Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

nierównomierne zużycie tylnych tarczy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:48, 20.09.2010

Już od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zapytania Was w sprawie nierównomiernego zużycia tylnych tarczy hamulcowych i w końcu przy wczorajszym myciu auta pstryknąłem fotkę i zamieszczam poniżej.

Dołączona grafika

Tak jak widać na zdjęciu tylne tarcze posiadają wyraźny pasek na zewnętrznym obwodzie, dodatkowo pod palcem można wyczuć nierówność przy przejściu z obszaru normalnej pracy na zewnętrzny ciemny pasek.
Ewidentnie w tym obszarze nie pracują klocki hamulcowe i sytuacja taka musi już trwać dłuższą chwilę...

Pytanko: czy możliwe że zostały zamontowane mniejsze klocki hamulcowe od oryginalnych i teraz pracują tylko na części tarczy?

Co ewentualnie innego może być powodem takiego zużycia tarczy?

Dodatkowo często po nocnym postoju auta z garażu, rano jak wycofuję to przy ruszaniu odczuwalne jest delikatne szarpnięcie i tylne klocki puszczają dopiero po ruszeniu autem a nie po puszczeniu ręcznego.

Proszę o opinie, sugestie co z tym dalej zrobić.
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:00, 20.09.2010

No spory masz ten rant. Ja tez mam taki, ale conajmniej dwa razy mniejszy. Kupilem juz auto z tym, wymienialem tez klocki w ASO (oryginalne) i nic sie nie zmienilo.
Ewidentnie klocek nie pracuje na calej powierzchni. Toczenie tarcz raczej nic nie da. Wymiana samych klockow tez.
Dojedz te klocki co masz i zmien komplet, no chyba, ze tarczy jest sporo, to wtedy mozna by ja przetoczyc.
Mozesz tez skoczyc na stacje diagnostyczna, zeby sprawdzili skutecznosc tylu. Jak bedzie w normie, to jak napisalem dojedz to co masz, chyba, ze patrzec na to nie mozesz to zmieniaj od razu. :-)
Generalnie to bardzo czeste zjawisko w VIIgen z tymi tylnymi heblami.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:03, 20.09.2010

prawdopodobnie coś◙ nie tak z zaciskiem, sprawdż najpierw czy zaciski pływające dobrze pracują i potem ew sam tłoczek
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:21, 20.09.2010

prawdopodobnie coś nie tak z zaciskiem, sprawdż najpierw czy zaciski pływające dobrze pracują i potem ew sam tłoczek

Dokladnie tak, jak pisze Seth - zobacz sobie jak ta tarcza wygląda od drugiej strony. Założę się, że połowa to płaty rdzy. Miałem tak u siebie. Przetoczyłem tarcze z obu stron (co prawda rant miałem sporo mniejszy), założyłem nowe klocki i teraz od ponad 2 tysięcy km wszystko ładnie zbiera na całej szerokości. Trzeba pamiętać o jednym - od czasu do czasu trzeba porządnie depnąć, żeby zebrać z tylnych tarcz syfy.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:27, 20.09.2010

No niemozliwe, ze dwa zaciski dzialaja tak samo zle, a kolega napisal, ze dotyczy to tarcz, nie tarczy.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:04, 20.09.2010

wcale nie takie niemożliwe Mikołaj, jeśłi nie były dawno czyszczone zaciski i nie smarowane trzpienie zacisków pływających oraz oba tłoczki wymagają czyszczenia.
Ja bym to posprawdzał poczyścił, wziął w łape papier ścierny i wyczyścił tarcze na całej powierzchni i sprawdził
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:13, 20.09.2010

Nie no wiadomo, sprawdzic warto, tylko ze u mnie takie ranciki zaczely sie robic w rocznym aucie (a dokladnie nie wiem kiedy, moze wczesniej, jak go kupilem to juz to mial) i jest do tej pory w niezmienionej formie, ok 0.5cm rantu.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#8 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:31, 20.09.2010

No niemozliwe, ze dwa zaciski dzialaja tak samo zle, a kolega napisal, ze dotyczy to tarcz, nie tarczy.

Nosz, k..a Panie Dzieju :mrgreen:
Mozliwe - sam tak miałem. Żałuję, że nie zrobiłem fotek, bo byłoby dla potomnych :k
Ale mogę się nie znać, jak mawiał mój kumpel :-P


Nie no wiadomo, sprawdzic warto, tylko ze u mnie takie ranciki zaczely sie robic w rocznym aucie (a dokladnie nie wiem kiedy, moze wczesniej, jak go kupilem to juz to mial) i jest do tej pory w niezmienionej formie, ok 0.5cm rantu.

Mikołaj - mnie bardziej chodzi o fakt, że bierze tylko pół tarczy, a nie o rant. Rant to rzecz wtórna na skutek zużycia.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#9 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-cdti
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 20.09.2010

Miałem podobny rant, samo utoczenie rantu pomogło na niecałe pół roku. A że tarcza jak i klocki się kończyły to wymieniłem komplet i teraz mam spokój.

PS: marlubin czy Twoje klocki to TRW?
  • 0

#10 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:45, 21.09.2010

I ja miałem podobnie, tylne tarcze zużywały się może na połowie powierzchni. Pomogła wymiana tarcz z klockami.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#11 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 21.09.2010

PS: marlubin czy Twoje klocki to TRW?


Niestety nie wiem jakie są tam klocki, od zakupu jeszcze nie wymieniałem a nie wiem jakie poprzedni niemiecki właściciel zakładał.
Patrząc na zużycie i przebieg samochodu mogą to być jeszcze oryginalne klocki nie zmieniane od nowości ( w chwili wolnego czasu sprawdzę w książce serwisowej czy były wymieniane).

Zastanawia mnie jeszcze fakt dlaczego ta nieużywana część tarczy jest taka czarna, jakby jakąś smołą pokryta a nie zardzewiała?
  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:04, 21.09.2010

Trzeba rozebrać tylne zaciski, wyczyścić, przesmarować, odpowietrzyć i będzie gitara.

Tylko tarcze chyba już się do niczego nie nadadzą i trzeba założyć coś nowego ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:50, 13.10.2010

to jest chyba stały słaby punkt. moje tarcze wyglądały podobnie. tydzień temu zmieniłem kopmlet i na razie obserwuję. na pewno poprawiła sie skutecznoćś hamowania, bo czuć róznicę
  • 0


 


#14 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:38, 01.11.2010

No i przy wymianie klocków wyjaśniło się co było przyczyną...
Klocek już był na tyle zużyty że tarł aluminiowym uchwytem sprężyny.
Dlatego tam gdzie był kontakt z aluminium to na tarczy pojawił się ciemny pasek który nie rdzewiał.
Klocki są takie same z obydwu stron więc i takie same ślady na obydwu tarczach .... ot i cała historia :)
  • 0

#15 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:21, 01.11.2010

Czyli norma dla tylnych hamulców, dla VIgen i VIIgen
  • 0

Do zobaczenia na trasie.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq