ja wywaliłem kata i nic nie pomogłodziwne to jest ze tyle ludzi to ma i nikt jeszcze nie znalazł rozwiązania... a może przytkany katalizator? mniejsze cisnienie w ukladzie i odbija spaliny i przytyka dziada
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Szarpnięcie przy ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia.
#331
Napisano 11:33, 10.08.2016
#332
Napisano 12:14, 10.08.2016
przyszło mi jeszcze na mysl cos takiego: odpowietrzenie baku paliwa, tam wytwarza sie podcisnienie podobno z oparów paliwa i sa tam 3 wężyki, jeden od paliwa, drugi zwrotny i 3 przez który te gazy zasysane sa do kolektora i ulegaja spaleniu, może tu trzeba szukac problemu? po otwarciu korka wlewu u mnie syczy bardzo np...
#333
Napisano 14:52, 10.08.2016
W baku nie może być ciśnienia bo by mogła benzyna się wylać lub bak rozsadzić .
A z oparów nie może się wytwarzać podciśnienie tylko ciśnienie.
I nie ma powrotu paliwa.
Dobrze kombinujesz ale zanim powietrze dotrze do kolektora to jeszcze napotyka zbiornik EVAP i zawór EVAP który włącza się dopiero po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury.
Na przepustnicy masz wężyk od zaworu EVAP i nawet możesz go zdjąć i zaślepić a wszystko dalej będzie OK ( tylko mniej ECO )
#334
Napisano 16:01, 10.08.2016
Tak głośno myślę... a jakby rozrząd przeskoczył o 1 ząb? Dałoby się to łatwo wykryć przy ściągniętej pokrywie zaworów? Jeden ząb to przecież niewiele biorąc pod uwagę stosunek do długości paska.
Użytkownik kslavek edytował ten post 17:14, 10.08.2016
#335
Napisano 19:44, 10.08.2016
Tak głośno myślę... a jakby rozrząd przeskoczył o 1 ząb? Dałoby się to łatwo wykryć przy ściągniętej pokrywie zaworów? Jeden ząb to przecież niewiele biorąc pod uwagę stosunek do długości paska.
Też mam te objawy i u mnie rozrząd był sprawdzany i jest ok, stwierdzili ze lekko rozciągnięty ale nie powinno to mieć wpływu
#336
Napisano 05:48, 11.08.2016
Tak głośno myślę... a jakby rozrząd przeskoczył o 1 ząb? Dałoby się to łatwo wykryć przy ściągniętej pokrywie zaworów? Jeden ząb to przecież niewiele biorąc pod uwagę stosunek do długości paska.
Ja, gdy ostatnio robiłem sprzęgło u chłopaków w Morawicy k/Krakowa byłem już tak zdesperowany, że od razu kazałem wymienić rozrząd , gdyż też mocno obstawiałem naciągnięty łańcuch (mam przejechane 215 kkm - raczej prawdziwy przebieg).
Zaczęliśmy na ten temat dyskutować ... co i jak, dlaczego itp. Powiedzieli mi, że jeśli mam za dużo kasy, to oczywiście mogą mi wymienić, ale jeśli ECU nie sygnalizuje nadmiernego luzu (poprzez informację z czujników położenia wałków rozrządu), to oni by tego nie ruszali. Szczerze - to nie mam powodu, by nie wierzyć w to co mi powiedziano. Więc na razie latam na oryginalnym rozrządzie.
Patrząc jednak na to z praktycznego punktu widzenia - to ten łańcuch raz byłby zbyt wyciągnięty (zamulenie + szarpanie) a czasami by się skracał (gdy auto odżywa) ?
Wiem, że główną rolę tutaj pełni napinacz, no ale co - nie byłby w stanie kasować luzu przez 90% czasu a przez te 10% gdy auto się odmuli i pali gumy przy starcie ze świateł - wtedy akurat byłby w stanie jeszcze odrobinę dociągnąć łańcuch ? Hm, jakoś nie do końca mi to pasuje.
Pozdrawiam,
Michał
#337
Napisano 09:04, 11.08.2016
#338
Napisano 20:06, 11.08.2016
Przy okazji wieczornego grzebania w garażu (uzupełniałem poziom elektrolitu w akumulatorze, bo dzisiaj rano i popołudniu zauważyłem, że przy odpalaniu samochodu przygasa mi - bardziej niż przeważnie - licznik kilometrów, tak więc dolałem wody i podłaczyłem go pod prostownik, by zamienić wodę w kwas ... zobaczymy czy przyniesie to jakieś rezultaty - jeśli nie, to następne będzie czyszczenie klem - ale do rzeczy, bo zrobiłem OT) ... miałem trochę czasu gdy się akumulator ładował i dokładnie obejrzałem wtyczkę od IAT. Wypiąłem ją, obejrzałem i zanim wpiąłem ponownie, skorzystałem z miernika który akurat miałem pod ręką (do pomiarów prądu i napięcia ładowania aku) i sprawdziłem rezystancję na pinach IAT.
Pierwszy pomiar był niedługo po otwarciu maski, więc wszystko było jeszcze dość ciepłe. Zanotowałem wtedy wynik 1,6 [kOhm]. Gdy zrobiłem drugi pomiar, po zakończeniu prac przy akumulatorze, wszystko było już praktycznie chłodne - wtedy na pinach miałem 2,16 [kOhm]. Zaraz poszukam jak powinna prawidłowo wygladać charakterystyka IAT.
PS.
Tak z innej beczki - czy u Was też jest taki przewód, spięty do głównej wiązki idącej w peszlu ?
Stojąc przed samochodem musimy zaglądać praktycznie od strony lewej, wgląb tak jakby od strony modułu ABS i jeszcze dalej. Te cztery cienkie rurki to właśnie przewody idące do modułu ABS. Jest to kierunek prawego nadkola. Poza tym poniżej widać przedub.
Zagadkowy przewód zaznaczyłem na zdjęciu.
Pozdrawiam,
Michał
#339
Napisano 23:04, 11.08.2016
Przewody wymienione i... oczywiście nic to nie dało
Tak to właśnie wygląda, jakby przez chwilę był problem z dobraniem składu mieszanki i auto szarpie. To na pewno nie jest wina napędu tylko silnika. U mnie to jest na zimnym i ciepłym, na benzynie i gazie.
Jak silnik ma niski moment, podczas przyspieszania z bardzo niskich obrotów nie szarpie. Od 2000 w górę szarpie mocno w zależności od wciśnięcia pedału.
#340
Napisano 07:07, 12.08.2016
#341
Napisano 10:06, 12.08.2016
Przewody wymienione i... oczywiście nic to nie dało
Tak to właśnie wygląda, jakby przez chwilę był problem z dobraniem składu mieszanki i auto szarpie. To na pewno nie jest wina napędu tylko silnika. U mnie to jest na zimnym i ciepłym, na benzynie i gazie.
Jak silnik ma niski moment, podczas przyspieszania z bardzo niskich obrotów nie szarpie. Od 2000 w górę szarpie mocno w zależności od wciśnięcia pedału.
Jestem tego samego zdania.
Ja to sobie tłumacze w ten sposób - gdy auto jest zamulone (jest kiepska mieszanka), to sonda ratuje sytuacje, dając sygnał "za ubogo" i wtedy ECU koryguje mieszankę, aby auto chciało jakkolwiek jechać.
Tak jak piszesz - gdy startuje się b. spokojnie, lekko wciskając gaz, to wtedy tego objawu nie ma. Gdy tylko mocniej się depnie od razu jest szarpnięcie w zakresie ~1500-2800 rpm.
Nie daje mi spokoju czujnik położenia wału. Szukając z Internecie informacji na ten temat można przeczytać że to on w głównej mierze odpowiada na dobór kąta zapłonu, czas otwarcia wtrysków itp.
Wygląda że to właśnie głównie na podstawie tego czujnika ECU wie cjak ma w danym momencie sterować silnikiem.
masakra komu uda sie to rozwiazac to chyba nobla dostanie
Popieram
Pozdrawiam,
Michał
#342
Napisano 13:51, 15.08.2016
Jestem tego samego zdania.
Ja to sobie tłumacze w ten sposób - gdy auto jest zamulone (jest kiepska mieszanka), to sonda ratuje sytuacje, dając sygnał "za ubogo" i wtedy ECU koryguje mieszankę, aby auto chciało jakkolwiek jechać.
Tak jak piszesz - gdy startuje się b. spokojnie, lekko wciskając gaz, to wtedy tego objawu nie ma. Gdy tylko mocniej się depnie od razu jest szarpnięcie w zakresie ~1500-2800 rpm.
Nie daje mi spokoju czujnik położenia wału. Szukając z Internecie informacji na ten temat można przeczytać że to on w głównej mierze odpowiada na dobór kąta zapłonu, czas otwarcia wtrysków itp.
Wygląda że to właśnie głównie na podstawie tego czujnika ECU wie cjak ma w danym momencie sterować silnikiem.
Popieram
ciekawe ile ten czujnik kosztuje bo moze warto go zmienić tak czy tak?
#343
Napisano 05:36, 16.08.2016
ciekawe ile ten czujnik kosztuje bo moze warto go zmienić tak czy tak?
Coraz mocniej skłaniam się właśnie ku takiej decyzji.
Z tego co pobieżnie sprawdzałem w sklepach internetowych, to jakieś Blue Printy itp kosztują pomiędzy 50-100zł (coś to mi sie za tanio wydaje).
Nie jestem przekonany do tego typu wynalazków i najchętniej włożyłbym coś oryginalnego.
Można jeszcze wziąć pod uwagę sprawną używkę (tylko tak na prawdę nigdy nie będzie wiadomo, że jest ona sprawna - handlarz, który rozbieże auto i sprzeda taki czujnik może nawet nie wiedzieć, że coś z nim jest nie tak - nasze też są teoretycznie sprawne, auto zapala i nie generuje błędów...)
Napiszę jeszcze PW do kolegi Jarusnet od nas z Forum. Już kilkukrotnie nabywałem od niego nowe części OEM.
Zobaczymy, ile taki czujnik by u niego kosztował.
Swoją drogą - czy robil ktoś już właśnie taki numer polegający na wymiane tego czujnika (pomimo braku błędów)?
Widziałem gdzieś w Internecie teoretyczny zakres pracy takiego czujnika, ale w jaki sposób by zdjąć taka charakterystyke u siebie ?
Pozdrawiam,
Michał
#344
Napisano 13:24, 16.08.2016
czekamy na info;)
#345
Napisano 16:28, 16.08.2016
Ja bym raczej wykluczył te czujniki, bo (przynajmniej u mnie) temperatura silnika nie ma znaczenia. Można je łatwo zmierzyć omomierzem rezystancję cewek, na zimnym ma być 2-2,5k omów.
Problemów z zapalaniem również nie ma żadnych na ciepło.
Jakby komuś się chciało, to niech z ciekawości zmierzy ciśnienie na cylindrach
U mnie sytuacja jest chyba gorsza niż u większości, bo nawet jak lekko ruszę pedałem gazu to mam szarpnięcie. Tak samo odpuszczanie gazu, szczególnie w korku wywołuje dwie reakcje: albo auto hamuje silnikiem natychmiast albo przez chwilę jeszcze jedzie i potem dopiero odcina paliwo. Nie wiem, czy to nie zrypany ten zawór IAC jednak (choć wolne obroty mam ok). W każdym razie coś jest nie tak ze sterowaniem silnika.
Aha, na klimie jest dużo gorzej, taka ciekawostka.
Użytkownik kslavek edytował ten post 16:35, 16.08.2016
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych