Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wibracje na kierownicy podczas hamowania

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
213 odpowiedzi w tym temacie

#16 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:57, 30.04.2013

Ba, ale jak je sprawdzić? Test na stukanie przy skręconych kołach to jedno - i moje nie stukają nic a nic. A dalej co? Właśnie wracam od kolegi mechanika. Jest dość duży luzik na maglu. W przyszłym tygodniu magiel idzie do regeneracji - tak czy tak trzeba to zrobić. Zobaczymy co będzie po tym. Na łożysku podpory tez jest luz. Będzie robione w następnej kolejności chyba....
Hm, ale przy jeździe na luzie - też by były takie jaja przy hamowaniu gdyby były luzy na półosiach?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#17 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:37, 30.04.2013

Może to wydawać się dziwne ale w starym acco tak miałem ,że od tylnych tarcz kiera wpadała w wibracje
Jakbym tego nie "widział" to bym nie uwierzył...


ASO też twierdzi że od tylnych tarcz moga powstawać wibracje na kierownicy, więc coś w tym jest, będę robił pomiar 4 tarcz i 4 piast. Zobaczymy co wyjdzie

No to napisze o swoich doświadczeniach. Kierownica zaczęła telepać od ok. 2 tys. km po tym jak w aso cały tył był rozkładany na czynniki pierwsze i został na moja odpowiedzialność złożony na starych częściach (bo nowych w aso i tak nie było, do tego ich cena ;-), i był to jak dobrze pamietam piątek a w sobotę już do Niemiec znikałem ). Bilo najbardziej w zakresie 70-40 km/h, wiec trochę nietypowo. Mimo wszystko nie łączyłem tego z tyłem, i zrobiłem kontrole miernikiem zegarowym tarcz przednich (maja przebieg ok. 20 tys. km, ate). Wyniki to 0,03 mm bicia na kolo (wynik bardzo dobry!), honda w serwisówce dopuszcza 0,09mm, ate dopuszcza podobne wartości. A wiec jednak przód ok. No to rozebrałem cały tył w garażu, i bez przyrządu widać że tylne tarcze nie są proste, maja tez ranty, generalnie sa do natychmiastowej wymiany, o czym oczywiście poinformowano mnie juz w aso. Po dotarciu klocków i dokładnym sprawdzeniu prowadnic zredukowałem jednak bicie o 75%, wiec jednak praca układu hamulcowego z tyłu nie była bezproblemowa. Obecnie przygotowuje nowe tarcze do montażu (malowanie widocznych części), i cały tył założę nowy.
Wniosek jest prosty: uszkodzony układ hamulcowy z tylu potrafi przenosić na kierownice I warsztat bez czujnika zegarowego do tego nie dojdzie. Sam czujnik mam własny, ale ze względu na odległość pewnie to nikomu nie pomoże. pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#18 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:50, 30.04.2013

Na pewno masz racje. Ale ja miałem z tyłu regenerowane zaciski, wymienione klocki i przetoczone tarcze. A kierownica sobie robi jaja i drży jak cholera. Ciekawostka, że najbardziej wcale nie przy dużych prędkościach tylko tak od 80/h prawie do zera sobie lata na boki.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#19 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:57, 30.04.2013

Robiłeś sprawdzenie czujnikiem zegarowym? No i piszesz o luzach na ukl. kierowniczym, a to może być niestety przyczyną bicia. W razie jak dalej nic nie będzie widać sprawdź czujnikiem piastę, honda dopuszcza bicie piasty 0,02mm. pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#20 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:02, 30.04.2013

Piasty z przodu były mierzone po zdemontowaniu przez tokarza. Są proste. Pogodziłem się z tym, że muszę podjąć wyzwanie i zregenerować maglownicę. Jak wcześniej toczyłem poprzednie tarcze na aucie to mi w serwisie właśnie wspomnieli, że jest luz na maglu i on może być odpowiedzialny za krzywienie tarcz i drgania przy hamowaniu. Ale nie wierzyłem. Teraz zaczynam :-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#21 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:11, 30.04.2013

Sprawdz tez koncowki kierownicze i drazki kierownicze, moze tam tez luzy sa. A pomiar piast się robi na aucie, jak sa zamontowane, tak samo jak pomiar tarcz. pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#22 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:17, 30.04.2013

Tak, wiem, że tak się mierzy ale ja już byłem zdecydowany na ich przetoczenie, więc były zdemontowane i dopiero tokarz je sprawdzał u siebie na warsztacie i powiedział, żeby nie ruszać bo są prościutkie. Końcówki drążków wymieniane niecały rok temu. Drążki będą sprawdzane jak już magiel będzie ruszany-kompleksowo.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#23 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:45, 30.04.2013

A da się jakoś organoleptycznie sprawdzić luz na maglu jeżeli nic nie stuka, nic nie cieknie ?
  • 0

#24 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:27, 05.05.2013

Biedrona zmierzone ?
  • 0

#25 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:19, 06.05.2013

luk2103,

pomiar zrobiony

tarcze
przód prawy i lewy 0,15mm (nowe textar)
tył prawy 0,18mm lewy 0,07mm

w najbliższym czasie planuje zakup czujnika i zmierzę jeszcze piasty bo ostatnio brakło na to czasu
  • 0

#26 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:17, 06.05.2013

tarcze
przód prawy i lewy 0,15mm (nowe textar)
tył prawy 0,18mm lewy 0,07mm


Wszytko ponad normę i to grubo....
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#27 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:20, 06.05.2013

pawpor, zgadza się dlatego zmierzę jeszcze piasty jak będą proste nowe textary będą reklamowane, a na tył muszę kupić coś nowego tylko teraz przed zamontowaniem na stale będą badane jak krzywe to ściągam i od razu reklamuje
  • 0

#28 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:33, 06.05.2013

a na tył muszę kupić coś nowego tylko teraz przed zamontowaniem na stale będą badane jak krzywe to ściągam i od razu reklamuje

Dlatego zalecamy mierzenie po montażu i jezeli wychodzi na to, że tarcza krzywa to odrazu na gwarancje...

Smarowałeś piasty przy ostatnim montażu?
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#29 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:51, 06.05.2013

Piaty nie były smarowane
  • 0

#30 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:15, 06.05.2013

tylko lewy tyl by sie na norme zalapal...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq