Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

remont silnika ? Honda Accord VI F18b2

VI

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
217 odpowiedzi w tym temacie

#1 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:11, 21.05.2009

Hej chłopaki, mam do Was zapytanie...

Otóż jak się okazuje...mój Acc bierze olej...i to bierze go w piguły :-/ od ostatniej wymiany oleju i filtrów, przejechałem jakieś 2000km i - oleju mam poniżej minimum. To jest nienormalne :kulk:
Nie widać żeby olej gdzieś uciekał na zewnątrz, byłem na 2 warsztatach - sprawdzili od spodu i od góry - nie ma wycieków widocznych. Sprawdzili czy olej nie miesza się z płynem chłodniczym - płyn czysty, wolny od oleju.
Olej jaki używam to Gulf 10W60 syntetyk - bardzo dobry olej, polecany przez wiele sklepów, zakładów itp, ale rzadki na naszym rynku, więc nie każdy może go znać. Generalnie jednak olej jest bardzo chwalony i auto rzeczywiście ładnie na nim jeździ.

Nie mam pojęcia co się dzieje, gdzie ucieka ten olej i co z tym zrobić. Macie jakieś pomysły ? Ew. do kogo mógłbym jechać na jakąś konkretną diagnozę, żeby looknął co i jak i ew powiedział mi, czy konieczny jest remont silnika itp ?

Z góry dzięki...miało być tak pięknie :-?

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:36, 21.05.2009

Otóż jak się okazuje...mój Acc bierze olej...i to bierze go w piguły :-/ od ostatniej wymiany oleju i filtrów, przejechałem jakieś 2000km i - oleju mam poniżej minimum. To jest nienormalne :kulk:


Czyli połkął ci jakiś litr zgadza się?
Wcale to nie jest tak dużo, aby odrazu robić remont silnika. Zależy jak jeździsz ostro czy spokojnie?
Może właśnie zacznij od zmiany oleju na jakiś 10w40? Po co ci aż 10w60?
Poza braniem oleju są inne objawy?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:17, 21.05.2009

Stary mi bierze litr na 3000 km wiec nie stresuj sie tym. accord normalnie ma w książce napisane ze bierze, ale wez pod uwage ze masz podtlenek gazu i pewnie lubisz tez przypałować troche.ja lubie palować i nie bede ukrywał tego. zmieniam teraz na valvoline 10w40 bo latalem na mobilu 10w40. tak jak napisal seth po co ci 10w60??zmien na dobry półsyntetyk i powinno sie zmniejszyc zuzycie. no chyba ze lubisz dolewac co 2 tys po litr oleju

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:55, 21.05.2009

..mój Acc bierze olej.

Wada 16zaworowych japonczykow sa uszczelniacze zaworowe. Z glowicy przechodzi olej i splywa po troznku zaworu do doloto albo wylotu. Jak dla mnie to jezdzij i dolewaj albo sprzedaj komus ten problem.
Pierscienie to nie sa. Zmiana oleju na gestszy nie poprawi znaczaco sytulacji. Zalej go 15w40 mineralnym i jedzij bedzie ok 1/3-1/5 mniej spalal. Nie szalej z obrotami to tez mniej spali oleju.

Sprawdz ile musisz dolac zeby bylo na full i ocenisz ile ci spala. Nie wiem ile ma miarka w accordzie od E do F

Generalnie jednak olej jest bardzo chwalony i auto rzeczywiście ładnie na nim jeździ.

Bardzo kontrowersyjna wypowiedz ;)

#5 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 21.05.2009

..mój Acc bierze olej.

Wada 16zaworowych japonczykow sa uszczelniacze zaworowe. Z glowicy przechodzi olej i splywa po troznku zaworu do doloto albo wylotu. Jak dla mnie to jezdzij i dolewaj albo sprzedaj komus ten problem.
Pierscienie to nie sa. Zmiana oleju na gestszy nie poprawi znaczaco sytulacji. Zalej go 15w40 mineralnym i jedzij bedzie ok 1/3-1/5 mniej spalal. Nie szalej z obrotami to tez mniej spali oleju.

Sprawdz ile musisz dolac zeby bylo na full i ocenisz ile ci spala. Nie wiem ile ma miarka w accordzie od E do F

Generalnie jednak olej jest bardzo chwalony i auto rzeczywiście ładnie na nim jeździ.

Bardzo kontrowersyjna wypowiedz ;)


namlooc ma racje.
Podstawowe pytanie to jak jezdzisz ?? bo jak caly czas go palujesz, to ja powiem tobie ze spala ci bardzo malo oleju !! jeśli jeździsz bardzo spokojnie, do vtec'a nie dochodzisz to... nie nic nie napisze bo nie wirze w to ze jezdzisz spokojnie a on tobie tyle pali olej :mrgreen:

#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:24, 21.05.2009

Nie ukrywam, że pałuję trochę. Hondy w końcu kupuje się dla radości z jazdy. I bardzo często jeżdżę ostro, szybko, czasem się z kimś startnę...
Ale żeby aż tyle oleju brał ? Przy ostatniej wymianie wlali mi 4,35 litra oleju, a teraz mam na bagnecie poniżej dolnej dziurki, czyli poniżej minimum. Nie wiem jak ta miarka na bagnecie - te 2 dziurki - ma się do poziomu oleju w litrach :-/ ale wydaje mi się to troszkę dużym zużyciem jak na przejechanie 2000 km :-|

Co do oleju Gulf 10W60 - polecono mi go w kilku zakładach mechaniki samochodowej dla tego silnika i mojego stylu jazdy,a także w kilku nie związanych ze sobą sklepach. Wszędzie mówiono, że na rynku to dość nowy produkt, ale Niemcy bardzo go sobie chwalą i ma bardzo dobre właściwości w stosunku do ceny.

Nie wiem co robić :cry:

#7 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:45, 21.05.2009

no to sprawa rozwiązana, po pierwsze dajesz mu w palnik !!! temat odwiecznie wałkowany, każdy "nowy" jest przerażony tym, że jego auto pali olej, ale z drugiej strony daje czadu bo tak sie fajnie jedzie :mrgreen: U ciebie jest wszystko dobrze, jak pałujesz auto to bedzie palić olej... amen !
Po drugie rożnica na bagnecie pomiedzy min a max to dokladnie 1l. wiec tobie najprawdopodobniej wział niecaly litr, co jest bdb wynikime !! nie martw sie juz tym, bo szkoda na to zycia, ciesz sie jazda i samochodem :-D

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:51, 21.05.2009

kurcze, to mnie troszkę uspokoiliście... myślałem że różnica między tymi dwiema dziurkami na bagnecie to co najmniej 3 litry :-P i dlatego się przeraziłem...ale w takim układzie to rzeczywiście chyba nie tak strasznie jak się malowało...wiem że japoniec na gazie, do tego pałowany, zawsze coś weźmie oleju - to normalne - to już mój trzeci japoniec na gazie ;-) ale po prostu przeraził mnie ten bagnet, bałem się że między minimum a maximum jest większa różnica...

#9 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:21, 22.05.2009

nie martw sie juz tym, bo szkoda na to zycia, ciesz sie jazda i samochodem :-D

Tak jak napisał Grześ ciesz się z VTEC'a.. ja nie bawie sie z tym martwieniem juz sie z tym pogodzilem. teraz sobie Valvoline 10W40 zaleje i zobacze ile bedzie na nim palic oleja... ale podobno ze mniej i jest duuuuuzo lepszy od mobila 10W40 :mrgreen: :mrgreen:

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:21, 22.05.2009

myślałem że różnica między tymi dwiema dziurkami na bagnecie to co najmniej 3 litry :-P


:shock: teraz to dałeś czadu :mrgreen: Jakby tak faktycznie było i zostało ci 1l oleju w układzie to już byś nie pisał ze ci pali olej ,tylko że silnik ci się zatarł :mrgreen:

[ Dodano: 2009-05-22, 09:22 ]
P.S. Nie zaczynajcie tutaj dyskusji o olejach :-P

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:03, 22.05.2009

Nie zaczynajcie tutaj dyskusji o olejach

:lol: lubie takie tematy :D

#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:00, 23.05.2009

:shock: teraz to dałeś czadu :mrgreen: Jakby tak faktycznie było i zostało ci 1l oleju w układzie to już byś nie pisał ze ci pali olej ,tylko że silnik ci się zatarł :mrgreen:


No właśnie nie byłem pewien. Dlaczego ? otóż jak byłem ostatnio wymieniać ten olej i filtry, miałem na bagnecie dokładnie taką samą informację - poniżej tej dolnej dziurki. I wiesz co się okazało ? Kiedy babka usiłowała zlać olej z miski olejowej, praktycznie nic nie wyleciało :eee oleju było tam może z niecały litr :-/ stąd moje przerażenie sytuacją...i założenie całego tematu. Nie wiem co poprzedni właściciel robił z tym autem, ale ewidentnie o nie nie dbał...dlatego wolę dmuchać na zimne - chcę tę Hankę doprowadzić do stanu jak najlepszego, żeby jeździło się z przyjemnością ;-)

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:45, 23.05.2009

chcę tę Hankę doprowadzić do stanu jak najlepszego, żeby jeździło się z przyjemnością

To ci opowiem dokladnie co jest przyczyna brania oleju i jak te przyczyny rozwiazac. Inni moze tez cos sie dowiedza.

Przyczyny sa nastepujace:
- uszczelniacze zaworowe
Mozna sprawdzic czy sa ok demontujac kolektor dolotowy i zagladajac w otwory ssace i krecac walem rozrusznikiem albo recznie. Mozna zobaczyc ze saczy sie olej po trzonku zaworu.
Jak na obrazki talezyk jest i trzonek. Trzonek ma u gory gumke w ktorej on pracuje gora-dol.Jak zawor pojdzie w dol odsloni sie czesc cierna i na niej mozna zobaczyc olej.
Dołączona grafika

Tutaj sprawa prosta. Koszty jakie ciebie czekaja to regeneracja glowicy. Ok 300-400zl zaplacisz za full serwis swojej glowicy (Nowe uszczelniacze zaworowe, uszczelnaicz walka,uszczelniacz zaplonu, planowanie, docieranie itd.) Uszczelka pod glowica 100-150zl. Uszczelki kolektorow 30zl. Robicizna zalezy od warsztatu.Ja jako pasjonat, hobbysta wziol bym z 200zl za wyjecie glowicy i zamontowanie. Warsztaty chca od 300-600zl.

- pierscienie tłokowe

Trudna sprawa. Aby je wymienic musisz wyjąc silnik na zwenatrz bez skrzyni. Cala operacja polega na odlaczeniu silnika od skrzyni. Odlaczenia od poduszek. Odlaczenia elekryki i wezy. Wciagniecie silnika na podnosniku do gory i wyjeciu z auta. Wtedy silnik rozbierany jest na stole. Wyjmowany jest wał, tloki z korbowodami. Jak juz wyjete jest to slifujesz wal. Wymieniasz napewki na wale i na korbowodach. Sprawdza sie cylinder i ew. honuje. Dobiera sie odpowiednie rozmiary pierscieni. itd.

Cena za same czesci i w szlifierniach bedzie duza. Wydasz 2tys zl, moze mniej moze wiecej ale wg. mnie i tak nieoplacalny interes.

- wycieki z uszczelniaczy walu,rozrzadu,pokrywy, aparatu. Wycieki te w malym stopni wplywaja na ilosc ubywania oleju ale jak juz np. kapie z uszczelniacza na wale od strony sprzegla na ulice to ubytek da sie zobaczyc.

Kolejna wazna rzecz..jak juz rozbierasz silnik warto wymienic wszystko co sie da..bo drugi raz na koszty nieoplaca sie narazac. Tym bardziej jak ktos zaluje na uszczelniaczu za 20zl.

#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:25, 23.05.2009

Kolega namlooc, jak zwykle służy fachową poradą :db :B

Czyli kolejność sprawdzania:
-wycieki zewnętrzne
-uszczelniacze zaworowe
-pierścienie uszczelniające

Co do wymiany uszczelniaczy zaworowych, rozumiem że 300-400zł to sama robocizna za głowicę. Trzeba doliczyć koszt wyjęcia, lub zrobić to samemu?

W swoim aucie w przeciągu 12tys km dolałem 1 litr oleju. Był Castrol, teraz jest Motul. Przy następnej wymianie będzie wiadomo, czy mit pt. "marka oleju ma wpływ na jego spalanie" jest prawdziwy czy nie.

Do zobaczenia na trasie.


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:33, 23.05.2009

rozumiem że 300-400zł to sama robocizna

U mnie taka cena jest za robocizne i czesci. Zalezy od zakladu. Im wiekszy ma szyld i swoja sekretarke tym drozej ;)

Co do spalania to czasem nie da sie nic na nie poradzic. Przeciez od nowosci pala olej. Moja wlasna teoria spalania oleju to: "luzno spasowane sportowe silniku musza palic olej" i na to nic nie poradzimy ;p




IPB Skin By Virteq