Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

EGR - problem check


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:06, 30.10.2010

Przeczytalem w archiwum mnostwo tematow o EGR, ale nie znalazlem jasnej odp co z tym zrobic?
Swieci mi sie check i pokazuje blad nr 80 (EGR). Kilkakrotne czyszczenie zaworu i reset kompa nie pomogly. Chceck zapala sie po przejechaniu kilkudziesieciu km.
Zaslepic? Odpiac wtyczke? Sprobowac rozebrac ten zawor?
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#2 Szmaichel

Szmaichel
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:BIAŁYSTOK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 30.10.2010

Próbowałeś go wyczyścić???

[ Dodano: 2010-10-30, 09:17 ]
Sory nie zauważyłem że napisałes że był czyszczony!spróbuj go zaślepic
  • 0

#3 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:44, 30.10.2010

Skoro wywala check-a to albo nie dochodzi do niego napiecie sterujące i ECU to sygnalizuje, albo jest zmniejszony lub zatkany przepływ spalin powoduje również wyrzucenie błedu. Jeśli masz OBDII to zatkanie tego zaworu nie zmieni sytuacji a wręcz na 100% będzie Ci się świeciła kontrolka silnika.
  • 0

#4 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:33, 30.10.2010

Czy ktos z doswiadczonych elektrykow powie mi dlaczego do EGRa dochodzi 5 przewodow? W innych autach wystarcza tylko 2
Chcialbym wykrecic zawor i sprobowac podac na niego napiecie, zeby sprawdzic czy prawidlowo funkcjonuje. Ma ktos jakis schemat elektryczny zebym wiedzial pod ktore przewody sie podlaczyc?
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:03, 31.10.2010

a czy bierze ci olej ? Jak czytałeś posty to pewnie wiesz, że mam ten problem długo i nie udało się go wyleczyć. Masz rocznik 2001 czyli obdII i może z tym jest problem.
  • 0

#6 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:08, 31.10.2010

Oleju troszke bierze jak kazdy Accord.
Wykrecilem zawor i sprawdzilem go na krotko. Dziala bez zarzutu.
Wkrotce biore sie za sprawdzenie czy dochodzi do niego sygnal z kompa. Zamierzam w tym celu wpiac sie z zarowka w przewody dochodzace do EGRa i zobaczyc czy w czasie jazdy zarowka sie zaswieci.
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:43, 01.11.2010

możesz sprawdzać. Ja się zastanawiałem nad podmianą komputera ale ostatecznie tego nie zrobiłem. Moja teoria jest taka, że problemem jest brak przepływu spalin i obdII który to wychwytuje. Dowód: jak kiedyś przegoniłem accorda po autostradzie to check przestał świecić.
  • 0

#8 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:33, 01.11.2010

Ale co rozumiesz pod pojeciem "brak przeplywu spalin" ? Skoro zawor dziala to komp powienien to wychwycic.
Chyba ze trzeba rozebrac i przeczyscic kanaly dolotowe ktore sa pod EGRem ?
Caly czas wyswietla mi blad nr 80, ale po odlaczeniu wtyczki od zaworu pokazal blad nr 12. Czym sie roznia te bledy?
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:45, 01.11.2010

No właśnie tym, że 12-tka oznacza brak działania zaworu (to wiem na 100%) a 80 - to pewnie błąd sygnalizowany przy zmniejszonym przepływie spalin. Trzeba przyjżeć się bliżej właśnie "EGR Plate" i przeczyścić kanały dolotowe. Gdzieś tutaj na Forum był chyba jak to zrobić - tak kojarzę.
  • 0

#10 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:26, 01.11.2010

Sprobuje wkrotce zaslepic zawor.
Spotkalem kilka opinii ,ze zaslepiony EGR z OBD II nie wywalal checka. Moze u mnie tez sie to sprawdzi...
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:23, 01.11.2010

Skoro po wypięciu wtyczki wyrzuca Ci 12-tkę a bez tego i tak masz check to niby dlaczego zaślepienie zaworu ma pomóc? Idę niestety o zakład, że to niczego nie zmieni i u Ciebie chodzi właśnie o wyczyszczenie kanałów EGR Plate.
  • 0

#12 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:48, 02.11.2010

Skoro po wypięciu wtyczki wyrzuca Ci 12-tkę a bez tego i tak masz check to niby dlaczego zaślepienie zaworu ma pomóc? Idę niestety o zakład, że to niczego nie zmieni i u Ciebie chodzi właśnie o wyczyszczenie kanałów EGR Plate.


Zapewne masz racje, ale skoro u innych pomoglo, to czemu nie mialbym sprobowac? Chce sprobowac wszystkich mozliwosci aby pozbyc sie tego checka.
Czyszczenie EGR plate zostawiam na koniec bo to juz dla mnie powazniejsza operacja. I mysle czy daloby rade wyczyscic to bez demontazu (np jakims dlugim wyciorem) ?
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:02, 02.11.2010

Hmmm, pokaż mi komu z OBDII zaślepienie EGR spowodowało zgaśnięcie kontrolki check-engine?
  • 0

#14 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:44, 02.11.2010

Chocby tutaj (kilka ostatnich postow): http://hondatech.pl/...8386fd532c06b7d
Zdaje sie ze na naszym forum tez gdzies wyczytalem o takich osobach, ale nie chce mi sie szukac.
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:46, 02.11.2010

nie wiem jak to w civicach, u nas w acco z OBD II zaślepienie EGRa skutkuje wywaleniem checka ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq