Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problemy ciąg dalszy... problem z układem kierowniczym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 26.10.2010

Witam. Mam już naprawdę dość napraw... Byłem ostatnio na przeglądzie i powiedział mi że do wymiany dwa wahacze górne. Wymieniłem i już z góry nie tłucze ale mam problem dalej... Kierownica teraz lata jakbym nie miał kół :/ nie wraca na swoje miejsce. Ogólnie chyba trzeba więcej kierownicą kręcić. Bo jak dziś wyjeżdżałem ze swojej wąskiej bramy to jechałem jak zwykle ten sam skręt itp (przyzwyczajenie) i niestety koła chyba bardzo słabo się skręciły i otarłem błotnik :/
Od razu dodam że mam problem tego typu że jak najadę na jakąś dziurę jest stuknięcie bardzo głośne. Jaka może być tego przyczyna ? Powiem szczerze że przed wymianą wahaczów nie było tych problemów. Po wymianie jednego kierownica czasami jak wracała pod koniec się jakby zacinała a teraz to całkiem źle :/ Jakbym po lodzie jeździł. Pech mnie nie opuszcza z tym Accordem. Już nawet nie chcę liczyć ile rzeczy się w nim zepsuło. Mam nadzieję że jakoś pomożecie i przynajmniej przez 2 miesiące nie będę musiał nic wymieniać :) Jest to moje pierwsze auto i niestety pierwsze nie okazało się szczęśliwe :(
Pozdrawiam serdecznie

PS: Przepraszam za obszerny post ale musiałem to z siebie wyrzucić :D w końcu po to jest forum :D
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:05, 26.10.2010

może coś sknocili przy wymianie?
to zaufany warsztat?

jedź do nich niech obejrzą, bo jak Ci wahacz odpadnie to będzie klops
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 26.10.2010

Mój kolega mechanik. Bardzo zaufany. Ale znów coś stuka ale od spodu. Nie wiem dlaczego mam takie luzy na kierownicy :/
  • 0

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:37, 26.10.2010

jak tak Ci pracuje zawias przód to należałoby wymienić te elementy które się zużywają
pewnie jakieś sworznie wahacza dolnego, łączniki stab, końcówki drążków

albo jechać do porządnego zakładu gdzie sprawdzają zawias i niech obejrzą
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 26.10.2010

A na stacji diagnostycznej tego nie sprawdzi ?
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:52, 26.10.2010

sprawdź, czy są koła dokręcone
sprawdź, czy górne mocowanie wahaczy - śruby pod maską - są dokręcone
sprawdź, czy górny sworzeń (wahacza) nie lata luźno w zwrotnicy
sprawdź, czy prawy wahacz jest po prawej stronie, a lewy po lewej (choć nie wiem, czy odwrotnie da się zamontować)

nic więcej przy wymianie wahaczy górnych nie powinno być ruszane

jeśli oddzielanie górnego sworznia od zwrotnicy odbywało się za pomocą młotka, a nie ściągacza, to mogło się coś jeszcze rozlecieć, jeśli było w złym stanie - sprawdź przede wszystkim dolne sworznie

ogólnie to chyba musiałeś kupić auto w bardzo złym stanie technicznym i teraz doprowadzenie do jako takiego stanu może Cię sporo kosztować...


na stacji diagnostycznej sprawdzi, jeśli mu pokażesz palcem, co ma sprawdzać i jak, jeśli chodzi o dolne sworznie na przykład...
  • 0
AK

#7 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 26.10.2010

ogólnie to chyba musiałeś kupić auto w bardzo złym stanie technicznym i teraz doprowadzenie do jako takiego stanu może Cię sporo kosztować...


Dokładnie :/ ale to dłuższa historia. Ja się za bardzo nie znałem. Chłopak dziewczyny mi polecił :] a okazało się że to jego kolega w dodatku handlarz :] więc wiadomo .....

A co do wahacza to wszystko jest na pewno ok. Wahacze były ok w porównaniu ze starymi. Kolega mi mówił że jeszcze troche i ten sworzeń by odleciał. Śruby na górze są dokręcone. Koła też ok. A te luzy zrobiły się przez wahacze? Na tych zepsutych kierownica chodziłą w miarę. Coś mi się wydaje że dolne wahacze są nie tak bo tłucze się strasznie na dziurach. Na dolnym wahaczu też są takie sworzenie że się mogą wybić ? I mógłby być problem z tą kierownicą jakby oba były zepsute?
  • 0

#8 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:16, 27.10.2010

jeśli górne wahacze są sprawne i prawidłowo zamontowane, to nie mają wpływu na luz na kierownicy

dolne sworznie mają najwyższy priorytet, jesli chodzi o wymianę, bo na takim sworzniu trzyma się całe koło - jak ten sworzeń się rozlatuje lub urywa, to całe koło odpada - dlatego dolne sworznie warto sprawdzać w swoim aucie co kilka miesięcy

same dolne sworznie to za mało, aby były takie cyrki z zawieszeniem - musisz sprawdzić wszystkie elementy zawieszenia - jeśli by było ok, to zostaje się przekładnia kierownicza, ale czy używana, czy regenerowana, to sporo kosztuje

MUSISZ jechać do sprawdzonego warsztatu, gdzie Ci posprawdzają poszczególne elementy zawieszenia - mocowania elementów, łączniki, tuleje, czy nic nie było spawane zamiast wymiany itp.
  • 0
AK

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:30, 27.10.2010

Chłopak dziewczyny mi polecił :]



to znaczy że Twoja dziewczyna ma chłopaka?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 27.10.2010

kuzynki pff :D

[ Dodano: 2010-10-27, 18:21 ]
Byłem teraz na stacji diagnostycznej i sprawdził mi niby wszystko. I stwierdził że wszystko jest ok. Jedynie klocek z jednej strony lata i trzeba go dobrze zamontować. Mówił żebym zrobił sobie zbieżność, jak mi kierownica nie odbija. Mówił że luzów nie ma. Co zrobić? Zrobić tą zbierzność? ale przecież przez nią nie tłucze mi się tak. Jak wjadę na dół to taki huk słyszę :/ dość głośny. a dziura nie musi być duża. Wystarczy nawet nie równa nawierzchnia.
  • 0

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:05, 27.10.2010

byłeś na szarpakach czy tylko oglądali?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 27.10.2010

No postawiłem auto na takich kwadratach i ruszał na boki. Mówił że wszystko ok tylko klocek jeden jest źle zamontowany. I żeby zbieżność zrobić :/ Ale jak najadę na nierówność to huknie mocno. Może jednak te dolne wahacze są złe :/ Nie wiem co to jest :/ Bo chyba nie przez zbieżność tak tłucze :/ Dodam że mojego brata Civiciem 5 gen jajkiem jak jadę po tych samych nierównościach to nic się nie dzieje :/
  • 0

#13 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:40, 27.10.2010

Coś jest nie tak z tymi górnymi wahaczami jeżeli to po ich wymianie są takie cyrki. Może nie są do tego modelu auta :roll: Choć nie mam pojęcia co to ma wspólnego ze skrętem kierownicy :roll: No chyba że są krótsze albo dłuższe i koło ma inny kąt pochylenia :-/
  • 0

#14 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 27.10.2010

Wahacze to są używki i są ok. No wiesz miałem do dupy dwa wahacze i po wymianie i wyszło że pewnie trzeba zbieżność. Muszę ogarnąć najpierw te stuki na dziurach :/ Jak będzie ok to zrobie zbieżność i zobaczymy :)
  • 0

#15 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:54, 27.10.2010

zbieżność też zrób bo opony zajedziesz
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq