Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z VTEC'em


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#31 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:09, 12.01.2011

Witam ponownie, przepustnica wyczyszczona chciasz byla naprawde w dobrym stanie a krokowy juz gorzej ale udalo sie go wyczyscic, teraz obroty trzymaja sie idealnie. Wydaje mi sie tylko ze powyrzej 4 tys wogole nie ciagnie, wczesniej bylo o wiele lepiej. Od 4 do 6 przy na maksa wcisnietym gazie szla naprade ok ateraz jakos jakby w miejscu?? pozostały mi jeszce do wyregulowania zawory czy maja one jakis wpływ na moc??? albo nie wiem filtr paliwa bo tez nigdy nie wymienialem od zakupu??? bo ztego wychodzi ze po kolejych naprawach hondzina robi mi sie coraz wolniejsza??
  • 0

#32 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:17, 12.01.2011

filtr paliwa i zawory mogą wpływać na moc/przyspieszenie/itp

hondzina robi mi sie coraz wolniejsza??


a może za dużo wymagasz? to nie jest sportscar 8-)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:23, 12.01.2011

Mozliwe, pewnie takie zludzenie ze po naprawie chcialoby sie by bylo do przodu:P ale jesli chodzi o moje pytanie czy zawory maja jakis wpływ na moc??
  • 0

#34 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:27, 12.01.2011

może nie tyle co na moc, ale na pracę silnika ( co się wiąże z tym pierwszym)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:30, 12.01.2011

Wiec po regulacji zobaczymy, mam nadzieje ze bedzie lepiej a filtr jutro sie wymieni:)
  • 0

#36 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:39, 12.01.2011

oby nie było gorzej niż się spodziewasz :om:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:41, 12.01.2011

Nie powinno byc ok. I tak pewnie sie z hondzinka rozstaje wiec juz kto inny bedzie sie meczyl, niestety nie ma pracy i trzeba sie pewnie bedzie przesiac do civica albo straszej acco.
  • 0

#38 marekm

marekm
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Wieluń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 12.01.2011

Przy zbyt dużym luzie zaworowym, dla wydechu jak i dolotu będą analogiczne sytuacje. Dla dolotu przy niepełnym otwarciu zaworu do komory spalanie nie zostanie dostarczona odpowiednia dawka mieszanki P-P. Dla wydechu będzie tak,że spaliny przy niepełnym otwarciu zaworu po prostu nie będą skutecznie usuwane i powstanie efekt "trzymania" silnika jak i samochodu. A filtr to jak samochód nie dostanie swojej porcji paliwa nie pojedzie bo nie będzie na czym.
  • 0

#39 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:55, 12.01.2011

No to jestem jeszcze bardziej ciekawy jak bedzie po reagulacji, mam nadzieje ze uda sie jeszcze w tym tyg, oczywiscie po zabiegu napisze co i jak sie zmienilo:P
  • 0

#40 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:00, 12.01.2011

Nie powinno byc ok. I tak pewnie sie z hondzinka rozstaje wiec juz kto inny bedzie sie meczyl, niestety nie ma pracy i trzeba sie pewnie bedzie przesiac do civica albo straszej acco.


To bardzo smutne co piszesz :-(

Przy zbyt dużym luzie zaworowym, dla wydechu jak i dolotu będą analogiczne sytuacje. Dla dolotu przy niepełnym otwarciu zaworu do komory spalanie nie zostanie dostarczona odpowiednia dawka mieszanki P-P. Dla wydechu będzie tak,że spaliny przy niepełnym otwarciu zaworu po prostu nie będą skutecznie usuwane i powstanie efekt "trzymania" silnika jak i samochodu. A filtr to jak samochód nie dostanie swojej porcji paliwa nie pojedzie bo nie będzie na czym.


Należy dodać że bardziej niebezpieczny jest za mały luz niż za duży bo niedomykanie zaworów po rozgrzaniu silnika może powodować wypalanie się zaworów i gniazd natomiast przy za dużym "gra" klawiatura i może prowadzić do deformowania końcówek zaworu i dźwigienek zaworowych.

Aby zachodziło zjawisko o którym pisze "marekm" luz musiałby być naprawdę duży. Większy wpływ ma za mały luz bo niedomykanie zaworów powoduje spadek kompresji a tym samym mocy.

Myślę jednak że regulacja zaworów niewiele zmieni chyba że są naprawdę mocno rozregulowane. Jeżeli są za ciasno to rzeczewiście poprawa może być widoczna ale jeśli za luźno to różnica będzie niewielka.
  • 0

#41 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:11, 12.01.2011

Co do sprzedarzy to tragedia, niestety kredyty do spłacania sa a pracy nie ma:( ale i tak wroce do accordzika bo niczym tak dobze mi sie nie jezdzi, miłość od pierwszego wejrzenia hehe. A co do zaworow to napewno zawory za luzno bo klekocze jak stary diesel, dlatego musze to zrobic jak najszybciej:)
  • 0

#42 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:51, 25.09.2014

Podepnę się pod temat.

W accodzie f20 mam taki problem że mam +12v na zaworze vtec po stacyjce i odpaleniu non stop, po przecięciu kabla przy samym kompie też jest +12v więc komp daje napięcie tylko czemu po stacyjce zamiast od 4300obr?

A czemu miałby dawać od 4300? VTEC załącza się już przed 3000 w tych silnikach. 4200-4300 to Ci się przełącza zawór zmieniający geometrię dolotu. W F20 jest jeszcze czujnik ciśnienia oleju na zaworze VTEC i tam jest na stałe +12V. Daj jakąś fotkę gdzie Ty mierzysz to napięcie.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#43 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:01, 30.09.2014

Piszesz o silniku F20B5?


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#44 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:13, 30.09.2014

f20b5 i b6


  • 0

#45 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:51, 30.09.2014

Co do silnika F20B5 się nie wypowiadam. W F20B6 jest system IAB (może trochę uprościłem mówiąc o zmiennej geomertii dolotu), który załącza się przy 4200rpm w tym silniku i nie ma to nic wspólnego z VTEC. Oryginalny opis z ESM dla F20B6: "Description:

Two air intake paths are provided in the intake manifold to allow the selection of the intake path most favourable for a given engine speed. Satisfactory power performance is achieved by closing and opening the Intake Air Bypass (IAB) valves. High torque at low rpm is achieved when the IAB valves are closed, whereas high power at high rpm is achieved when the IAB valves are opened." - rozdział 11-A-125. Zapewniam, że VTEC załącza Ci się o wiele wcześniej. Podłącz sobie kontrolkę do przewodu, który idzie do zaworu VTEC i sprawdź empirycznie :-) Ja to już mam za sobą. I wszystkie teorie, że silniki F18 czy F20 fajnie "ryczą" na VTEC powyże 4200 można wsadzić między bajki. Ten RYK to właśnie dżwięk powietrza, które pokonuje inną drogę przed załączeniem zaworu IAB i inną po jego zadziałaniu. I to cała tajemnica ;-)

  • 0
MaxLife RULEZ !!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq