Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#106 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 10:13, 24.04.2017

Regulujemy tak samo jak bez gazu tylko częściej... Robisz po środku zakresu i wtedy masz spokój a robiąc w górnej granicy łatwo przesadzic,i wtedy jest problem
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#107 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:52, 24.04.2017

Reguluj normalnie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#108 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:54, 12.05.2017

Witam. Mam takie pytanie , czy demontujac klawiaturę w F18b2 równocześnie całkowicie odkrecam wałek rozrządu? Mianowicie chodzi o to czy jest możliwość demontażu klawiatury bez ruszania walka (czyli rozpoznania rozrządu i t.p.)
Przepraszam jeżeli nie w tym dziale i z góry dzięki 😉

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#109 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:02, 12.05.2017

Oglądnij

 

O to chodziło?

Jeśli tak to daj znać jak idzie bo mnie chyba czeka to samo.


  • 0

#110 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:08, 12.05.2017

Dzięki za odpowiedź. Ale to inny silnik , chyba że w moim jest takie samo rozwiązanie. Tutaj gość wymienia oringi , ja mam zamiar wymienić uszczelniacze zaworów bez podnoszenia głowicy.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#111 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:41, 12.05.2017

Zależy czy masz pomysł na podtrzymanie zaworów u góry? Jest kilka sposobów na to,sam zmieniałem kilkakrotnie w civicach.( używałem króćca wkręconego w głowicę w miejsce świecy z podłączonym powietrzem)

Ale zastanów się nad tym,abyś sobie kłopotów nie narobił.

Bo skoro pytasz jak zdjąć klawiaturę,to może nie masz dość wiedzy na ten temat?

Nie piszę tego złośliwie,a tylko przestrzegam przed kłopotami.


  • 0

#112 Gab

Gab
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SEDAN
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 12.05.2017

Wymieniając 4 zawory na każdym garku obracać wałem, tak by pozostawiać tłok w górnym położeniu. Wtedy zawory nie wpadną w czeluść komory spalania.  To samo robimy przy regulacji zaworów w kolejności 1, 3, 4, 2.  Po wykręceniu świec i włożeniu gładkiego patyczka będziesz widział kiedy tłok jest w najwyższej pozycji. Może na podtrzymanie zaworu jakimś krzywakiem przez otwór świecy też jest patent. 

Jeszcze jedno pytanie. Skąd masz pewność, że bierze Ci olej przez uszczelniacze? Ja w swoim F20B6 miałem pobór oleju przez zapieczone pierścienie. Zrobiłem sobie wymianę pierścieni, panewek, poczyściłem głowice i dotarłem gniazda, wymieniłem uszczelniacze (przy okazji). Teraz silnik chodzi jak złoto. To stara bajka w tych silnikach jesli dojdzie do przegrzania, przez jazdę na zbyt gęstym oleju lub zbyt niskim poziomie oleju. 

Na 95%u Ciebie będzie to samo i wymiana uszczelniaczy wg mnie nie pomoże. 


Użytkownik Gab edytował ten post 19:57, 12.05.2017

  • 0

#113 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:36, 12.05.2017

Co do demontażu klawiatury pytam bo akurat w tym silniku tego nie robiłem.
Co do potrzymania zaworów juz dorobiłem sobie redukcję ze starej świecy rurki i szybkozłączki pod powietrze.
Co do poboru oleju , wiem przeczytałem chyba już wszystkie tematy i zdaje sobie sprawę ze to mogę być zapieczone pierścionki i wymiana uszczelniacz może nie pomoc. . . Jest jedno ale...mój silnik chodzi idealnie ( według mnie ), mocy mu też nie brakuje ( jak na 1,8 oczywiście 😉) tylko bierze olej. I dla tego trochę szkoda mi podnosić głowicę.
Koszt uszczelniacz jest nie wielki wiec można zaryzykować. Jak nie pomoże, no cóż będę wiedział to z własnego doświadczenia i nie z opowieści. Do odważnych świat należy 😉
Dziękuję tez za przestroge i podpowiedzi. Tak naprawdę jedyne co mnie zastanawia (może czego się obawiam) to żeby nie zgubić klinow (zabezpieczeń) od zaworów bo nie mam zapasowych i unieruchomił bym auto na jakiś czas a mam zamiar zrobić to w jeden dzień...

Jesz jedno pytanie ( dosc istotne)do osób którzy robili głowice w tych silnikach. Ja często zdarza się że prowadnice są do wymiany? Chodzi o to czy są bardzo podatne na zużycie?
Dzięki

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Użytkownik vova777 edytował ten post 16:53, 29.05.2017

  • 0

#114 Gab

Gab
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SEDAN
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:14, 12.05.2017

Zgadza się. Mocy mu nie brak, tak samo jak mojemu nie brakowało, ale żłopał 1L oleju na 1500km.

 

Pobór oleju jest przez zapieczenie oleju w tym "łańcuszku" między pierścieniami  - te pierścionki z pokarbowaną blaszka miedzy nimi dwoma tworzą pierścień olejowy. tam dochodzi z zapieczenia oleju, który normalnie tamtędy cyrkuluje wylatując kilkoma małymi dziurkami do wnętrza tłoka. Te dziurki też miałem zapieczone (przynajmniej połowę z nich). Wystarczy, że zapchają się te dziurki i po dobrym przyciśnięciu na autostradzie masz zapieczenie pierścieni.

 

Pierścienie uszczelniające (2 górne) są odpowiedzialne za sprężanie. One są pełne więc nie kumulują oleju i nie zapiekają się. Dlatego będziesz miał moc i spalanie w pełnym porządku. Jak rozbierałem silnik to te 2 górne pierścienie też miały lekkie ślady po oleju jaki przechodził przez nie ku komorze spalania, a potem ze spalinami. Ale nie tak jak na olejowym, który nie zbierał oleju, bo zesztywniał. Nie rozpierał i nie kontaktował ze ściankami tulei. 

 

Miałem takie same dylematy jak Ty, ale zrobiłem tak jak radzili inni i nie żałuję. Tobie radzę to samo, bo szkoda twojej fatygi na coś co nie pomoże wg mnie na bank. 


  • 0

#115 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:51, 12.05.2017

Bardzo prawdopodobne ze u mnie skończ się tak samo jak u ciebie "Gab" ale dla zaspokojenia własnych domysłów musze spróbować. Do stracenia mam jakieś 150zl (kosz uszczelniaczy) i dzień roboty. A w razie powodzenia zyskać mogę dużo więcej, przede wszystkim spore doświadczenie...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#116 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:33, 13.05.2017

Jesz jedno pytanie ( dosc istotne)do osób którzy robili głowice w tych silnikach. Ja często zdarza się że prowadnice są do wymiany? Chodzi o to czy są bardzo podatne na zużycie?
Dzięki

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Jak robiłem remont w swoim F20B6 to prowadnice na zaworach wydechowych były do wymiany.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#117 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:55, 13.05.2017

No i tu właśnie może być problem...Ale jestem dobrej myśli.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#118 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 16:49, 29.05.2017

Witam. Nie chce zasmiecac tematu, ale tak zostawic tez głupio...
Jestem juz po wymianie uszczelniaczy zaworowych. Wszystko poszło bez żadnych komplikacji. Jak kogoś interesują szczegółowe informacje zapraszam do swojego tematu. Pozdrawiam 😉

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#119 siwy1985

siwy1985
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:36, 05.09.2017

Kolego jestem tez po wymianie uszczelniaczt po skreceniu wszystkiego i przed 1 odpaleniem wyregulowalem zawory 1 raz w życiu :) po odpaleniu silnik głośno chodzi tak jakby z pod dekla zaworów wlasnie:( dodaam ze wymienialem Upg zawory wydechowe byly szlifowane egr przepustnica krokowy zawor vtec wszzystko wyczyszczone. Reset robiony chodzi jak traktor i obroty faluja 1000 rpm 2500 rpm
Pomożesz ??? U Cb odrazu po 1 odpaleniu bylo git ??
  • 0

#120 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:06, 06.09.2017

Falowanie wskazuje na lewiznę.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq