Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Remont H22A7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#16 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 10.02.2011

Ile płaciłeś za komplet panewek ACL-Race
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#17 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:26, 10.02.2011

a w głowicach jakie jeżeli można wiedzieć kurcze bo właśnie chce sobie dopieścić silnik nie chcę unieruchamiać auta. A w piwnicy mam H22A z pralki typowego jdm i myślałem że udało by się zrobić głowicę na cacy i wał i wrzucić do mojego H22A7


Do 98r był wał 50mm a później 55mm, ATR ma też inne wałki w głowicy ("ostrzejsze" z racji wyższej kompresji)

Dlaczego chcesz zmieniać wał w swoim A7 ?

Jeżeli jeszcze nic nie stuka a chcesz przedłużyć życie silnika to wrzucaj komplet nominalnych panewek
ACL Race i do tego nominalne pierścionki Teikoku Pistons lub Riken (obydwie marki są stosowane jako OEM).

[ Dodano: 2011-02-10, 21:31 ]

Ile płaciłeś za komplet panewek ACL-Race


komplet panewek ACL Race + pierścienie tłokowe to koszt ok.550 zł

do tego uszczelniacze zaworowe i uszczelkę pod głowicę obowiązkowo trzeba kupić OEM
  • 0

#18 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 10.02.2011

a to długa historia po pierwsze ktoś już to zrobił i wsadził jakąś lipę która zrobiła lekkie kuku na gładzi wału więc to już mi spędza sen z powiek a chciałbym co nieco koni wrzucić a za same panewki ile i skąd jeżeli można wiedzieć
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#19 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 10.02.2011

wszystko fajnie, ale panewki to sobie można wymieniać tak sobie jak już się remont robi, a jak coś jeb..nie to wątpie żeby bez szlifu się obeszło. A wtedy wiadomo wyjmowanie silnika, kombinowanie itd. Koszty rosną lawinowo. I uważaj NOVY żeby nie zrobili na odp...dol, bo można wsadzić nowe panewki i silnik będzie chodzić ale jak będą luzy to bardzo krótko. Znam przypadek nieprzejechanych kilkunastu kilometrów po takim remoncie. Nie byłem to ja, ale umiem się uczyć na cudzych błędach. I tak jak pisałem i teraz widze inni. H22 to aluminium. Cokolwiek nie zawieziesz do szlifu to kręcą głową i stresują człowieka :P
  • 0

#20 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:19, 10.02.2011

jeżeli wał jest uszkodzony lub do szlifu to najlepiej poszukać na forach wału który trzyma wartości nominalne i wtedy zapodać komplet nominalnych panewek

Damiano, gdzie Ty masz w H22 aluminium poza normalna sprawa głowicą ?
  • 0

#21 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 10.02.2011

jeżeli uszkodzenia nie są duże, to szlif wału można spokojnie walnąć. Sama Honda dopuszcza taką możliwość. A panewki ACLa spokojnie dadzą radę. Jak coś to nawet mam takie panewki zbędne.

[ Dodano: 2011-02-10, 22:25 ]

Damiano, gdzie Ty masz w H22 aluminium poza normalna sprawa głowicą ?

no ja mam
http://www.jdmuniver...a-h-engine.html

"Type: In-line 4 cylinder, aluminum block and head"
Tłumaczyć nie muszę
  • 0

#22 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:39, 10.02.2011

dla szlifu nie ma znaczenia z czego jest wykonany blok tylko tuleja (w przypadku H22 stal + warstwa FRM)
  • 0

#23 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 11.02.2011

Pejot tylko gdzie ja wał do A7 dobry znajde
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#24 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:18, 11.02.2011

Znajdziesz, zwłaszcza, że może być też A5 i A8 (czyli 55mm), sporo ludzi dba o te silniki, wymienia olej co 5-8 tys. km itp.itd. aż tu nagle po 30kkm od wymiany zakończy żywot hydrauliczny napinacz paska rozrządu - BUM i jest po głowicy ...

Dlatego polecam konwersję na rozrząd manualny H23, jak coś mogę doradzić w tej sprawie bo mój H22 został skonwertowany :lol:
  • 0

#25 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:11, 12.02.2011

Michał DWL, może ja niebawem będę miał wał z A7, bo swój silnik będę rozbierał na części prawdopodobnie.
  • 0

#26 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 12.02.2011

jeżeli wał masz ok :-P jak najbardziej a jaki koszt :?:

[ Dodano: 2011-02-12, 17:05 ]
ja mechanikę założyłem od razu po kupnie za dużo się na oglądałem pogiętych zaworów :k

[ Dodano: 2011-02-12, 17:07 ]
a czemu swój będziesz rozbierał coś z nim nie tak
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#27 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:14, 12.02.2011

a czemu swój będziesz rozbierał coś z nim nie tak


no właśnie, przecież mieści się w normie spalania oleju na 1000km :om:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#28 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:23, 12.02.2011

a czemu swój będziesz rozbierał coś z nim nie tak


Bo będę wrzucał A8, a te A7 i tak jest do remontu bo olej wpieprza ;-)
  • 0

#29 MAK

MAK
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.5
  • Wersja:XT
  • KM:stadko :-)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Lodówka
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:32, 12.02.2011

Znajdziesz, zwłaszcza, że może być też A5 i A8 (czyli 55mm), sporo ludzi dba o te silniki, wymienia olej co 5-8 tys. km itp.itd. aż tu nagle po 30kkm od wymiany zakończy żywot hydrauliczny napinacz paska rozrządu - BUM i jest po głowicy ...

Dlatego polecam konwersję na rozrząd manualny H23, jak coś mogę doradzić w tej sprawie bo mój H22 został skonwertowany :lol:


Podpisuje sie :ok Ja tez od razu przerobilem na mechaniczny z napinaczem od H23 ;-)
  • 0
>>> Accord by MAK <<<

Przerabiam S na type ES-R :mrgreen:

#30 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 12.02.2011

zastanów się nad ceną ok i jak coś czekam z niecierpliwością znasz jakiś przybliżony termin :?: :?: :?:
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq