Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pukanie przy wolnej jeździe na nierównościach


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • SkÄ…d:KSU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 15.11.2010

Witam,

Byc może problem był wałkowany ale nie znalazłem dokładnie takich samych objawów jak mam. Otóż od jakiegoś czasu puka mi coś w prawym przednim kole ... pukanie jest jedynie podczas jazdy po nierównościach jak np ubita ziemia. Na normalnej drodze też się pojawi ale jedynie gdy jest nierówna ... Byłem na szarpakach, dodatkowo mechanik u którego się serwisuje tez nic nie znalazł (no mały luz na maglownicy ale to nie to bo puka bez kręcenia kierownica). Rok temu bylem w ASO i tez nie wiedzieli - owszem, stwierdzili ze coś puka ale na dziś dzień nie wiedza co ... ostatnio to pukanie jakby się głośniejsze zrobiło i zaczyna mnie to drażnić ... Problem że nie wiadomo co wymienić - zawieszenie bez luzów a puka ...
Brat twierdzi że miał w civicu taki dźwięk i była to końcówka drążka i też nikt nie wiedział przedtem co puka ..
Może li to być to ??
Może miał ktoś takie objawy ?? A i puka też jak wjeżdżam na krawężnik albo coś ... a na progach zwalniających cisza ...

Najgorsze są takie właśnie takie rzeczy kiedy nikt nic nie wie ...

Pozdrawiam,
Jaro.
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:26, 15.11.2010

ja miałem podobnie - również była to końcówka drążka + luz na łączniku stabilizatora z tej samej strony. Dodatkowo może to być również guma stabilizatora - inaczej poduszka - albo nawet sworzeń dolny lub górny :-/ trzeba będzie wziąć brechę kolego...i ponaginać troszkę...bo nie raz przekonałem się, że mechanik porusza rączką i nic nie wychwyci, a dopiero brecha pokazuje że gdzies jest luz. Zdiagnozuj to raz jeszcze
  • 0

#3 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • SkÄ…d:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 15.11.2010

również miałem podobny przypadek - już chcieliśmy wahacz wymieniać, ponieważ na szarpakach nic nie wykazało, chłopaki w warsztacie znaleźli jedynie lekki luz na jakiejś wahaczowej gumie. Koniec końców pojechałem do jednego polecanego speca od zawieszenia, notabene w ASO :) i po chwili miałem diagnozę - guma stabilizatora i BINGO :) Pol godzinki roboty w garażu i po kłopocie :) Koszt niewielki, więc warto zacząć od tego.
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#4 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:14, 16.11.2010

Stawiam na sworzeń górnego wahacza. Cena sworznia firmowego 555 to 111zł do Accorda VII. Dziś byłem na kanale i mam ten sam problem.
  • 0

#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:30, 06.12.2010

u mnie zaczęło coś popukiwać po wymianie opon. Jakiś dziwny zbieg okoliczności.
Po lewej stronie z przodu. Takie przytłumione, dźwięk jakby lód "przelewać" w butelce plastykowej.
Puknięcia są najczęściej przy nierównościach poprzecznych, albo np kocich łbach. Choć i zdarzają się na prostej drodze.

Dolne wymienione, gumy stab wymienione.
A, i zauważyłem przy wymianie że mam troszkę spocony olejem amor. Czy to on może tak pukać sobie.
Przy naciskaniu autka pracuje ok. Przy większej dziurze wybiera pięknie nierówność. Cicho i sztywno.
2 dni temu test amorów 88% ten przy stronie pukającej i 84% drugi.
Tylko przy takich mniejszych sobie puknie.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:35, 06.12.2010

Kardas - u Ciebie stawiam też na sworzeń górnego wahacza. Tylko żeby go sprawdzić to trzeba podnieć samochód tak żeby koła były w górze. Amorki wątpię żeby tak stukały. Miałem to samo. Na stacji kontroli pojazdów nie dopatrzyli się żadnych luzów a jednak był to sworzeń górnego wahacza.
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:12, 06.12.2010

dwa razy już miałem luz na górnym sworzniu i nigdy nic nie stukało, zawsze objawem było bicie podczas jazdy i przy ostrym przyspieszaniu
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:48, 06.12.2010

i tak z dnia na dzień by zaczął stukać tak wyraźnie
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • SkÄ…d:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 06.12.2010

U mnie cos zaczelo skrzypiec dwa dni temu, zreszta zaraz po wyjechaniu od mechanika po sprawdzeniu zawieszenia, gdzi wyszlo wszystko rewelacyjnie. Troche mnie wkur... fakt, ze przy najezdzaniu na prog zwalniajacy cos skrzypialo.

Po glowie mi juz chodzily to sworznie dolne, a to maglownica, zacierajace sie amortyzatory. Dzis przy temp. 0 st. objawy ustapily, a winowajca byl... 15 stopniowy mroz. Przy tak niskich temperaturach cos czasem zaskrzypi, brzdeknie itp.
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:52, 06.12.2010

Kardas - u Ciebie stawiam też na sworzeń górnego wahacza. Tylko żeby go sprawdzić to trzeba podnieć samochód tak żeby koła były w górze. Amorki wątpię żeby tak stukały. Miałem to samo. Na stacji kontroli pojazdów nie dopatrzyli się żadnych luzów a jednak był to sworzeń górnego wahacza.


Proszę o potwierdzenie - wydaje mi się, ze górne sworznie wahaczy sprawdza się na opuszczonym aucie?
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:53, 06.12.2010

Proszę o potwierdzenie - wydaje mi się, ze górne sworznie wahaczy sprawdza się na opuszczonym aucie?


na podniesionym, na opuszczonym może nie wykazać luzu
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:05, 06.12.2010

V12, ale to nie skrzypienie

przemkowal, Seth ma rację, na opuszczonym auto dociska sworzeń i luz się niweluje

no dobra, a jak z dźwiękiem uszkodzonego/lekko wylanego amora?
najgorsze że ta zima zaskoczyła, ani sprawdzić dobrze bo ciągle syf w nadkolu,

tak coś kombinuję, przed zmianą kół wsio było ok, po zmianie zaczęło popukiwać, jak podniosłem auto
może coś się przestawiło?

fuck, teraz nie wiem czy czegoś nie sknociłem przy wymianie sprężyn, ale przecież była cisza przez tyle czasu,
w łikend rozbiorę jeszcze raz przód pewnie :-?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:10, 06.12.2010

No właśnie tej informacji mi brakowało - koliberek-ak pisał o sprawdzaniu ale nie było informacji o tym czy na podniesionym czy opuszczonym aucie.

http://www.accordklu...er=asc&start=45
  • 0

#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:15, 06.12.2010

to z linku to o dolnym, tym przy zwrotnicy
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:17, 06.12.2010

Jak byk jest napisane górny i dolny sworzeń:

sprawdzenie górnego sworznia - łapiemy koło rękami w górnej części i szarpiemy (do siebie i od siebie) - jeśli jest luz to słychać stuk z górnego sworznia i/lub widać jak zwrotnica rusza się względem górnego wahacza

sprawdzenie dolnego sworznia - jeśli skrzypi po najechaniu na nierówności to zapewne do wymiany. Można też rzucić okiem na gumę na sworzniu - jeśli jest popękana/dziurawa to sworzeń niedługo padnie. Na podniesionym przodzie sprawdzamy, czy sworzeń nie ma luzu "łyżką" (lub jakimś innym narzędziem) próbując przesunąć zwrotnicę względem dolnego wahacza.


Mechanik w warsztacie podobnie to sprawdzi, tylko trzeba mu powiedzieć, co ma sprawdzać i patrzeć, czy dobrze to robi (najlepiej jeśli jeden z pracowników warsztatu jeździ hondą, to wtedy zwykle wiedzą, jak się to robi), bo nie jest dopuszczalne, aby honda opuszczała warsztat z luzami na sworzniach...


pozdrawiam


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq