Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpnięcie przy ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
539 odpowiedzi w tym temacie

#286 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:54, 11.10.2015

też tak mam i nie wiem co to jest ale tak nie powinno być, jeżdzę inną benzyna na codzien też, tam na 1 but do podłogi, 2 but do podłogi, 3 but i wszystko idzie płynnie, w accordzie jak tak zrobie to czkawki dostaje, musze tak jakby malutką przerwe zrobic podczas zmiany biegu. To wszystko jest związane z tą usterką która każdy probóje na własna reke rozwiązać;) 


  • 0

#287 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:04, 11.10.2015

U mnie taki "kangur" też jest. Nasila się przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i włączonej klimie. Przy deszczowej pogodzie jest lepiej. Pojawia się tylko przy określonej prędkości/głębokości wciśnięcia pedału gazu. Wciśnięcie do podłogi eliminuje kangura. Podejrzewam, że wtedy ECU olewa czujniki i dlatego jest lepiej. 

Przy bardzo delikatnym operowaniu sprzęgłem i gazem też da się to wyeliminować. 

 

Nie wiem, czy przyczyna jest taka sama jak szarpanie przy ponownym wciśnięciu gazu. Może dobrze byłoby przeanalizować odczyty z czujników w czasie jazdy (jakimś elmem?) .


Użytkownik Marmark edytował ten post 21:06, 11.10.2015

  • 0

#288 Cjapek

Cjapek
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Dolnoslaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Poszukuję odpowiedniej
  • KM:0
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:44, 12.10.2015

Najlepiej byłoby podpiac kilka aut pod kompa ( nie jednoczesnie i nikoniecznie w jednym warsztacie) i porównać wyniki,zebrane dane itp itd, może wtedy udałoby się ustalic w czym tkwi problem, a co w ogóle nie ma znaczenia


  • 0

#289 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:53, 12.10.2015

ale jak ktos nie ogarnia diagnostyki umie tylko podpiac i zobaczyc bledy to co Ci to da? musi byc ktos kto ogarnia parametry pracy i widzi odchylenia bo tak to nici... w autach z VAG robi sie loga dynamicznego i tam widac co jest nie tak a tu?
  • 0

#290 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 15.10.2015

Witam wszystkich, ten problem dotyczył raczej i V gena, bo u mnie w f20z1 był ten sam problem co kupe kasy zabrał :-/ Ale się okazało(przynajmniem u mnie) że po czyszczeniu przepustnicy miałem za wysokie obroty ale nie wiedziałem jeszcze wtedy że w tym acco powinno sie zrobic reset i uczenie obrotow no to mechanik *cenzura* mi tą śrubką obniżył obroty a z tego co manual pisze nie powinno się zmieniać jej położenia bo potem szarpnięcie przy dodaniu gazu ale jakoś na wyczucie podwyższyłem obroty spowrotem tą śrubką i zrobiłem nauke obrotów i szarpnięcia znikneły lecz zostały zmulenia czasem brak reakcji na gaz ale to padająca sonda.
  • 0

#291 Cjapek

Cjapek
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Dolnoslaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Poszukuję odpowiedniej
  • KM:0
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:00, 16.10.2015

Ale w tym wypadku mówisz o szaprnięciu przy dodawaniu gazu od 0 km/h?

Nawet jeżeli zmieni Ci obroty śrubką, to nie powinno to mieć chyba wpływu na szarpanie podczas dodawania gazu np prz 3k rpm?...


  • 0

#292 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 17.10.2015

Nie od 0km tylko przy jezdzie na 3cim biegu puszczam gaz i dodaje znowu i szarpnięcie. Sprostowanie po resecie kompa spokój na jakieś 300kilometrów i problem powraca, układ zapłonowy bez zarzutu, już zostały dwie rzeczy do opanowania, sonda i sprzęgło, już tylko to może powodować szarpanie.
U mnie raz wyskoczył błąd 41 grzałka sondy, po resecie długo nie powracał auto fajnie śmigało i małymi krokami wraca, wina może leżeć też po stronie ecm, niedługo będe wiedział więcej to opisze jak sie sprawy mają bo chyba to częsty problem tych hond ;-)
  • 0

#293 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:15, 17.10.2015

Nie od 0km tylko przy jezdzie na 3cim biegu puszczam gaz i dodaje znowu i szarpnięcie. Sprostowanie po resecie kompa spokój na jakieś 300kilometrów i problem powraca, układ zapłonowy bez zarzutu, już zostały dwie rzeczy do opanowania, sonda i sprzęgło, już tylko to może powodować szarpanie.
U mnie raz wyskoczył błąd 41 grzałka sondy, po resecie długo nie powracał auto fajnie śmigało i małymi krokami wraca, wina może leżeć też po stronie ecm, niedługo będe wiedział więcej to opisze jak sie sprawy mają bo chyba to częsty problem tych hond ;-)

Akurat te dwie rzeczy wymieniłem i mi nie pomogło na ten problem.
A dokładnie jak piszesz że po resecie jest jakiś czas ok a potem to powraca.
Wygląda to na jakiś błędny sygnał od jakiegoś czujnika. Sam czujnik może być ok ale przewód gdzieś przerywa lub masuje.
  • 0

#294 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:45, 18.10.2015

krzyzak24 dobrze prawisz. Problem faktycznie moze lezec po stronie instalacji a nawet samego ecm. Kiedys mialem forda probe ktory nie odpalal na cieplym silniku i zaprowadzilem do elektryka i bylo kilka usterek, poprzerywane masy i upalony komp. Wszystko zostalo naprawione i z honda tez sie do niego zwroce jak nie znajde. Lepiej zaplacic fachowcowi bo na wlasna reke koszty beda wieksze :-)
  • 0

#295 Cjapek

Cjapek
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Dolnoslaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Poszukuję odpowiedniej
  • KM:0
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:37, 18.10.2015

Pany, a możecie nagrać filmik jakiś jak to wygląda u Was?

 

Nie od 0km tylko przy jezdzie na 3cim biegu puszczam gaz i dodaje znowu i szarpnięcie. Sprostowanie po resecie kompa spokój na jakieś 300kilometrów i problem powraca, układ zapłonowy bez zarzutu, już zostały dwie rzeczy do opanowania, sonda i sprzęgło, już tylko to może powodować szarpanie.
U mnie raz wyskoczył błąd 41 grzałka sondy, po resecie długo nie powracał auto fajnie śmigało i małymi krokami wraca, wina może leżeć też po stronie ecm, niedługo będe wiedział więcej to opisze jak sie sprawy mają bo chyba to częsty problem tych hond ;-)

Rozumiem

Sprzęgło też wymieniałem.

Nie pomogło :P


  • 0

#296 green87

green87
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 21.10.2015

Nagrać tego sie nie da, bo to czuć jak naciskasz gaz to tak jakby dodatkowo ktoś w dupe wjechał i wyrywa do przodu. Kurde widze ze to ciężki problem, do tego u mnie wypadają zapłony na zimnym silniku i widze że to jakaś tragiczna bolączka tych aut i tylko urwane tematy na forach i na tym się kończy. To odbiera przyjemność z jazdy a jak auto nie sprawia już przyjemnosci to trzeba sie go pozbyc :-)
  • 0

#297 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:27, 21.10.2015

Ja cyba spróbuje z wymianą stukowego.
Trochę kasy pójdzie ale czego się nie robi dla sprawy ;-)
  • 0

#298 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 21.10.2015

Witam

A ja zauważyłem ze jak klime mam wyłączoną to wszystko jest okej i nie ma przy tzw. bucie szarpnięć z 1 na 2. Wiec nie wiem o co chodzi:)


  • 0

#299 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:45, 21.10.2015

na klimie bardziej jest obciążony, ale dlaczego to wpływa mocniej...?


  • 0

#300 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:31, 22.10.2015

Trzeba by byo sprawdzić obciązenie na ELM  z klimą i bez.

Dobrze by było żeby ktoś też sprawdził bez tego problemu.

Na przykład;

Bez żadnego odbiornika obciążenie=X

Z włączoną klimą=X + obr silnika

Z włączonymi światłami=X + obr silnika

Z włączoną klimą i światłami + obr silnika

Wszystko przy dmuchawie na poziomie 4 żeby było dodatkowe obciązenie

Można by jeszcze dodać ciśnienie w kolektorze i temp sinika  i korekty.

 

Ja zrobię w weekend i podam w niedzielę.

 

Pozdrawiam


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq