Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

dym z nawiewu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#16 refi68

refi68
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ACCORD COUPE
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:43, 09.08.2011

Witam,
też to miałem w civiku i się nieźle przestraszyłem bo wystąpiło przy prędkości około 180km/h i było około 30stopni C.
Próbowałem rozwikłać problem - nikt dokładnie nie wiedział co może być przyczyną, choć prawdą jest iż miałem małe nieszczelności w układzie i brakowało czynnika chłodzącego
  • 0

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:15, 09.08.2011

jesli chodzi o tym z nawiewu podczas właczenia klimatyzacji to jest to normalny przypadek róznica temperatur i wilgotnosc powietrza mają wpływ na takie efekty
  • 0

#18 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 10.08.2011

W sprawnej klimie (nie że niedziałającej bo działać jeszcze będzie jeżeli będzie ciśnienie) żaden dymek nie powinien iść. Według mnie nieszczelność. Kiedyś mi taki dymek poszedł w kangurze i po jakiś 3 tygodniach na postoju rozszczelniła się do końca aż syczało z węża. Musicie mieć jakieś małe nieszczelności.
  • 0

#19 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:48, 10.08.2011

snake2011, raczej nie, mam klimę od 3 lat, używam często i ani razu nie miałem żadnego dymku
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#20 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 10.08.2011

ja regularnie jeźdze 3 autami z klimą teraz i żaden nie ma takiego objawu. Tak jak pisałem miałem to tylko raz i też myślałem że to wilgoć ale szybko do pionu mnie przywrócił kangur.
  • 0

#21 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 10.08.2011

mozecie mi wyjasnic jaki zwiazek ma nieszczelnosc z parowaniem? U mnie paruje prawdopodobnie dlatego, ze zamarza parownik, ten zamarza bo jest prawdopodobnie za duze cisnienie lub sprezarka sie nie wylacza wtedy gdy poinna. Nieszczelnosc ukladu moze spowodowac jedyni obnizenie cisnienia w ukladzie. Chyba, ze cos zle kumam, laikiem jestem.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#22 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:03, 11.08.2011

tafun, na parowniku masz czujnik temperatury może on fiksuje, bo to on daje sygnał do załączana wyłączania sprężarki (tak mi się wydaje)
  • 0

#23 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 11.08.2011

tafun, na parowniku masz czujnik temperatury może on fiksuje, bo to on daje sygnał do załączana wyłączania sprężarki (tak mi się wydaje)

Czujnik na parowniku wymieniłem i dalej to samo. Zastanawia mnie czemu to się dzieje tylko w czasie jazdy. Na postoju moze byc nawet godzine uruchomiona klima i pary nie pusci. Moze jak obroty silnika podczas jazdy sa wyzsze to i sprezarka lepiej pompuje cisnienie i proces zachodzi szybciej? Jakis zawor nie przeskakuje i sprezarka pracuje az uklad zamarznie do reszty. W ukladzie sa 2 wspolpracujace ze soba punkty, czujnik na parowniku i zawor cisnieniowy a/c na wezykach klimy. Oba sprawdzalem i na bank wlaczaja klime, prad jest. Nie wiem jak sprawdzic czy ten zawor a/c na wezu klimy sie wylacza. Jak mu odlacze wtyczke to klima sie wylacza. Ale jaki sygnal tym steruje i jak go zmierzyc?

[ Dodano: 2011-08-12, 20:00 ]
Dobra, kolejny serwis klimy i nareszcie jakiś konkret.
Facet przy mnie podpiął to do urządzenia i wyszło, że w układzie jest ok 360g (norma 500-550). No i szukając po kolei nieszczelności wylazło, że gdzieś w okolicach parownika jest coś nie tak bo zielone się pojawiło. W czwartek jestem umówiony na wybebeszenie dziada i szukanie dziury.
Ech te serwisy... Gdyby nie moje podejrzenia o spieprzający czynnik to bym wymienił pół auta... A najgorsze jest to, że daje człowiek auto a potem przy odbiorze pyta czy sprawdzali ciśnienie to mówią, że nie trzeba bo jest OK. A gdyby była dziura to by nie chłodziło wcale :evil:
  • 0

#24 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:46, 14.08.2011

tafun, u mnie tez była nieszczelność przy parowniku ale okazał sie uszkodzony zawór i z niego spierniczało, teraz jestem juz po wymianie i jak na razie hula az miło.
A co chodzi o dym z parownika to doszedłem do takiego spostrzeżenia ze jak ten czujnik temperatury jest źle wpięty tzn za daleko ścianki to sprężarka dłużnej pracuje co wiąże się z z niższa temp w parowniku i może się zamrażać. Przetestowałem na żywym organizmie :mrgreen:
ak będziesz miał wymontowywany ten parownik to sprawdź w jakiej odległości jest od ścianki wg ESM powinien być ustawiony góra - 8cm i od ścianki 7cm.

Takie coś było u mnie
  • 0

#25 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:10, 14.08.2011

jeżeli wymiana czujnika temperatury na parowniku nie pomogła (zakładam, ze ten nowy czujnik był dobry i został prawidłowo zamontowany) to może być jeszcze kilka przyczyn. 1. wilgoć w układzie powodująca częściowe zatykanie zaworu rozprężnego a co za tym idzie, temperatura czynnika na wyjściu jest niższa niż być powinna. Co zrobić? Wymienić osuszacz i ponownie napełnić układ zwracając uwagę aby próżnia była dobrze zrobiona. A dlaczego to się dzieje jak się szybko jedzie? po pierwsze primo: obroty wysokie to i wydajność kompresora większa, po drugie primo: skraplacz jest dobrze chłodzony więc temperatura gazu niższa niż np na postoju. 2. może być też uszkodzenie trwałe zaworu rozprężnego który jest np przytkany przez jakieś mechaniczne zabrudzenie ale to rzadki przypadek

pzdr
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#26 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:30, 22.08.2011

Parownik razem z zaworem rozprężnym został wymieniony ponieważ zdiagnozowali nieszczelność na zaworze. Nowy parownik był w o niebo lepszym stanie niż mój, więc wymieniliśmy całość. Przy okazji czynnik odessany, próżnia i testy porobione, potem ponowne napełnienie odpowiednią ilością czynnika. Po tych wszystkich zabiegach klima oczywiście chłodzi jak głupia.
Wyjeżdżam, więc w piątek z serwisu i po 20km oczywiście parownik znowu zamarzł.
Para na szczęście nie leciała z nawiewów. Jedyny plus całej akcji.

Co teraz wymienić? :-D
Ja obstawiam czujnik ciśnienia A/C... czy może być tak, że cały czas wskazuje niskie ciśnienie i sprężarka pałuje na maksa aż wszystko zamarznie?

m.
  • 0

#27 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:54, 22.08.2011

Co teraz wymienić? :-D

proponuje nie włączać klimy :-P

Ja obstawiam czujnik ciśnienia A/C...

gdy był by czujnik uwalony to by klima sie nie załączała (jesli masz na mysli czujnik obok akumulatora). Decydujący wpływ na działanie sprężarki ma czujnik temp. przy parowniku.
Sprawdź jaka temp. masz na wylocie z nawiewów, moze tu cos nie domaga... i mrozi
  • 0

#28 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 22.08.2011

ja to rozumiem tak, ze ten czujnik mowi o cisnieniu w ukladzie. Jesli jest zbyt duze to daje sygnal i wysprzegla sprezarke a jak jest za niskie to znaczy, ze np. nie ma czynnika i tez ja wylacza. W optymalnym zakresie wszystko pracuje normalnie.
Mysle czy przypadkiem u mnie powodem nieszczelnosci nie bylo zbyt duze cisnienie w ukladzie. Po prostu puscil jakis oring na zaworze rozpreznym.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#29 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:51, 22.08.2011

prawie wszystko jest tak jak napisałeś. ale... wzrost ciśnienia w układzie nie powoduje, że klima chłodzi lepiej ale wprost przeciwnie. Gaz sprężony do większego ciśnienia niż zakłada producent klimatyzacji osiąga większą temperaturę i po rozprężeniu słabiej chłodzi. Aby zapobiec zamarzaniu parownika umieszcza się na nim czujnik temperatury który steruje (wyłącza) klimatyzacją jeżeli temperatura osiągnie poniżej 4 stopni (najczęściej 4 stopnie ale czasem jest regulacja w pewnym zakresie). Pisałeś, że wymieniłeś ten czujnik ale może na inny zły lub źle go zamontowałeś lub ktoś wcześniej zwarł na krótko przewody gdzieś w instalacji i układ " nie czyta" tego czujnika. ad Twojej sugestii, że układ osiąga zbyt wysokie ciśnienie to najczęściej jest to wina uszkodzonego wentylatora (lub jego sterowania) lub ew zabrudzony skraplacz (kondenser lub nazwa niepoprawna - chłodnica klimatyzacji) lub na tyle zniszczony, że nie ma radiatorów między kanałami.
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#30 qmax

qmax
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków,O2
  • Silnik:2,5
  • Wersja:525i
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e60
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:56, 22.08.2011

Mnie się to zdarzyło w Preludzie kilka razy, myślałem że coś jest nie tak, ale klima działa bez problemów, natomiast ostatnio na autostradzie miałem identyczną sytuację w Accordzie, klima na bank jest ok, dobijany był czynnik w tamtym roku, bo była nieszczelność i słabo chłodziła, ale po tej operacji wszystko jest do dzisiaj OK i na pewno nie ma nieszczelności. Mierzyłem kiedyś temp na wylocie z nawiewów, było ok 12 stopni C. Głębiej wpuszczony czujnik - ok. 5 st. C. Ja myślę, że pojawianie się pary wynika z różnicy temperatur.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq