Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Świece/przewody

all_gen

Najlepsza odpowiedź mario111-75 , 19:58, 13.12.2008

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj: Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
948 odpowiedzi w tym temacie

#931 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:57, 23.09.2021

Szybko napisałeś post gdzie koledze w VI genie napisałem żeby zmienił ngk świecę(39 minut)   :diabelgrin:  Ale rozumiem to zapewne "przypadek" i zbieg okoliczności. 

 

Bo odróżnić trzeba zwykłe świece które montowane były w VI genie od świeć irydowych/platynowych montowanych w VII/VIII genie i wielu innych hondach na pierwszy montaż.

 

Sam zmieniałem irydowe NGK Made in Japan u siebie po 65 tyś które były założone przez fabrykę, tylko z pewnym małym ale, ceramik pękła przy odkręcaniu(3 z 4 pękły) , wszystko z nimi było w porządku do momentu odkręcania. Producent zaleca wymianę co 100 tyś, podobnie jak zawory regulować hehe, no ALE, wiadomo jak jest :P  Także założyłem Denso Made In Japna.

Żeby nie być gołosłownym kopiuj/wklej z instrukcji dla mojego auta:

 

NGK DILZKR7B11GS

DENSO DXU22HCR-D11S

 

Na civic klubie ta sama sytuacja, niektóre IX civici wyjechały na denso z fabryki, niektóre na NGK, pękają niestety te NGK.

A wszystkie negatywne opinię na temat NGK tyczą się w 90% VI gena accorda.

 

Tyle sprostowania dla tych którym na NGK i nic się nie dzieję, bo u mnie też się nic nie działo, poza tym pęknięciem przy odkręcaniu  :zakaz:

 

Chodź i w VIII genie Accorda dzieją się takie rzeczy na ngk:

 

http://www.accordklu...a/#entry1014334


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#932 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:15, 23.09.2021

Czytam sobie i czytam tak odnośnie świec i wnioski takie nasuwają się same. Nie wiem naprawdę, jakie Wy macie problemy ze świecami NGK, chyba z tymi, co są made in Taiwan albo made in France, albo były po upadku lub elektrody ktoś przyginał lub odginał, czego się nie robi i co nawet jest pokazane na opakowaniu, że jest to niedozwolone, itd.
Jeżdżę od zeszłej zimy na irydowych NGK made in Japan w kombi w LPG, zrobione już około 20 tys km jest, wcześniej prawie 100 tys km też na NGK przejechałem w LPG i po wykręceniu tamtych świec zauważyłem tylko na jednej lub dwóch świecach lekki przedmuch na izolator, ale elektrody były praktycznie jak nowe, bez żadnych ubytków, silnik i oryginalne cewki z przebiegiem ponad 300 tys km pracują równo i bez wypadania zapłonów.
To samo w drugiej Hondzie, na jednych NGk zrobione ponad 80 tys km w lpg, teraz mam od niedawna nowe NGK i żadnych problemów opisanych powyżej brak jest.
Kiedyś we Fiatach i w motorze też miałem między innymi te świece i było zawsze ok.

Może na niekorzyść NGK być ewentualnie nierówny odstęp i wykrzywienie elektrod po wyjęciu z opakowań, na co ktoś narzekał, ale to były świece made in Taiwan lub France, itd.
Made in Japan mają zawsze idealnie równy odstęp elektrod 1 mm akurat właściwy do Accorda.
To się kłóci z opiniami oraz wypowiedziami niektórymi, każdy stawia tutaj w zasadzie na made in Japan, co oryginalne NGK ma i takie opinie pojawiają się.
Coś jest nie tak, albo ktoś kupił podróbki, albo made in Taiwan, itd.
Ostatnio tak się po części przejąłem takimi opiniami, że chciałem kupić Denso, ale nie było, tylko na ironię losy były NGK made in Japan, założyłem więc i nic się nie dzieje złego. Ale założyłem z oryginalną przerwą jak zawsze, żadnego przyginania elektrod, żeby "pomóc" cewkom ani tym bardziej odginania ich...
Chyba jestem tym szczęśliwym pechowcem, że co bym nie kupił od świec NGK aż po inne tak tutaj przez wielu piętnowane niektóre zamienniki, to jakoś Hondy jeżdżą na tym i nie chcą się psuć, włącznie z alternatorem...
I to nie jest niedzielna jazda do kościoła, a sporo pokonanywanych kilometrów głównie na długich trasach, tak około 200 tys kilometrów na chwilę obecną.

No to wielki szczęściarz z ciebie  :cwaniak:

Cofnąłem się czytając posty rok wstecz z tego tematu i nic nie znalazłem odnośnie narzekania na świece NGK czy odstępu elektrod :cyklop:... NGK i Denso do VIIgen. ma fabrycznie ustawione 1.1mm a nie 1mm. -nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale na oryginalnych świecach powinno być 1.1mm.

Podaję źródło:

https://swiece-zaplo...-m11s-3432.html

https://swiece-zaplo...k11ns-9329.html


Użytkownik Vice edytował ten post 11:17, 23.09.2021

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#933 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:46, 23.09.2021

Zgadza się, 1.1 mm, bo listek 1.0 wchodzi dosyć luźno, ale chyba (bo może się mylę) jest tolerancja Hondy co do silnika, że może być odstęp 1.0-1.1 mm.

Zgadza się ślepak, napisałem post dla szóstej generacji ale pomyślałem, że jednak lepiej będzie to wstawić do działu o świecach.
Mam jeden komplet NGK ten, na którym przejechałem 80 tys, przy odkręcaniu nic nie pękło, a świece te były zamontowane dobre 8 lat co najmniej, a ostatnie pięć lat nie były wykręcane w ogóle.
Nie musi być regułą, może za mocno świece zostały dokręcone, stąd też później ceramika pęka.
Ty generalnie ostrzegasz wszystkich że NGK to zły wybór nie tylko pod względem ceramiki, która pęka. Tylko że jest jeszcze inna grupa osób, które też mają opinie na temat tego produktu, który wcale nie jest tak zły, jak ty go opisujesz.

Poza tym przy okazji nie chodzi już tylko o te świece, w innych kategoriach produktów też często narzucasz swoją narrację, że tylko to co ty komuś doradzisz, to ma rację bytu a opinie innych są dla ciebie często nie do zaakceptowania. I taka narracja powoduje z kolei, że przez to część innych osób ulega twojemu naciskowi kupując to, co ty uważasz za stosowne. A w praktyce nie zawsze to się sprawdza w stu procentach.
Bo zawsze powtórzę, do starego samochodu, którego podjada na przykłady ruda, lepiej jest kupić w wielu przypadkach jakiś zamiennik (np. czujnik spalania stukowego choćby wytrzymał tylko rok lub dwa albo 10-20 tys. kilometrów), zamiast wywalać 600 złotych za część OEM.
Tak jest rozsądniej z logicznego oraz ekonomicznego punktu widzenia.
Jeśli jeszcze ktoś trochę zna się na mechanice i sam grzebie przy aucie cokolwiek mając czas, to jest to również dodatkowy atut.

Użytkownik Heromin edytował ten post 12:56, 23.09.2021

  • 0

#934 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:22, 23.09.2021

"Zgadza się ślepak, napisałem post dla szóstej generacji ale pomyślałem, że jednak lepiej będzie to wstawić do działu o świecach.

Mam jeden komplet NGK ten, na którym przejechałem 80 tys, przy odkręcaniu nic nie pękło, a świece te były zamontowane dobre 8 lat co najmniej, a ostatnie pięć lat nie były wykręcane w ogóle.

Nie musi być regułą, może za mocno świece zostały dokręcone, stąd też później ceramika pęka.

Ty generalnie ostrzegasz wszystkich że NGK to zły wybór nie tylko pod względem ceramiki, która pęka. Tylko że jest jeszcze inna grupa osób, które też mają opinie na temat tego produktu, który wcale nie jest tak zły, jak ty go opisujesz."

 

 

Heh naprawdę myślisz że oceniam NGK bo mi pękły i przez to piszę jakie to są złe świecę??  :diabelgrin:  To już tłumaczę Tobie dalej, tak jak napisałem/wytłumaczyłem wyraźnie powyżej że problem głownie dotyczy VI gena.

 

Miałem dwie sztuki VI gena w którym były świece NGK i co? Problemy z prawidłową pracą silnika, do tego wpisy choćby w tym temacie czy dyskoteka na desce w VIII genie.

Klientów którzy zwracali świece ngk też wymieniać do tego wszystkiego? Więc proszę nie pisz bzdur że oceniam świece NGK bo mi pękły, bo nudzi mnie powoli się Tobie tłumaczenie, do człowieka który szuka dziury w całym we wszystkim.

W tym wszystkim zapomniałeś jednak że z kolei przewody zapłonowe do VI gena to polecam.... -> NGK :) 

Bo jestem w tym wszystkim obiektywny, to że "mogą być" problemy ze świecami NGK, nie oznacza że wszystko z tej firmy to "dziadostwo" 
 

 

"Poza tym przy okazji nie chodzi już tylko o te świece, w innych kategoriach produktów też często narzucasz swoją narrację, że tylko to co ty komuś doradzisz, to ma rację bytu a opinie innych są dla ciebie często nie do zaakceptowania. I taka narracja powoduje z kolei, że przez to część innych osób ulega twojemu naciskowi kupując to, co ty uważasz za stosowne. A w praktyce nie zawsze to się sprawdza w stu procentach.

Bo zawsze powtórzę, do starego samochodu, którego podjada na przykłady ruda, lepiej jest kupić w wielu przypadkach jakiś zamiennik (np. czujnik spalania stukowego choćby wytrzymał tylko rok lub dwa albo 10-20 tys. kilometrów), zamiast wywalać 600 złotych za część OEM."

 

 

Ehh ile razy napiszesz to samo tylko w różnych tematach? 

Kolejna odpowiedź z mojej strony taka sama jak w XX tematach gdzie Tobie pisałem jedno :

 

Możesz naprawdę kupować co tylko chcesz, Twoje auto i Twoja $$$$ ,także  bądź dalej tym królikiem doświadczalnym bo ZAMIENNIKI to ruletka, jedne działają chwilę, drugie wcale, jedne zrobią tysiąc kilometrów, a  inne 20 tyś, ale Ty już napiszesz że ZAMIENNI się sprawdzają i że ślepy z góry zaleca OEM, tak zalecam OEM bo wolę zrobić coś raz, a dobrze i ZAPOMNIEĆ o temacie, a nie stanąć na autobanie bo po 15 tyś zamiennik który się posypał unieruchomił auto, a przecież go ktoś na HAKP polecał... Także pozostaję mi się tylko cieszyć że: zaoszczędziłeś te KILKA pln i że dobrze akurat trafiłeś z zamiennikiem :) 

 

Posprzedawaj części z 10 lat, odbieraj telefony od klientów którzy to kupili zamienniki na allegro, do tego reklamacje przeróżnych firm które wysyłałem do producentów, miej kilka Hond z różnych lat, a potem pisz otwarcie i szczerze co jest dobre, a co nie, bo jak na razie to że jakiś zamiennik Ci się sprawdził (fartem) nie znaczy że jest dobry. 

 

Pozdrawiam Piotrze. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#935 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:09, 23.09.2021

Nie chcę mi się szukać, ale w ogólnej dyskusji o świecach byłeś bardzo negatywnie nastawiony do świec NGK (naprawdę nie mam pojęcia, dlaczego kilka kompletów tych świec sprawowało i sprawuje się w u mnie tak jak potrzeba, nawet ASO Hondy przestrzegało mnie raz przed świecami Denso nie wiedzieć czemu-może mają jakiś układ z NGK wobec tego??), ale mniejsza z tym już, każdy ma swoje odczucia i opinie.
Więc, jak ASO odradza Denso, to co myśleć o tym? Wiadomo, też to co oni powiedzieli, potraktowałem z przymrużeniem oka...

Fakt, że zamienniki do Hondy to loteria po części, ale w pewnym zakresie jest ich jakaś powtarzalność produkcji, żeby dobrze funkcjonowały. Tak jest z czujnikiem spalania stukowego pewnej marki za 80 zł z intercarsu którego już być może nie ma na stanie, oprócz mnie też ktoś ich używa w innych Hondach i o dziwo, a może nie dziwo, bo działają i trochę kilometrów już przejechały.
Zaoszczędziłem i owszem w przypadku czujnika, ale tylko z tego względu, że OEM był dostępny na zamówienie za parę dni plus usługa w ASO, a czekać nie mogłem, więc kupiłem to co było dostępne na miejscu i na obecną chwilę nie żałuję. I kilkaset złotych pozostało za to w kieszeni.

Czasami (chociaż nie jest to łatwe, bo trzeba dociekać i wypytywać do bólu) mimo wszystko warto jest porozmawiać z odpowiednimi osobami oprócz tego, co jest napisane na forum, bo naprawdę można dowiedzieć się ciekawych oraz przydatnych rzeczy.
Teraz świat jest w takiej globalnej sytuacji, że znani producenci części samochodowych łączą się i produkują nierzadko coś pod marką no name (nie znaną globalnie z nazwy przeciętnemu użytkownikowi auta bo jakieś tam imię ma taki produkt) i sprzedają to za połowę ceny albo i taniej nawet i wcale nie jest to zły produkt. I tak im się to opłaci bo zyski mają ze sprzedaży produktów pod nazwą znanej marki, więc na tym nie stracą. Owszem mogą w pewnym stopniu zaoszczędzić na kwestii wizualnej albo być może na trochę gorszej jakości materiału, ale jest to jakość akceptowalna oczywiście.
Tak jest na przykład z klockami hamulcowymi, alternatorami, itd.
Człowiek kupuje coś tańszego nie zdając sobie nawet sprawy z tego, że jest to zrobione przez znanego producenta...
Przekonałem się o tym również właśnie na przykładzie klocków hamulcowych. Kupione no name z braku laku za śmieszne pieniądze na przód Accorda, bo Brembo i ATE nie były dostępne od ręki i po roku użytkowania oraz przebiegu około 20 tys kilometrów bardzo mało się zużyły, hamują naprawdę dobrze oraz bez hałasu.

Czasami człowiek nie ma wyboru i kupuje to, co jest pod ręką i tego trzeba mieć również świadomość.
Pozdrawiam
  • 0

#936 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:46, 23.09.2021

Ja stosuję denso z przyzwyczajenia choć te obecne to już nie to co stare (mówię o kwestiach wizualnych jak i precyzji)
Ngk po 130tyś km ( platynowo-irydowe) wyglądały spoko... Tak wyglądały, że dalej by jeździły bezproblemowo, później Denso 120 tyś też eleganckie wyciągnąłem. Teraz drugie Denso.. te już słabo wyglądające (podkreślam wizualnie) w porównaniu do poprzednich ale 40 tyś zrobione bez zastrzeżeń

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:48, 23.09.2021

  • 0
                       

#937 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:27, 23.09.2021

"Nie chcę mi się szukać, ale w ogólnej dyskusji o świecach byłeś bardzo negatywnie nastawiony do świec NGK (naprawdę nie mam pojęcia, dlaczego kilka kompletów tych świec sprawowało i sprawuje się w u mnie tak jak potrzeba, nawet ASO Hondy przestrzegało mnie raz przed świecami Denso nie wiedzieć czemu-może mają jakiś układ z NGK wobec tego??), ale mniejsza z tym już, każdy ma swoje odczucia i opinie.

Więc, jak ASO odradza Denso, to co myśleć o tym? Wiadomo, też to co oni powiedzieli, potraktowałem z przymrużeniem oka..."

 

 

Moje stanowisko co do NGK się dalej się nie zmieniło.

Co ważne nie jest to opinia tylko po dwóch autach w których miałem problemy (VI GEN) ale liczne posty nawet tutaj, opinie niezadowolonych klientów/reklamacje.

Do tego gdym musiał każdy swój post z opinią na temat części opisywać dokładnie <dlaczego/po co/ na co> to musiał bym pisać niesamowite referaty a tego robić bardzo nie lubię, tak jak w tym przypadku DOPRECYZOWAŁEM że z NGK irydowe/platywowe problemów nie miałem poza pęknięciem, za to ze zwykłymi świecami do F serii już tak. 

 

 

ASO ma taką opinię że denso ble? ?? na 99% dlatego że akurat tylko NGK mieli na stanie :) , to samo tyczy się wspaniałych opinii  od sprzedawców części które się usłyszy na temat tego producenta którego ma akurat na stanie żeby sprzedać/zarobić, tu zasada od XXX lat jest zawsze taka sama.

 

Samo ASO mija się z prawdą bo jednak w przypadku civica montowano zamiennie NGK/DENSO co potwierdza także instrukcja.

 

Tak jest z czujnikiem spalania stukowego pewnej marki za 80 zł z intercarsu którego już być może nie ma na stanie, oprócz mnie też ktoś ich używa w innych Hondach i o dziwo, a może nie dziwo, bo działają i trochę kilometrów już przejechały.

 

Widzisz, Ty trafiłeś dobrze, kasa w kieszeni zaoszczędzona, wszystko na duży plus dla Ciebie,  kolejne XX osób takiego szczęścia nie miało i cały czas można trafić na nowe posty z cyklu "zamiennik" się nie sprawdził, szukam używki oem/nowego. 

 

Także swoich wypowiedzi/opinii nie opieram tylko na własnym doświadczeniu, ale także po latach sprzedaży części, licznych reklamacjach itd, za każdym razem takiej informacji pod każda opinią zamieszczał nie będę...

 

Czy ktoś z tego skorzysta? czy ktoś to odbierze za "przemądrzałego" administratora itd itd mi to naprawdę obojętne, staram się dzielić wiedzą, a że ktoś się z tym nie zgadza, ma opinie odmienną od mojej trudno, przeżyję, ale zawsze powtarzam dwie rzeczy " chytry traci dwa razy" // "jak coś robić to raz a dobrze" nawet jak bardziej zaboli po kieszeni, potem według mnie ma się głowę spokojną i się nie zadręczam tym "ile wytrzyma zamiennik" "kiedy te super tarcze się pogną", podobną zasadę uznaję do serwisowania własnych aut, nie będę czekał ze świecami/zaworami/na 100 tyś czy na MTF ITD bo tak podaje "biblia -> instrukcja"

 

Takie podejście do tematu odwdzięcza mi się na każdym aucie, nawet przez uznawanych przez wielu wadliwym/drogim dieslem którym zrobiłem 180 tyś i pokonał je bez awarii, którym obecnie jeździ dalej i nowy właściciel zrobił w cztery miesiące 40 tyś i problemów BRAK. 

 

Także rozumiem że czasem zamiennik to konieczność, ale jest to nadal jedna wielka ruletka i niewiadoma których unikam jak ognia, jednym się udaję, innym nie.

Nawet nie tak dawno dałem szansę dwóm/najdroższym zamiennikom czujnika ciśnienia klimatyzacji w accordzi iiiiiiii?  żaden nie działał....dopiero używany OEM z Angola, ale opisałem to w dziale "klimatyzacją"

Także jak widać próbuję tej ruletki, ale bez skutku :P

Za to całkowicie bez żadnej ironii/zaczepki całkiem dobrze idzie mi dogadywanie się z tańszymi oponami jak Kumho/ hankook :) Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#938 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:15, 13.10.2021

Tak sobie przejrzałem wczoraj właśnie swoje wyjęte irydowe NGK po ponad 80 tys kilometrów na lpg, w zasadzie do niczego przyczepić się nie można, elektrody bez żadnego nadpalenia i równe odstępy są nadal, izolatory mocne, tylko na jednej świecy być może zaczął się mały przedmuch (może trochę się poluzniła sama), bo izolator przy metalu ma rdzawy nalot, ale nic się nie rusza. Cewki też bez błędów zapłonu.
Silnik do końca równo pracował na nich i miał moc. Świece made in Japan oczywiście.
Accord ma przejechane 220 tys kilometrów.

Swego czasu tutaj była dyskusja, że jak były problemy z NGK to z racji tego, że były one wyprodukowane poza Japonią, miały od razu po wyjęciu z pudełka nierówno ustawione elektrody, itd.

Z kolei drugi komplet NGK w drugim aucie założony przy przebiegu 208 tys km, wymieniony po 309 tys kilometrów, też żadnych problemów ze świecami ani z cewkami nie ma, teraz drugi komplet tych świec, przebieg zbliża się do 315 tys kilometrów i wszystko gra.
Piszę to z punktu widzenia klienta, nie wiem co to są wypadające zapłony, itd.
Dlaczego mam więc odradzać te świece, to już zostawiam Wam do przemyśleń, ale nie do niepotrzebnych dyskusji.
Klient zadowolony, to i produkt chwali :)

I też podkreślam, nie jestem osobiście zwolennikiem zmniejszania przerwy na świecy względem tej, która fabrycznie jest ustawiona (do Accorda akurat ustawienie jest takie, jakie zaleca producent), bo nawet na opakowaniu jest pokazane, że regulowanie przerwy jest zabronione.

Może teza jest na wyrost, ale jak powtórzę, problemy mogą być, bo świeca nie jest wyprodukowana w Japonii, ktoś elektrodę młotkiem albo kombinerkami przystukał, albo odgiął śrubokrętem, za mocno lub za słabo świecę dokręcił, itd.

Pozdrawiam.
  • 0

#939 Comornic

Comornic
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Cl9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 17.02.2022

Omyłkowo do accorda 7 zamówiłem i włożyłem świece Denso IK20TT zamiast dedykowanych Denso SKJ20DR-M11.
Pytanie czy mogę na tym jeździć czy przekładać?
  • 0

#940 witek1979

witek1979
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:53, 19.02.2022

Ja myślę że jak dobrze silnik pracuje - nic złego się nie dzieje to zostaw. To też są dobre świece a i tak już ich nie zwrócisz do sklepu
  • 0

#941 BornInAugust

BornInAugust
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 01.08.2022

Dobra przebrnąłem przez kilkanaście ostatnich stron tego tematu i proszę, klepnijcie jeśli się nie mylę:

 

https://allegro.pl/o...11s-10908191326

 

SKJ20DR-M11S

 

Polecacie te świece irydowe od Denso do Accorda VII z LPG? Jestem lekko zdezorientowany, bo ani w opisie nie ma modelu Accorda VII, a i różni się tym S na końcu względem tego co mi podaje katalog Denso. Ten model świec idzie do VIII, ale pasują i pracują normalnie też na VII? Dobrze wszystko zrozumiałem? 

 

 

To jest z opisu oferty na allegro

 

PztGC0m.jpg

 

A to jest z katalogu Denso. Numery nie są zbieżne, dlatego moja obawa jest tym większa jako laika, jako że świec nie można zwrócić po zakupie. 

 

CQ9wPc9.jpg

 

Czyli te świece normalnie pasują i pracują na VII?


  • 0

#942 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 05:07, 02.08.2022

Z 'S' na końcu są do ósemki.zhSWsGZ.jpg

Nie wiem czy pasują i pracują, ale instrukcja jasno podaje, które są do której budy i którego silnika, dlatego ciekawi mnie - dlaczego nie możesz zastosować tych, które są w instrukcji? ;)
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#943 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:30, 02.08.2022

Z tego co kojarzę to kiedyś było to już poruszane i doszliśmy do wnioski, że S to rodzaj podkładki i w sumie nie robi różnicy
  • 1
                       

#944 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 05:54, 03.08.2022

Z tego co kojarzę to kiedyś było to już poruszane i doszliśmy do wnioski, że S to rodzaj podkładki i w sumie nie robi różnicy

Potwierdzam. 

 

http://www.accordklu...wody/?p=1027544


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#945 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:12, 03.08.2022

Precyzując.. Chodzi o S na końcu oznaczenia
  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq