Skocz do zawartości


RODO w HAKP

2.2 -dtec co mozna wycisnac bez utraty gwarancji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#16 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:55, 12.11.2010

ampimax, nie, napewno V-Tech bo oni robia i sprzedaja te boxy.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#17 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 12.11.2010

Mikolaj, Pewnie masz rację. Nie mam diesla więc mniej się interesuje tematem, ale wiem że CompSport też robi ciekawe rzeczy z dieslem i warto zaglądnąć na ich stronkę.
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:26, 09.01.2011

Witam wszystkich uzytkowników forum!
Jestem tu nowy. W październiku zeszłego roku stałem sie posiadaczem Hondy Accord Tourer executive z dieslem 2.2 z roku 2009. Auto demo jednego z dilerów hondy w Polsce. Przy zakupie powiedziano mi, że silnik był trochę podkręcony i zadeklarowano, że ma moc 180 koni i 415 Nm momentu. Nieźle myslę sobie, nie mniej jednak ciekawiło mnie niezmiernie czy ta moc rzeczywiscie w tym silniku drzemie. Powiedzieli ze mieli gdzies wykres z hamowni "ale sie gdzies zawieruszył"
W zeszły piatek postanowiłem postawić honde na hamowni podwoziowej inercyjnej i zweryfikować osiągi. Wybór padł na firmę chiptunning z Koszalina. Zupełnie nie znałem ich wcześniej. Wybór padł raczej z powodu bliskiej odległosci.
Po pomiarze zdziwienie... O ile moment wyszedł idealnie 415 Nm przy 2826 obr. o tyle moc trochę zawyżona sie wydaje. Wyszło 197 koni przy 3850 obr. Pytanie do Was? Czy pomiar był niedokładny czy może jednak ta moc jest w tym silniku?
Auto ma rzeczywiscie niezłego kopa. Chyba nie obejdzie się bez ponownego pomiaru na innej hamowni.
Z tego co wiem z tego silnika spokojnie mozna 200koni wycisnąc, pytanie tylko czy tak uczyniono. Podobno auto bylo "robione" w firmie Andrzeja Goduli pod Krakowem http://godula.pl Chociaż kiedy tam zadzwoniłem nie udzielono mi kompletnie zadnych informacji na temat mojego auta. Ochrona danych i takie tam bla bla bla. Zasugerowano pomiary na hamowni co tez uczyniłem.

Teoretycznie mozna obliczyc moc na podstawie momentu, obrotów i współczynnika (przeciecie krzywej mocy i momentu po prawej stronie wykresu). W przypadku silników twin cam harley davidson, ktorymi trochę sie zajmowałem, punkt przeciecia krzywych na wykresie wychodzi zawsze w punkcie 5252 obr. ZAWSZE, bez wzgledu na modyfikacje. Mnożąc max. moment z wykresu x obroty i dzieląc przez 5252 wychodzi moc w HP. Pytanie gdzie jest punkt przecięcia w silniku hondy 2.2. Na moim wykresie krzywe sie urywają, ale widac ze zmierzają gdzies powyzej granicy 5000 obr...

Pozdr.
Lukasz

Dołączona grafika
  • 0

#19 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:02, 09.01.2011

Lukaski, zrob pomiar na hamowni obciazeniowej...np. Maha.
Inercje potrafia przeklamywac przy mocnych turbodieslach.
Poza tym nie nalezy przesadzac z Nm...ja mialem w moim TDI podniesiony moment z 250 Nm na 345 Nm i dwumasa zaczela sie juz
odzywac po 30.000 km.
Ale moze Honda stosuje lepsze podzespoly niz VAG i nie bedzie problemow. :mrgreen:
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#20 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:05, 09.01.2011

gebek, 100Nm to baaardzo duzo, malo ktore auto wytrzymaloby taki program na seryjnych gratach. Honda nie jest tu wyjatkiem. Przykladowo w VII gen lepiej nie przegraczac 400Nm (340 seryjnie), a i tak sprzeglo potrafi sie uslizgnac.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:21, 09.01.2011

Fakt faktem, że sprzęgło czasem lubi się ślizgać... Myslalem nawet ze to VSA robi mnie w jajo. Ale po wyłaczeniu ślizganie sie powtórzyło. Chociaż jest to bardzo nieregularne i rzadkie. Czasem nieźle lubie przyczadzić i nic sie nie dzieje. To zjawisko było kiedys opisywane na jakimś forum, może nawet tutaj, nie pamietam. Ponoć to przypadłośc VII generacji, nawet z fabryczną mocą...

[ Dodano: 2011-01-09, 17:45 ]
Znalazłem accordy o podobnych parametrach:
http://www.civinfo.c...e-2-2-dtec.html
Uzyskali 296 ftlb momentu co daje 401 Nm przy obrotach niemalże moich. Moc 205 koni.

Tutaj natomiast wysiłek naszej rodzimej firmy tuningowej
http://www.tdi-tunin...s/cr/i-dtec.JPG

437 Nm i 191 Hp. Nieźle, nieźle.

W następny piątek jade na hamownię obciążeniową do Słupska. Dam znać czy pomiar sie potwierdzi.
  • 0

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:36, 28.12.2011

i jak wyniki...z hamowni...i jak w koncu z tym sprzeglem
chce mojego oddac w lutym do modyfikacji...
  • 0

#23 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 28.12.2011

ale kotleta odgrzałeś :k


Pan Lukaski nie logował się na forum od 9 stycznia.... marne szanse, żeby wkleił Ci aktualne wykresy z hamowania i coś napisał na temat sprzęgła.
Na forum jest dużo informacji na temat wytrzymałości sprzęgła w VII i VIII generacji. Sam musisz podjąć decyzję.
  • 0

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:49, 29.12.2011

Pan Lukaski jednak cos napisze :)
Nie byłem niestety na innej hamowni, nie mam więc pewności czy te 197 koni w moim motorze jest. Ostatni test na autostradzie pod Hanoverem - 230 km/h osiągniete bez zadnego problemu. Auto przy 180 - 200 km/h bardzo żwawo reaguje na gaz. Ale jedno jest pewne, sprzegło sie slizga. Tak jak poprzednio, nie zawsze. Czasami jest ok i nie ma żadnych oznak że coś jest nie tak. Ale czasami staje się to wkurzajace. Chcesz depnąć a tu dupa.... Czym to moze byc spowodowane że to zjawisko występuje nieregularnie??? Poczekam jeszcze trochę na rozwój sytuacji i jak tak dalej będzie to zgłaszam reklamację i będę wymieniał sprzęgło. W końcu auto jeszcze na gwarancji.... Przy okazji wymiany oleju na ostatnim serwisie zgłosiłem temat. Przejechałem się z serwisantem i jak na złość sprzęgło nie chciało sie poslizgnąć :( Przy okazji muszę reklamować głosnik w prawych tylnich drzwiach, zaczyna rzęzić....
pzdr
  • 0

#25 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:30, 29.12.2011

Pan Lukaski jednak cos napisze :)
Nie byłem niestety na innej hamowni, nie mam więc pewności czy te 197 koni w moim motorze jest. Ostatni test na autostradzie pod Hanoverem - 230 km/h osiągniete bez zadnego problemu. Auto przy 180 - 200 km/h bardzo żwawo reaguje na gaz. Ale jedno jest pewne, sprzegło sie slizga. Tak jak poprzednio, nie zawsze. Czasami jest ok i nie ma żadnych oznak że coś jest nie tak. Ale czasami staje się to wkurzajace. Chcesz depnąć a tu dupa.... Czym to moze byc spowodowane że to zjawisko występuje nieregularnie??? Poczekam jeszcze trochę na rozwój sytuacji i jak tak dalej będzie to zgłaszam reklamację i będę wymieniał sprzęgło. W końcu auto jeszcze na gwarancji.... Przy okazji wymiany oleju na ostatnim serwisie zgłosiłem temat. Przejechałem się z serwisantem i jak na złość sprzęgło nie chciało sie poslizgnąć :( Przy okazji muszę reklamować głosnik w prawych tylnich drzwiach, zaczyna rzęzić....
pzdr


Może pokombinować ze sprzęgłem od Type-S jest mocniejsze ;-) albo Radzikowski trochę osób robiło do poprzednich silników

Ps.
Masters robi około 190 kilka koni z tego silnika samym programem
  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#26 Mariopl1

Mariopl1
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 04.01.2012

To ja pociagne dalej temat,
Wlasnie moj accord stoi w serwisie Kosicki w Łodzi, wczesniej bylem na sprawdzeniu sprzegla, poniewaz sie slizgalo, powiedzieli mi, ze w 99 % bede mial to zrobione (dodam ze pojechalem tam przy koncu gwarancji gdy auto mialo przejechane 95 tys km.).
Jednak Honda Poland zarzyczyla sobie wymontowanie sprzegla i przeslanie im do Wawy w celu dokladniejszego zbadania. Nie wiem jaka bedzie odpowiedz, ale wiem jedno. Sprzeglo w tym aucie na taka mase i z takim motorem jest ZA SLABE.
Ja juz rok temu (ato ma 2 lata) zauwazylem uslizgi, i nie chcialem podkrecac auta do czasu wyjasnienia sprawy ze sprzeglem.
W Lodzi powiedzieli mi, ze mieli juz taki przypadek i wymieniali sprzeglo, jak dobrze pamietam, ktos ze slaska rowniez opisywal uslizg i wymiane sprzegla.
Reasumujac, mysle, ze przy zwiekszeniu mocy w accordzie konieczna bedzie wymiana sprzegla.
pozdrawiam
Mario
  • 0

#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:05, 19.08.2012

Witam,

a ja mam pytanie, czy ktoś miał doświadczenie nt. optymalnego (czytaj bezpuecznego) wzrostu momentu obrotowego dla 2.2 i-DTEC ale ze skrzynią automatyczną. Wydaje się, że automat powinien łagodniej reagować na przyrosty momentu ale wolę zapytać osoby doświadczone i poinformowane w temacie. Myślę na Accordem VIII z roku 2010/2011.
I pytanie troszkę przewrotne - czy przy okazji tutningu można 'wyciszyć" pracę silnika? czy ktoś coś wie?
Pozdrawiam
Andrzej
  • 0

#28 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:32, 19.08.2012

albo gwarancja albo wzmacnianie
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:48, 19.08.2012

albo gwarancja albo wzmacnianie


A ja zapytałem konkretnie o zmiany parametrów silnika (nie pytam jak założyciel tematu o wpływ na gwarancje).
Wiekszość Accordów ma skrzynie manualne i takowoż pytanie o "tuning" dotyczą MT. Jestem ciekaw jak ma się sprawa z AT:)
Tak więc konkretniejsze odpowiedzi pomogą mi w dalszych decyzjach:)
  • 0

#30 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:50, 19.08.2012

ok. faktycznie nie wspomniałeś nic o gwarancji ;-)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq