Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Co wybrać z alu 18'' do czerwonej VIII-ki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#91 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:59, 27.12.2010

kuzek, felgi rota to dobre felgi jakosciowo troche gorsze jak enkei ale z rota jak z oz - tansze modele to zwykle felgi alu, zadne kute ani nic w tym stylu. dodatkowo jest wiele podrobek wiec trzeba uwazac zeby nie trafic na chinszczyzne ze znaczkiem roty.

szczerze? to albo bym sam sprowadzal z japoni albo kupil cos od normalnego pewnego dystrybutora, nie wierze w firmy kogucik ktore sprzedaja cos dobrego po super okazyjnych cenach.
  • 0

#92 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 27.12.2010

bo tam jest opona 235/45R18


Rozumiem, że jest to odpowiedź na pytanie "Nie stosować dla wersji z 18" kołami w standardowym wyposażeniu. WVTA homologacja "

Ale jak kupujesz same felgi to możesz taką gumę zapodać a przy samej feldze to także piszą.
W komplety ładują 225/45/18.

kuzek, może to powietrze w tych oponach tak drogie.
felga 1.100 x 4, dobra opona 900 x 4 to daje 8,000 za komplet. Za co te 3.000 moja nie wiedzieć.

I nie ma tu argumentu, że to oryginał Hondy bo sama felga takim też jest. Chyba, że to pomyłka na ich stronach - mówię o cenach samych felg. Ale wątpię (widziałem fele u dealera w cenie 800 za sztukę 18-tek - na Ordona). A zobaczcie w akcesoriach Audio, są dwie mobilne nawigacje. Jedna za 1.700 druga grubo ponad 4.000 (optycznie to samo). Niezły burd... tam mają.
  • 0

#93 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:12, 27.12.2010

3000 .. to jest na rabat dla klienta :)
  • 0

#94 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:13, 27.12.2010

msnet, moze dlatego ze typek ma jakies inne zawieszenie (podobno) mozliwe ze jest tam potrzebne inne et albo jest inna szerokosc, nie wiem ale 235 na 7.5" feldze to tak troche jak 225 na 7 ale honda tak ma:)

co do ceny za komplet to nie doliczyles najwazniejszego:) przeciez komplet zawiera oryginalne srubki i jest ich az 20szt:P do tego cale 4 wentyli oczywiscie wszystko z najlepszyc materialow no i co najwazniejsze opona jest naciagana na felge na unikalnej hondowskiej maszynce przez co opona sie wolniej zuzywa, nie starzeje prawie wcale i co najwazniejsze nigdy sie nie brudzi*

* wszystko napisane powyzej sprawdza sie tylko w warunkach salonowych, kiedy samochod co najwyzej jest przetaczany z miejsca na miejsce w celu umozliwienia wyjazdu innemu pojazdowi:)
  • 0

#95 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 27.12.2010

Tak szybko bo idę do domu. 18-ki zakładają nie tylko na typka - mówię o Hondzie.

Dopiszę jeszcze bo zamierzałem o tym wspomnieć wcześniej. Firma, jakość i cena to ważne cechy. Ale szef firmy z którą współpracuję jeździł do niedawna Oplem Vectrą 3 litry czy jakoś tak (wiecie, dwie rury 5 sek do setki). Założył sobie 19'' felaski za które płacił 3800 za sztukę. Nie wspomnę, że dwa razy do roku kupował butki (zawsze na sezon nowe) za które firma płaciła po 10 koła dwa razy w roku. Musiały być z półki Premium, świeży trend i najnowocześniejsza mieszanka. Mam Wam pokazać rachunki - kilka razy w roku prostowanie było obowiązkowe. A standard kół miał taki, że w zeszłym roku z Brukseli wracał na lawecie bo nie mogli mu opony od ręki kupić jak swoją uszkodził.
Morał oczywiście taki, że nie jest najważniejsze jak dużo za koła zapłacisz, ale jak bardzo te koła szanujesz.

Nie wiem jak kuzek, który również deklaruje chęć zakupu kompletu na lato, ale ja podchodzę do tematu lekko-chłodno. W końcu to tylko kółka. Na 100% żadne używki, nowa felga góra do 700 za sztukę, już widzę taką możliwość. Do tego kapcie też nie za drogie bo wolę po dwóch sezonach pyknąć nowe niż bujać się na drogich sezonów cztery bo szkoda się takich butów za taką kasę pozbyć (w roku przejeżdżam góra 20 tys.km).
Co do felg i ich ceny - tego również nie kupuję do końca życia. Po 2-3 sezonach można to zmienić bo i tak się opatrzą.
Nie naginam również w drugą stronę. Nie zatrzymuję wzroku na nowych za 300PLN bo i takie też widziałem.
Biorę też pod uwagę, że kola nie są ubezpieczone (jak coś to płacą polisę bez względu na jakich kołach). Mogę je doubezpieczyć jako wyposażenie dodatkowe za 10% wartości rocznie bez zniżek ale czy warto?

Ciągnę dalej. Weźmy się za ET. Na początku wątku jabłuszko podał ET=55. To coś nie tak. Wylukałem kalkulator
http://www.felgi.pl/...ulator_et.htmlx
i wynika z niego, że przy 7,5j ET powinno być 50. Rozstaw kół zwiększy się o 2x13mm czyli dopuszczalne 2%. Niestety do wewnątrz także pójdzie felga o 13mm i czy będzie na to miejsce. Bo jak ustawię do wewnątrz 0 to ET musi być 37 ale na zewnątrz idzie już 26mm czyli rozstaw zwiększa się o 5,2 cm. To za dużo wydaje mi się. Fabryczny rozstaw to 1590mm, czyli maksymalnie można o 16mm zwiększyć na stronę.
Co Wy na to. Jakie ET macie przy 17x7.5 bo zakładając, że nabędę 18x7,5 to ET powinienem mieć takie jak przy oryginalnych 17-kach.
  • 0

#96 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 28.12.2010

wiesz co za duzo balaganu chyba sie narobilo z tym wszystkim, sam widzisz kol Ci nie ubezpiecza wiec do nich sie tez nie moga doczepic zrobisz jak zechcesz-kupisz albo i nie. osobiscie bym sie nawet nie stresowal jakimis homologacjami itd nikt na to nie patrzy masz nowe auto) nawet na ogledzinach masz 99.9 % szans ze ktos bedzie sprawdzal ET lub szerokosc kola
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#97 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:10, 28.12.2010

z tego co wiem to VIIIgen ma felge 17x7.5 et 55;) wiec jak dasz znowu 7.5" na szerokosc to bedzie git. jak masz szersza felge np 8" to masz ja o niecale 13mm szersza ale idize to w jedna i w druga strone czyli po 6.5 do srodka i 6.5 na zewnatrz, ale wtedy dajesz inne et np 50 i wyglada to juz dobrze.
  • 0

#98 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:30, 29.12.2010

jak do mondka kupowałem 17' tomasony, znalazłem na ich stronie sporo technicznych informacji. msnet jesli chcesz konkretów zajrzyj tutaj
http://www.tomason.d...nie-pojazdu.php

posiciagaj kilka pdf poczytaj i bedziesz wiedzial czego szukac i jak to wyglada na aucie.
  • 0

#99 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 29.12.2010

kuzek, czytam i do tej pory wiem jedno - Tomason odpada. Piękna fela ale wystaje parę centymetrów poza rant felgi i po miesiącu będzie cała pościerana. To oponka ma ewentualne potrzeć krawężnik a nie felga.
Druga sprawa to szerokość. Najchętniej 7,5J. Ostatecznie 8J. Szersze to już według mnie przegięcie bo wyjdzie koło poza błotnik. Dlatego dopytuję jakie ET na 17'' w oryginale jest - ale tak na 100% a nie w stylu wydaje mi się.
  • 0

#100 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:28, 29.12.2010

faktycznie jak mialem tomasony od musialem zwracac uwage na krawezniki, ale to jest kwestia wprawy :-)
co do et to ja mam np. na zime takie felgi
advanti 17' i nic nie wystaje i sa wytrzymale
7x17' ET40
Dołączona grafika
ktore chce wlasnie zamienic na 18'
  • 0

#101 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:29, 29.12.2010

msnet, te ori 5 ramienne felgi sa dokladnie takie 17x7.5J ET55

[ Dodano: 2010-12-29, 11:32 ]
http://img03.allegro...97/1384249718_3
  • 0

#102 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 29.12.2010

kuzek pokazał ładne felgi. Ale co do ET to skorzystać nie mogę. Dałeś 7'' felgę a pytanie brzmi:
Jakie ET ma oryginalna felga 17x7,5J. To będzie baza wyjściowa.
blackfly dał ładne foto ale także nie wiem, czy to oryginał (z tyłu trudno poznać).
  • 0

#103 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:19, 29.12.2010

http://moto.allegro....item=1384249718

[ Dodano: 2010-12-29, 12:21 ]
Dołączona grafika

felga 18x8J ET45
  • 0

#104 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 29.12.2010

blackfly, teraz jestem w domu.
Masz może zdjęcie swojego z boku. Jakie na tych 18-kach masz butki?
Więc jeśli przy 7,5 jest ET 55 to przy 8-miu powinienem dać chyba 50 aby nie zbliżać felgi do środka.
Jeżeli wewnętrzna krawędź obu felg będzie w tej samej płaszczyźnie to przy ósemce zwiększy mi się rozstaw kół o 2x13mm.
Dobrze piszę?
  • 0

#105 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:43, 29.12.2010

msnet, troche zle to rozumujesz ale sprobuje Ci wytlumaczyc. ET jest to odlegosc od srodka felgi moze byc dodatnie badz ujemne. np felga 8" to okolo 203mm szerokosci czyli przy zerowym et felga wystawalaby 101.5mm do srodka i 101.5mm na zewnatrz. jezeli wiec seria jest 7.5J ET55 to fela 8J ET55 bedize o jakies 6.4mm bardziej wsunieta do srodka czyli zeby byla tak samo gleboko wsunieta do srodka to musialbys miec et47-48. ale felga i tak bedize mocno schowana:) nie wiem dokladnie jak wyglada VIIIgen pod tym wzgledem ale podejrzewam ze przez te poszerzone nadkola jest tez nieco szerzej jezeli chodzi o felgi czyli jak u mnie felga 18x8J ET45 jest idealnie rowno to mysle ze u CIebie 18x8J ET40 bedzie tak jak u mnie. choc dochodzi do tego obnizenie umnie robi sie lekki negatyw z przodu i duzy z tylu wiec felga gora sie bardizej chowa w nadkole a dolem wysuwa.

posumowujac ja na Twoim miejscu szukalbym felgi 18x8J ET45 i opnki 225/45R18.

ja u mnie mam opony 225/40R18 michelin pilot sport jak nie bedizesz teraz kupowal to za jakis czas jak pomaluje moje kola to zaloze na nie GY F1 225/40R18 ale podejrzewam ze beda nieco szersze niz te micheliny.

zdjecia na moich 18 sa w podpisie strona 6 i 7.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq