jest dokładnie odwrotnie, tak w uproszczeniu przez mały otwór łatwiej przepchnąć mniej gęsta ciecz prawda?
  • 0

#32 mefiu

mefiu
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:PL,NO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:27, 18.12.2019

Coobcio mówił o tym ale dotyczyło to nissana 350/370z w których łatwo przegrzać silnik nawet jadąc szybciej autostradą, ale to są zupełnie inne silniki, nie wyobrażam sobie 10w60 zimą kiedy temperatury spadają poniżej 0 jak silniki w naszych autach dostają w dupę zanim pożądanie się rozgrzeją. Okej 10w60 to olej dobry do motor sportów, ponieważ ten olej może pracować w bardzo wysokich temperaturach i nadal mieć właściwości smarne, w samochodach na codzien bez sensu a nawet źle używać taki olej mowa tu o seryjnych nie wysilonych silnikach.

Pewnie o ten filmik chodzi:

Użytkownik mefiu edytował ten post 09:17, 18.12.2019

  • 0

#33 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:04, 18.12.2019

niedawno oglądałem filmik jakiegos yt ubera który mówił o tym jak silniki poddają sie przez olej 5w 30 i nie moge go znalesc. ale ze panewki potrafią sie obrócić i zeby lepiej zalewać 10w 60 poniewż szybciej sie rozprowadza po magistrali itd prosze mnie nie hejtowac niejestem mechanikiem pisze to co sm gdzies usłyszałem ile w tym prawdy nie wiem ale chetnie sie dowiem  

Nawet jeśli producent nie przewiduje stosowania takiego oleju (oleju 10W60 nie ma wśród tych, które producent dopuszcza do stosowania)?
  • 0

#34 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:39, 18.12.2019

W ciemno nie ma co gadać, porównywać dwóch rożnych samochodów. Trzeba by zamontować w acco czujnik temp oleju i jechać autostradą z prędkościami 140/160/180 i obserwować jak się zachowuje temperatura oleju i czy mocno przekracza 100*C. TO samo zrobić na oleju 0w20, 0w30, 5w40, 5w50, czy na jakim tam chcecie testować


  • 0

#35 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:24, 18.12.2019

Przepraszam że przeszkadzam w kolejnej dyskusji olejowej... ale chciałbym przypomnieć tylko pierwszy post tego tematu:

 

http://www.accordklu...asowy/?p=787454


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#36 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:38, 23.01.2020

Honda Accord VI 2.0; 2000 rok produkcji; 147 KM; LPG; obecnie 300 000 km przebiegu (rzeczywiste licznikowe, licznik zawyża jakieś 8%)

Mój przebieg 152 400 km.

W tym czasie wykonałem 13 wymian oleju, średnio co 11 700 km.

Pierwsza wymiana Platinum 5W40.

Dziewięć (9) wymian Valvoline VR1 Racing 5W50 na forum zwanym syropem.

Dwie (2) wymiany Meguin Low Emission 5W40

Ostatnia wymiana Comma X-Flow G 5W40

Filtr zwykle Knecht OC617, ostatnio oryginał Nissan 152089F60A

Pierwsza wymiana zaraz po sprowadzeniu. Był zalany Castrolem i nie wymieniany jakieś 20 tyś km więc wymieniłem tym co miałem pod ręka czyli Platinum i filtr to był chyba Sędziszów.

Po dwóch tysiącach zainstalowałem LPG i tu mnie dopadły te "zwidy" :) czyli wydawało mi się że przez dwa tysiące oleju nie brał. Po zainstalowaniu LPG pobór ustatkował się w wysokości 200 ml na tysiąc (1000) km.

Przez kilka wymian na Valvoline pobór stabilny. Zastosowałem trzy razy płukanki Valvoline i Liquy Moly ,które może czyściły ale wpływu na pobór nie miały, aż zastosowałem płukankę Xado. Dokładnej nazwy nie pamiętam, po której zużycie skoczyło do około 300 ml. na tysiąc(1000) km. Błąd nr 1.

Przy 268 300 wlałem Meguin. Sugerowałem się potrzebą oszczędzania oryginalnego jeszcze katalizatora. Błąd nr 2. Po pierwszej wymianie zużycie było stabilne, czyli około 300 ml. na tysiąc (1000) km. ale po drugiej zużycie skoczyło do około 400 ml. na tysiąc (1000) km.

Pod koniec drugiej zmiany dolewałem już Valvoline 5W40 ze sklepu Action i miałem kilka  naprawdę bardzo szybkich autostradowych tras 2x 700; 1x1000. Accord był bardzo dzielny i mówiąc szczerze obawiałem się zwiększonego zużycia oleju, a było wręcz przeciwnie. Na tych trasa zużycie oleju było zauważalnie mniejsze.

Na oleju Comma X-Flow G 5W40  eksperymenty olejowe się kończą (chyba, że po wyjściu Brytyjczyków z UE cena znacząco wzrośnie) obecnie około 130 zł w Intercarsie. Obecnie po dwóch tysiącach kilometrów napewno dolałem 600 ml. Klawiatura czysciutka, pokrywa może nie lusterko, ale lusterka używam coraz rzadziej ;)

Pokusz sie tylko o jeden wnioseczek, najlepszy olej to Valvoline 5W50 Racing i było przy nim pozostać. No jednak jeszcze jeden; płukanki i dodatki do oleju niepotrzebne wydatki.

No i nie zamierzam wpadać w histerię i robić remont silnika. Mogę żyć ze świadomością, że silnik w moim samochodzie bierze 4 setki oleju na tysiąc (1000)km.


  • 0

#37 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:24, 24.01.2020

Honda Accord VI 2.0; 2000 rok produkcji; 147 KM; LPG; obecnie 300 000 km przebiegu (rzeczywiste licznikowe, licznik zawyża jakieś 8%)

Mój przebieg 152 400 km.

W tym czasie wykonałem 13 wymian oleju, średnio co 11 700 km.

Pierwsza wymiana Platinum 5W40.

Dziewięć (9) wymian Valvoline VR1 Racing 5W50 na forum zwanym syropem.

Dwie (2) wymiany Meguin Low Emission 5W40

Ostatnia wymiana Comma X-Flow G 5W40

Filtr zwykle Knecht OC617, ostatnio oryginał Nissan 152089F60A

Pierwsza wymiana zaraz po sprowadzeniu. Był zalany Castrolem i nie wymieniany jakieś 20 tyś km więc wymieniłem tym co miałem pod ręka czyli Platinum i filtr to był chyba Sędziszów.

Po dwóch tysiącach zainstalowałem LPG i tu mnie dopadły te "zwidy" :) czyli wydawało mi się że przez dwa tysiące oleju nie brał. Po zainstalowaniu LPG pobór ustatkował się w wysokości 200 ml na tysiąc (1000) km.

Przez kilka wymian na Valvoline pobór stabilny. Zastosowałem trzy razy płukanki Valvoline i Liquy Moly ,które może czyściły ale wpływu na pobór nie miały, aż zastosowałem płukankę Xado. Dokładnej nazwy nie pamiętam, po której zużycie skoczyło do około 300 ml. na tysiąc(1000) km. Błąd nr 1.

Przy 268 300 wlałem Meguin. Sugerowałem się potrzebą oszczędzania oryginalnego jeszcze katalizatora. Błąd nr 2. Po pierwszej wymianie zużycie było stabilne, czyli około 300 ml. na tysiąc (1000) km. ale po drugiej zużycie skoczyło do około 400 ml. na tysiąc (1000) km.

Pod koniec drugiej zmiany dolewałem już Valvoline 5W40 ze sklepu Action i miałem kilka  naprawdę bardzo szybkich autostradowych tras 2x 700; 1x1000. Accord był bardzo dzielny i mówiąc szczerze obawiałem się zwiększonego zużycia oleju, a było wręcz przeciwnie. Na tych trasa zużycie oleju było zauważalnie mniejsze.

Na oleju Comma X-Flow G 5W40  eksperymenty olejowe się kończą (chyba, że po wyjściu Brytyjczyków z UE cena znacząco wzrośnie) obecnie około 130 zł w Intercarsie. Obecnie po dwóch tysiącach kilometrów napewno dolałem 600 ml. Klawiatura czysciutka, pokrywa może nie lusterko, ale lusterka używam coraz rzadziej ;)

Pokusz sie tylko o jeden wnioseczek, najlepszy olej to Valvoline 5W50 Racing i było przy nim pozostać. No jednak jeszcze jeden; płukanki i dodatki do oleju niepotrzebne wydatki.

No i nie zamierzam wpadać w histerię i robić remont silnika. Mogę żyć ze świadomością, że silnik w moim samochodzie bierze 4 setki oleju na tysiąc (1000)km.

Też przechodziłem przez podobny etap w swoim civicu, naczytałem się pierdół wypisanych przez serwis zmień olej itp. i tak silnik, który prawie nie brał oleju zużywał 0,5l/1000km. Żałuje, że nie zostałem przy 10w40, bynajmniej nie musiałbym otwierać silnika. 


  • 0

#38 Tizo

Tizo
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 23.02.2020

Panowie. Jestem właścicielem od 2 lat Accorda VII Type-S z 2005 roku. Silnik 2,4 190 KM. Przebieg dobija do 280 000 km. Samochód sprowadzony ze Szwajcarii zalany był Valvoline maxlife 5w40 przez dwie wymiany, a obecnie (trzecia wymiana) silnik pracuje na Motulu EcoNergy 5w30. Oba oleje syntetyki. W każdym wypadku stwierdziłem ubytek oleju i konieczność dolewki. Czytam Forum, opinie i statystyki. Nigdzie nie znalazłem adekwatnej i jednoznacznej odpowiedzi jaki olej wlać przy 280 tysiach na szafie. Pomóżcie coś Mordy. Przy wymianie, a szykuje się na marzec myślę o płukance silnika i do właściwego oleju dorzucę Ceramizer. 


Użytkownik Tizo edytował ten post 19:38, 23.02.2020

  • 0

#39 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:35, 23.02.2020

Jak spore te ubytki ? Specem nie jestem, ale jeśli to około litr od wymiany do wymiany to został bym przy 5w30.
Co do płukanki, to nie testowałem ale dobry olej ma też właściwości myjące i przy racjonalnych interwałach spełnia swoją rolę.

Popytaj też naszego forumowego sponsora - Croma.
  • 0

#40 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:47, 23.02.2020

Nie trzeba było zmieniać oleju strikte protection na olej ekologiczny paliwooszczedny fueleconomy, to był blad. Jak byś trzymał się cały czas tego maxlifa to możliwe, że nic ze spalaniem oleju się nie zmieniło.
  • 0

#41 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 22:36, 23.02.2020

Tizo, jeżeli ci bierze oliwę to bez rozbierania silnika ciężko cokolwiek zdziałać, płukanki możesz stosować, nic nie wybuchnie, też robiłem różnymi (było BG109, jakaś od Milersa, długodystansowa XADO i jeszcze chyba coś), ale poboru oliwy nie zmniejszyłem, czy ceramizer pomoże - wszystko zależy od tego czy pierścienie tradycyjnie dla K serii "stoją", jeżeli "stoją" to żadne super hiper cuda nie pomogą no bo czym ma byc uszczelnione jeżeli pierścienia nie ma (tzn. fizycznie jest ale nie spełnia swojej roli), ceramizer pierścienia nie zastąpi, w takich wypadkach trzeba rozebrać silnik i mechanicznie odczyścić syf, pomierzyć owalizację tulei, i jeżeli wszystko w normie to składać na nowych pierścionkach, no ale spróbuj od tej płukanki, to niewiele kosztuje a może akurat pomoże :)


Użytkownik rafisz edytował ten post 22:37, 23.02.2020

  • 0

#42 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:15, 23.02.2020

Tizo. Twój olej ma spełniać normy ACEA A1/B1 lub A3/B3, lub A5/B5 , żebyś czasami nie zalał oleju niskopopiołowego klasy C2 czy C3 itd... , i pisze po raz kolejny (nawet gdzieś temat na forum stworzyłem) że Firma Honda nie zaleca płukanek w swoich silnikach.


Użytkownik Maxell edytował ten post 23:20, 23.02.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#43 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:21, 23.02.2020

A.co ma się stać od oleju C3?
  • 0

#44 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:44, 23.02.2020

jak pobędziesz trochę na forum to się dowiesz że ostatnimi czasy silniki w hondach dziwnie padają bez wyraźnej przyczyny, ja osobiście mam dwóch podejrzanych, są nimi LPG lub złej jakości olej, ja tylko piszę jaki olej zaleca producent w książce serwisowej, więc Twoje pytanie powinno być do producenta a nie do mnie. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#45 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 09:18, 24.02.2020

Maxell
A co jeżeli olej, np. Neste, ma normę C2 oraz A3/B4? Bo Neste Pro 5w40 taką ma właśnie...

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq