Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Hamowanie biegami, dobre czy zle??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#61 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 23.11.2010

jak go przegrzal czy zatarl pierscienie albo jezdzil bez oleju to nie ma sie co dziwic

Ja napisałem to w sensie że to koleś dał sobie spokój bo silnik był dobry.
  • 0

#62 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:55, 23.11.2010

gdy zaczynam hamowac to wrzucam taki bieg aby miec okolo 6krpm (oczywiscie depne mu troche gazu pieta co by sprzeglo za bardzo nie cierpialo


ostatnio jakiś ekspert od ekonomicznej jazdy mówił (w którymś programie na wiadomym kanale) że najbardziej cierpi pasek rozrządu przy takiej redukcji i że na nawet może przeskoczyć - pewnie chodziło mu o zmianę np. z piątki na dwójkę bez przygazowania - a ludzie potem się dziwią, że paski nie wytrzymują do terminu wymiany...
  • 0
AK

#63 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:02, 23.11.2010

jezeli ktos szarpie to sie zgodze ze moze przeskoczyc ale jezeli to wszystko jest plynne bez najmniejszego szarpniecia? u mnie jedynie jest uczucie po calkowitym puszczeniu sprzegla jakbym mocniej wcisnal hamulec. poza tym u mnie nie ma paska.
  • 0

#64 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:02, 23.11.2010

O hamowaniu silnikiem to każdy powinien wiedzieć że wprowadza to pewną ekonomiczność w spalaniu. Co do zużycia silnika to się zgodzę. Podczas hamowania wał poddawany jest większym obciążeniom niż przy jeździe na luzie. W praktyce ma to jednak tak znikomy wpływ że nie warto na to spoglądać. Hamowanie ponadto co już było tutaj powiedziane jest bezpieczniejsze i to w moim odczuciu nie dlatego że skraca drogę hamowania(jak ma się dobre hample to i tak koła się blokują więc mocniej nie zahamuje, oczywiście bez abs ;-) ). Jazda na biegu, szczególnie na śliskiej nawierzchni m.in śnieg jest bezpieczniejsza i zachowuje przyczepność(pomijając oczywiście sytuacje typu pedał w podłogę albo redukcja do 6krpm :db ). Znam pewną zasadę: pierwsze w poślizg wpadają koła "na luzie", dopiero potem napędowe. :-D A co do możliwości zerwania bądź przeskoczenia paska to prawda ale tylko gdy byśmy zrobili np redukcję i gwałtownie puścili sprzęgło :shock: trochę szarpnie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq