Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Właściwa temperatura silnika

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#76 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:10, 05.09.2017

Dobrze masz. Silnik ma mieć ok 85-90stopni. 85 może zdarzyć się podczas spokojnej jazdy na trasie. Zwykle oscyluje ok 90stopni. W korku dochodzi do 100C i załącza się wentylatora i spada do ok 90stopni.


  • 0

#77 NoX

NoX
  • Klubowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 20.11.2017

Też mam zawsze trochę niżej połowy.


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...o-miłości/'>CL7by NoX</a></p>

#78 Top Gun

Top Gun
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Poznan
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:SHHCG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:21, 18.07.2018

hej

 

przejrzalem odpowiedzi, ale podobnego przypadku jak moj nie "doczytalem", zatem pokrotce go przedstawie i podziele sie moimi watpliwosciami i podejrzeniami o powod sytuacji

 

honda accord 2.0, VI gen, F20B6

 

zawsze wskaznik temperatury wskazywal troche ponizej polowy

wrocilem z wakacji ( nie wiem, czy ta trasa miala znaczenie ) po ok 270 km ( plus drugie tyle tydzien temu w "tamta" strone")

 

po dwoch dniach po powrociei zauwazylem, ze wskaznik zaczal dochodzic do ok 3/4 skali

po dotarciu do tych wartosci zalaczal sie wentylator i "sprowadzal" temperature do normalnej wartosci, t.j. troche ponizej polowy skali

sprawdzilem poziom plynu na wezyku od zbiorniczka wyrownawczego, byl ok 2 cm od dolu

dolalem plynu do zbiorniczka do ok polowy

pougniatalem troche gruby waz polozony najwyzej w ukladzie chlodzenia, mialem wrazenie, ze nie ma w nim plynu, dolalem zatem do chlodnicy, weszlo ok 300 ml

wlaczylem ogrzewanie, przejechalem ok 20 km

auto postalo troche, aby sie przestudzic ( ok 2 h ) przy temp zewn ok 20 st C przy otwartej masce silnika

poczekalem, az skala temp zeszla do min wartosci, odpalilem, przejechalem znow ok 20 km

przed zgaszeniem silnika sprawdzilem temp znowu, od ponizej polowy doszla do 3/4 skali, wlaczyly sie wentylatory, zeszlo do troche ponizej polowy

moje podejrzenia:

- wadliwy termostat

- brak 100 % przeplywu chlodnicy
- uszkodzony wskaznik --> moze zimny lut na desce rozdzielczej, styki kostki itp

 

ale przed szukaniem - pytam, moze ktos mial cos podobnego i ma gotowe rozwiazanie

 

pozdrawiam :)


  • 0

#79 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:49, 19.07.2018

załączanie się wentylatora na 3/4 skali jeśli wcześniej się tak nie działo może oznaczać albo kończący się włącznik wentylatorów albo nieodpowietrzony układ chłodzenia.

Nie masz gazu? Nie trzeba pokręcić dłużej silnikiem rano? 

Bo takie objawy mogą świadczyć o przedmuchach do układu chłodzenia i początkach uszczelki pod głowicą albo jeśli masz gaz to puszczaniu gazu przez reduktor do układu chłodzenia.

 

Najpierw dolej płynu, pojeździj i obserwuj. 


  • 0

#80 Top Gun

Top Gun
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Poznan
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:SHHCG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:29, 21.07.2018

załączanie się wentylatora na 3/4 skali jeśli wcześniej się tak nie działo może oznaczać albo kończący się włącznik wentylatorów albo nieodpowietrzony układ chłodzenia.

Nie masz gazu? Nie trzeba pokręcić dłużej silnikiem rano? 

Bo takie objawy mogą świadczyć o przedmuchach do układu chłodzenia i początkach uszczelki pod głowicą albo jeśli masz gaz to puszczaniu gazu przez reduktor do układu chłodzenia.

 

Najpierw dolej płynu, pojeździj i obserwuj. 

dzieki za podpowiedz

moze byc to skutkiem nieodpowietrzonego ukladu, choc myslalem, ze sie sam odpowietrzy, dolewajac plynu do zbiorniczka i przejezdzajac paredziesiat kilometrow przy wlaczonym ogrzewaniu

to nie wstarczy?

 

rano, na benzynie odpala za pierwszym pociagnieciem, po pol sekundy

 

dzieki za zainteresownie, btw ;)


  • 0

#81 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 04:54, 21.07.2018

No to czytam wątek i widzę że chyba nie potrzebnie nowy termostat kupiłem  :cojest: u mnie 3/7


  • 0

#82 Top Gun

Top Gun
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Poznan
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:SHHCG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:25, 30.07.2018

No to czytam wątek i widzę że chyba nie potrzebnie nowy termostat kupiłem  :cojest: u mnie 3/7

problem rozwiązany
​przyczyna był wadliwy termostat
ok 2 h spokojnej pracy,

potrzebne kombinerki, plaski srubokret, klucz 10 rurka, ok 2 l plynu na dolewke ( auto ustawić pod skosem tylem wyżej - przy uzupełnianiu plynu i odpowietrzaniu odwrotnie )

pozdrawiam


  • 0

#83 OceanOfShadow

OceanOfShadow
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:22, 14.09.2018

Dołącze się do wątku, wcześniej wszystko działało dokładnie tak jak jest to opisane na 1 stronie wątku, później pojawił się problem podobny do tego opisanego przez Top Gun. Z tym, że u mnie jest jest tak, że temperatura jest w porządku póki samochód jedzie i chłodzi go pęd powietrza. W momencie w którym stanę na chwilę w korku wskazówka dochodzi do 3/4 skali albo i nawet wyżej(to jak szybko się to odbywa zależy od temperatury na zewnątrz). Wentylator raz się włącza się sam, raz trzeba go zmusic np poprzez przygazowanie, jednak nie wcześniej niż przy osiągnięciu 3/4 skali. Żeby temp spadła wystarczy przejechac 100 metrow z niewielką prędkością. Mechanik podpinał kompa pod obd- nic nie wyszło ale miał dość skopany program do diagnozy więc bym się na tym nie opierał. Pozatym stwierdził, że termostat sam w sobie działa i możliwe że czujnik szaleje. Miałem zapytać na forum przy jakiej temp powinien się włączać wentylator. Poza tym może ktoś podpowie coś więcej?


Użytkownik OceanOfShadow edytował ten post 15:25, 14.09.2018

  • 0

#84 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:51, 14.09.2018

Dołącze się do wątku, wcześniej wszystko działało dokładnie tak jak jest to opisane na 1 stronie wątku, później pojawił się problem podobny do tego opisanego przez Top Gun. Z tym, że u mnie jest jest tak, że temperatura jest w porządku póki samochód jedzie i chłodzi go pęd powietrza. W momencie w którym stanę na chwilę w korku wskazówka dochodzi do 3/4 skali albo i nawet wyżej(to jak szybko się to odbywa zależy od temperatury na zewnątrz). Wentylator raz się włącza się sam, raz trzeba go zmusic np poprzez przygazowanie, jednak nie wcześniej niż przy osiągnięciu 3/4 skali. Żeby temp spadła wystarczy przejechac 100 metrow z niewielką prędkością. Mechanik podpinał kompa pod obd- nic nie wyszło ale miał dość skopany program do diagnozy więc bym się na tym nie opierał. Pozatym stwierdził, że termostat sam w sobie działa i możliwe że czujnik szaleje. Miałem zapytać na forum przy jakiej temp powinien się włączać wentylator. Poza tym może ktoś podpowie coś więcej?

 

 

Raczej na pewno poniżej 100stopni się nie włączy. Kiedyś patrzyłem na OBD na telefonie i albo załączał się przy 100 lub 105 stopniach, wydaje mi się, że przy 100.

 

Wygląda jak problem z termostatem, może się przycina? Na poczatek bym od tego zaczął.


  • 1

#85 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:41, 14.09.2018

U mnie temp nie rośnie dalej niż 97C.

Wentylatory włączają się przy ok 95C.


  • 0

#86 OceanOfShadow

OceanOfShadow
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 14.09.2018

U mnie temp nie rośnie dalej niż 97C.
Wentylatory włączają się przy ok 95C.

Skad mam wiedziec jaka jest wlasxiwa temp skoro wartosci liczbowe sa nie opisane?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#87 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:46, 14.09.2018

Jak nie masz OBD2 to słabo. 

Istnieje opcja podłączenia przez złącze 3 lub 5 pinowe (ja mam 3 pinowe u siebie i z niego korzystam).


  • 0

#88 OceanOfShadow

OceanOfShadow
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:48, 14.09.2018

Jak nie masz OBD2 to słabo.
Istnieje opcja podłączenia przez złącze 3 lub 5 pinowe (ja mam 3 pinowe u siebie i z niego korzystam).

Rozumiem, ktos cos pisal wyzej o jakims programie na telefon. Rozumiem ze mozna taki kabel zakupic sxiagnac apke i bedzie to dzialac?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#89 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:52, 14.09.2018

Masz obd to kup elm327. Co kupić znajdziesz na forum.

Jak nie masz to nie będzie taka prosta sprawa. Potrzebna będzie przejściówka z gniazda ( u ciebie chyba jest 5pinowe) na OBD2. Później kabel OBD2. Program do obsługi jest na rosyjskich stronach. Teraz nie pamiętam nazwy

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#90 OceanOfShadow

OceanOfShadow
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 14.09.2018

Masz obd to kup elm327. Co kupić znajdziesz na forum.

Jak nie masz to nie będzie taka prosta sprawa. Potrzebna będzie przejściówka z gniazda ( u ciebie chyba jest 5pinowe) na OBD2. Później kabel OBD2. Program do obsługi jest na rosyjskich stronach. Teraz nie pamiętam nazwy

Wysłane z ALE-L21

Obd zwykle rozni sie czyms od obd-2? Sory za takie pytania ale nigdy sie tym wczesniej nie zajmowalem.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq