Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dbajcie o hamulce z tyłu tak samo jak i z przodu...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:02, 06.11.2010

moze i tak, ale jak ja mam je dogrzewac? na lekko docisnietym hamulcu jechac? jadac autostrada po 200km zdarza sie nie hamowac..., ja tu widze tez kwestie ze na tylne zaciski mocno zarzuca...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#17 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 06.11.2010

JA poki co mam czyste tarczy z tylu I poki co hamuje jak nalezy. Od czasu do czasu mocniej zahamowac albo na recznym kawalek sie przejechac i powinno byc dobrze. Zeby elementy sie nie zastaly. Najbardziej hamulce po dupie dostaja jak sie malo jezdzi i ich nie uzywa A co do tematu to zdaje sie o dbaniu tylu jak i przodu :-P
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#18 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:35, 07.11.2010

tak jak pisze logicsys, przy dojeździe do świateł zaciągnąć lekko ręczny i wtedy "przeczyści" tarcze z rdzy
i ogólnie tył zostanie użyty
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#19 bbart79

bbart79
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Brandon UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 07.11.2010

Zima na noc nie zostawiamy zaciagnietego na parkingu, bo moze juz tak zostac do wiosny jak przymrozi.


Powiedz to ludziom z automatem. Zawsze na postoju należy zaciągać hamulec ręczny a z automatem to raczej obowiązek. Poza tym gdzieś kiedyś ktoś mi powiedział, że zamarzają tylko te, które są mało używane bo kierowca nawet nie wie, że ręczny ma niesprawny i coś w tym musi być. Od 14 lat zaciągam ręczny w swoich autach i nigdy mi nie przymarzł. Tak jak ktoś już wcześniej tu napisał czasy poloneza się skończyły.

Sorry za OT.
  • 0

#20 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:29, 07.11.2010

tak jak pisze logicsys, przy dojeździe do świateł zaciągnąć lekko ręczny i wtedy "przeczyści" tarcze z rdzy

po raz kolejny podkresle ze chodzi o zaciski hamulcowe, nie o tarcze..., a tym nie pomoze nic, zadne zaciaganie recznego, przyhamowywanie i inne propozycje, na nie zarzuca z drogi, a jak sa cieple i mokre to korozja nastepuje tylko i wylacznie szybciej :mrgreen:

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#21 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 07.11.2010

Zima na noc nie zostawiamy zaciagnietego na parkingu, bo moze juz tak zostac do wiosny jak przymrozi.


Powiedz to ludziom z automatem. Zawsze na postoju należy zaciągać hamulec ręczny a z automatem to raczej obowiązek. Poza tym gdzieś kiedyś ktoś mi powiedział, że zamarzają tylko te, które są mało używane bo kierowca nawet nie wie, że ręczny ma niesprawny i coś w tym musi być. Od 14 lat zaciągam ręczny w swoich autach i nigdy mi nie przymarzł. Tak jak ktoś już wcześniej tu napisał czasy poloneza się skończyły.

Sorry za OT.


Nie zgodze sie do konca. Owszem, na wzniesieniu zaciagam zawsze reczny. Na plaskim auto zostawiam na biegu, nawet jesli zeskoczy z biegu (chociaz nie wiem jakim sposobem mialoby do tego dojsc) to auto i tak bedzie stalo w miejscu. Swoja droga bardzo mi sie podobaja tego typu wyrazenia :) :

gdzieś kiedyś ktoś mi powiedział


  • 0

#22 tuner800

tuner800
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Bristol / UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 08.11.2010

tyle ze jezeli dobrze pierwszy post zrozumialem to chodzi o zapieczenie cylinderkow w zaciskach tylnych hamulcow, nie o reczny, ani jego zimowe zastosowanie i nie o rdzewienie tarcz ktore tylko optycznym problemem jest, i u mnie zaciski tez sa bez rewelacji, a na cylinderkach widac juz ruda na wystajacych powierzchniach, powierzchnie robocze zabezpieczylem smarem do tloczkow firmy ATE, aby jak najdluzej pozstalo tam czysto

pozdr



tak jest, cylinderki są w stanie krytycznym. wymienilem tylko tarcze i klocki i w sobote mialem jechac do londynu, ale na postoju okazalo sie ze tarcze sie palą, byly dosłownie spieczone wiec zawrocilem aby zmienic samochod...

nowe zaciski (regenerowane) kosztują 105GBP troche duzo , ale musi to byc zrobione.

jak z wysp ktos szuka sklepu z częściami to ja kupuje od www.eurocarparts.co.uk mają dobry serwis i ceny
  • 0

#23 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:43, 08.11.2010

nie dało rady kupic gumek+cylindekow+pasta do cylinderkow, i zlozyc spowrotem bez wymiany zacisku? tak robiłem w innych autach (toyota, audi, fiat), wychodzi dużo taniej, oczywiście jak jest jeszcze co ratować z zacisku ;-)

nowe zaciski (regenerowane) kosztują 105GBP troche duzo

jak to cena za 2 zaciski to jest calkiem przyzwoita

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#24 cyc

cyc
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Olsztyn/3miasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 08.11.2010

Powiedz to ludziom z automatem. Zawsze na postoju należy zaciągać hamulec ręczny a z automatem to raczej obowiązek.

Niby czemu, skoro z tego co się orientuję, pozycja P blokuje skrzynie i auto nigdzie nie ruszy więc ręczny można sobie darować.

Tak, w polonezach, dużych fiatach,i skodach favorit.

I to też nie jest zasada, bo w mojej starej, zdezelowanej drezynie marki Renault 19 przez cały jej żywot ręczny był zaciagnięty na największych mrozach, nawet na dłuższy czas i nigdy nie zamarzł :mrgreen:
  • 0

#25 bbart79

bbart79
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Brandon UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:59, 10.11.2010

Niby czemu, skoro z tego co się orientuję, pozycja P blokuje skrzynie i auto nigdzie nie ruszy więc ręczny można sobie darować.


A kolega ma automat? Oczywiście, że P blokuje skrzynię tyle że bez ręcznego może zablokować tak, że będzie problem z włączeniem biegu. Nie piszę tego z powodu możliwości ruszenia auta na postoju a właśnie z powodu braku możliwości włączenia biegu jak już będziemy chcieli odjechać. Oczywiście przy założeniu, że auto stoi na wzniesieniu. Na płaskim terenie nie ma to żadnego znaczenia.
  • 0

#26 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:02, 10.11.2010

a co to ma do tematu????
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#27 tuner800

tuner800
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Bristol / UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 10.11.2010

widze temat zszedł na automaty i ręczny na mrozie :) :mrgreen:

<<<<>>>>>>


a zestaw naprawczy mi nie pomoze bo po pierwsze czasu nie mam aby sie z tą bryłą rdzy bawić a po drugie to mysle ze nie da rady ich uratowac....
  • 0

#28 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:24, 11.11.2010

nawet za sztuke nie jest zle, to pewnie gora 25-30% ceny noofki :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq