XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#796
Napisano 18:05, 12.01.2017
Mój accord --> http://www.accordklu...-s-by-grzes508/
#797
Napisano 18:29, 12.01.2017
Jak ostatnio byłem w sklepie handlującym akumulatorami m.in. Yuasą, to sprzedawca twierdził, że firma powoli wycofuje się z akmulatorów do samochodów, nastawiając się bardziej na akumulatory do motocykli i żelowe do sprzętu pływającego, czyli łódek... także oni już Yuasy w ofercie akumulatorów samochodowych nie będą mieli....
Mam nadzieję, że to tylko wyssane z palca plotki...
Pozdrawiam
Tomek
wysłane z fona
#798
Napisano 19:16, 12.01.2017
Ps.
Bosch tyle wie i potrafi ile dostaną od Japończyków
http://odnawialnezro...ie-do-2020-roku
Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:16, 12.01.2017
#799
Napisano 14:00, 14.01.2017
zmierzyłem swoją yuase ostatnio po tych mrozach jak auto stało pare dni, napięcie 12,36V ( czyli tak w połowie naładowany) oczko zielone. Pomyślałem, że doładuję dla pewności. Prostownik mam z regulacją i wskaźnikiem jakim prądem ładuje. Podpinam, zaczyna się ładować jakimiś 3-4 amperami, po 5 minutach przychodzę, sprawdzam, a tu napięcie na akumulatorze już 14.8V, prąd ładowania spadł do 0.5A takie podtrzymanie. Więc odłączyłem, bo jak podają napięcie powyżej 14.5V może uszkodzić akumulator. Nie rozumiem tego jak w 5 minut się niby naładowało. Akumulator ma 65ah 550A i ma 1.5 roku.
#800
Napisano 14:19, 14.01.2017
Trzeba trochą odczekać na pomiar.. po odłączeniu
Ja ci tego nie wytłumaczę,bo nie wiem to jest dość złożony temat ..napięć temperatur,chemii
Użytkownik Wlodar edytował ten post 14:21, 14.01.2017
#801
Napisano 15:18, 14.01.2017
to napięcie 14.8V było jeszcze podczas ładowania prostownikiem, więc dlatego odłączyłem go tak szybko, żeby nie "przeładować" akumulatora. Bo mnie to bardzo zdziwiło,ze tak szybko napięcie wzrosło. No chyba, że można czekać i nawet do 16V. Ale skoro sam prostownik zmniejszył prąd do zaledwie 0.5A to tak jakby sam rozpoznawał, że akumulator jest już pełny i nie należy go dalej ładować.
aa no i całe ładowanie miało miejsce w temperaturze ujemnej jeśli to ma znaczenie. Było z -5C na zewnątrz.
Użytkownik automobilS edytował ten post 15:20, 14.01.2017
#802
Napisano 23:56, 14.01.2017
Czy aby na pewno?napięcie 12,36V ( czyli tak w połowie naładowany)
Znalazłem kiedyś ciekawy artykuł - interesowało mnie procentowe rozładowanie oraz minimalna, ale jednocześnie bezpieczna granica odcięcia akumulatora - https://dashcamtalk....rge-prevention/
Poniżej tabela z wartościami oraz procentowym rozładowaniem akumulatora dla różnych - plusowych i minusowych - temperatur.
Pozdrawiam
- Artur
Użytkownik ARTurde edytował ten post 00:21, 15.01.2017
Pozdrawiam
- Artur
#803
Napisano 08:31, 15.01.2017
zmierzyłem swoją yuase ostatnio po tych mrozach jak auto stało pare dni, napięcie 12,36V ( czyli tak w połowie naładowany) oczko zielone. Pomyślałem, że doładuję dla pewności. Prostownik mam z regulacją i wskaźnikiem jakim prądem ładuje. Podpinam, zaczyna się ładować jakimiś 3-4 amperami, po 5 minutach przychodzę, sprawdzam, a tu napięcie na akumulatorze już 14.8V, prąd ładowania spadł do 0.5A takie podtrzymanie. Więc odłączyłem, bo jak podają napięcie powyżej 14.5V może uszkodzić akumulator. Nie rozumiem tego jak w 5 minut się niby naładowało. Akumulator ma 65ah 550A i ma 1.5 roku.
ja gdzieś czytałem że za to, że prostownik przeładuje akumulator powyżej 14.5 V, odpowiedzialne jest to, że pewnie ładowałeś akumulator podłączony do samochodu i prostownik odebrał opór instalacji elektryczej samochodu jako że akumulator jest wciąż nienaładowany i ładował go dalej, dobrze że odłączyłeś prostownik bo mógł uszkodzić akumulator, rozwiązaniem tego problemu jest:
1. odłaczenie akumulatora od instalacji elektrycznej auta i dopiero wtedy jego ładowanie prostownikiem
2. zakup prostownika elektronicznego (impulsowego) który ładuje akumulator po napięciu, a nie po prądzie jak to robią zwykłe prostowniki
3. jeśli podłączamy zwykły prostownik do akumulatora podpiętego do instalacji auta to cały czas monitorujemy napięcie i jesli dojdzie do 14,5 V to odłączamy prostownik.
Co do tego że prostownik szybko naładował akumulator, to jak widać napięcie 12,36V nie jest wiarygodnym wyznacznikiem rozładowania akumulatora, czasami napięcie podpowiem nam prawdę a czasami nie, a co do tej tabelki to przy 19 stopniach celsjusza i napięciu 11,62 V (czyli na tabelce 0%) to sprawny akumulatora bez problemu powinien odpalić nam auto (oczywiście przy dobrej instalacji i sprawnym rozruszniku).
Użytkownik Maxell edytował ten post 08:34, 15.01.2017
#804
Napisano 13:24, 15.01.2017
Bardziej chodzi o to, że ustawienie, ewentualnie zakup urządzenia z fabrycznym i nieedytowalnym odcięciem przy 11.60V - bo niestety są takie - zarżnie akumulator w mig.
Jednocześnie pokazuje, że 12,36V w minusowych temperaturach (między -3 a -8) to około 88%, a nie 50%.
Podsumowując - uważam, że regularnie - ładowany do pełna podczas jazdy - eksploatowany akumulator, przy jednorazowym rozładowaniu się do 12,36V nie wymaga dodatkowego ładowania prostownikiem.
Pozdrawiam
- Artur
Użytkownik ARTurde edytował ten post 13:47, 15.01.2017
Pozdrawiam
- Artur
#805
Napisano 13:31, 15.01.2017
#806
Napisano 15:13, 15.01.2017
No tak, ta tabelka zmienia postać rzeczy i wiele wyjaśnia. Dzięki ARTurde. Nie wiedziałem o tym, że zmiana temperatury tak wpływa na wartość napięcia, i w sumie błędnie założyłem, że jest potrzebne doładowanie.
#807
Napisano 21:47, 15.01.2017
Teoria teorią a praktyka robi swoje. Jeśli akumulator ma 12.36V to profilaktycznie można podładować z 4 godziny. Zastawić do odstania z 2 godziny i sprawdzamy ile wzrosło. Jeśli ma 12.6V bądź więcej to zostawiamy. Jeśli nic nie zrobimy to akumulator może nam się zasiarczyć, bądź zrobić opad masy. Nie wiem czy wcześniej o tym było, bo nie chce mi się czytać wcześniejszych postów, ale mogę wytłumaczyć o co chodzi jeśli ktoś będzie chciał.
#808
Napisano 22:29, 15.01.2017
Użytkownik KeySee edytował ten post 22:30, 15.01.2017
#809
Napisano 13:10, 16.01.2017
Według tabelki mój akumulator całkowicie padł (11,43v). A mimo to z delikatnym oporem odpaliłem Hondę. Przy temp. 5 stopni na plusie.
Jeśli masz sprawny akumulator to przy napięciu 11.43V bateria posiada na tyle wysoki prąd rozruchowy, że udało się zakręcić. Problem polega na tym, że przy spadku napięcia akumulatora, rozwarstwia się elektrolit ( Spada gęstość ) Słabnie tym samym przyciąganie płyty plusowej do minusowej. Odpalając silnik na rozładowanym akumulatorze, płyty przyjmują kilkukrotnie większe przeciążenie od tego jakie powinny, co skutkuje wysypywaniem się masy czynnej z płyty. Prościej wypada ołów z kratki. Następstwem jest uszkodzenie akumulatora w postaci opadu masy czynnej. Właśnie po to doładowuje się profilaktycznie akumulatory.
#810
Napisano 11:31, 17.01.2017
Dziękuję za wyjaśnienie
Niestety z akumulatorem mam coś nie halo. Ponieważ nie trzyma napięcia.
Po ok. dwóch tygodniach spada do wspomnianych właśnie 11,43.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych