Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jak jeździć w zimie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8891 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:56, 11.12.2010

Tego nie zagwarantuję :)
  • 0

#17 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:04, 11.12.2010

Niestety nic się nie zmieniło :/ Nadal po odpaleniu mam 2 k obrotów przez jakieś 3 km a potem w miarę opadają do 800-700. Wyjąłem bezpiecznik od ECU na 30 sekund. Później jeździłem na benzynie po mieście. Auto się dość rozgrzało. Później go nie gasiłem tylko stał na wolnych obrotach chwile. Po paru godzinach odpalam go i dalej te same obroty :/ Dziwne że po wyjęciu bezpiecznika od ECU nie zrestartował mi się zegarek. Gdzieś czytałem że powinien. Wy też tak macie że po odpaleniu są takie wysokie obroty przez chwile? Mam nadzieje że mi jakoś pomożecie :(
  • 0

#18 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8891 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:44, 12.12.2010

A czy na pewno wyciągnąłeś odpowiedni bezpiecznik? Zegarek powinien się zresetować.
  • 0

#19 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:58, 12.12.2010

od ECU, zegarka i radia (jeśli prawidłowo podłączone) jest bezpiecznik pod maską w grupie czterech po lewej stronie skrzynki i jest to pierwszy od prawej - jeśli nie pomogło jego wyjęcie to odłącz akumulator
  • 0
AK

#20 qmax

qmax
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków,O2
  • Silnik:2,5
  • Wersja:525i
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e60
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 12.12.2010

Kolego, przy takich odcinkach jak Ty robisz auto ma tyle palić. Mój brat ma Civic'a sedana V-gen. 1.5 i jak jeździł do pracy, a miał 3km od domu, to potrafił mu spalić 16-18l benzyny na 100km. Auto praktycznie nie schodziło z ssania, wskazówka od temperatury nawet się nie podnosiła. A co dobrotów to może zrobiło się zimniej i dlatego masz takie obroty na ssaniu?? Ja mam od zawsze takie i potem wraz ze wzrostem temperatury spadają. Może trzeba sprawdzić zawór FITV, który odpowiada za ssanie ale wydaje mi się że tak jest ok.
  • 0

#21 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 19.12.2010

Jeździłem na benzynie teraz i przy częstym odpalaniu za 20 zł czyli 5 L zrobiłem jakieś 35 km czyli nie jest tak źle, bo to zima i w dodatku to same miasto. Mam tylko pytanie przy ilu litrach benzyny zapala się rezerwa :)? Mam Accorda V gen CC7 wersja przed liftem. Wyczytałem że pojemność całego baku to 65L. Z góry dziękuje za odpowiedź :)
  • 0

#22 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:15, 19.12.2010

Jeśli kontrolka działa i nie masz spalonej żarówki od rezerwy to między 8-15litrów. Zależnie jak tam ustawione. Zaraz po jej zapaleniu oczywiście jak najlepiej zalać wachę żeby czegoś poza nią nie zassało ze zbiornika. Generalnie jazda na rezerwie jest tylko po to żeby dojechać i zatankować a nie wyjeździć prawie do zera.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#23 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 19.12.2010

No ja od razu leje za 30 zl. Czyli rezerwa raz moze sie wczesniej zaświecić a raz pozniej:-)? Myslalem zeby zalać do pelna i przejechac troche i sprawdzić spalanie ale przy tej cenie benzyny to troche bym musial zaplacic zeby do pelna zalać:D a tak w ogóle to po ile u was gaz i benzyna :/? U mnie 4.75 i 2.48 :/ a podobno gaz ma nawet kosztowac kolo 3 zl :/ kiedy to stanieje:D?
  • 0

#24 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:24, 19.12.2010

Według mnie to będzie normalne zużycie benzyny przy takim stylu jazdy. Ja mam w civie również lpg ale nie sekwencje - emulatory, tankuje pełny zbiornik za 100zł lpg i 30zł benzyne i na tyle mi PB wystarcza. W zime parownik dłużej nagrzewa się, albo dbasz o stan silnika albo minimalizujesz koszty paliwa - jedno wchodzi w drugie. Dodatkowo zamknij napływ powietrza zimnego na chłodnice, wentylator wystarczy w zime do chłodzenia.
  • 0

#25 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 19.12.2010

No właśnie kolegooliviero, Twoje zużycie benzyny jest jak najbardziej ok :) Tylko że u mnie zatankuje tak za 40-50 zł LPG i 30 zł benzyny a Ty za 100 zł LPG to różnica :) A możesz mi powiedzieć jak zamknąć mniej więcej napływ powietrza zimnego na chłodnice :)? Bo nie bardzo wiem jak to zrobić :) Pozdrawiam
  • 0

#26 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 19.12.2010

Ale kartony na chlodnice to sie w polonezie stosowalo, no hcyba ze jakas inna opcja wystepuje :bag
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#27 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:54, 19.12.2010

No właśnie ja włożyłem karton przed chłodnice i nie opływa ją mroźne powietrze szybciej się nagrzewa motor i kabina. Stary ale dobry sposób - najprostsze są najlepsze:)
  • 0

#28 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:29, 21.12.2010

oliviero, czyli dać sobie karton przed chłodnice tak ?:D Spróbuje to rozwiązanie :D Może akurat się sprawdzi :) Pozdrawiam
  • 0

#29 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8891 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:22, 21.12.2010

Muran, daruj sobie zakładanie kartonu. Accord w benzynie bardzo szybko się grzeje i nie widzę potrzeby zakładania kartonu.
Poza tym takie rzeczy to się w Żukach i Nysach robiło. Jeśli termostat jest sprawny, to nie ma potrzeby wkładania kartonu.

Zresztą - spróbuj włożyć karton i jeździć przy -20. Będzie ok, ale jak zapomnisz go wyjąć przy temp w okolicach zera, i jeździsz głównie w mieście, to wentylator się nie będzie wyłączał. Takie coś, to ostateczność, ewentualnie przy jeżdżeniu w trasach.
  • 0

#30 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:47, 21.12.2010

Ogolnie nowet w trasie co to zmieni jak juz silnik zlapie temperature to przeciez czy 0 czy -30 rownie rozgrzany bedzie. Termostat przeciez reguluje obiegiem zeby silnik nie wytracal ciepla. Nie rozumiem wogole tego tjuningu. A jak widze jeszcze jak sobie ktos siwa tasma przykleja na zewnatrz auta do zderzaka na wysokosci grila wielki karton to normalnie nie wiem czy sie smiac czy plakac, bo co taki kierowca chce pokozac ze pomyslowy jest??
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq