Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pierścienie olejowe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#16 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:12, 25.06.2015

Przede wszystkim do K24A3 możesz kupić tylko dedykowane OEM pierścienie w ASO bo zamienniki NPR'a są dostępne tylko pod silniki USDM (K24A4/8/Z1) i mają inną grubość pierścieni olejowych.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#17 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:40, 25.06.2015

Pejot wyprowadź mnie z błędu. To nie było czasem tak że te magiczne dedykowane OEM to bardzo często właśnie NPR-y albo Rikeny, które szły na pierwszy montaż?


  • 0

#18 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:30, 25.06.2015

Nie, NPR'y to są bdb zamienniki a na pierwszy montaż szły Riken oraz Teikoku Pistons.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#19 milko

milko
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:KBC
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Dynamique
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 25.04.2016

Trochę odkopie temat, jak w prawie każdej Hondzie dolewam oleju ale nie ma tragedii,  sprawdzam bo jestem ciekawy :)

Do K24A3 pierścienie olejowe maja 2.5 mm grubości i dostępne są tylko w ASO w cenie 700-900 zł za komplet ?

I jaki jest orientacyjny koszt ich wymiany z robocizną, do tego uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowice z szlifowaniem i płyny bo to raczej zestaw obowiązkowy przy takiej robocie?

Dostępność części do silników serii F i H i mniejszych jest bezproblemowa w normalnych cenach, ale K24 jest bardziej problematyczny, dlatego niektórzy wymieniają całe silniki na tzw farta i liczą na mniejszy pobór oleju. Ale to chyba ich świadomy wybór spowodowany ekonomią, nie mi oceniać.

Wiem że można całość zrobić na częściach z ASO i wydać fortunę ale nie jest to zbyt rozsądne chyba że ktoś zostawia sobie Acco na zawsze, ceny K20 i K24 spadają a dobre części nadal są drogie  :)

Dlatego stąd moje pytanie o koszt tzw. małego remontu pierścionki, uszczelniacze i wszystko co po drodze jest potrzebne bez niepotrzebnej przesady i ile może kosztować robocizna bez komplikacji?


  • 0

#20 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:52, 25.04.2016

Panowie na jakich olejach jeździcie i ile wam go wciąga ☺
  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:51, 25.04.2016

Panowie na jakich olejach jeździcie i ile wam go wciąga ☺

Kolego, proszę nie zaczynaj nowego tematu o olejach. Jeden temat już istnieje.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#22 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:00, 25.04.2016

Alw ja nic nie zaczynam tylko mi chodzi czy ktoś jeździ na 5w30 i mu wciąga np 0.7 czy jeździ na na 10w40 i mu wciąga ponad litr.

Czy zmierzenie kompresji wnosi coś do tematu brania oleju ?

  • 0

#23 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:05, 25.04.2016

Hej :)

Kolego, proszę nie zaczynaj nowego tematu o olejach. Jeden temat już istnieje.

Dokładnie tutaj Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat.
Temat jest zamknięty, ale dowiesz się z niego praktycznie wszystkiego... zużycie zależy przede wszystkim od stanu silnika, ale także od oleju i stylu jazdy...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#24 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:14, 25.04.2016

O kurde trochę o ty oleju jest ☺ będzie chwile czasu to przewertuje .

A jak z ta kompresja ?
  • 0

#25 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:06, 25.04.2016

Panowie ktoś tu już wspomniał o bardzo ważnej rzeczy.Wszyscy wymieniacie pierścienie na nowe a nikt z was się nie pofatygował aby zawieźć blok do szlifierza w celu weryfikacji i pomiaru cylindrów. Wymieniacie coś na oko a później lekkie zdziwienie że efekt lepszy ale nie doskonały.Takie naprawy są poprzedzone pewną procedurą i jest nią  właśnie dokładny pomiar cylindrów.


  • 0

#26 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:34, 26.04.2016

Dodam że tylko o pierścieniach gadka, a ktoś sprawdzał stan głowicy? Tj prowadnice oraz gniazda zaworów, same zawory, pomijam uszczelniacze ? Bo tamtędy też lubi olej przelatywać... Co do pierścieni, dla mnie rzeczą oczywistą jest pomiar, bez niego to nie remont a partactwo. 


  • 0

#27 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:02, 26.04.2016

Trochę odkopie temat, jak w prawie każdej Hondzie dolewam oleju ale nie ma tragedii,  sprawdzam bo jestem ciekawy :)

Do K24A3 pierścienie olejowe maja 2.5 mm grubości i dostępne są tylko w ASO w cenie 700-900 zł za komplet ?

 

Remont K24 to nie jest takie hop siup jak w F18B2/F20B6, nie ma zamienników pierścieni i uszczelki pod głowicę czyli już na te dwie podstawowe rzeczy wydasz ponad 1000 zł.

 

Przy okazji trzeba zawieźć głowicę do szlifierza na sprawdzenie prowadnic i frezowanie+szlifowanie zaworów oraz wymianę uszczelniaczy zaworowych (koszt robocizny 600 zł+części)

 

Pasuje też wymienić przynajmniej panewki korbowodowe, na szczęście są dobre zamienniki bo OEM kosztują majątek np. King Racing - http://jdmshop.eu/cz...racing-CR4542XP

 

Do tego w ok. 200 konnych silnikach różnie może być z owalem tulei i trzeba go koniecznie pomierzyć, jeżeli cylindry będą jajowate to blok pójdzie na złom bo remont będzie nieopłacalny (szlif+zakup nadwymiarowych tłoków i pierścieni).

 

Koszt robocizny mechanika też nie będzie niski, poniżej 1000 zeta nikt się za to nie weźmie.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#28 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:20, 26.04.2016

Zgadzam się w 100% z przedmówcami.Dodam że nie każdy zakład podejmie się naprawy tego silnika.Po zainwestowaniu sporych pieniążków w części (przy założeniu że cylindry trzymają wymiary) trzeba to odpowiednio i fachowo ,,poskręcać,, zgodnie ze sztuką a nie na ,,pałę,, w garażu u Pana Rysia :)

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 10:56, 27.04.2016

  • 0

#29 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:49, 25.05.2016

Panowie szybkie pytanie, potrzebny dostawca części silnikowych, mianowicie potrzebuje zdobyć pierścienie tłokowe do K24. Czy zostaje tylko serwis czy istnieje jakaś firma, która ma te cholerne 2.5mm pierścienie olejowe?


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#30 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:21, 25.05.2016

Dwa razy napisałem w tym wątku gdzie wyłącznie możesz kupić pierścienie tłokowe dla K24A3 ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq