Skocz do zawartości


RODO w HAKP

obroty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:14, 12.11.2010

Zawory regulowałem i są dobrze wyregulowane, ostatnio bylem na regulacji u gazownika i narazie jest dobrze zobaczymy jak długo.
  • 0

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:09, 14.11.2010

i na gazie i na benzynie z tym że przy opadaniu na benzynie raczej nie gaśnie auto i da rade silnik podnieść obroty a na gazie prawie zawsze zgaśnie i problem tak jak pisałem kończy się jak jest silnik już ciepły ...
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:51, 26.11.2010

Witam , ja mam prawie identyczny problem, tylko u mnie jak już jest ciepły po przygazowaniu lub po nacisnięciu sprzęgła obroty spadają prawie do zera ale jeszcze nie gaśnie i a chwile się podnoszą. Tak samo na benzynie, lecz nie spadają tak nisko jak na gazie, a żeby było bardziej skomplikowane to nie dzieje się za każdym razem. Obroty w ogóle bardziej pokazują 600 niż 700 a czasem zatrzymają się na 500. Problem ten jest chyba powiązany ze złym paleniem: jak jest zimny czasem odpala jakby pracował tylko na 2 cylindry i trzeba dodać gazu żeby odpalił, a na ciepłym też trzeba czasem dodać gazu a czasem odpala bez gazu , takie zawirowania z tym gazem :lol: .Świece, kable nowe, zawory były regulowane ni edawno w AD :roll: , przepustnica i EGR wyczyszczone. Może zaryzykuje jeszcze przeczyszczenie silnika krokowego i EGR Plate, ale nie wiem czy to coś pomoże wygląda mi to na jakiś czujnik. Aha :k zapomniałem dodać że jeśli staram się utrzymać obroty równo na 3000 nie ruszając pedału gazu falują na jakieś 200 obr.Zaczynam powoli głupieć podjadę na komputer zobaczymy czy pokaże jakieś błędy.
  • 0

#19 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:54, 26.11.2010

Komp Ci nic nie pokaże skoro nie masz błędu na kontrolce check-engine. Takie objawy to mogą byc niestety symptomy powypalanych gniazd zaworowych.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#20 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:07, 26.11.2010

Witam, Skoro mowa o falowaniu obrotów i spadaniu do zera, to raz też miałem że obroty spadały do zera że czasem gasł, ale cześciej zdarzało się tak że falowały od 500 do 2500, trwało to może kilka dni.
Dziwne to było wyczyściłem wszystko, restartowałem kompa, regulowałem zawory, i dalej falowało, już myślałem że sonda poszła. A najlepsze jest to ze tego nie naprawiłem bo to samo się naprawiło heh, troche dziwne ale tak to było, jedyne co wyczaiłem to gdy obroty zaczęły falowac i spadać do zera to zawsze depnąłem mu energicznie na gaz i odrazu puściłem, tak jakby jakiś zaworek sie wieszał, nie zamnkął na podciśnieniu gdy zchodził z odrotów, albo nie wiem co, jakieś lewe powietrze, i tylko mu trzeba było poprawiać troche gazem, i po tym znowu chodził normalnie i po 3 albo 4 dniach samo znikło bo już nie miałem czasu się z tym bawić, i w sumie to do dziś nie wiem co to dokładnie było.
  • 0
VTEC

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 02:27, 27.11.2010

to odnośnie mojego problemu to nie ma czegoś takiego że jest problem przy paleniu ... ze strzała pali za każdym razem... u mnie ten problem opadających obrotów i podnoszących się jest tylko i wyłącznie jak silnik już nie ma ssania a jeszcze nie osiągną swojej normalnej temperatury i to tylko na zasadzie własnie opadnie i podniesie się ...

podobno może to być silnik krokowy ...

ale problem ten się jutro skończy bo wkładam H22A :)
  • 0

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:30, 27.11.2010

ja wyczyściłem silnik krokowy i EGR plate i dalej nic nie pomaga na spadające obroty do zera i jak jest zimny silnik to dziwne zrywne palenie, może to czujnik temperatury jakiś? wymieniłem też palec może też kopułkę trzeba wymienić. :roll:
  • 0

#23 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:17, 29.11.2010

Witam. Mój accordeon z 94r. zachowuje się podobnie. Póki całkiem zimny i odpalę obroty podwyższone tak jak to być powinno. W momencie gdy auto zaczyna się rozgrzewać i stopniowo domyka się zawór szybkich obrotów jałowych (tak to się zwie bodajże w przełożeniu na polski) zaczynają falować obroty w przedziale od 1800 do 1000 tak mniej więcej. Wygląda po prostu jak by ktoś lekko muskał pedał gazu i puszczał. Objaw ten występuje tylko i wyłącznie na benzynie. Na LPG falowanie obrotów nie występuje. Niestety problem w tym, że nikt rozsądnie myślący nie powinien przełączać na gaz jeśli silnik nie "złapał" temperatury. Szkoda czasu żeby wymieniać rzeczy, które już robiłem żeby zlikwidować owe falowanie. Wszystko bez rezultatu. Mała jeszcze uwaga. Jeśli odpalę i zostanę tak czekając aż auto się rozgrzeje to falowanie nie występuje. Wystarczy musnąć pedał gazu i falowanie gwarantowane. Wystarczy wtedy zgasić i odpalić ponownie i jest ok pod warunkiem, że nie dotyka się gazu. Poza tym jak już zejdzie ze ssania auto sprawuje się dobrze. Zbiera się jak na moje tak jak powinno i na postoju silnik jest cichy, obroty w normie i nie trzęsie budą. Niektórzy nawet twierdzą, że silnik pracuje bardzo cicho i równo jak na swoje latka.
Pozdro
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:12, 29.11.2010

Może być to czujnik położenia przepustnicy lub map sensor, mi tak przynajmniej powiedział mechanik w AD, bo poziom położenia przepustnicy u mnie pokazywało -0.02 a powinno być na zero lub delikatnie na plusie ( tak mi powiedzieli). Tu jest link jak nie którzy stawiają go na nogi :-) http://www.motonews....88420&c=45&f=20

a tu cytat z innego forum może ci pomoże ja tez spróbuje wymienić ten czujnik i zobacze co sie bezie działo. :roll:


"W civic nie ma przepływomierza jest TPS dzięki niemu komputer oblicza masę objętościową zasysanego powietrza.

Tak jak obiecywałem zamieniałem cały osprzęt w przepustnicy i każdą część po kolei i wreszcie znalazłem przyczynę spadających obrotów!

Przyczyną jest nie wyregulowana przepustnica oraz MAP sensor.
Ale po kolei:
Podmieniając po kolei każdą część resetowałem komputer auta następnie nauka.
Dzięki uprzejmości znajomego ze szrotu miałem części w różnych wydaniach.
Po zamianie MAP Sensora na inny jest znacząca poprawa, obroty spadały minimalnie i tylko przy gwałtownym hamowaniu.
Próbowałem różnych MAP Sensorów (jest MAP z czarną naklejką, MAP z białym nadrukiem farbą oraz MAP z niebieską naklejką) tylko MAP sensory z niebieską naklejką dawały u mnie poprawę.
Do pełni szczęścia potrzeba było jeszcze wyregulować przepustnicę.
Wymontowaną przepustnicę należy wyregulować tak żeby zamykała się bardzo szczelnie ale bez blokowania w gardzieli. (oryginalnie przepustnica w miejscu zamknięcia jest uszczelniona farbą która z czasem się ściera i stąd konieczność regulacji)
Następnie trzeba poluzować TPS czujnik położenia przepustnicy (wygląda na przynitowany ale to zwykłe śruby, po nacięciu można odkręcić śrubokrętem)
Montujemy przepustnice podłączamy wszystkie kable do czujników.
Teraz trzeba wyregulować TPS tak żeby na odpalonym aucie między skrajnymi pinami było dokładnie 0,5V przy zamkniętej przepustnicy. Można to zrobić podpinając igły od góry we wtyczkę lub mierząc na wtyczce do komputera.
Jak mamy ustawiony TPS resetujemy komputer i przeprowadzamy adaptację wolnych obrotów. Regulujemy obroty śrubą za przepustnicą tak żeby osiągnąć 750 +/-50 obr/min.
Po takim zabiegu obroty podczas jazdy utrzymują się powyżej 1000 po zatrzymaniu powoli schodzą do ustawionych 750. Włączenie świateł czy klimy powoduje natychmiastową reakcje słuchać że silnik ma ciężej ale obroty nie spadają."
  • 0

#25 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:20, 29.11.2010

Regulujemy obroty śrubą za przepustnicą tak żeby osiągnąć 750 +/-50 obr/min.


Możesz zrobić jakiś skan lub wrzutkę która to śruba?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#26 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:28, 29.11.2010

ta?


Dołączona grafika
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:53, 29.11.2010

nie nie , to się tyczy innego auta nie pamietam chyba civica albo innego typu accorda, ale podałem to żeby dało do myślenia że w naszych accordach może być własnie podobny problem z czujnikiem, a to jest gdzieś tutaj na dole

http://www.elektroda...opic587946.html

teraz spróbowałem wypiąć jeszcze raz wtyczkę od czujnika poł. przepustnicy, zapala sie check engine , starałem się zrobić tak żeby obroty spadły do zera i udało mi się raptem dwa razy a i to nieźle musiałem przy gazować i szybko puścić. Może u was inaczej się zachowuje z odpięta wtyczką ?
  • 0

#28 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:17, 29.11.2010

TO dotyczy Accorda V gen. Tam jest regulacja wolnych obrotów. U nas nima. Ta śruba pokazana przez Kardasa to naciąg linki przepustnicy tylko...
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#29 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:01, 29.11.2010

teraz spróbowałem wypiąć jeszcze raz wtyczkę od czujnika poł. przepustnicy, zapala sie check engine , starałem się zrobić tak żeby obroty spadły do zera i udało mi się raptem dwa razy a i to nieźle musiałem przy gazować i szybko puścić. Może u was inaczej się zachowuje z odpięta wtyczką ?


Mój po wypięciu tej wtyczki gaśnie
  • 0

#30 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:24, 30.11.2010

napewno po odpięciu wtyczki od poł. przepustnicy czy map sensor'a?, bo jak odepne map sensor to też mi gasnie a jak wtyczke od przepustnicy to wydaje mi sie że nawet lepiej chodzi, tylko nie wiem może to jakiś tryb awaryjny :roll:


szarpane palenie już chyba zrobiłem, pomogło przeczyszczenie kopułki, czasem jest wyczuwalne jakby malutka przerwa to pewnie ma już przebicie ta kopułka i trzeba ją wkrótce wymienić ale jak na razie teraz na mrozach pali na dyg.

spróbowałem jeszcze raz odpiąłem przy zapalonym silniku wtyczke od czujnika poł. przepustnicy i "czeck" sie zaświecił.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq