Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpnięcie przy ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
539 odpowiedzi w tym temacie

#301 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:08, 22.10.2015

Może warto obejrzeć też sygnał z czujnika spalania stukowego w czasie kangurowania.

 

U mnie to zjawisko występuje mniej więcej raz na sekundę. Może odrobinę szybciej. Jeśli nie zareaguję to wpada w tak głębokie oscylacje, że potrafi drzeć asfalt. 

Wtedy sytuację ratuje albo odpuszczenie gazu albo wdepnięcie do podłogi, albo półsprzęgło.  

Pojawia się najczęściej przy odpowiednim wciśnięciu gazu (od położenia zerowego) - odpowiednio szybko i na odpowiednią głębokość. Przy klimie jest to mocniej odczuwalne. ECU dostaje sygnał o obciążeniu, ale nie wiem jaka jest jego reakcja poza podwyższeniem obrotów (np. zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu, dolanie paliwa).


  • 0

#302 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 24.10.2015

Mam jakiś przełom, opisze to jak najdokładniej potrafie bo może się przydać kolegom na forum. Układ dolotowy to chyba najważniejsze urządzenie w tych furach i tam musi cykać wszystko git. Umyłem dokładnie przepustnice i przy okazji sprawdziłem napięcie tps gdzie napięcie na zamkniętej przepustnicy ma być u mnie 0.5v a było 0.43 bo ktoś rozregulował śrube krańcową(zderzak)cięgna linki gazu. Ustawiłem spowrotem na 0.5v tak że pod światło przepustnica jest minimalnie otwarta. Tak chyba powinno być. Potem reset i próba. Szarpnięcie wyraźnie mniej odczuwalne ale jest. Teraz pora na bardzo dokładne mycie silnika krokowego IACV(chyba taki skrót) Ale najważniejsze zauważyłem niepoprawną prace zaworu szybkiego biegu jałowego FITV. Po zdjęciu rury dolotowej przed klapką przepustnicy są dwa otwory przez które silnik zasysa dodatkowe powietrze przy obciążeniu dolna dziurka zawór IACV i górna dla FITV(silnik f20z1, w innych hondach może być odwrotnie) i teraz zawór FITV działa tylko do rozgrzania silnika, odpowiada za ssanie na zimnym, ale przyłożyłem palec na rozgrzanym silniku i lekko zasysało mi palca więc zdjełem dekielek i tą woskową śrube wkręcałem niewiele i przestało ssać mi palca :-) więc uznałem że zawór juz sie wyrobił i przestał być szczelny przez co na rozgrzanym silniku brał niekorzystne lewe powietrze które może skutecznie zaburzać skaład mieszanki powodując okresowe szarpnięcia. Jak narazie auto jeździ dobrze ale nie chce zapeszać. Może tylko reset ecm spowodował poprawe na jakiś czas, chociaż na zdrowy rozum na rozgrzanym silniku ma być zamknięty i dodam że mimo jego przepuszczania obroty nie falowały i nawet nie były wyższe. Postaram sie zrobić jak najwięcej kilometrów w krótkim czasie żeby potwierdzić naprawę usterki ;-)
  • 0

#303 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 25.10.2015

Jeszcze zostaje kwestia zamkniętej przepustnicy, czy ma być to szczelnie żeby nie było widać ani troche słońca pod światło czy jednak ma być lekko uchylona. Niestety nie znalazłem nic na ten temat, ale są środki do uszczelniania tego elementu więc coś w tym jest. U siebie zauważyłem że można doprowadzić przepustnice do całkowitego zamknięcia wykręcając śrube zderzaka a potem skalibrować całkowite zamknięcie samym tps, może taka kalibracja jest lekiem na ten problem. Ale niestety nie znajduje potwierdzenia tego.
  • 0

#304 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:01, 25.10.2015

dobra a sprawa elektronicznej przepustnicy? tam nie ma zadnych zaworów itp a problem tez wystepuje;)
  • 0

#305 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:09, 25.10.2015

Green87
Ty masz V gen a chłopaki głównie opisują VII gen.

Przepustnica powinna być zamknięta i iacv reguluje wolne obroty.
Co do sygnału z tps to czy nie jest on u ciebie zamontowany na stałe? Dawno temu był problem w V genie z ustawieniem tpsa. Ale już nie pamiętam kto miał ten problem. Może wieczorem jak usiądę przy kompie to poszukam jak to się skończyło.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#306 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:34, 29.10.2015

przemkowal fakt sam tps jest tak jakby na stałe bo można te nity zastąpić śrubkami. Na jakiejs zagranicznej stronie widzialem jak koles kalibrowal tps na zamknietej 0.48v ustawiał zamiast 0.5 jak pisze w manualu tylko nie wiem po co ale to chyba ma znaczenie co do zużycia poszczególnych elementów. Takie operacje można zrobić we wszystkich civicach i acco do 5 i 6 gen.i to napięcie jest takie samo dla nich wszystkich ale co do VII gena wiem tylko że nie ma linki ale potencjometr jakiś musi posiadać i jakiś błędny sygnał może występować lub po prostu wyciągnięty łańcuch albo inna zużyta część daje o sobie znać. W każdym razie u mnie po 120 kilometrach jeszcze problem nie wraca. Super się śmiga tylko że tyle rzeczy na raz zrobiłem że już sam nie wiem na czym stoje :-)
  • 0

#307 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:57, 29.10.2015

Może najpierw wziąć go potraktować miernikiem analogowym i sprawdzić czy nie masz skoków podczas pracy a nie ciągłego wzrostu oporności?
Wtedy może wystarczy zrobić mu dziurkę i wyczyścić środkiem do potencjometrów?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#308 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:39, 30.10.2015

No właśnie od tego bym zaczynał, miernik i poszedł a jak są skoki napięcia to może tylko zasiarczony lekko jest.
  • 0

#309 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:30, 30.10.2015

Pytałem o czujnik spalania stukowego w ASO i ze zniżką 10% na HAKP to  420 zł  brutto.

Można go kupić troszkę taniej czy tylko w ASO?

 

Ile może mechanior wziąć za wymianę bo nie mam klucza dynamometrycznego ?


  • 0

#310 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:48, 30.10.2015

Mysle, ze wiecej niz wartosc przecietnego klucza dynamometrycznego :-D.


  • 0

#311 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:40, 31.10.2015

Mysle, ze wiecej niz wartosc przecietnego klucza dynamometrycznego :-D.

... i który pozostanie i będzie mógł służyć do dokręcania wielu innych śrub :)


  • 0

#312 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:34, 31.10.2015

no właśnie, za taki klucz ile trzeba dać ze 100?;)


  • 0

#313 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:03, 31.10.2015

100 - 200 zależy jaką jakość chcesz.


  • 0

#314 masza22

masza22
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:seden
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:21, 20.12.2015

rozwiazal ktos ten problem z szarpaniem?


  • 0

#315 Cjapek

Cjapek
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Dolnoslaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Poszukuję odpowiedniej
  • KM:0
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:50, 21.12.2015

Ja!


Sprzedałem auto  :diabelsmiech:


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq