Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Klima się nie załącza, dziwnie pracuje// Przekaźniki klimy// Czujnik ciśnienia klimatyzacji "zamienniki"

VII klima problem z klima elektryka klimy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
479 odpowiedzi w tym temacie

#241 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:47, 04.06.2016

A wymieniał ktoś z was osuszacz klimatyzacji w VII?

 

Wymieniałem, jest wbudowany w "chłodnicę klimy" po prawej stronie, śruba imbusowa znajduje się od spodu.

 

Ale zrobiłem to chyba bardziej dla zabawy i dlatego, że miałem dostęp do pudełka nowych "zielonych oringów" bo po 10 latach skraplacz jest tak strzaskany kamieniami, że lada moment może się rozszczelnić i najlepiej kupić nowy komplet.


Użytkownik Pejot edytował ten post 21:47, 04.06.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#242 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 06:53, 05.06.2016

Może napiszę jeszcze dla wszystkich, że u mnie klima nie chodziła najpierw z powodu braku czynnika, a po dwóch miesiącach chodziła 10.15 minut i przestawała. 

 

Sprawdzą okazał się przekaźnik. Z resztą ten temat mnie na to naprowadził i po 30 minutach wszystko sprawne:D 

 

9554569700_1589129146_thumb.jpg 

 

 

Chodź obstawiałem jeszcze czujnik ciśnienia ale przy sprawdzaniu pozycji nr 10 na diagnostyce nie było ERR także go odrzuciłem jako winnego.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#243 Bauer

Bauer
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 12.06.2016

Statom, bardzo dziękuję za link.

 

System wygenerował mi błąd "S" - zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia A/C. Czy wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji to rzecz od której powinienem zacząć?

Wymiana czujnika rozwiązała problem.


  • 0

#244 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:55, 13.06.2016

U mnie dziwnie się klima też zachowuje... Po nocy, rano włączam i dupa - wentylator stoi, sprężarka się nie odpala.... Po kilku h postoju, jak gdyby nic potrafi zaskoczyć i działa bez problemu... U mnie w amerykańcu nie można kodów DTC sprawdzić... Klima nabita czynnikiem na nowo... przekaźniki zamieniłem miejscami - bez żadnej poprawy. 


  • 0

#245 Red Bull

Red Bull
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 20.06.2016

problem rozwiązany, przyczyna okazał się jeden z dwóch czujników przy filtrze oleju który blokował załączenie klimy, ów czujnik został ominięty i klima śmiga aż nie chce się wychodzić z auta.

Mozesz napisac co dokladnie zrobiles z tym czujnikiem i jak go zlokalizowac? Mam podobny problem z klimatyzacja!


  • 0

#246 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:56, 22.08.2016

http://www.accordklu...e-2#entry661744

 

 

Ktoś coś podpowie? :>


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#247 koles142

koles142
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 30.03.2017

Cześć

Podepnę się pod temat. Kupiłem niecałe dwa tygodnie temu Accorda. Było chłodno, klima na auto więc ciągle grzała, przy pierwszym słońcu okazało się, że nie chłodzi :( W trybie auto wentylatory pracują, wydaje mi się, że kompresor się włącza (słychać takie jakby cyknięcie, większe obciążenie silnika). Nie mam pojęcia czy jest nabita (sprawdzę to przed Wielkanocą bo aktualnie jestem poza Polską). Naczytałem się na forum o klimatyzacji w Acco i mam kilka pytań. Po włączeniu klimy na auto powietrze leci jakby letnie, aczkolwiek nie chłodzi auta. Próbowałem zrobić autodiagnostykę, tak aby sprawdzić czy wyrzuca błędy. Niestety auto+off trzymane ponad minutę nie dają efektu - nic się nie pojawia, żadne 88 ani nic - to dobrze bo nie ma błędów czy test nie jest wykonany? Zrobiłem drugi test auto+dual opisany tutaj: http://www.accordklu...iałania-układu/

 

Wyniki testu:

1. 25

2.17

3. 01

4. 61

5. 25

6. C9

7. 01

8. 00

9. 21

 

Czy jest coś niepokojącego w wynikach, może to ktoś zinterpretować?

 

Patrzyłem pod maską na czujnik ciśnienia, aczkolwiek nie łączyłem pinów drutem, wizualnie żadne kable nie są uszkodzone :D Obok czujnika jest takie okienko, powinienem w nim coś widzieć? Poniżej fotka jak to u mnie wygląda:

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Otworzyłem także zaworek na rurce niskiego ciśnienia, przy naciskaniu bolca słychać syczenie z tym, że nie wiem czy to powietrze czy czynnik (nie ma żadnej mgiełki, zapachu ani nic podobnego, brzmi jak powietrze z kompresora i tyle)

 

Czy macie może jakieś pomysły? Czy nabijać układ czy najpierw sprawdzić szczelność? Najbardziej martwi mnie brak możliwości wykonania testu.

 

Dziękuję


  • 0

#248 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:30, 30.03.2017

Widzę że słabo kolego przeczytałeś ten temat. 

Skoro w pozycji nr 5 masz masz 25 stopni to na pewno nie chłodzi, tym bardziej że temp.wnętrza pozycja nr 1 to także 25 stopni. 

Przy sprawnym układzie, świeżo po nabiciu wartość z czujnika-pozycji nr 5 oscyluję w okolicach 3,4 stopni.

Czy sprężarka klimatyzacji chodzi wystarczy zerknąć na kompresor, będzie widać kiedy sprzegiełko załączyło a kiedy nie.

Jak nie załącza to albo mała ilość czynnika, jak załącza dosłownie na dwie minuty to przekaźniki. 

O przekaźnikach też pisałem dokładnie co i jak w jakimś temacie z AC.

Pierwsze co bym zrobił to jechał i podłączył maszynę, ona oceni ile jest czynnika i czy szczelność jest.

Następnie dopiero potem zawracał bym sobie głowę przekaźnikami.

U mnie też się klima nie załączała, a miałem może ze 100g czynnika. Po nabiciu wszystko działo tak jak ma, tylko że po miesiącu zaczęła się klimatyzacja rozłączać, wtedy wymieniłem przekaźniki( chleb powszedni w VII), a po miesiącu padł rezystor dmuchawy :P Też chleb powszedni :P Bynajmniej już nic mnie nie zaskoczy hehe.

A za przekaźniki czy rezystor dmuchawy zapłacisz grosze. 

Także daj znać jak wrócisz z serwisu klimatyzacji, a dopiero potem zawracanie sobie głowy duperelami. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#249 koles142

koles142
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:15, 31.03.2017

Widzę że słabo kolego przeczytałeś ten temat. 

Skoro w pozycji nr 5 masz masz 25 stopni to na pewno nie chłodzi, tym bardziej że temp.wnętrza pozycja nr 1 to także 25 stopni. 

Przy sprawnym układzie, świeżo po nabiciu wartość z czujnika-pozycji nr 5 oscyluję w okolicach 3,4 stopni.

Czy sprężarka klimatyzacji chodzi wystarczy zerknąć na kompresor, będzie widać kiedy sprzegiełko załączyło a kiedy nie.

Jak nie załącza to albo mała ilość czynnika, jak załącza dosłownie na dwie minuty to przekaźniki. 

O przekaźnikach też pisałem dokładnie co i jak w jakimś temacie z AC.

Pierwsze co bym zrobił to jechał i podłączył maszynę, ona oceni ile jest czynnika i czy szczelność jest.

Następnie dopiero potem zawracał bym sobie głowę przekaźnikami.

U mnie też się klima nie załączała, a miałem może ze 100g czynnika. Po nabiciu wszystko działo tak jak ma, tylko że po miesiącu zaczęła się klimatyzacja rozłączać, wtedy wymieniłem przekaźniki( chleb powszedni w VII), a po miesiącu padł rezystor dmuchawy :P Też chleb powszedni :P Bynajmniej już nic mnie nie zaskoczy hehe.

A za przekaźniki czy rezystor dmuchawy zapłacisz grosze. 

Także daj znać jak wrócisz z serwisu klimatyzacji, a dopiero potem zawracanie sobie głowy duperelami. 

Dzięki za odpowiedź :) A jak uważasz, nie lepiej sprawdzić jeszcze "na krótko" czujnik ciśnieniowy? Z tego co czytałem to przy wymianie cały czynnik wycieka z instalacji, więc może lepiej przed sprawdzić na krótko czujnik, jak ruszy klima i zacznie dmuchać zimnym to znaczy, że w układzie jest czynnik ale uszkodzony jest czujnik. Co uważasz?


  • 0

#250 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:18, 31.03.2017

W serwisie klimy odzyskają większość czynnika z układu zanim wymienią czujnik (lepiej nie omijać czujnika bo wykończysz sprężarkę - żeby ominąć wystarczy zewrzeć styki we wtyczce czujnika).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#251 koles142

koles142
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 01.04.2017

Chciałem ominąć czujnik tylko w celu sprawdzenia czy padł czujnik. Nie ma opcji jeżdżenia z drutem we wtyczce :) Orientujesz się może czy ten czujnik to jakaś egzotyka czy jak pojadę do serwisu klimy to będą go miec? Czy może lepiej kupić i jechać z czujnikiem?
  • 0

#252 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:13, 06.04.2017

Bez problemu kupisz nowy czujnik na allegro, chińczyki nawet dobrze się sprawują.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#253 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:01, 20.04.2017

i jak sytuacja???

 

Dzisiaj przy +15 sprawdzałem sobie klimatyzację, do tego diagnostyka, zauważyłem że z centralnych nawiewów jest różnica spora w temp. wylotowej powietrza,tzn po stronie pasażera powietrze jest wyraźniej chłodniejsze niż po stronie kierowcy.

Pod pozycją 6 czyli poziom otwarcia mieszania powietrza po stronie kierowcy mam C9, a po stronie pasażera czyli pozycja 7 pokazuje mi 1, dzieje się tak tylko gdy temp.mam ustawioną na LO, przy np. wartości 16 stopni już strona kierowcy i pasażera pokazuje taki sam stopień otwarcia. Coś mam uwalone ?? czy wszystko jest w porządku?  Co oznacza to C9? Dodam że klima działa elegancko i dzisiaj dobiła nawet  do 2 stopni temp wylotowej z parownika  :diabelgrin: (pozycja 5)


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#254 LUKASZ WWO

LUKASZ WWO
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:bolszewo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 19.06.2017

siemka.

U mnie klima też niestety padła.

 

Błąd 10 po diagnozie auto dual

test auto off pokazuje :

Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia A/C

 

tak więc odczepiłem wtyk 3 pinowy z czujnika ciśnienia klimy .

sprawdziłem miernikiem napięcia:

1 pin 5v chyba wentylatory

2 pin środkowy 3.7 v i po podłączeniu masy do środka klima zaczyna działać(wentylatory pracują i sprężarka)

3 pin 0 v. sprężarka

sprawdziłem kable nigdzie nie widzę uszkodzenia.

myślałem o czujniku ciśnienia klimy ale powinno być napięcie 5v na tych dwóch pinach zewnętrznych.

 

proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki :)


  • 0

#255 LUKASZ WWO

LUKASZ WWO
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:bolszewo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:17, 20.06.2017

chyba że pomiędzy czujnikiem ciśnienia klimy a sterowaniem klimą jest jakiś bezpiecznik czy przekaźnik.

kojarzy ktoś ? 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klima, problem z klima, elektryka klimy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq