Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dobór felg na lato do Accorda VII

VII felgi koła

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
447 odpowiedzi w tym temacie

#361 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:55, 04.01.2019

Dokładnie, ja na samym ET felgi zyskałem na każdym kole 21mm rozstawu na zewnątrz, a teraz w zimie to i na letnich oponach idzie zaoszczędzić, nie patrząc na markę to 225/50R17 w 1000pln kupisz takie letnie które na wodzie mają ocenę B xD

Użytkownik Ronin78 edytował ten post 19:57, 04.01.2019

  • 0

#362 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 20:02, 04.01.2019

ET55 i 7,5" to parametry felgi VIIIgen. Ż tym ET jest tak, że im mniejsze, tym koło wychodzi bardziej na zewnątrz auta. Jest to liczba podana w milimetrach. Oznacza odsunięcie płaszczyzny mocowania felgi od jej geometrycznego środka. A zatem, im większe ET, tym obręcz felgi i opona są bardziej schowane w nadkolu, im mniejsze ET, tym bardziej obręcz i opona wyjdzie na zewnątrz.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#363 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:11, 04.01.2019

Ważna oczywiście szerokość, w moim przypadku zewnętrzne części felgi wychodzą 21mm na zewnątrz, a wewnątrz felga wychodzi jedyne 9mm. Jest tyle zmiennych, że znalezienie felgi pod gust, w jakimś tam limicie powiedzmy 1200pln, o odpowiednich parametrach wcale nie jest takie łatwe pomimo dużego wyboru na rynku. Polecam szukać na Olx, ja kupiłem tam komplet za 1150 gdzie na allegro taki sam był za 1400. Allegro łoi 10% prowizji od sprzedaży, a przy takich kwotach to rozbój w biały dzień.
  • 0

#364 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:20, 04.01.2019

ET55 i 7,5" to parametry felgi VIIIgen. Ż tym ET jest tak, że im mniejsze, tym koło wychodzi bardziej na zewnątrz auta. Jest to liczba podana w milimetrach. Oznacza odsunięcie płaszczyzny mocowania felgi od jej geometrycznego środka. A zatem, im większe ET, tym obręcz felgi i opona są bardziej schowane w nadkolu, im mniejsze ET, tym bardziej obręcz i opona wyjdzie na zewnątrz.

 

Jak jest z tym ET i szerokościami felgi to już wszystko wiem i zostało mi to bardzo dobrze wytłumaczone. ;)

 

Ważna oczywiście szerokość, w moim przypadku zewnętrzne części felgi wychodzą 21mm na zewnątrz, a wewnątrz felga wychodzi jedyne 9mm. Jest tyle zmiennych, że znalezienie felgi pod gust, w jakimś tam limicie powiedzmy 1200pln, o odpowiednich parametrach wcale nie jest takie łatwe pomimo dużego wyboru na rynku. Polecam szukać na Olx, ja kupiłem tam komplet za 1150 gdzie na allegro taki sam był za 1400. Allegro łoi 10% prowizji od sprzedaży, a przy takich kwotach to rozbój w biały dzień.

 

Jasne, że tak, szukam tu i tu, tylko zastanawiam się jak najlepiej szukać felg, bo na olx, nie za wiele mogę podać parametrów, więc zostaje wpisać w wyszukiwarkę "Honda 17", a na allegro jak zaznaczam rozstaw śrub i otwór centrujący, to też niewiele osób je podaje w swoich aukcjach i mało też po wpisaniu pokazuje się aukcji, więc też zostaje  wpisać "Honda", a Wy w jakiś inny sposób szukaliście? 
Oczywiście lepiej szukać felg gdzieś w pobliżu siebie? Nie kupować felg z daleka przez wysyłkę?
Jeśli chodzi o opony, to już przejdę to innego tematu, nie będziemy tutaj robić offtopu, bo też będę miał kilka wątpliwości i pytań. 


  • 0

#365 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:53, 05.01.2019

to kupuj z profilem 45:p a za 300/400 PLN znajdziesz do obniżenia sprężyny eibacha czy h^r :diabelgrin: :diabelgrin:

Czasami sam zakup sprężyn to dopiero początek jak masz zapieczone śruby w zawieszce, co jak wiemy zdarza się czesto w Acco.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#366 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:29, 05.01.2019

U mnie wymiana sprężyn to godzina. Każda śruba odkręciła się bez problemu.

Ostatnio przy wymianie rozrządu były odkręcane nawet sanki(wózek) cały i też wszystko się elegancko odkręciły.

Jedynie co można doliczyć do kosztów obniżenia to cambery na tył :P


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#367 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 16:56, 05.01.2019

Tylko pamiętaj że im niższe ET do tego dość szeroka felga i zaczną się problemy ze ścinaniem tylnych wewnętrznych krawędzie opon

Do niedawna, opony ciął negatyw, teraz widzę, że zaczyna ciąć ET z szerokością 😂

Robiłem zbieżność na ET55 i negatyw miałem plus-minus 2.5°, niedawno robiłem zbieżność na ET38 i negatyw nadal mam około 2.3°
IZbtC8k.jpg
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#368 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 17:29, 05.01.2019

Na cięcie wpływa głównie negatyw, owszem, ale ET i szerokość też mają na to wpływ. To czysta fizyka. Kto rozumie jak układają się wektory sił w różnych konfiguracjach, nie będzie miał problemu ze zrozumieniem. A kto nie rozumie, to pyta - należy więc wyjaśnić, a nie wyśmiewać...
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#369 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:48, 05.01.2019

Do niedawna, opony ciął negatyw, teraz widzę, że zaczyna ciąć ET z szerokością

Robiłem zbieżność na ET55 i negatyw miałem plus-minus 2.5°, niedawno robiłem zbieżność na ET38 i negatyw nadal mam około 2.3°
IZbtC8k.jpg

 

 

Jakiś Ty mądry :P Normalnie plusika Ci dam dzisiaj  :diabelgrin:

 

Im niższe ET i większa szerokość felgi tym NEGATYW jest większy który powoduje ścinanie opon od ich wewnętrznej strony.

Także coś źle napisałem?? Czy próbujesz się do czegoś doczepić co średnio Ci się udało haha   :diabelgrin: Musisz się podszkolić co poza załadowanym "tyłem" czy obniżeniem auta wpływa na zmianę kąta pochylenia koła(negatywem) czyli wartością ujemną. 

 

Kolejny świstek którym próbujesz coś udowodnić, też mam dwa świstki, jedne na 16 a drugi na 19 z tej samej stacji diagnostycznej i tak samo ustawionych camberach i co wyszło ?:P zupełnie inne wartości kąta pochylenia koła. Tylko nie będę tego wklejał żeby jakiemuś upierdliwemu człowiekowi coś udowodniać. 

 

 

Kulawy kolega ARTcośtam z natury już tak ma że analizuje każdy mój post i na siłę próbuje mnie krytykować   :diabelgrin: Co mu się średnio udaje.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#370 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 18:43, 05.01.2019

Nie kłócić się !!
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#371 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 18:56, 05.01.2019

Nie kłócić się !!

Co było niestosownego w moim ostatnim wpisie, że go usunąłeś?

To, że napisałem, że w moim przypadku, zmiana ET z 55 na 38, nie zmieniła wartości negatywu?
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#372 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:16, 05.01.2019

Widocznie przy zejściu w dół samego ET o 17mm przy tej samej średnicy/szerokości felgi nie powoduje powiększenia się negatywu. Co jest bardzo wiarygodne.

 

W moim przypadku zmiana z 17 cali na 19 cali o większej szerokości i niższym ET spowodowała zmianę kąta pochylenie koła(jeszcze większego negatywu) z 7j/ET55/17 cali na 8j/ET40/19 cali, do tego cambery były już zamontowane i ustawione przy felgach 17 cali na -1,5.

Teraz dalej będziesz udowadniał swoje racje? Czy przyjmiesz to do wiadomości?  że np. obydwoje możemy mieć rację bo w twoim przypadku zmiana to raptem 17mm.


Użytkownik ślepak edytował ten post 19:18, 05.01.2019

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#373 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:20, 05.01.2019

Ślepak, czy kąt pochylenia koła ma coś wspólnego z pochyleniem piasty? Wg, mnie tak. No chyba że się mylę. Ale jeśli mam rację to nieważne jakiej średnicy koło założysz to kąt pochylenia powinien być taki sam. I ET nie ma tu żadnego znaczenia.
  • 1

#374 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:00, 05.01.2019

Szerokość felgi jak i jej odsadzenie od piasty ma znaczenie dla kąta pochylenia koła(negatywu)

 

Chyba nie powiesz mi że zmniejszanie wartości ET(-)czyli zwiększanie rozstawu kół, nie spowoduje zmiany kąta piasty? Przyjmijmy np. szeroką felgę 9J i ET na poziomie -15.Wszystko finalnie dają nam jeszcze większą odległość felgi od piasty,co pogłębia jeszcze efekt negatywu czy samą tendencję do powiększania się negatywu, accord to nie tico 800 kg, tylko 1520 kg masy własnej, gdzie jeszcze dodajmy np dwóch pasażerów na tylną kanapę, 3 torby do bagażnika i negatyw z każdym dodatkowym kg. mamy coraz większy. Widać to bardzo dobrze w samochodach bardzo mocno załadowanych.

Dlatego też geometrię prawidłowo wykonuję się bez pasażerów w aucie czy ciężkiego bagażu w bagażniku. A szerokie felgi o niskiej wartości ET powodują że negatyw(kąt pochylenia koła) jest coraz większy gdy za mocno odejdziemy od wartości zalecanych przez producenta, a do tego jeszcze obniżymy całe auto progresywnymi sprężynami. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#375 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:39, 05.01.2019

Ok. Ale myślę tutaj o samej zamianie kół z mniejszych na większe. A przy zmianie ET na takie przy którym koło mieści się w nadkolu nie powinno się nic zmienić. Pewnie gdyby koło wystawało z 20-30 cm to ugięcie sprężyny spowodowane dłuższą dźwignią mogło by spowodować powiększenie negatywu ale to już obliczenia z fizyki nie na mój łeb : )
To tylko moje główkowanie ;)
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, felgi, koła

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq