Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dbajcie o hamulce z tyłu tak samo jak i z przodu...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 tuner800

tuner800
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Bristol / UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:30, 06.11.2010

Witam,
dziś wymieniałem wszystkie tarcze i klocki. I powiem, że przód jako tako... ale z tyłu była maskara!!!

klocki się skończyły z tyłu, to se myślę wymieniam wszystko... no i problem, bo jak przyszło co do czego i za tył się wziąłem
to jeden wielki koszmar... śruby od zacisków montowanych do zawiasu były tak zapieczone, że trzeba było używać palnika. Mało tego, zaciski z tyłu mam do wymiany, więc teraz pośmigam tydzień na tych zapieczonych, a za tydzień kupię regenerowane i musze wymiane zrobić. klocki / tarcze nowe i auto samo sie zatrzymuje, bo zaciski z tyłu się zapiekły.

a teraz mam na mysli temat odnośnie tunowania ECU poprzez złącze diagnostyczne wiec ide zadac pytanie w innym dziale....


pozdrawiam
  • 0

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:31, 06.11.2010

co ciekawe w duzo mlodszej VII mam podobne spostrzezenia, tyl okazal sie kopalnia rdzy, przod jak noofka (chodzi mi o stan zaciskow)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:48, 06.11.2010

ogolnie tyl mniej pracuje jak przod a i mniej ruchu mniej sie zużywa rzadziej zagladamy i wkoncu zonk sie robi jak trzeba wkoncu wymienic klocki i tarcze :-P
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:34, 06.11.2010

ogolnie tyl mniej pracuje jak przod a i mniej ruchu mniej sie zużywa rzadziej zagladamy i wkoncu zonk sie robi jak trzeba wkoncu wymienic klocki i tarcze :-P


Racja, tym bardziej jeśli ktoś nie za bardzo "szaleje" i oszczędza hamulce
  • 0

#5 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 06.11.2010

Dlatego raz w tygodniu proponuje uzywac recznego na skrzyzowaniach :-P A jesli chodzi o sam reczny, czy zaciagacie zima czy do wiosny bez ruchu lezy?? Ja uzywam caly czas co by go szlak nie trafil a nigdy nie wiadomo kiedy awaryjnie trzeba bedzie go uzyc
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#6 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 06.11.2010

Zima na noc nie zostawiamy zaciagnietego na parkingu, bo moze juz tak zostac do wiosny jak przymrozi. Na skrzyzowaniach podczas postoju owszem trzeba uzywac recznego od czasu do czasu, cyt.: "nieuzywany narzad zanika".
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:05, 06.11.2010

Zima na noc nie zostawiamy zaciagnietego na parkingu, bo moze juz tak zostac do wiosny jak przymrozi


Tak, w polonezach, dużych fiatach,i skodach favorit.
Sprawny ręczny to działający ręczny bez względu na pore roku. JA zostawiam zaciągnięty zawsze, tamtej zimy przy -25st działał tak jak latem.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 06.11.2010

Zima na noc nie zostawiamy zaciagnietego na parkingu, bo moze juz tak zostac do wiosny jak przymrozi


Tak, w polonezach, dużych fiatach,i skodach favorit.
Sprawny ręczny to działający ręczny bez względu na pore roku. JA zostawiam zaciągnięty zawsze, tamtej zimy przy -25st działał tak jak latem.


Przekonasz sie dopiero, jak nie ruszysz pewnego ranka spod domu. Do tego momentu mozesz jedynie przypuszczac. Ja wczesniej tez zaciagalem reczny na noc zima i nic sie nie dzialo, ale wole nie ryzykowac.
Poza tym nie widze duzej roznicy w budowie recznego Poloneza i Accorda, zarowno pierwszy jak i drugi ma mechanizm oparty na lince, ktora moze sobie przymarznac, no ale zapomnialem, w koncu to Honda... :roll:
  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:24, 06.11.2010

Nie wiem czy widziuałeś linke hamulcowa w polonezie i hondzie, oraz budowe ręcznego, wynika z twoich słów, że raczej nie
Jest jedno miejsce którym może się dostać, syf, brud i woda do linki u nas, ale tylko wtedy jeśli zostanie uszkodzona osłona, jeśli osłony są całe to nie ma takiej możliwości, dlatego lepiej kontrolowac ten element niż nie zaciągać ręcznego ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:24, 06.11.2010

Czy to Vgen, VIgen czy VIIgen to problem jest ten sam. Tylne hamulce słabo hamują a przez, że słabo hamują, to rdzewieją i brudzą się i szybko zużywają się, zapiekają. Na tył nie warto dawać drogich tarcz/klocków, bo to tylko strata pieniędzy. O wiele lepszą rzeczą jest częste zaglądanie i czyszczenie. Oczywiście parę razy hamulec w podłogę i ze 100 do 0km/h dobrze robi klockom i tarczom.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:05, 06.11.2010

Zima na noc nie zostawiamy zaciagnietego na parkingu, bo moze juz tak zostac do wiosny jak przymrozi. Na skrzyzowaniach podczas postoju owszem trzeba uzywac recznego od czasu do czasu, cyt.: "nieuzywany narzad zanika".


Tak jak Seth od zawsze zaciągam ręczny na postoju, zima nie zima, roztopy i nagłe przymrozki i nigdy nie zdarzyło mi się mieć sytuacji że ręczny nie puścił
  • 0

#12 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 06.11.2010

Nie wiem czy widziuałeś linke hamulcowa w polonezie i hondzie, oraz budowe ręcznego, wynika z twoich słów, że raczej nie
Jest jedno miejsce którym może się dostać, syf, brud i woda do linki u nas, ale tylko wtedy jeśli zostanie uszkodzona osłona, jeśli osłony są całe to nie ma takiej możliwości, dlatego lepiej kontrolowac ten element niż nie zaciągać ręcznego ;-)


Ja nie widzialem i nie wiem jaka jest dokladna budowa, ale juz dwoch mechanikow specjalizujacych sie w Hondach mi to mowilo jak sie pytalem, wiec wole dmuchac na zimne.
Zahaczylismy swoja droga o zupelnie inny temat, a mianowicie czy zaciagac reczny na parkingu, czy nie. Tu zdania sa podzielone.
  • 0

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:10, 06.11.2010

Tu zdania sa podzielone.


zgadza się, ja całe życie od małego byłem uczony aby nie zaciągać, jednak zmieniłem zdanie ;-)
btw. mi kiedyś w skodzie 120 zamarzł hamulec ale przedni :mrgreen: Jeździłem dużo, byłmega śnieg, postawiłem go w zaspie, rozgrzana tarcza stopiła troche śniegu i potem zamarzło :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:42, 06.11.2010

tyle ze jezeli dobrze pierwszy post zrozumialem to chodzi o zapieczenie cylinderkow w zaciskach tylnych hamulcow, nie o reczny, ani jego zimowe zastosowanie i nie o rdzewienie tarcz ktore tylko optycznym problemem jest, i u mnie zaciski tez sa bez rewelacji, a na cylinderkach widac juz ruda na wystajacych powierzchniach, powierzchnie robocze zabezpieczylem smarem do tloczkow firmy ATE, aby jak najdluzej pozstalo tam czysto

pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#15 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:49, 06.11.2010

Taka nadmierna korozja to też jest skutek niedogrzania hamulców. Jak hamulce są rozgrzane to woda szybko z nich odparuje i nie będą tak rdzewieć
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq