Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Podlaczenie tabletu do gniazda zapalniczki.

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 JANKES3

JANKES3
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sallon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 18.12.2014

Hej, mam pytanie. Moge podlaczyc tablet do gniazda zapalnczki poprzez kabel z usb i przejsciowka z gniazda zapalniczki na gniazdo usb???
Nie przegrzeje sie tablet? Albo nie spali? :)
  • 0

#2 gasoline

gasoline
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:White_stock
  • Silnik:F18
  • Wersja:ES+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 30
Super

Napisano 17:34, 18.12.2014

Nie :diabelfaja:   yyyy temat można zamknąć ?? :)


Użytkownik gasoline edytował ten post 17:36, 18.12.2014

  • 0

Honda Accord VI F18B2 CH6 ES '01 http://www.accordklu...es-by-gasoline/ była Honda Civic VI D14A5 MA8 R90 '97


#3 JANKES3

JANKES3
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sallon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 18.12.2014

Oczywiscie, ze mozna :) rozwiazalem juz problem.
  • 0

#4 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 00:28, 19.12.2014

Oczywiscie, ze mozna :) rozwiazalem juz problem.

To napisz jak i ocenimy czy poprawnie. To ma być ładowanie?


  • 0

#5 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 00:45, 19.12.2014

Hej :-)

JANKES3, chyba nie zrozumiałeś odpowiedzi Kolegi gasoline - On napisał, że nic się nie spali, ani wybuchnie, czy cokolwiek podobnego... bo niby co mogłoby się stać...

No chyba, że użyłbyś jakiejś totalnie badziewnej przejściówki, która nie trzymałaby parametrów i np. podała na USB dużo wyższe napięcie niż 5V (bo tyle powinno tam być).

USB to standard i nie ma tutaj dowolności w parametrach...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#6 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 00:55, 19.12.2014


USB to standard i nie ma tutaj dowolności w parametrach...

 

Pozdrawiam

Tomek

Tak standard USB 2 to 5 V o maksymalnym poborze prądu 1,5 A. O ten prąd właśnie chodzi, że jest najczęściej za mały i wypalą się styki. Są specjalne przejściówki ze zwartymi dwoma stykami, lub trzeba zastosować dwa gniazda i kabel z podwójną wtyczką.


  • 0

#7 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 07:03, 19.12.2014

Wypalanie się przy za małym prądzie?? A cóż to za nowa teoria?
Grzeje się, wypala itp, gdy prąd jest duży, a styk slaby/luźny.
Statom ma jednak rację co do adapterów. Tania chińszczyzna może spowodować nieodwracalne szkody. Widząc czasem co jest wewnątrz obudowy, włos w okolicach bikini się jeży.
W autku bezpieczniej jest używać markowych adapterów, albo zrobić sobie samemu. Rzecz prosta do ogarnięcia, a i tania przy okazji. Za to posiadamy zasilanie które teoretycznie nie zawiedzie i nie zniszczy podłączonego sprzętu.
Koszt gniazdek usb i przetwornicy, to kilka złotych, dosłownie.

Tapatalknięte z chińskiego cegłofonu :)
  • 0

#8 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:39, 19.12.2014

Wypalanie się przy za małym prądzie?? A cóż to za nowa teoria?
Grzeje się, wypala itp, gdy prąd jest duży, a styk slaby/luźny.

Tapatalknięte z chińskiego cegłofonu :)

Zrozumiałeś tak żebyś miał powód  do przeczepienia się.

Każdy przewodnik i także styk ma określone ograniczenie przewodności prądu. Jak już napisałem standard USB2 ma 1,5 A. Innym tematem jest wykonanie  styków. Co to znaczy markowy adapter jak wszystko jest wykonywane w Chinach i ograniczeń przewodności

ścieżek nie przeskoczysz. USB 3 ma zwiększony ten parametr w standardzie.

 

Zamiast bredzić o bikini na chińskim sprzęcie i zaśmiecać forum dokształć się z elektroniki.


Użytkownik LK3 edytował ten post 09:46, 19.12.2014

  • 0

#9 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:48, 19.12.2014

Zrozumiałeś tak żebyś miał powód  do przeczepienia się.

Każdy przewodnik i także styk ma określone ograniczenie przewodności prądu. Jak już napisałem standard USB2 ma 1,5 A. Innym tematem jest wykonanie  styków. Co to znaczy markowy adapter jak wszystko jest wykonywane w Chinach i ograniczeń przewodności

ścieżek nie przeskoczysz. USB 3 ma zwiększony ten parametr w standardzie.

 

Zamiast bredzić o bikini na chińskim sprzęcie i zaśmiecać forum dokształć się z elektroniki.

Kolego, po co te nerwy i najazd? Niepotrzebnie spinasz pośladki. Zrozumiałem tak jak to napisałeś. Obawiam się, że to nie ja powinienem się dokształcić. Od 27 lat jestem elektroenergetykiem, więc siłą rzeczy mam "niejakie" rozeznanie tak w "prądach" jak i w przewodności,

Nie wiesz co to znaczy MARKOWY? Cóż, przykro mi bardzo, ale są różnice w wykonaniu i to spore. To, że coś jest produkowane w Chinach, nie znaczy, że musi być szajsem. To tylko kwestia ceny. Za grosze masz dziadostwo, za kilka dolców masz już inny wyrób. O tym właśnie pisałem. Szkoda, że nie odniosłeś się do dalszej części mojego wpisu. Może przy okazji zauważyłbyś, że sam sobie zrobiłem zasilacze na solidnych przetwornicach (więc jakieś tam pojęcie chyba mam? ;) )

Może kolejnym razem użyjesz nieco innych słów? Każdemu będzie przyjemniej.


  • 0

#10 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:40, 19.12.2014

 Od 27 lat jestem elektroenergetykiem, więc siłą rzeczy mam "niejakie" rozeznanie tak w "prądach" jak i w przewodności,

 

Przypomnę ci treść postu, którego dotyczy dyskusja.

"Hej, mam pytanie. Moge podlaczyc tablet do gniazda zapalnczki poprzez kabel z usb i przejsciowka z gniazda zapalniczki na gniazdo usb? ??
Nie przegrzeje sie tablet? Albo nie spali? :)"

 

Czy jest tam pytanie o przetwornicę? Czy autor podał napięcie jakie chce uzyskać i pozostałe parametry? Czy ty to czytałeś?

 

Jeżeli jak się chwalisz, masz doświadczenie elektroenergetyczne to nie powinieneś używać takich sformułowań z podwórka:

 

Cytat z twojego tekstu: "Grzeje się, wypala itp, gdy prąd jest duży,"

 

Nic nie wniosłeś do tego wątku, a jedynie się chwalisz swoimi osiągnięciami i krytykujesz. Odpuść sobie tą dziedzinę, bo wiedzą cię jeszcze nie raz zaskoczę i nigdy nie wiesz kto pisze po drugiej stronie kabla.


  • 0

#11 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:56, 19.12.2014

OK kolego, pokonałeś mnie ............. poziomem. Tak niskiego nie potrafię osiągnąć, więc pozostań w przekonaniu, że mi dokopałeś i zgnębiłeś.

Gdybyś jednak jeszcze raz przeczytał naszą wymianę zdań, powoli i ze zrozumieniem, to miałbyś szansę zrozumieć o co chodziło. Ale odnoszę nieodparte wrażenie, że wcale Ci na tym nie zależy, natomiast wolisz bezsensownie atakować i czepiać się.

Nie stanowisz więc dla mnie równorzędnego partnera do rozmowy. Dziękuję, ja wysiadam.

 

PS:

Nie chwalę się, nie ma czym, robota jak każda inna. A z tym drugim końcem kabla masz rację, sam nie wiesz z kim klikasz ;)  Ale naskakiwać na kogoś zza matrycy swego kompa łatwo i bezpiecznie, prawda? :)

 

Sorry za OT, z mojej strony EOT


  • 0

#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:16, 19.12.2014

Hej :-)
LK3, mam pytanie czy Twoje wypowiedzi wynikają z Twojej wiedzy, czy są zaszłyszane/wydumane?
Jeśli chodzi o standardy to z tym prądem trochę się zagalopowałeś: dla USB 1.1/2.0 jest to 500mA, a dla 900mA i teoretycznie tyle prądu może urządzenie max. zarządać od portu USB, natomiast przetworniki zapalniczkowe z reguły gwarantują więcej...
Jeśli urządzenie potrzebuje więcej prądu niż 'zapalniczka', dobrej jakości, może zagwarantować, wówczas może w ogóle nie działać, bądź wolniej się rozładowywać, niż gdyby w ogóle nie było podłączone do prądu...
Przy kiepskich 'zapalniczkach' może stać się cokolwiek...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#13 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:25, 19.12.2014

Hej :-)
LK3, mam pytanie czy Twoje wypowiedzi wynikają z Twojej wiedzy, czy są zaszłyszane/wydumane?
Jeśli chodzi o standardy to z tym prądem trochę się zagalopowałeś: dla USB 1.1/2.0 jest to 500mA, a dla 900mA i teoretycznie tyle prądu może urządzenie max. zarządać od portu USB, natomiast przetworniki zapalniczkowe z reguły gwarantują więcej...
Jeśli urządzenie potrzebuje więcej prądu niż 'zapalniczka', dobrej jakości, może zagwarantować, wówczas może w ogóle nie działać, bądź wolniej się rozładowywać, niż gdyby w ogóle nie było podłączone do prądu...
Przy kiepskich 'zapalniczkach' może stać się cokolwiek...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona

Cytat z Wikipedii: o napięciu 5 V i maksymalnym poborze prądu 1,5 A dla USB 2.0 i 0,9 A dla USB 1.1 w trybie charging ports !!  !!  !!  !!  !!  !! 

(standardowo 0,5 A dla USB 1.1/2.0).

 

Koniec mojej dyskusji o niczym.


Użytkownik LK3 edytował ten post 19:06, 19.12.2014

  • 0

#14 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:55, 19.12.2014

Sorry, że kontynuuję, ale ...

Kolega nie zauważył chyba, że pisze o portach USB na płycie głównej kompa/laptopa, a to też jest istotne w tej dyskusji.

Kolega zakładający temat nie chce przecież podłączać tableta do USB w kompie, tylko do adaptera wsadzonego w gniazdo zapalniczki, a w takowych nie obowiązuje to ograniczenie prądowe. Ale to tylko taki drobny fakcik.


  • 0

#15 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:18, 19.12.2014

LK3, owszem masz rację, ale tylko częściowo - bo nigdzie wcześniej nie pisałeś o standardzie portów w trybie charging ports tylko o standardzie USB, a ten jest taki jak napisałem...

Tryb ten pojawił się w specyfikacji z roku 2007 jako dodatkowy tryb portu USB, ale Ty nie napisałeś o tym, a tylko zacytowałeś z Wikipedii wybiórczo, aby udowodnić swoją, z góry założoną teorię...

W tym konkretnym wypadku chodzi o właśnie taki port, ale w niczym nie zmienia to tego co napisałem o działaniu, lub nie... przy dobrej 'zapalniczce' możesz podłączyć urządzenie, które zażąda nawet 100A, ale tylu nie dostanie i nic się nie ma prawa spalić (bo dobra zapalniczka będzie miała odpowiednie zabezpieczenie)... tym bardziej podłączone urządzenie...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq