Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1171 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:27, 07.01.2019

Jeżeli przesadzilibyśmy z napięciem to tak jak piszesz akumulator mógłby ulec uszkodzeniu.

Następny akumulator jaki kupię na pewno będzie już z dostępem do elektrolitu.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1172 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:39, 07.01.2019

Przesadzilibysmy? Tzn ile ? Jakie to jest napiecie?
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1173 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 11:55, 07.01.2019

Raczej chodzi o prąd. Akumulator w fazie wysycania i wyrównywania może lekko szumieć, temperatura elektrolitu wzrośnie nieznacznie. Dla pojemności naszych aku bezpiecznie prądy w tej fazie to 1 może max 2 ampery.

Opad mas czynnych nastąpi przy zagotowaniu elektrolitu, intensywnym bulgotaniu, rozchlapywaniu elektrolitu itp. 

Żeby odróżnić jeden stan od drugiego trzeba kontrolować proces ładowania i stan elektrolitu - samo ustawienie parametrów napięć i prądu może nie wystarczyć. Jest to zresztą przyczyna, dla której ogromna większość współczesnych elektronicznych ładowarek nie doładowuje akumulatorów w pełni, bo bezpieczniej jest bez kontroli stanu elektrolitu proces zakończyć wcześniej.


  • 0

#1174 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:59, 07.01.2019

Temperaturę elektrolitu mialem po 18godzinach ładowania 12st
Ladowalem pod koniec 2A
Gestosc uzyskana mierzona zaraz po zakonczeniu ladowania 1.26
Zobacze jak aku sobie odpocznie czy bedzie to 1.28
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1175 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:44, 08.01.2019

Temperaturę elektrolitu mialem po 18godzinach ładowania 12st
Ladowalem pod koniec 2A
Gestosc uzyskana mierzona zaraz po zakonczeniu ladowania 1.26
Zobacze jak aku sobie odpocznie czy bedzie to 1.28

Ile było po odpoczynku-mierzyłeś już?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#1176 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:25, 08.01.2019

Elektrolit 1.28 w jednej celi bylo jakies 1.27 moze.
Takze lux
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1177 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:43, 28.01.2019

Czy zakup oryginalnego akumulatora to dobry pomysł czy lepiej zainwestować mniejsze pieniądze w inny?


  • 0

#1178 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:44, 28.01.2019

Czy zakup oryginalnego akumulatora to dobry pomysł czy lepiej zainwestować mniejsze pieniądze w inny?

 

Zdecydowanie nie ma sensu


  • 0

#1179 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:57, 28.01.2019

Zdecydowanie nie ma sensu

Potwierdzam - sprawdzone praktycznie i osobiście...
Nie ma żadnych plusów - wytrzyma najwyżej tak samo długo jak inny, a cena sporo wyższa... to jednak nie ten sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż (bo ten wytrzymuje czasami nawet ponad 7-8 lat).

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#1180 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:44, 28.01.2019

nie ma sensu, mi niedawno padł oryginalny, kupiony w ASO, wytrzymał niecałe 5 lat, biorąc pod uwagę cenę (w haparts maja chyba po 400 zł) to stwierdzam że zdecydowanie nie ma sensu, szkoda kasy


  • 0

#1181 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:53, 28.01.2019

Potwierdzam - sprawdzone praktycznie i osobiście...
Nie ma żadnych plusów - wytrzyma najwyżej tak samo długo jak inny, a cena sporo wyższa... to jednak nie ten sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż (bo ten wytrzymuje czasami nawet ponad 7-8 lat).

Pozdrawiam
Tomek

..albo i lepiej
Potwierdzam też na swoim przykładzie
Kupiłem oryginał z ASO .."jeszcze zasypany w wiurach" wytrzymał dwa lata ..Nie wiem czemu ? Może miałem pecha ?chyba.to jednak nie to samo ...

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:55, 28.01.2019

  • 0
                       

#1182 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:51, 31.01.2019

Wybór firmy właściwie nie ma większego znaczenia ostatnio. Padają i tak po 3-6 latach w zależności od szczęścia i kto jak się  z nim obchodzi.

 

Potwierdzam - sprawdzone praktycznie i osobiście...
Nie ma żadnych plusów - wytrzyma najwyżej tak samo długo jak inny, a cena sporo wyższa... to jednak nie ten sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż (bo ten wytrzymuje czasami nawet ponad 7-8 lat).

Pozdrawiam
Tomek

 

Obstra*cenzura*ąc... W taty c360 akumulator od nowości wytrzymał 12 lat.


  • 0

#1183 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:40, 02.02.2019

ponieważ moja cr-v więcej stoi niż jeździ to w nowym akumulatorze yuasa musiałem go ładować raz na dwa tygodnie bo napicie spadało z 12.6V do 12.2V , teraz akumulator ma już 4 lata i muszę już go ładować raz na tydzień bo teraz w ciągu tygodnia napięcie spada z 12.6V do 12.2V, i już myślałem że akumulator się kończy ale trafiłem na ten wątek o tym że akumulatory produkowane w technologii ca/ca (tak jest w yuasie) muszą byc ładowane napięciem 16V, a ponieważ posiadam prostownik który ma w swoich opcjach ładowanie akumulatorów ca to tak naładowałem swój akumulator, prąd ładowania 16V i ładowało się ok 8-10 godzin (nie wiem dokłądnie ile bo po naładowaniu sam się wyłaczył), i po tym ładowaniu po tygodniu stania napięcie na akumulatorze spadło do 12.42 V czyli podobnie jak w nowym akumulatorze, wygląda więc na to że akumulatory yuasa potrzebują ładowania 16V aby poprawnie funkcjonować. Tylko teraz mam dylemat bo ładowałem akumulator odpięty od instalacji pojazdu a przecież wiadomo że nie będe co chwila odłaczał klemy w akumulatorze więc mam takie pytanie:

 

1. czy można ładować napięciem 16V akumulator podpięty do auta i czy w jakis sposób nie uszkodzi to instalacji elektrycznej pojazdu?


Użytkownik Maxell edytował ten post 18:41, 02.02.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1184 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 19:38, 02.02.2019

Raczej można i raczej nie powinno się nic uszkodzić. Ale gwarancji nikt na to nie da ;)

 

Ja tak robię tzn. ładuję aku bez odpinania z instalacji do 16,2 V, od lat. Na pewno bardziej niebezpieczne byłoby długotrwałe zasilanie szesnastoma voltami bardziej prądożernych odbiorników w aucie, zwłaszcza takich które nie mają wewnętrznej stabilizacji napięcia - typu żarówki, silniki elektr. itp. Ale jeśli samochód jest zgaszony i wszystko jest powyłączane to pobór prądu jest znikomy i dotyczy głównie elektroniki, gdzie napięcie jest stabilizowane niezależnie od wahań np. napięcia alternatora.  


  • 0

#1185 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:42, 02.02.2019

To w twoim przypadku maxel sprawdził by się jakiś tani prostownik z funkcją "potrzymaniem" baterii.

Sam osobiście 16V bałbym się wpinać w instalacje samochodu.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq