Dyskusje na ten temat wiele państw w Europie ma już za sobą. W ich efekcie w kilkunastu krajach już wykonuje się badania tłumienia zawieszenia w stacjach kontroli pojazdów. Na przykład w Niemczech, kontrola została wprowadzona od 01.2006 tylko w stacjach wyposażonych w tester, a od 2010 będzie obowiązywała wszystkie SKP. W Polsce badanie dotyczy jedynie pojazdów po wypadkach i sprowadzanych z zagranicy (zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub nowych nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie), dla metody EUSAMA określa się całą oś oraz różnicę między stroną lewą i prawą.
cytat z tej strony
http://motofocus.pl/...owiazkowa-w-skp
W sprzęt do badania amortyzatorów wyposażone są wszystkie stacje kontroli pojazdów. Są to urządzenia uniwersalne, dające jedynie przybliżone wyniki. Zaliczające przegląd auta ce*cenzura*e zwykle sprawność amortyzatorów na poziomie 50-80 proc. Dopuszczana przez diagnostów wartość minimalna to 40 proc., a różnica w skuteczności tłumienia między dwoma amortyzatorami nie powinna przekraczać 20 proc. Lepszy obraz stanu amortyzatorów dają testery stosowane w specjalistycznych warsztatach, które porównują wyniki pomiarów z zapisanymi w pamięci urządzenia charakterystykami wzorcowymi dla konkretnych modeli aut.
http://www.auto-swia...rtyzatory/rbgss
pod jednym linkiem masz, że badanie jest nie obowiązkowe tylko w niektórych przypadkach jest a w drugim linku masz, że 40% to jest minimalna wartość dopuszczona przez diagnostów