Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Podniesienie mocy k24

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
876 odpowiedzi w tym temacie

#856 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:45, 17.01.2022

Tak czytam i czytam i realnie jak chcesz iść w walki z k24z3 to zrób ssący RBC A
albo RRC i przepustnice J35.
Tylko pytanie czy masz dostęp do wałków i VTC
  • 0

#857 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 00:02, 18.01.2022

ssaka RSP, wałki i VTC od k20z4 (to jest to samo co k24z3?) mogę mieć jeszcze w tym tygodniu. RBC/RRC odpadają - z tego co się orientuję, to one są droższe i trudniejsze do znalezienia? A w to auto i tak już za dużo kasy poszło... 

No i z przepustnicą też jest właśnie mała zagwozdka, bo używki od J35 nie mogę za bardzo znaleźć (tych silników tu w UK prawie nie było...), a aftermarkety odpadają, bo to kolejne 1500-2000 do rachunku... Seryjna przepustnica z CL9 siądzie na to RSP? Może w przyszłości by dało radę ją wymienić, jak się uda znaleźć coś z J35..


  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#858 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:05, 18.01.2022

Ale RSP to najsłabszy z tych 3
Jak możesz to szukaj chociaż RBC.
Walki k20z4 i k24z3 to nie jest to samo.
K20z4 będą powodowały przyrost na górze po odpaleniu VTec a k24z3 na dole czyli tam gdzie Accord jest słaby. Kwestia czy lubisz pałować czy nie. Jak lubisz pałować to k20z4. Poza tym masz inne koła VTC do jednego i do drugiego walka - sprawdź bo do k20z4 jest chyba RBC VTC, a do k24z3 RRC VTC

Użytkownik PKO edytował ten post 08:07, 18.01.2022

  • 0

#859 Uncle_Corvus

Uncle_Corvus
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 21.06.2022

Wracam z tematem mojego Acco CL9. Już mam zamontowany cały układ przelotowy ze stali nierdzewnej 2.5”, kupiłem wałek ssący k24z3 wraz z kółkiem VTC r44, także posiadam kolektor ssący RSP oraz przepustnice J35. Pytanie - kto by mógł zrobić porting kolektoru RSP oraz zamontować całość wraz z wałkiem nie za grube pieniądze w Warszawie?

Będę bardzo wdzięczny za porady! Najlepiej bliskie terminy, żeby nie czekać miesiąc.

UPD. Już znalazłem fachowców do portingu oraz montażu całości. Dziękuję!

Użytkownik Uncle_Corvus edytował ten post 13:58, 21.06.2022

  • 0

#860 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:54, 24.11.2022

Siemka. Wracam z pytaniami i prośbą o radę. Tym razem już odnośnie swojego CL9.

Aktualnie mam seryjne k24a3. Dolot short ram weapon-r. Do tego w garażu czeka kolektor wydechowy 4-2-1, kolektor ssący podróbka skunk2, który poddam dalszej obróbce (szlifowanie niedoskonałości odlewu). Do tego na pewno wjedzie jeszcze przepustnica od Legenda, wtryskiwacze 450cc z mazdy rx-8, listwa paliwowa aem i decat. Będzie też podtlenek azotu, ale nieduży strzał (30-50hp).

Mój dylemat dotyczy "czapki". Poniżej lista tego co mam w garażu:
Głowice:
- fabryczna k24a3 (jest aktualnie w aucie)
- głowica z k20a2 (Civic ep3 Type-R)

Wałki ssące:
- fabryczny k24a3
- k20a2
- K24z3

Wałki wydechowe:
- fabryczny k24a3
- k20a2

Oczywiście do wałków mam odpowiednie kółka VTC (50 stopni do starszych wałków i 44 do K24z3).

Planowałem założyć głowicę z Civica, do tego wałek ssący k24z3 z kółkiem r44 i wałek wydechowy od k24a3, ale jeden gość zasiał u mnie trochę wątpliwości, twierdząc, że w ten sposób nie wykorzystam optymalnie możliwości tych gratów. Bardziej niż na mocy maksymalnej zależy mi na "dole", żeby auto w miarę się zbierało od startu. VTEC będzie obniżony do 4500, odcinka na 7300.

Czy faktycznie montując głowicę od Civica pogorsze osiągi względem tego, co miałbym na fabrycznej głowicy? Optowałbym za wykorzystaniem wałków od k24 z tego względu, że ze zrobionego "researchu" wywnioskowałem, że choć nie pozwalają one na uzyskanie takiej mocy maksymalnej jak te z k20a2/k20z4, to jednak w dolnej partii obrotów spisują się lepiej.

Co powinienem rozważyć? Może są jeszcze jakieś inne opcje? Nie chce korzystać z wałków bc/drag cartel itp, gdyż moim celem nie jest wyżyłowanie silnika i gonienie za jak najwyższą mocą. Chcę po prostu żeby się to trochę lepiej odpychało.

Byliśmy niedawno na hamowni i jeden k24 na walkach z Civica miał co prawda 250hp, ale od 7000rpm (kręcił się do 8k) wykres już szedł w dół. Drugie k24 na seryjnej czapce i walkach wypluło 230hp, ale za to miało zdecydowanie więcej momentu w dolnym zakresie.

Jakieś porady, opinie?
  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#861 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:46, 24.11.2022

 Bardziej niż na mocy maksymalnej zależy mi na "dole", żeby auto w miarę się zbierało od startu. VTEC będzie obniżony do 4500, odcinka na 7300.
 

 

 

 

Byliśmy niedawno na hamowni i jeden k24 na walkach z Civica miał co prawda 250hp, ale od 7000rpm (kręcił się do 8k) wykres już szedł w dół. Drugie k24 na seryjnej czapce i walkach wypluło 230hp, ale za to miało zdecydowanie więcej momentu w dolnym zakresie.
 

 

 

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Chcesz żeby silnik lepiej się zbierał, a nie żeby byłą jak największa cyferka na końcu wykresu.

Możesz zrobić strokera czyli zwiększyć wykorbienie. Wiąże to się z wymianą wału i korbowodów.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#862 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 08:57, 25.11.2022

Glowica seryjna walek ssacy z z3 i wydech z albo a2 albo seria. Z tym ze seryjny w niskiej parti lepiej sie zachowa. Reszta modow tylko tylko pomoże w uzyskaniu fajnego wyniku.
Jakiej produkcji masz kol. Wydechowy?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#863 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:17, 25.11.2022

Wałek wydechowy nie ma sensu zmieniać k24a3 jest bdb

Zmień wałek ssący na k24z3 - dostaniesz niuta i trochę mocy.

Wtryski można przerobić z k20 pod 480 cc - koszt pewnie jakieś 400 zł za komplet 

Reszta to już kolektor wydechowy, wydech itd.

Głowica - fajna sprawa - to można też i tłoki z k24z3 dać - też pomoże


  • 0

#864 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:41, 25.11.2022

pierwsze i.podstawowe pytanie jaki kolektor wydechowy beż tego to szkoda co kolwiek robic
  • 0

#865 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:45, 25.11.2022

PKO, no właśnie ta głowica mnie zastanawia, bo gość z innego forum mówił, że przez założenie głowicy z civica stracę dół. Ale z drugiej strony on ma chyba negatywne podejście do wszystkiego co robię, bo pomysł włożenia nitro, szerokopasmowego wskaźnika afr itp też "krytykował" 😜

Wymiany tłoków wolałbym uniknąć, bo do tego musiałbym już chyba zrzucać wał? Głowicę wymienić to nie problem, ale robić cokolwiek "od dołu" auta to dla mnie troszkę problem ze względu na brak dużego warsztatu. Jaki jest mniej więcej koszt tych tłoków? Dużo poprawiają?

93karol, nie mam pojęcia jaki producent kolektora. Ale dostałem go za darmo, więc nie będę psioczyl. Przynajmniej mogę go wykorzystać do sprawdzenia czy czujniki egt i afr będą działać i pokazywać właściwe cyferki. Docelowo jak będę już robił wydech "na gotowo", to kupię jakiś kolektor, który "będzie dobry".

pablo.see, numerków nie gonię, jak będzie potrzeba dodatkowej mocy, to po to w aucie będzie nitro. Ale chciałbym jak najoptymalniej wykorzystać potencjał silnika i gratów które mam w garażu - szczególnie, że udało mi się to wszystko kupić w (wydaje mi się) całkiem przyzwoitych pieniądzach, więc teraz chciałbym z tej kupki gratów wybrać to, co spisze się najlepiej ;)
  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#866 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 13:14, 25.11.2022

Wez obie te glowice i porownaj kanaly. Moim zdaniem ta z k24a3 jest bardzo dobra pod katem przeplywow. Choc z a2 po.portigu tez nie bedzie mocno odstawac. Sama skorupa jak dobrze pamietam jest nieco inna jesli chodzi o kąt pomiedzy zaworami.

Koledze ktory twierdzi ze po zmianie glowicy stracisz dol zapewne chodzilo o podmianke wraz z walkami. Wtedy rzeczywoscie tak bedzie.

Wrzuc fotki kolektora bedzie wszystko jasne.

Tloki z k24z3 to bardzo dobry pomysl.
Jesli tylko.masz mozliwosci rozbieraj caly silnik zrobisz to raz i nie bedziesz podchodzil kolejny raz do sciagania i demontowania pieca czy glowicy.
Wydaje sie bardzo duO roboty i kasy, Ale w perspektywie czasu wychodzi to znacznie lepiej, gdyz pozniej wiecej czasu na jazde. Temat typu wydech czy dolot jest mniej inwazyjny. Niz chociazby po czAsie stwierdzisz ze jednak malo i tloki z wyzszym CR by sie przydaly....
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#867 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:14, 25.11.2022

Głowica k24a3 ma dużo gorsze przepływy nić k20a2 i k20z4 

Franki zawsze są robione na tych głowicach właśnie dla tego że k24a3 ma słabe przepływy.


  • 0

#868 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:21, 25.11.2022

W przypadku zmiany tłoków musiałbym sobie załatwić garaż na przynajmniej tydzień, co nie jest w sumie problemem. Tylko zostaje kwestia kosztów. Na allegro widzę komplet zamienników za 500zl - jeśli by się one spisały, to mógłbym się o to pokusić. Płacić za oryginały parę tysięcy już mi się troszkę mniej kalkuluje, bo muszę zostawić trochę budżetu na jakieś ECU... Pytanie, jak ze spasowaniem? Czy musiałbym poddawać cylindry jakiejś obróbce, czy po prostu wyciągam stare tłoki, wkładam nowe, skręcam to wszystko i gotowe?

Co do głowic - myślałem po prostu żeby porównać kanały ssące względem fabrycznego kolektora wydechowego (bo mam jeden dodatkowy na półce w garażu), a stronę ssącą porównać z kolektorem ssącym, który będę zakładał.

Kolektor wydaje mi się że to jakiś chińczyk, ale przyznam szczerze, że odkąd go dostałem - wylądował w kącie garażu i nawet go nie ruszam, bo jakiś artysta cyrkowiec zespawał fabryczny kolektor z katalizatorem i catbackiem w jeden element... 😂 Więc szybka podmianka i tak nie wchodzi w grę zanim nie kupię wydechu końcowego i decata

Edit: PKO, no właśnie też o tym słyszałem, dlatego mnie trochę to zdziwiło jak gość wyjechał z tym, że stracę dół. Mimo że napisałem od razu, że będę używał wałków z k24 (co określił najgorszą możliwą opcją...). Czyli reasumując - nie słuchać pitolenia, tylko wrzucać czapkę z k20a2 z walkami k24a3 wydech i K24z3 ssący ;)

Użytkownik piotrek18tw edytował ten post 15:24, 25.11.2022

  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#869 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:52, 25.11.2022

Jeśli chodzi o cylindry to wpierw pomiar owalu. Większy niż 0.02mm dyskwalifikuje tuleje/cylinder. Wtedy albo tłoki 87.5mm na CR 11.7/12/12.5 (większych niż na 12.5 CR nie ma co brać) i pod nie robić szlif lub tulejowanie za 2000zl kpl 4 sztuk i tłoki od K24Z3 . Tłoki zmienia się bez ruszania wału, trzeba tylko miskę zdjąć i pompę oleju. Głowica jeśli już to od K20A2, wałek ssący od K24Z3 a wydechowy od K24A3, dolot RRC lub RBC ew RSP, OEM filtr powietrza a wydech dobrze by było wyliczyć. Do tego pompa oleju z EP3, OEM sterownik po mapie moim zdaniem w zupełności wystarczy

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 15:56, 25.11.2022

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#870 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:16, 25.11.2022

mlodylolek, dzięki. W takim razie tłoki raczej sobie na chwilę obecną odpuszczę - zbyt duże ryzyko, że koszta poszybują w górę. Jak już będę miał kiedyś swój warsztat i będę sobie mógł pozwolić na rozgrzebanie auta na kilka dni, to wtedy o tym pomyślę :)

Co do dolotu, mam w garażu kolektor podróbkę skunk2 - sprawdzony temat w kilku autach u znajomych i w miarę "ogarnia", mniej więcej na poziomie rbc/rrc. A cenowo wyszedł mnie chyba nawet taniej niż używane hondowskie, no i można wrzucić większą przepustnicę bez portowania wlotu i bez adapterów. Do tego mam już dolot weapon-r, wiem że nie jest to najlepsza opcja, ale prawdę mówiąc - w tym przypadku jestem w stanie "przeboleć" że mogę przez niego "stracić" kilka KM potencjału, bo po prostu wrażenia akustyczne nadrabiają z nawiązką, a przecież uszy też muszę jakoś nacieszyć :D (porównywałem ten dolot z injenem, k&N i serią i w moim osobistym odczuciu pod względem dźwięku bije konkurencję bez litości, dlatego zresztą ostatecznie się na niego zdecydowałem) jedynie zrobię do niego odgrodzenie i doprowadzę zimne powietrze ze zderzaka. Prawdopodobnie wywalę też akumulator do bagażnika i spróbuję wykonać prowadnicę powietrza, coś na zasadzie tego, co jest w dolocie gruppem, żeby całe powietrze kierować bezpośrednio w filtr.

Co do pompy ep3 - wiem że to fajny mod, ale nie jestem pewien, czy chce na samą pompę wydać prawie tyle co kosztował samochód... Szczególnie, że nie planuję raczej kręcić silnika na tyle wysoko, żeby oem pompa z wałkami nie wyrobiła... Z tego co się orientowałem, to 7300-7600rpm spokojnie mieści się w granicach bezpieczeństwa jeśli chodzi o kawitację oleju?

W przypadku ECU - jeszcze nie pisałem w tym temacie do ralfiego, ale raczej nie wydaje mi się, żeby oem komputer poradził sobie z korektami pod nitro? Choć z drugiej strony, dysza będzie tylko 50HP, wiec może się mylę i może da radę to jakoś zestroić na fabrycznym ECU, żeby bylo bezpiecznie z i bez podtlenku
  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq