XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Problem z VTEC'em
#16
Napisano 10:04, 10.01.2011
Kardas, zajrzyj na stronę 11-A-125 w ESM i czy to nie jest Intake Air bypass Control System który załącza sie po przekroczeniu 3900 rpm dla F18B2 zmieniajac "geometrię" układu dolotu powietrza (jakieś dodatkowe rezonanse pompujace powietrze w rytm zmieniajacego sie podcisnienia w kolektorze ssacym)
#17
Napisano 10:17, 10.01.2011
potrzeba więcej powietrza i stąd ten IAB się przełącza? dobrze to kumam?
(tak od tyłu, to przełączenie tego IAB daje powietrze dla VTECa - czyli przy 3900 załącza się VTEC)
ale dla F20B6 jest już wartość podawana wcześniej - 4200rpm
tylko to co w ESM to jedno, ale ja serio czuję dokładnie przy 4200 ten moment,
chyba że to takie opóźnienie od tych 3900.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#18
Napisano 10:29, 10.01.2011
P.S. W F20 może być inaczej bo tam jest dodatkowo czujnik ciśnienia oleju w zaworze VTEC a w F18B2 nie ma takiej fanaberii
P.S. To odczucie przy 4200 to albo placebo albo tak jak piszesz efekt opóźnienia pomiedzy zadziałaniem VTEC-a a efektem tego zadziałania (przyspieszenie itd)
#19
Napisano 10:37, 10.01.2011
A czy to odbieganie od tematu, hmmm może kolega sprawdzić czy działa to poprawnie skoro wyczuwa spadek mocy
#20
Napisano 10:42, 10.01.2011
obroty po przekroczeniu 4200
no dobrze, 3900rpm, ale wykresy z f18b2 pokazują 4200rpm, to jak to wyjaśnisz?
ja nawet czuję taki momencik pewnej "bezwładności" przed załączeniem VTEC (przy 4200rpm)
potwierdzają to wykresy!!
i nie mówię to o tym symbolicznym wykresie z Temple of VTEC, ale o realnym, zhamowanym silniku F18B2
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#22
Napisano 11:21, 10.01.2011
#23
Napisano 11:41, 10.01.2011
#24
Napisano 14:18, 10.01.2011
Może wkoncu wyjasni sie vtec w silnikach sohc
Ja to własnie tak wytłumaczyłem na własnych badaniach i pomiarach napięć,
a róznica jest jeszcze taka ze w dohc vtec sa dwa elementy odpowiedzialne za vtec, vtec pressure switch i vtec solenoid valve, a w sohc jest tylko solenoid valve, u nas to jest zółto zielony przewódnr 12 z conektora "B"
#25
Napisano 14:38, 10.01.2011
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#26
Napisano 14:43, 10.01.2011
ale z drugiej strony my nie mamy vtec pressure switch czyli cisnienia oleju vtec wiec co by właczyło vtec przy 4 tys.
#27
Napisano 14:52, 10.01.2011
3-stage VTEC
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#28
Napisano 15:01, 10.01.2011
#29
Napisano 15:20, 10.01.2011
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#30
Napisano 19:13, 10.01.2011
no kiedys o tym 3-stage vtec było, ale czy to nie dotyczy silników nowszych czyli sohc i-vtec bodajże r18a2
Nie ma znaczenia czy silnik jest SOHC czy DOHC jeśli chodzi o samą ideę działania VTEC-a. Faktem jest że w silniki serii F i R są silnikami SOHC ale VTEC działa w nich diametralnie inaczej.
1. W obu seriach niby jest tak że VTEC włącza wysoką krzywkę ale w serii F jest ona naprawdę wysoka i jej geometria jest taka aby silnik mógł naprawdę oddychać pełną "piersią" natomiast geometria "wysokich" krzywek w serii R jest taka aby opóźnić zamknięcie zaworu ssącego w taki spsób aby część mieszanki wypchnąć z cylindra do kolektora przez co można ograniczyć zużycie paliwa
http://paultan.org/2...-i-vtec-engine/
http://asia.vtec.net...R18A/index.html
http://asia.vtec.net...VTEC/index.html
R20 to praktycznie powiększona R18 w której wprowadzono nie 2 tak jak w R18 a 3 stany pracy VTEC'a i zmiennej długości kolektora dolotowego
Info o R20 by Honda http://asia.vtec.net...R20A/index.html
2. W silnikach DOHC można dodatkowo sterować jeszcze momentem otwarcia zaworów ssących tzw. zmienne fazy rozrządu co niemożliwe jest do wykonania w silnikach SOHC ponieważ w silnikach SOHC jeden wałek steruje zaworami ssącymi i wydechowymi więc jakakolwiek zmiana kąta wyprzedzenia otwarcia zaworów ssących miałaby wpływ na moment otwarciia i zamknięcia zaworów wydechowych.
Info o K20 http://asia.vtec.net...k20a/index.html
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych