Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#301 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:14, 13.01.2016

Bo HDS-em nie zdziałasz nic w przepustnicy na linkach. (Ewentualnie reset kompa - bynajmniej u mnie)

Chyba HDS nada sie do przepustnicy elektronicznej.

Mam HDS-a i po wybraniu opcji "Nastawy IACV" (czy coś w ten deseń) wyskakuje mi komunikat "Nie obsługiwane dla tego pojazdu"

 

Absolutnie nie.

W HDS orginalnym ów opcja występuje(nastawy IACV).

Przestaw TPS-a na inne napięcie i spróbuj ustawić obroty biegu jałowego.

Orginalnym idzie bez problemu.

Napiszę tylko, ze korbol2007 ma rację :)


  • 0

#302 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:50, 04.07.2016

Odświeżę temat.

 

Zachciało mi się wyczyścić przepustnicę oraz zawór IAC i zaczęły się problemy, ale od początku.

 

Przepustnica na linkę - standardowo miałem problem z obrotami, które schodziły poniżej 600rpm i odczuwalne były drgania.  Odpowiednio przygotowałem się do tej operacji:

- interfejs HDS,

- nowa uszczelka przepustnicy,

- nowa uszczelka pod zawór IAC,

- odpowiednie preparaty do czyszczenia przepustnicy.

 

Odłączyłem akumulator i wytargałem przepustnicę na zewnątrz, wymontowałem zawór IAC, który był tak zasyfiony, że utknął w jednej pozycji (był zamknięty) i w ogóle nie kręcił się. Dokładnie wyczyściłem go i już zaczął się kręcić, przed zamontowaniem obudowy ustawiłem go w takiej samej pozycji jak był przed demontażem. Po założeniu obudowy zauważyłem, że nie był już zamknięty, ale otwarty 1/3 pozycji, próbowałem nim ruszać i wracał do tej samej pozycji, więc na to wygląda, że nie ma znaczenia jak się go ustawi i tak ustawi się sam odpowiednio.

 

Następnie wyczyściłem na błysk przepustnicę, który również pozostawiała wiele do życzenia odnośnie brudu. Przed zamontowaniem przepustnicy zamontowałem nową uszczelkę. Stara zeszła opornie, ale dokładnie wszystko zeszlifowałem. Zamontowałem wszystko, wsiadłem do Hondy, podłączyłem interfejs, reset ECM, powyłączałem wszystkie odbiorniki prądu, uruchomiłem silnik i postępowałem zgodnie z procedurą, czyli:

 
1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, ogrzewanie tylnej szyby, światła itp.) są wyłączone.
 
2. Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS.
 
3. Włączyć zapłon (II) i odczekać 2 sekund.
 
4. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu P lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie wartość 90°C.
 
5. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy pełnym zamknięciu przepustnicy. 
 
Gdy doszedłem do pkt. 5, to zaczęło się szaleństwo z obrotami, a miano wicie: przed kilka sekund na 3000rpm, później kilka sekund na 2000rpm, następnie kilka sekund na 1500rpm i tak w kółko, myślałem, że to jest proces uczenie się obrotów i że po 5 minutach będzie OK, ale trwało to przeszło 15 i nic się nie zmieniło, więc postanowiłem wyłączyć silnik i uruchomić do ponownie. Po ponownym uruchomieniu obroty na 1500 i nie chcą zejść niżej. Myślę przejadę się to może się ustabilizuje. Gdy dojechałem do skrzyżowania i nacisnąłem sprzęło, zaczęły falować obroty od 1500 do 2000 i po kilku sekundach powróciły do 1500 i tak za każdym razem gdy nacisnąłem sprzęgło.
 
Po po resecie ECM wyświetliła się porada, aby uruchomić silnik i dać mu popracować 10 minut na biegu jałowym. Więc ponownie reset ECM i niech pracuje przez 10 minut. Po ruchomieniu obroty na 1500 i po kilku minutach zeszły na 1200, minęło 10 minut i dalej na 1200, no może ciut niżej. Akurat musiałem w tym czasie wyjechać i znowu po wciśnięciu sprzęgła falowanie 1500-2000, ale po ustabilizowaniu się były na 1200.
 
Sprawdziłem wszystkie parametry z HDS:
- napięcie przy zamkniętej przepustnicy wynosi 0,47V
- napięcie przy otwartej przepustnicy wynosi 4,52V
- REL dla zamkniętej przepustnicy 0%
- REL dla otwartej przepustnicy 89%
 
Więc wszystko jak książka pisze, ale parametr IAC wynosi 0% przy tych 1500rpm
 
W HDS w menu lista danych jest parametr: nauka obrotów biegu jałowego - niedostępne. I teraz dla kogo jest niedostępne, dla przepustnicy na linkę?
 
Spróbuje jeszcze metody Taryfix'a z odłączeniem kostek od ECU. Chyba, że macie jakieś inne sugestie?
 
Nie miałem problemu to se przepustnicę wyczyściłem.

Użytkownik mr_simon edytował ten post 06:45, 07.06.2017

  • 0

#303 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:57, 04.07.2016

Odłącz kostkę od ECU (prawa skrajna) na minutę i podłącz ponownie.

Uruchom silnik i powinno zejść do 650

Jak nie to jeszcze raz reset za pomocą HDS i ponownie kostka.

 

W 99/100 pomaga


  • 0

#304 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:00, 04.07.2016

Hm, zastanawia mnie to co napisałeś (ja również mam przepustnice na lince) ...

Również przerabiałem demontaż przepustnicy, lekkie czyszczenie + wymianę IACV na inny - jakieś 4 tyg. temu.

Po całym zabiegu: przy użyciu HDS-a reset ECU, później zgodnie z tym co było napisane w instrukcji HDS-a -> nauka wolnych obrotów... odpaliłem wystartował z około 2000 obr/min. Powoli schodził w dół, ale pomimo, iż złapał wysoką temperaturę - nie zszedł w dół do standardowych 850 albo 650 obr/min. W czasie uczenia - nie dotykałem niczego, również gazu.

Po kilku (kilkunastu) minutach wyłaczyłem silnik i odpaliłem jeszcze raz. Obroty nie były aż tak niskie jak byc powinny. Bez dodatkowych odbiorników trzymał około 900 obr/min.

Przez kilka dni obserwowałem obroty i cały czas były nieco wyższe niż podane standardowo, ale po kilku dniach jazdy wróciły do owych 650 (lub nawet lekko niżej).

Z braku czasu nie drążyłem już głębiej tematu.

 

Może to truizm, co teraz napiszę (było to chyba opisywane na forum wielokrotnie), ale ... czy przypadkiem nie wyczyściłeś przepustnicy "zbyt dokładnie" ?

Tzn. nie masz nieszczelności przy zamkniętej klapce ?


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#305 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:22, 04.07.2016

Miałem już w rękach chyba a 10 sztuk używanych i żadna nie była w 100% szczelna po umyciu.

Po prostu z czasem te uszczelnienie odpada i jeśli przepustnica jest brudna to jest szczelna a jak tylko umyjemy to się pojawiają szczeliny.

Czy to ma aż tak wielki wpływ to wydaje mi się że nie, ale to też zależy jak wielka jest szczelina.

Nawet jak tam przelatuje jakaś ilość powietrza to ECU dopasuje sobie zaworem IACV(przymknie go) i tyle.


  • 0

#306 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:51, 04.07.2016

Mr_simon raczej masz IAC do wymiany, musiałeś go zmaltretować przy czyszczeniu.

 

A co do przepustnicy to prawidłowo musi być mała szczelina na motylku wtedy IAC jest łatwiej utrzymać wolne obroty i nie szarpie przy puszczeniu i delikatnym dodaniu gazu.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#307 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:12, 04.07.2016

Znalazłem problem, który nie pozwalał mi przeprowadzić nauki:

IMG_20160704_163205_zpsvvomsrvj.jpg

 

IMG_20160704_163159_zpsjeitrx82.jpg

 

Czy ten wąż jest taki sam w 2.4?


  • 0

#308 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:10, 04.07.2016

Bez tej ruru obroty też powinny być ok.
Tylko będzie głośniej i powietrze nie będzie filtrowane
  • 0

#309 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:35, 04.07.2016

Znalazłem problem, który nie pozwalał mi przeprowadzić nauki:

 

 

 

 

Czy ten wąż jest taki sam w 2.4?

 

Wąż masz za filtrem powietrza, ale przed MAP sensorem, więc teoretycznie ECU widzi "rzeczywistą" ilość powietrza, którą zaciąga silnik.


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#310 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:41, 05.07.2016

Gdy zauważyłem tę nieszczelność, nie podejmowałem już próby nauki. Muszę kupić dolot, z 2.4 będzie pasował do 2.0?


  • 0

#311 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:04, 05.07.2016

Od razu poszukaj też innego IAC ;)


Użytkownik Pejot edytował ten post 09:05, 05.07.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#312 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:43, 07.07.2016

Od razu poszukaj też innego IAC ;)

 

Zrobiłem więcej i kupiłem drugą kompletną przepustnicę - wyszło taniej niż zakup samego IAC. Po zamontowaniu drugiej przepustnicy i "całego" dolotu wszystko wróciło do normy. Nauka zgodnie z EMS przebiegła bez żadnych problemów: reset ECM, odpalenie silnika, obroty na 3000, później 5 minut przy całkowicie zamkniętej przepustnicy, ponowne odpalenie silnika i znów mam około 600-650rpm. Wszystkie parametry w normie, nawet IAC działa i pokazuje wartości przy różnych obrotach.

 

Taka mała dygresja: za przepustnicę i dolot w którym jeszcze był czujnik IAT i odma zapłaciłem 150zł, wcześniej miałem Mercedesa W124 2.2 z 1995r., cena za "pewną" przepustnicę z niewytartym potencjometrem zaczyna się od 600zł.


  • 0

#313 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:34, 07.07.2016

dobra panowie a wasz problem dotyczy przepustnicy na linke a co w przypadku k20z2 lub k24a3 gdzie jest elektroniczna? mi np na jałowym itp chodzi bardzo dobrze tylko przy dodaniu albo ujeciu gazu przy niskich obrotach lekko szarpnie, aaaa i na jałowym jak stoi i dam mu nagle do oporu gazu to słychac takie mocne zassanie powietrza jakby przepustnica otworzyła się z sekunde za poźno lub za szybko;)


  • 0

#314 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:43, 10.11.2018

Witam. Po czyszczeniu przepustnicy mam problemy jak wszyscy poprzednicy. Czy wiecie może gdzie możnaby zrobić reset HDS w okolicach Bydgoszczy? Mam interface ODB do sczytywania błędów na wifi ale to chyba nie to... Obroty stoją na 1800 i nie chcą spaść. Ciekawe że jak auto się nawet powoli toczy, to obroty idą do 2500. Jak stanę spadają do 1500 i nic niżej. Robiłem wszystko co opisaliscie poza HDS właśnie...
  • 0

#315 cchriss11

cchriss11
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Exlusive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:20, 16.11.2018

Czy procedura resetowania ECU oraz uczenia biegu jałowego tak skrupulatnie opisana w poniższym linku jest spójna z Accordem?

 

http://trafo.net.pl/...gu_jalowego.htm


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq