Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Biegi ciężko wchodzą po wymianie oleju w skrzyni

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:26, 20.02.2015

jaca, jasne, że pozwoliłem sobie trochę wyolbrzymić Twoje słowa, ale tylko po to, aby właśnie uwypuklić hmm "bzdury" ;)

Wiedzy "Oplowców" w żaden sposób nie podważam. Ale nie ma możliwości, aby ich teorie przekładać do Hondy. I nie, nie ma czegoś takiego, że samochód jak każdy inny. Pomijając już sam fakt, że mówimy o dwóch totalnie różnicy zakątkach świata. Nawet same japończyki się między sobą zauważalnie różnią. Jestem pewien, że żadna osoba z Opla nie znałaby "tajników" i "kruczków" Hondy, jeżeli nie  miała z nią nigdy styczności. Niestety, ale właśnie po takim podejściu "auto jak każde inne", rodzą się opisywane problemy na forum po "fachowcach". Jak ktoś jest od wszystkiego, to jest do niczego.. albo naprawdę jest Guru.

 

Co do niekompetencji ASO... zauważ przede wszystkim, że autor tematu ma podane Szwajcaria. Zakładając, że robił to właśnie tam, nie masz zielonego pojęcia (i ja też nie) jaka tam panuje polityka. Poza tym, czytając różne tematy, widać, że i u nas ASO święte nie są, ale to nieistotne. Przede wszystkim wypowiedziały się dwie różne osoby z podobnym problemem i stąd mogą wynikać także nieścisłości w poradach.

 

Co do gęstości olei i temperatur zewnętrznych. Okej, wyczuwam drobną różnicę, zgadzam się oczywiście. Ale przyznasz, że nie jest tak, że przy -30*C jak jest dobry akumulator, odpalasz, masz zalane 10W40 i silnik początkowo chodzi na 500 obrotów, bo olej stawia mu taki opór ? Tak samo ze skrzynią biegów, nie powinno mieć tendencji do samego "ruszenia". Takie coś może mieć miejsce, ale tylko i wyłącznie, jak przednia oś jest podniesiona i sama masa auta nie stawia oporów, wtedy na zimnym silniku faktycznie koła mają tendencje do obracania się na biegu jałowym z racji panującego "klejenia oleju". Ale bez problemu zatrzymałoby je 2-letnie dziecko. To gdzie tutaj ruszenie 1400kg auta ? :)

Poza tym trzeba zwrócić uwagę na fakt, iż problem staje się mniej wyczuwalny (nawet nie ustaje, a staje się mniej wyczuwalny) dopiero po bagatela ponad 20 minutach. Podniesione koła przestają się kręcić po około pięciu, może siedmiu. Nie ma fizycznej możliwości aby olej rozgrzewał się (nie mówimy tutaj nawet o  osiąganiu temperatury roboczej, a o zwyczajnym wygenerowaniu kilku *C więcej) tyle czasu. Chyba tylko hipolowi z Ursusów zajęłoby to tyle czasu. Wciśnięte sprzęgło powoduje całkowite rozłączenie skrzyni. Po jego puszczeniu, ale dalej na luzie zaczyna się obracać wałek sprzęgłowy i tylko tyle. Żadne koło zębate nie jest zapięte i każdy synchronizator jest "luźny", tj. nie jest dociskany i swobodnie się obraca. Skoro stało się to bezpośrednio po wymianie oleju w skrzyni, to i tutaj analogicznie doszukiwałbym się problemu początkowo. Wiadomo droga eliminacji.


  • 0

#17 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 20.02.2015

Bylem u mechanika i powiedzial ze sprzeglo jest juz troche zuzyte ale jeszcze moge nim troche posmigac:)Tylko dalej nie wiem czemu jak przeciagne samochod na 1 biegu do 5tysiecy obrotow to czasami ciezko mam wrzucic 2 bieg?Czym to jest spowodowane?Tak jak pisal kolega musze podciagnac pedal sprzegla 1-2cm w gore?Da to cos?

 


  • 0

#18 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:10, 20.02.2015

Jeżeli tylko z 1 na 2, a na wyższych obrotach jest już prawidłowo po samą odcinkę, to jak dla mnie sprawa prosta i kuleje synchronizator drugiego biegu. Wg mnie żadna korekta nie pomoże. Unikaj przeciągania na jedynce, to pożyje, w przeciwnym wypadku będzie chodzić co raz gorzej.


  • 0

#19 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 22.02.2015

Drogo taki synchronizator kosztuje?Ciezko go wymienic?Samemu da rade?


  • 0

#20 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:42, 22.02.2015

Podejrzewam, że nawet nie masz pojęcia gdzie on się znajduje i jak wygląda.

Demontaż skrzyni z auta, otworzenie jej, rozłożenie wałków, wymiana synchra, poskładanie z uwzględnieniem ewentualnych zmian w tolerancjach i uszczelnieniem obudów, no i włożenie z powrotem z zalaniem świeżym olejem. Koszt całości robocizny z częściami, szacuję na jakieś okolice Tysiąca. Przy okazji trzeba mieć na uwadze, że może wymianie podlegałoby któreś łożysko w skrzyni lub uszczelniacz, skoro już rozłożone. A niech na koniec okaże się jeszcze, że sprzęgło jest już w kiepskiej kondycji.


  • 0

#21 Michuu

Michuu
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 22.02.2015

Niestety ale co do roboty skrzyni musi być już łepski facio :)

Robota skrzyni wiąże się już z niezłymi kosztami. Jak wymieniasz synchro 2 biegu warto pomysleć o 3rójce jak już skrzynia jest w proszku. Do tego przegląd wszystkich łożysk itd.... Koszt będzie większy niż 1yś.

 

Ja siedząc całe życie w autach pracując 3 lata jako mechanior nigdy nie dotknę skrzyni... dla mnie to czarna magia :)


  • 0

#22 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:11, 23.02.2015

Remont skrzyni na nowych gratach jest nieopłacalny dla dupowozu, ma on jedynie sens w samochodzie upalanym, w którym skrzynia ma być perfekcyjna. Za tysiaka można zrobić remont na używanych gratach, czyli przesuwki, synchra, bazy z czegoś w dobrym stanie.


  • 0

#23 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:11, 24.02.2015

Witam,

Dwa miesiące temu mechanik mi wymienił olej w skrzynie biegów. Silnik 2.4, skrzynia manualna, przebieg 120tys. km (oryginalny).
Od tamtej pory zauważyłem, że biegi zaczęły ciężej wchodzić. Poprzednio nie było z tym problemu.

Hi Jarek,

w manualu Hondy jest napisane: b075.gif

Należy używać tylko MTF Hondy. (Naturalnie można użyć także inne oleje MTF innego producenta jak ma te same specyfikacje = właściwości.)
Użycie oleju SILNIKOWEGO  może spowodować cięższe wrzucanie biegów, bo brakuje w nim specjalnych dodatków.

TYLKO jeżeli MTF nie jest dostępny = nie ma się oleju MTF można przejściowo użyć olej silnikowy o  lepkości SAE 10W-30 lub 10W-40.
 

Tak wiec olej silnikowy jest dopuszczalny ale ze względu na brakujące w nim dodatki powinno się moim zdaniem taki olej częściej zmieniać.
 

W warsztatach trzeba patrzeć na ręce mechanikom, bo niektórzy „specjaliści”  a050.gif, także u  Hondy, leją bez pytania oleje silnikowe do skrzyni biegów. a045.gif
Najlepiej jest przynieść MTF-olej ze sobą albo przed wymianą się spytać = upewnić ze będzie użyty olej MTF.
Wtedy jest pewność ze został użyty prawidłowy olej i ma się spokój.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:47, 24.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#24 Michuu

Michuu
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:21, 26.02.2015

Remont skrzyni na nowych gratach jest nieopłacalny dla dupowozu, ma on jedynie sens w samochodzie upalanym, w którym skrzynia ma być perfekcyjna. Za tysiaka można zrobić remont na używanych gratach, czyli przesuwki, synchra, bazy z czegoś w dobrym stanie.

 

No wiesz w skarpetki też możesz kupić używane w końcu będą tylko zużyte.

Każdy ma wybór ....

 

Mnie życie nauczyło albo robisz coś dobrze co wiąże sie z kosztami albo nie rób wcale. Oszczędny dwa razy traci :)


  • 0

#25 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:40, 26.02.2015

Wiesz ja nie jestem mechanikiem, a kilka skrzyń zrobiłem, więc w tym temacie wiem co z czym się je i nie musisz mnie pouczać swoim "doświadczeniem" w tej kwestii  :)


Użytkownik LukasN edytował ten post 15:41, 26.02.2015

  • 0

#26 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:23, 27.02.2015

A jakas inna przyczyna niz synchronizator moze by ze ciezko mi wchodzi 2 bieg?Sprzeglo jak jest nadpalone to nie od tego tez troche?Bo mam jak wcisne pedal spzegla to mam takie tykniecie,pukniecie.To tez moze sie z tym wiazac?


  • 0

#27 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:44, 27.02.2015

Te pukniecie to może być zużyta pompa sprzęgła, jeżeli jest to przy pedałach, jeżeli przy sprzęgle to łożysko wyciskowe też może wydawać jakiś odgłos. Dobrze byłoby jakbyś precyzyjnie zlokalizował skąd jest ten dźwięk :)


  • 0

#28 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 01.03.2015

 

Dokladnie ten dzwiek pochodzi z pedalu sprzegla.Jak go wciskam to jest takie pukniecie,tykniecie taki jakby przeskok w pedale sprzegla.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq