Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Niewkręcający się tłoczek hamulca


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 30.10.2010

Panowie pilnie potrzebuje pomocy

Zabrałem się w końcu za wymianę tylnich klocków hamulcowych...

Zaciski pływające zdemontowane, stare klocki wyciągnięte zaczynam cofać tłoczek żeby nowe klocki się zmieściły..... wkręcam tłoczek, wkręcam i nie chcę się cofnąć....
To trochę go wykręciłem (wykręca się bez problemu) wkręcam od nowa , trochę się wkręciło i dalej nic można kręcić i nic (już mi bąble od tego kręcenia na dłoniach wyszły)
No to coś jest nie tak trzeba tłoczek wyciągnąć, wyciągnołęm oglądam , ale nie widzę nic co by uniemożliwiało wkręcenie.

Po dokładniejszym "zbadaniu" tłoczka okazuje się, że wewnętrzna nagwintowana tuleja w tłoczki może się obracać względem tłoczka. Nie można jej palcami obrócić ale kleszczami już bez problemu. No więc jak ona może się obracać to przy najmniejszym oporze na gwincie tłoczek zaczyna się w miejscu kręcić i nie da się go cofnąć!

Czy ta tuleja nagwintowana może się obracać względem tłoczka? czy raczej nie. Jak to cholerstwo wkręcić do prawidłowej pozycji?

Może miał już ktoś taki problem i doradzi jak go rozwiązać. Tłoczek w środku wygląda na rozbieralny, jest tam pierścień osadczy.

Proszę o jak najlpilniejszą pomoc bop auto stoi z rozebranym hamulcem a trzeba będzie jechać na groby.... także niedziela zostaje na naprawę (nowego tłoczka jutro nie kupie)

Jak już z Waszą pomocą uporam się z tłoczkiem to trzeba będzie układ hamulcowy odpowietrzyć ... jak się to robi?

Poniżej zdjęcie tłoczka od wewnętrznej strony z obracającą się tulejką , żeby wiadomo było o co chodzi.




Dołączona grafika
  • 0

#2 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • SkÄ…d:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:35, 30.10.2010

Tylnych sam nie robiłem,ale może widziałeś to:
http://www.forumsamo...ych-vt12838.htm
http://www.hondaacco...624e5e48dcb9ee2
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:47, 30.10.2010

tłoczek musisz jednocześnie wkręcać i wciskać inaczej nic nie zrobisz.
Jełśi tak robiłeś to nie wiem gdzie jest problem, jeśli tylko wkręcałeś to teraz go jednocześnie wkręcaj i wciskaj

Tu zobacz jak ja to wkręcałem i wciskałem

http://www.accordklu...p?t=732&start=0
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:52, 31.10.2010

tłoczek musisz jednocześnie wkręcać i wciskać inaczej nic nie zrobisz.
Jełśi tak robiłeś to nie wiem gdzie jest problem, jeśli tylko wkręcałeś to teraz go jednocześnie wkręcaj i wciskaj

Tu zobacz jak ja to wkręcałem i wciskałem

http://www.accordklu...p?t=732&start=0



Seth czytałem Twojego manuala kilka razy i u mnie jest problem nietypowy
tłoczek mniej więcej do połowy się wkręca i dalej mimo obracania i wciskania nic nie daje.

Może ręczny jakoś blokuje dalsze wkręcenie tłoczka, gdzie się reguluje naciąg ręcznego? a może trzeba go odłączyć ??

Czy ta nagwintowana tulejka wewnątrz tłoczka (zdjęcie w pierwszym poscie) może się obracać?

Jak prawidłowo odpowietrzyć układ ?
  • 0

#5 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • SkÄ…d:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:58, 31.10.2010

Może ręczny jakoś blokuje dalsze wkręcenie tłoczka, gdzie się reguluje naciąg ręcznego? a może trzeba go odłączyć

Pod podłokietnikiem masz śrubę i tam regulujesz.Zluzujesz śrubą ręczny to i przy zacisku zrzucisz linkę.Poza tym ktoś w jednym z postów napisał,aby może odkręcić odpowietrznik przy zacisku i "upuścić" płynu-sprawdź.
  • 0

#6 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:04, 31.10.2010

Może ręczny jakoś blokuje dalsze wkręcenie tłoczka, gdzie się reguluje naciąg ręcznego? a może trzeba go odłączyć

Pod podłokietnikiem masz śrubę i tam regulujesz.Zluzujesz śrubą ręczny to i przy zacisku zrzucisz linkę.Poza tym ktoś w jednym z postów napisał,aby może odkręcić odpowietrznik przy zacisku i "upuścić" płynu-sprawdź.


Płynu już nie ma w zacisku bo tłoczek wyciągnąłem :)

Możesz trochę dokładniej opisać regulację ręcznego (bo nie pamiętam żeby gdzieś koło podłokietnika była jakas śruba regulacyjna

A może da się przy samym zacisku poluzować ręczny?
  • 0

#7 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • SkÄ…d:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:06, 31.10.2010

Musisz zdemontować podłokietnik.

http://www.accordklu...ht=hamulec rêczny
  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:00, 31.10.2010

a no to niestety nie wiem co może być przyczyną :-/
U mnie ręcznego nie dotykałem, tłoczek można było wkręcać i wykręcać jak sie chciało
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:47, 31.10.2010

Problem rozwiÄ…zany,

Nie wiem dokładnie co było powodem ale rozwiązaniem okazało się zaciągnięcie ręcznego i wkręcanie tłoczka na wysuniętej śrubie (wewnątrz cylinderka) od ręcznego.
Po puszczeniu ręcznego można już było wkręcać i wykręcać tłoczek dowoli.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq