Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z VTEC'em


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#16 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:04, 10.01.2011

Majstor, nic nie opada tylko weź sie za silnik, podłącz kontrolkę (diodę) do zaworu VTEC w swojej furze i zobacz kiedy ci rozbłyśnie a potem dorób do tego teorię. Bo ja juz to ćwiczyłem i mam swoje przemyślenia. Widzę zresztą, że podlinkowałeś z innego forum dyskusje w której uczestniczyłem :-)

Kardas, zajrzyj na stronę 11-A-125 w ESM i czy to nie jest Intake Air bypass Control System który załącza sie po przekroczeniu 3900 rpm dla F18B2 zmieniajac "geometrię" układu dolotu powietrza (jakieś dodatkowe rezonanse pompujace powietrze w rytm zmieniajacego sie podcisnienia w kolektorze ssacym)??
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#17 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:17, 10.01.2011

czyli 3900 dla F18B2 to moment w którym załącza się krzywka dla ssących, a co się z tym wiążę
potrzeba więcej powietrza i stąd ten IAB się przełącza? dobrze to kumam?

(tak od tyłu, to przełączenie tego IAB daje powietrze dla VTECa - czyli przy 3900 załącza się VTEC)

ale dla F20B6 jest już wartość podawana wcześniej - 4200rpm



tylko to co w ESM to jedno, ale ja serio czuję dokładnie przy 4200 ten moment,
chyba że to takie opóźnienie od tych 3900.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#18 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:29, 10.01.2011

Tak jak pisałem już wcześniej olej poprzez zawór VTEC jest podawany już od ok. 3000 rpm (następuje podanie sygnału z ECU na VTEC Solenoid Valve +12V względem masy - sprawdzone empirycznie). A że przy 3900 dostaje dodatkowego kopa poprzez zmianę geometrii dolotu plus np. odpowiednie mapy wtrysku to dopiero wtedy czuć tzw. "kopa" chociaż w F18B2 jest on raczej...symboliczny lub dostrzeglany dla znawców;-) . Fakt, że dla F20 ta predkość obrotowa przy której IABV sie załącza to 4200 rpm. I mysle, że koniunkcja tych wszystkich elementów (olej w VTEC, zawór IABV plus odpowiednie sterowanie ECU do wtryskiwaczy i układu konrtoli kata wyprzedzenia zapłonu daje efekt VTEC. Ale oczywiscie to tylko moja teoria. Jeśli ktos ma lepszą chętnie wysłucham i ustosunkuję się.

P.S. W F20 może być inaczej bo tam jest dodatkowo czujnik ciśnienia oleju w zaworze VTEC a w F18B2 nie ma takiej fanaberii ;-)

P.S. To odczucie przy 4200 to albo placebo albo tak jak piszesz efekt opóźnienia pomiedzy zadziałaniem VTEC-a a efektem tego zadziałania (przyspieszenie itd)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#19 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:37, 10.01.2011

dokładnie to jest valve baypas control solenoid ze zbiorniczkiem prózniowym(tank comp vacum), po odpaleniu auta elektrozaworek łapie i zamyka klapy dolotu, a po przegazowaniu (na postoju) jak przekracza 4 tys w wersji f18b2 to zaworek puszcza napiecie i klapy sie otwieraja, bo w wersji f20b6 jest chyba 4200, a po założeniu kontroki vtec to tak jak pisałem wyżej, załanczała sie zaleznie od obciązenia, 2500-3000 w mojej wersji(zreszta kontrolke mam do dzis) i faktycznie czuc lekkie takie popchniecie do przodu(po przegazowaniu auta na postoju vtec nie działa, dopiero podczas jazdy), a kolektor jest o zmiennej geometrii BODY ASSY., BYPASS VALVE GASKET, BYPASS VALVE ,
A czy to odbieganie od tematu, hmmm może kolega sprawdzić czy działa to poprawnie skoro wyczuwa spadek mocy
  • 0
VTEC

#20 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:42, 10.01.2011

nie, nie, na pewno nie placebo, czuję wyraźnie, że auto lepiej ciągnie i szybciej wkręca się na
obroty po przekroczeniu 4200


no dobrze, 3900rpm, ale wykresy z f18b2 pokazują 4200rpm, to jak to wyjaśnisz?
ja nawet czuję taki momencik pewnej "bezwładności" przed załączeniem VTEC (przy 4200rpm)
potwierdzają to wykresy!!

i nie mówię to o tym symbolicznym wykresie z Temple of VTEC, ale o realnym, zhamowanym silniku F18B2

Dołączona grafika
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#21 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:49, 10.01.2011

Świat jest analogowy, pewnie są to jakieś tolerancje. Na moim wykresie moment zaczyna sie podnosić równo od 4000 rpm (po modyfikacji) a od tych nieszcześnych 4200 przed modyfikacją i jak to wyjaśnić ;-) ? POPATRZ
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#22 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:21, 10.01.2011

Poruszyliście tutaj temat dotyczący załączania VTECa, pegal, co trzeba zrobić aby załączał się on wcześniej ? Czy da rade tak zrobic aby załączał sie przy ~3800RPM
  • 0

#23 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:41, 10.01.2011

Wszystko sie da;-) Tylko trzeba ocenić czy sie opłaca. Jakaś Hondata chyba powinna umieć zarządzać VTEC-em. Bo nie wystarczy "wrzucić" na inne krzywki. Dochodzi do tego właśnie sterowanie np. tym zaworem powietrza oraz podstawieniem odpowiednich map wtrysku. Ale tutaj moja wiedza się kończy raczej...Trzeba sięgnąć do najlepiej zagranicznych stron albo może jakis spec z naszego Forum coś podrzuci. Nie chcę brnąć w nieznane dla mnie.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#24 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:18, 10.01.2011

taka hondata sie sprawdzi ale nie w naszych autach (czyli f18b2 i f20b6 sohc) bo po co u nas obniżać vtec skoro on juz sie vłancza od 2500-3000 obrotów

Może wkoncu wyjasni sie vtec w silnikach sohc
Ja to własnie tak wytłumaczyłem na własnych badaniach i pomiarach napięć,
a róznica jest jeszcze taka ze w dohc vtec sa dwa elementy odpowiedzialne za vtec, vtec pressure switch i vtec solenoid valve, a w sohc jest tylko solenoid valve, u nas to jest zółto zielony przewódnr 12 z conektora "B"
  • 0
VTEC

#25 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:38, 10.01.2011

grzesvtec, to że zaświeciła Ci się lampka nie znaczy, że VTEC (ostrzejsze krzywki) się załączył :om:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#26 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:43, 10.01.2011

nie twierdze uparcie ze tak jest, ale fakt faktem zawór załancza wczesniej niz 4 tys , może pote odpowiednie cisnienie oleju przy 4 tys. pozwala krzywce sie bardziej otworzyc i to wszystko sie wtedy zgrywa z klapkami dolotu, ale ja wyraznie czuje ze od 2500 obr. auto lepiej zaczyna jechac
ale z drugiej strony my nie mamy vtec pressure switch czyli cisnienia oleju vtec wiec co by właczyło vtec przy 4 tys.
  • 0
VTEC

#27 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:52, 10.01.2011

to przy 2500 też mam/czuję, ale teoria na to jest taka, że u nas jest
3-stage VTEC
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#28 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:01, 10.01.2011

no kiedys o tym 3-stage vtec było, ale czy to nie dotyczy silników nowszych czyli sohc i-vtec bodajże r18a2
  • 0
VTEC

#29 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:20, 10.01.2011

ze starszych to D15BX
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#30 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:13, 10.01.2011

no kiedys o tym 3-stage vtec było, ale czy to nie dotyczy silników nowszych czyli sohc i-vtec bodajże r18a2


Nie ma znaczenia czy silnik jest SOHC czy DOHC jeśli chodzi o samą ideę działania VTEC-a. Faktem jest że w silniki serii F i R są silnikami SOHC ale VTEC działa w nich diametralnie inaczej.

1. W obu seriach niby jest tak że VTEC włącza wysoką krzywkę ale w serii F jest ona naprawdę wysoka i jej geometria jest taka aby silnik mógł naprawdę oddychać pełną "piersią" natomiast geometria "wysokich" krzywek w serii R jest taka aby opóźnić zamknięcie zaworu ssącego w taki spsób aby część mieszanki wypchnąć z cylindra do kolektora przez co można ograniczyć zużycie paliwa
http://paultan.org/2...-i-vtec-engine/
http://asia.vtec.net...R18A/index.html
http://asia.vtec.net...VTEC/index.html

R20 to praktycznie powiększona R18 w której wprowadzono nie 2 tak jak w R18 a 3 stany pracy VTEC'a i zmiennej długości kolektora dolotowego
Info o R20 by Honda http://asia.vtec.net...R20A/index.html

2. W silnikach DOHC można dodatkowo sterować jeszcze momentem otwarcia zaworów ssących tzw. zmienne fazy rozrządu co niemożliwe jest do wykonania w silnikach SOHC ponieważ w silnikach SOHC jeden wałek steruje zaworami ssącymi i wydechowymi więc jakakolwiek zmiana kąta wyprzedzenia otwarcia zaworów ssących miałaby wpływ na moment otwarciia i zamknięcia zaworów wydechowych.
Info o K20 http://asia.vtec.net...k20a/index.html
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq