Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#31 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • SkÄ…d:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:43, 02.04.2018

Sprawdź olej i jego poziom - jak radzi kolega. Ja miałem lekkie opory przy wrzucaniu dwójki i po odkręceniu korka przelewowego dolałem ok. 100-150 ml oleju (mniej więcej taki był ubytek od wymiany ok. 50 tys. wcześniej) - od razu problem zniknął. Na forum kilka razy było wspominane, że skrzynie są bardzo wrażliwe na olej i ze swojej strony mogę to potwierdzić. Pozdrawiam.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 17:45, 02.04.2018

  • 1

#32 konrad.40

konrad.40
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:Milton Keynes
  • Silnik:2.2
  • Wersja:is
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:accord
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 07.04.2018

Witam ponownie,

Na wstępie dziękuję wszystkim z pomoc i rady. Po wymianie oleju w skrzyni biegów problem z biegami ustąpił. Olej który zlalem był bursztynowy, nie czarny jak smoła. Co najważniejsze wszystko działa jak powinno i obyło się bez wymiany sprzęgła. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam, Szerokości!!
  • 0

#33 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • SkÄ…d:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:00, 08.04.2018

Witam ponownie,

Na wstępie dziękuję wszystkim z pomoc i rady. Po wymianie oleju w skrzyni biegów problem z biegami ustąpił. Olej który zlalem był bursztynowy, nie czarny jak smoła. Co najważniejsze wszystko działa jak powinno i obyło się bez wymiany sprzęgła. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam, Szerokości!!

No tu super, że wszystko bangla  :db najczęściej trzeba zaczynać od najprostszych i najtaÅ„szych rzeczy


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#34 kowalmisiek

kowalmisiek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:32, 10.08.2018

Panowie nie chce zakładać nowego tematu ale chciałem zapytać jak wygląda wymiana pompy i wysprzęglika w vi genie? Czy też trzeba pół auta rozkręcać? Sprzęgło wymienił mi mechanik w tamtym roku ale po pół roku zaczęły się cuda dziać typu wciskam sprzęgło i muszę się szarpać z lewarkiem zmiany biegów żeby z biegu 1 na luz wrzucić. Przy 2 biegu podobnie podobnie. Albo mam na 1 biegu i wcisnę do końca sprzęgło i na płaskiej nawierzchni widać że samochód ślimaczym tempem jedzie do przodu.

 

Ewentualnie czy ktoś zna dobrego mechanika z Krakowa któremu można zaufać a nie będzie mnie naciągał na wymianę połowy auta od razu?


Użytkownik kowalmisiek edytował ten post 07:38, 10.08.2018

  • 0

#35 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:37, 10.08.2018

Najpierw sprawdz czy nie masz gdzies wycieku (pompa, przewód, wysprzeglik ). Jak wszędzie sucho to spróboj na początek odpowietrzyc układ, bo ewidentnie nie wysprzegla do końca. To tak optymistycznie podchodzac. Podejrzewam że skonczy sie na wymianie pompki (bo nawet jak niema wycieku, w środku może przepuszczac)
Wymiana wysprzeglika to jakieÅ› 20 min roboty ( pod blokiem u siebie przerabialem ). Z pompÄ… trzeba siÄ™ trochÄ™ bardziej nagimnastykowac...
  • 0

#36 kowalmisiek

kowalmisiek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:37, 14.08.2018

Dałem dziś do mechanika auto żeby sprawdził w czym jest problem i powiedział że z wysprzęglika się leje. Więc wysprzęglik do wymiany. Teraz pytanie jak się do tego dobrać? I w którym miejscy on jest. Może jak by ktoś jakieś zdjęcie zrobił gdzie on dokładnie jest? Do wymiany trzeba cały płyn hamulcowy wylać i potem na nowo wlać i odpowietrzyć? Bo jak mam pół auta zdemontować to chyba wolę dać 100zl za robotę mechanikowi + koszt wysprzęglika.

 

Na alledrogo widziałem od 60zł wysprzęgliki w górę. Polecacie coś konkretnego?

Mechanik chciał za wysprzęglik jak on załatwi 300zł to mu podziękowałem i wolę sam kupić na własną rękę.


Użytkownik kowalmisiek edytował ten post 07:54, 14.08.2018

  • 0

#37 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:07, 14.08.2018

No nieźle go poniosło. Wysprzęglik jest za przednią poduszką silnika.
  • 0

#38 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:44, 14.08.2018

Na pierwszy zdjęciu jest sam wysprzeglik. Na drugim jest zamontowany na swoim miejscu, z tym u ciebie jeszcze będzie wspornik (przednia łapa ) silnika (na zdjęciu jest zdemontowana).
Wymiana nie jest skomplikowana. Wysprzeglik trzyma się na dwóch śrubach. Najlepiej jest najpierw odrecić temu wspornik silnika, wtedy mamy lepsze dojście do odpowietrznika. No i przy odpowietrzeniu będziesz potrzebował drugiej osoby do pomocy. Powodzenia 9d0fbd87f8c943d7510dc835956488a9.jpg33c39d3a4e08cd8cbc2d08d7aa1a0f4d.jpg
  • 1

#39 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 14 postów
  • SkÄ…d:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 18.08.2018

Witam, mam problem z pedalem sprzęgła, poprostu wpadł on w podloge i nie odbija, dopiero jak go podniose ręką lub noga to działa ale za chwilę problem znowu się pojawia :/ podczas normalnej jazdy tak się nie dzieje tylko stojąc w korku lub ruszając zostaje w podłodze ... i tutaj moje pytanie, jest jakiś zestaw naprawczy pompy sprzęgła? Dzwoniłem do znajomego mechanika i powiedzial że prawdopodobnie gumki w pompie puszczają płyn dlatego nie zawsze odbija pedal... niesty jestem w trasie i taki problem się pojawil :/ poradzicie cos? Cała pompa do wymiany czy znajdę gdzieś zestaw naprawczy?
  • 0

#40 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:21, 18.08.2018

Raczej szukaj pompy...
  • 0

#41 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:51, 18.08.2018

Jeszcze na szybko płyn bym wymienił .Koszt żaden i szybka robota .Mało prawdopodobne ale może pomoże
  • 0
                       

#42 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 14 postów
  • SkÄ…d:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 19.08.2018

Ok, płyn i tak musze wymienić bo zrobił się caly czarny :/ jutro postaram się podzwonic i poszukać zestawu naprawczego, jeżeli nie znajdę to zamawiam całą pompe :/ z tego co mi się przewinęło to Trw jest najlepszym wyborem?
  • 0

#43 kowalmisiek

kowalmisiek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 12.09.2018

Panowie mechanik mi wymienił wysprzęglik i przez kilka dni wydawało mi się że jest lepiej ale znowu zaczęło się dziać to samo. Czyli muszę szarpnąć żeby wyciągnąć z biegu i też coraz częściej też muszę szarpnąć żeby bieg wbić. Myślicie że to pompa? Pompa jest pod pedałem sprzęgła chyba? Czy do jej wymiany muszę spuszczać płyn? Jak wygląda w vi wymiana pompy sprzęgła. Myślę o samodzielnej wymianie chyba że to jakieś czary są?


  • 0

#44 dagg3r

dagg3r
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:Rotmanka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:18, 24.01.2019

Napisze pare rzeczy dla potomnych.
1. Jezeli nagle stracisz sprzeglo to na pewno nie bedzie to wina ukladu hydraulicznego poniewaz w nim usterki pogarszaja sie w dlugim okresie czasu. W takim przypadku obejrzyn zgrzewy konstrukcji nosnej pedalu. Ksztaltki z blachy ocynkowanej sa tylko pozgrzewane. Jak popekaja trzpien zamiast wciskac pompe odchyla caly pedal do gory a pompe rusza ledwo co. Nalezy wcisnac go reka i obserwowac co sie dzieje szczegolnie w poblizu dwoch nakretek 12 na grodzi.
2. Jezeli bierzesz sie za wymiane pompy lub silownika pamietaj ze odpowietrzanie jest nieco inne niz hamulcow (warto zastosować podciśnienie i ilość wciśnięć musi być ok 30 razy a nie jak w hamulcach 4-6 razy). Zalecam podsysanie plynu przez odpowietrznik w calym procesie odpowietrzania i szczegolnie przy odkrecaniu odpowietrznika. Jezeli plynu nie ubywa ze zbiorniczka to masz zapchana pompe lub dolot plynu z gory. Jest adekwatne do motocykli gdzie sa male pompki i uklady.
3. Odpowietrzanie ukladu nalezy zaczac od:
3a. Poluzowujemy kontre 13 na trzpieniu pedala sprzegla. Wkrecamy trzpien w pedal na tyle aby zluzowac pompe oraz aby pedal mial szanse dotknac odbijacza przy czujniku pedalu. Mozna dokrecic kontre reka, bedzie sztywniej.
3b. Poluzowac odpowietrznik nasadka 8. Wykrecic odpowietrznik. Oczyscic gwint. Wydmuchac aby udroznic. Nalozyc nieco smaru na gwint odpowietrznika aby go doszczelnic ale nie zapchaj dziurki. Ma byc tylko na gwincie. Wkrecic reka i wytrzec nadmiar smaru. Zakladamy na odpowietrznik silownika klucz oczkowy 8. Ustalic polozenie klucza aby moc zamykac i otwierac.
3c. Odpowietrznik laczymy wezykiem ze strzykawka lub urzadzeniem wytwarzajacym podcisnienie. W najgorszym przypadku zanurzyc drugi koniec w naczyniu napelnionym czesciowo woda lub plynem.
3d. Wymienic plyn w zbiorniczku za pomoca malej strzykawki i dolac ponad max.
3e. Osoba w aucie pompuje ok 30 razy przy czym co 10 raz podbija pedal so gory (gdyby ktos mial usunieta sprezyne pedalu lub nie cofal sie on z innych przyczyn). Nalezy zastosowac az tyle ruchow poniewaz pompa zabiera bardzo mala ilosc plynu. Widac jak poziom u uchodzi w zbiorniku co 0.5-1mm na kazdy ruch. Przy 15-20 ruchu zaczyna znacznie pchac dopiero lape sprzegla.
3f. Teraz tak jak w hamulcach. Trzymamy wcisniety pedal, upuszczamy troche plynu i zakrecamy. Caly czas wytwarzac podcisnienie.
3g. Powtarzac dwa poprzednie punkty az przelejesz pelne 3 zbiorniczki plynu.
3h. Jezeli plyn ze zbiorniczka nie ubywa nalezy zdemontowac pompe. Wystarczy wykrecic popychacz od pedalu lub zdjac segera. Ewentualnie rozłączyć sworzeń z zawleczką). Wyjac z pompy zawleczke trzymajaca przewod stalowy - podważyć wkrętakiem płaskim. Odkrecic dwie nakretki 12. Warto wymontowac zbiorniczek, jego wspornik i zdjac przewod gumowy. Po czym od strony pedalu wciskac az wysunie sie caly tloczek. Nalezy uprzednio zdjac segera (jeżeli jeszcze jest). Wyczyscic wszystko. Usunac kawalki gumy i wymienić uszkodzone gumki (z innej pompy). U mnie dostala sie w otworek zasilajacy pompe. Mozesz odkrecic czarny krociec z wezykiem i tez wyczyscic sprawdzic. Wydmuchac wezyki pompe i od odpowietrznika do gory instalacje ze starego plynu. Wprowadzając tłoczek z gumkami zastosować smar do cylinderków hamulcowych - odpowiedni dla czynnika DOT4.
3i. Wtloczyc przez odpowietrznik strzykawka nowy plyn az wyleci gora.
3j. Zamontowac z powrotem poskladana pompe. Wlozyc wezyk i zbezpieczyc zawleczk. Wtloczyc z dolu dalej plyn az uzupelni sie zbiorniczek.
3k. Przeprowadzic odpowietrzanie jednego zbiorniczka. Wykrecic popychasz z pedalu aby zwiekszyc zakres pracy pompy. Kolejny zbiorniczek oproznic odpowietrzaniem. Na koniec trzeci i po temacie.
3l. Skasowac luz pomiedzy pompa a popychaczem. Odpalic na chwile auto aby sprzeglo odbilo samo lape. Zgasic i sprawdzic. Wykonac z 30 wcisniec. Sprawdzic czy jedno wcisniecie wyciska lape sprzegla o ok 1.5-2cm. Jezeli tak zostawic uklad w spokoju na 10min. Sprawdzic ponownie czy jedno wcisniecie daje te 2cm. Jezeli nie pomaga nalezy prowadzic odpowietrzanie ukladu do skutku pamietajac o podcisnieniu i wciskaniu z 30 razy pedalu. Zazwyczaj przelanie 2-3 pelnych zbiorniczkow powinno wystarczyc.

3m. Gdy wszystko działa zostawić nieduży luz 1-2mm pedału do odboju przy czujniku (jeżeli nie masz już sprężyny cofającej pedał) albo pomiędzy popychaczem a pompą (jeżeli masz sprężynę trzymającą pedał do góry, wówczas nie masz luzu przy czujniku).


Użytkownik dagg3r edytował ten post 21:18, 27.01.2019

  • 0

#45 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:38, 25.01.2019

Napisze pare rzeczy dla potomnych.
1. Jezeli nagle stracisz sprzeglo to na pewno nie bedzie to wina ukladu hydraulicznego poniewaz w nim usterki pogarszaja sie w dlugim okresie czasu. W takim przypadku obejrzyn zgrzewy konstrukcji nosnej pedalu. Ksztaltki z blachy ocynkowanej sa tylko pozgrzewane. Jak popekaja trzpien zamiast wciskac pompe odchyla caly pedal do gory a pompe rusza ledwo co. Nalezy wcisnac go reka i obserwowac co sie dzieje szczegolnie w poblizu dwoch nakretek 12 na grodzi.
2. Jezeli bierzesz sie za wymiane pompy lub silownika pamietaj ze odpowietrzanie jest nieco inne niz hamulcow. Zalecam podsysanie plynu przez odpowietrznik w calym procesie odpowietrzania i szczegolnie przy odkrecaniu odpowietrznika. Jezeli plynu nie ubywa ze zbiorniczka to masz zapchana pompe lub dolot plynu z gory. Jest adekwatne do motocykli gdzie sa male pompki i uklady.
3. Odpowietrzanie ukladu nalezy zaczac od:
3a. Poluzowujemy kontre 13 na trzpieniu pedala sprzegla. Wkrecamy trzpien w pedal na tyle aby zluzowac pompe oraz aby pedal mial szanse dotknac odbijacza przy czujniku pedalu. Mozna dokrecic kontre reka, bedzie sztywniej.
3b. Poluzowac odpowietrznik nasadka 8. Wykrecic odpowietrznik. Oczyscic gwint. Wydmuchac aby udroznic. Nalozyc nieco smaru na gwint aby go doszczelnic ale nie zapchaj dziurki. Ma byc tylko na gwincie. Wkrecic reka i wytrzec nadmiar smaru. Zakladamy na odpowietrznik silownika klucz oczkowy 8. Ustalic polozenie klucza aby moc zamykac i otwierac.
3c. Odpowietrznik laczymy wezykiem ze strzykawka lub urzadzeniem wytwarzajacym podcisnienie. W najgorszym przypadku zanurzyc drugi koniec w naczyniu napelnionym czesciowo woda lub plynem.
3d. Wymienic plyn w zbiorniczku za pomoca malej strzykawki i dolac ponad max.
3e. Osoba w aucie pompuje ok 30 razy przy czym co 10 raz podbija pedal so gory (gdyby ktos mial usunieta sprezyne pedalu lub nie cofal sie on z innych przyczyn). Nalezy zastosowac az tyle ruchow poniewaz pompa zabiera bardzo mala ilosc plynu. Widac jak poziom u uchodzi w zbiorniku co 0.5-1mm na kazdy ruch. Przy 15-20 ruchu zaczyna znacznie pchac dopiero lape sprzegla.
3f. Teraz tak jak w hamulcach. Trzymamy wcisniety pedal, upuszczamy troche plynu i zakrecamy. Caly czas wytwarzac podcisnienie.
3g. Powtarzac dwa poprzednie punkty az przelejesz pelne 3 zbiorniczki plynu.
3h. Jezeli plyn ze zbiorniczka nie ubywa nalezy zdemontowac pompe. Wystarczy wykrecic popychacz od pedalu lub zdjac segera. Wyjac z pompy zawleczke trzymajaca przewod stalowy. Odkrecic dwie nakretki 12. Warto wymontowac zbiorniczek, jego wspornik i zdjac przewod gumowy. Po czym od strony pedalu wciskac az wysunie sie caly tloczek. Nalezy uprzednio zdjac segera. Wyczyscic wszystko. Usunac kawalki gumy. U mnie dostala sie w otworek zasilajacy pompe. Mozesz odkrecic czarny krociec z wezykiem i tez wyczyscic sprawdzic. Wydmuchac wezyki pompe i od odpowietrznika do gory instalacje ze starego plynu.
3i. Wtloczyc przez odpowietrznik strzykawka nowy plyn az wyleci gora.
3j. Zamontowac z powrotem poskladana pompe. Wlozyc wezyk i zbezpieczyc zawleczk. Wtloczyc z dolu dalej plyn az uzupelni sie zbiorniczek.
3k. Przeprowadzic odpowietrzanie jednego zbiorniczka. Wykrecic popychasz z pedalu aby zwiekszyc zakres pracy pompy. Kolejny zbiorniczek oproznic odpowietrzaniem. Na koniec trzeci i po temacie.
3l. Skasowac luz pomiedzy pompa a popychaczem. Odpalic na chwile auto aby sprzeglo odbilo samo lape. Zgasic i sprawdzic. Wykonac z 30 wcisniec. Sprawdzic czy jedno wcisniecie wyciska lape sprzegla o ok 1.5-2cm. Jezeli tak zostawic uklad w spokoju na 10min. Sprawdzic ponownie czy jedno wcisniecie daje te 2cm. Jezeli nie pomaga nalezy prowadzic odpowietrzanie ukladu do skutku pamietajac o podcisnieniu i wciskaniu z 30 razy pedalu. Zazwyczaj przelanie 2-3 pelnych zbiorniczkow powinno wystarczyc.

 

Ad 3l

Nigdy nie wolno zostawić skasowanego całkowicie luzu między trzpieniem a popychaczem bo zajeździsz sprzęgło.

Luz jest konieczny ze względu na rozszerzalność temperaturową elementów układu.

 

Ad 3h

Jeśli w pompie masz kawałki gumy to znaczy że uszczelnienia są już uszkodzone. Więc wyczyszczenie na za wiele nie pomoże. Chwilę może podziałać ale pedał i tak pewnie niedługo w podłogę wpadnie.

 

Ad 3b

Ze smarem bym uważaÅ‚. W teorii taka ilość nie powinna mieć wpÅ‚ywu ale zwykÅ‚e smary powodujÄ… puchniÄ™cie gumy. JeÅ›li już używać to smaru do tÅ‚oczków hamulcowych. 
Nie wchodzi on w reakcje z gumą z której są zrobione uszczelnienia.

 
Ad 2
Dlaczego inne niż hamulców? Podchodzisz w 2 osoby, jedna przy odpowietrzniku druga naciska pedał (do którego można zawiązać kawałek sznurka co by nie kombinować z podnoszeniem pedału). Pompujesz - odpowietrzasz. I tak aż do skutku. 2-3 dolania do zbiorniczka powinny wystarczyć ale odpowietrzasz aż nie masz bąbelków w wężyku.
 

 

Ad 3b

Ze smarem bym uważaÅ‚. W teorii taka ilość nie powinna mieć wpÅ‚ywu ale zwykÅ‚e smary powodujÄ… puchniÄ™cie gumy. JeÅ›li już używać to smaru do tÅ‚oczków hamulcowych. 
Nie wchodzi on w reakcje z gumą z której są zrobione uszczelnienia.

 

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq