Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

f20 z1 jak to ugryźć ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#1 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • Skąd:Wieś Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:15, 25.12.2010

zastanawiam się co by Hani dodać kilka koni. Na razie wstawiłem stożek w miejsce seryjnego filtra, dolot założę po nowym roku, jeszcze się kupuje. zapewne wymienię kolektor oraz tłumik. Co jeszcze można by zrobić , czy ingerować w elektrykę ?
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:39, 25.12.2010

zacznij od sprawdzenia czy masz zdrowy silnik ;-)

Jak jest zdrowy - to pomyśl nad całym wydechem + dobrym układem dolotowym....następnie jedź na strojenie...to może kilka, kilkanaście kuni przybędzie...a na pewno zmieni się charakterystyka silnika i będzie to odczuwalne...

Samym stożkiem + tłumikiem to ty kolego nic nie osiągniesz poza rykiem :k
  • 0

#3 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 25.12.2010

Rozumiem że masz silnik f20z1 ? Dużo tego tematu na forum.Poszukaj.Tak naprawdę dwie podstawowe rzeczy to ogarnięcie dolotu ( najlepiej CAI ) później przelotowy wydech.Kolektor i tłumik wymieniając na sportowy to 40% sukcesu do dodania mocy.Chcesz 100 % to wywal katalizator zwiększ średnicę rur i wtedy będzie miało to ręce i nogi.Ale jak pisałem wcześniej poszukaj dobrze.Sporo tego materiału.
  • 0

#4 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 25.12.2010

Jeżeli już chcesz robić tłumik itp. to zainwestuj w kompletny wydech przelotowy - z dobrym kolektorem wydechowym powinno dodać parę niutów.

Co do stożka -- masz zamiar kupować rurę? Lepiej zostawić stock'ową rurę, a zamiast zwykłego filtra zastosować np. K&N oraz wywalić rezonator z dolotu -- na pewno sprawdzi się o wiele lepiej, bo nie będzie to rura aluminiowa, która się nagrzewa i ociepla powietrze :roll:
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#5 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • Skąd:Wieś Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:59, 25.12.2010

zacznij od sprawdzenia czy masz zdrowy silnik ;-)

trochę zajęło sprzątanie po poprzednim właścicielu i chciałbym iść trochę dalej. Na strojenie wybieram się do tecnogarage

Samym stożkiem + tłumikiem to ty kolego nic nie osiągniesz poza rykiem :k

właśnie tego chce uniknąć i zrobić coś z głową

Co do stożka -- masz zamiar kupować rurę? Lepiej zostawić stock'ową rurę

narazie jest w miejscu serii razem z gumową rurą
atom poszukam jeszcze
  • 0

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:14, 25.12.2010

Kolego, turbo albo swap silnika. Nie ma innej metody na zwiększenie mocy silnika. No ewentualnie wymiana głowicy z innego modelu w celu zwiększenia kompresji. Możesz też zmienić wałki na takie które pozwolą na podanie większej ilości powietrza do cylindrów. Zwiększenie mocy, tylko i wyłącznie przez zwiększenie kompresji (więcej powietrza można sprężyć = więcej paliwa można spalić = większa moc).

Co możesz zrobić:
-usunąć katalizator (przy takim wieku auta, może już być zużyty i przytyka wydech)
-wymiana świec, przewodów i przegląd aparatu zapłonowego (na swoim przykładzie wiem, że silnik odzyskuje elastyczność w dolnym zakresie obrotów)
-używanie lepszych olei, porządny syntetyk 5W30
-przelotowy wydech + zmiana dolotu - kosztowna i mało dająca modyfikacja. Zyskasz 3-5KM (górny zakres obrotów), stracisz trochę momentu obrotowego (dolny zakres obrotów). Na pewno zmienisz charakterystykę.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 25.12.2010

KamilM, Napisz może na początku jakich przyrostów mocy oczekujesz ? W f-serii nie opłaca się dłubać.
  • 0

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:21, 25.12.2010

W f-serii nie opłaca się dłubać


Zależy w której F-serii :-P
  • 0

#9 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 25.12.2010

przelotowy wydech + zmiana dolotu - kosztowna i mało dająca modyfikacja. Zyskasz 3-5KM

Nie koni a procent.Znam kilka przypadków gdzie po tych modach przybywało ponad 10 koni od serii.Jeden kumpel dawal tu nawet wykresy z hamowni.Ze 131 koni zrobiło mu się 144.Sam mam odetkany wydech i zrobiony dolot ( ale nie CAI ) i jeśli przybyłoby mi 5 koni to nie odczułbym tego nawet.Drugi kumpel ma tylko dolot a wypluło mu 138.
Pewnie każdy przypadek jest inny.Jednemu przybędzie kilka koni drugiemu natura odbierze....
  • 0

#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:45, 25.12.2010

Pewnie każdy przypadek jest inny.Jednemu przybędzie kilka koni drugiemu natura odbierze....


to przede wszystkim - zależy to przecież od wielu innych czynników...silnik silnikowi nie równy. Ale przede wszystkim - nie chodzi o wzrost koni czy niutów jako liczb Panowie - to jest dobre do chwalenia się. Tu bardziej chodzi o charakterystykę przebiegu. I tak CAI na pewno da więcej z dołu...SRI da więcej u góry...wywalenie rezonatora da lepszy dźwięk ale pogorszy dół itp itd.

Grunt to po przeprowadzeniu szeregu takich modów: wydech kompletny, porządny układ dolotowy itp - jechać to wystroić. Wtedy można się spodziewać faktycznego polepszenia parametrów.
  • 0

#11 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • Skąd:Wieś Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:38, 25.12.2010

Ale przede wszystkim - nie chodzi o wzrost koni czy niutów jako liczb Panowie - to jest dobre do chwalenia się.

aby zawstydzić panów w niemieckich turbo bunkrach :mrgreen: (nie żeby kogoś obrażać)
polepszyć serie narazie w dolnym zakresie obrotów , a później się zobaczy. Teraz muszę jeszcze odłożyć na tylne nadkola :-? . Pozatym wiem że zwiększenie mocy pociąga za sobą wymianę zawieszenia na mocniejsze i usztywnienie budy.

Kolego, turbo albo swap silnika

to by oznaczało iść na łatwiznę :mrgreen: auto zostanie ze mną do końca więc pewnie pod koniec roku zamierzam wydłubać max (być może plus turbo)
  • 0

#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:53, 25.12.2010

Pozatym wiem że zwiększenie mocy pociąga za sobą wymianę zawieszenia na mocniejsze i usztywnienie budy.


to proponuję zacząć od tego jako pierwszy etap zabawy w tunning ;-) bezpieczeństwo przede wszystkim....nieważne jakie mody zrobisz w przyszłości...turbo...swap - nieistotne. Inwestycja w lepsze hamulce etc - to najbardziej opłacalna inwestycja.
  • 0

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:48, 25.12.2010

to proponuję zacząć od tego jako pierwszy etap zabawy w tunning ;-) bezpieczeństwo przede wszystkim....nieważne jakie mody zrobisz w przyszłości...turbo...swap - nieistotne. Inwestycja w lepsze hamulce etc - to najbardziej opłacalna inwestycja.


Ooo ten pan dobrze mówi.

polepszyć serie narazie w dolnym zakresie obrotów , a później się zobaczy.

Będą jeszcze z ciebie ludzie. Skoro auto ma służyć do zabawy i dłubania, to chętnie się przyjrzę efektom.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#14 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • Skąd:Wieś Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:56, 25.12.2010

bezpieczeństwo przede wszystkim....

jakoby auto nie jest wyposażone w ABS zapewne pójdą wydajniejsze hamulce

auto ma służyć do zabawy i dłubania

i uniknąć złego tuningu typu full spojler itp pakiety stylistyczne .... 8-)
  • 0

#15 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:08, 25.12.2010

A chcesz mieć od razu strzał mocy czy chcesz rzebić z tym co masz?
Bo najprostszy strzał mocy to H22A i wszystko jasne.
O wiele bardziej kosztowna bedzie rzeźba w tym silniku co masz ale nie wykluczone że metodą prób i błędów też da się coś tam ulepić z tym że jakbyś nie robił to i tak bez turbo nie dogonisz mocą H22A, za to z turbo mając nawet mniejszą moc ale więcej Nm możesz brać się za łojenie Prelud VTI czy ATR-ów czy CTR-ów a to tylko dlatego że jak ktoś kiedyś mądry powiedział:" Moc to prędkość a Nm to przyspieszenie" a w V-Teckach szał masz na V-TECku czyli dośc wysoko na obrotomierzu. W turbo masz znowu ładownie dużo niżej dlatego też moment masz od dość niskich obrotów. Dla przykładu ATR ma 212 KM ale ąz przy 7200rpm i 216Nm przy 6400rpm czyli bardzo wysoko. Co za tym idzie trzeba cisnąć auto do końca na każdym biegu żeby mieć efekt. Dla porównania Volvo V40 W wersji T4 ma 200KM przy 5500 rpm i 300Nm w zakresie od 2500 do 4000rpm czyli jak tylko turbina zaczyna ładować to jest odlot a ten odlot zaczyna się duzo wcześniej niż załączanie się V-TECka a więc łojenie ATR-a to norma. Nawet takim E46 z silnikiem M47N który ma 150 KM przy 4300 rm i aż 300Nm już od około 1750 rpm można na krótkim odcinku brać się z ATR-em. Ale to tylko takie moje gdybanie a Ty pomyśl co chcesz osiągnąć przez modzenie
  • 0

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq