Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
57 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:27, 21.07.2008

z układem jezdnym nie ma żartów i raczej samo nic się nie naprawia. Jeśli coś telebie lub dzwoni to od tych wibracji zaczyna siadać coś następnego a przez to zwiększają się koszta no przede wszystkim maleje bezpieczeństwo. Dlatego uważam, że Glinuś dobrze kombinuje, żeby to zlokalizować i naprawić.

#17 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:01, 21.07.2008

racja, na takich rzeczach jak hamulce, kola, opony czy uklad jezdny nie warto oszczedzac.. mozna zrobic sobie kuku .. :-)

#18 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:39, 21.07.2008

Posprawdzałem dzisiaj na diagnostyce (szarpaki)a i szef szarpał wyginał i łamał.Zawieszenie cacy.Pojechałem również do warsztatu gdzie przetoczyli mi tarcze.To co zobaczyłem zdziwiło mnie trochę-tarcze hondowskie solidne i oryginalne od nowości i nie zjechane tylko trochę rdzy na kantach.Ten co toczył zdziwiony był ich trwałością.Jazda teraz poprawiła się i kierownicą nie rzuca.Zobaczymy co będzie dalej,a tak nawiasem nie cierpię jak coś lata,stuka,brzęczy i dlatego kupiłem Hondę.

#19 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:30, 22.07.2008

80 km/h i 120 km/h to dwie prędkości wrażliwe na niewyważone koła. Poza tym dochodzi sprawa luzów zawieszenie - tak jak pisali poprzednicy w tym temacie, czyli końcówki drążków, stabilizator, amortyzatory, itp. Ale i tak chyba najtaniej i najszybciej zacząć od wyważenia kół (mogą być jeszcze krzywe felgi albo błoto przylepione od wewn. strony koła)

#20 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:05, 23.07.2008

Podjechałem dzisiaj na tzw.doważanie kół,ale szef warsztatu zdjął koła wstawił na swoją wyważarkę i co zobaczyłem;przednie koła były po jakieś 0,25g źle doważone.Oglądał felgi opony i nie stwierdził defektów.Po raz pierwszy spotkałem się z takim profesionalnym potraktowaniem kół.Poczyścił od wewnątrz felgi usunął dokładnie klej po starych ciężarkach.Przejechałem się i nie mogłem uwierzyć-"zegarek na ręku już mi się nie odpina".Doważenie na samochodzie nie było potrzebne.Najważniejsze w tym wszystkim jest rzeczywiście dobry sprzęt i jego odpowiednia i terminowa kalibracja.Dla Kolegów z W-wki i okolic polecam Zakład na Al.Prymasa Tysiąclecia 81a tel.228379092

#21 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:13, 23.07.2008

No, no jestem pełen uznania dla sprzętu w warsztacie - Glinuś szczerze mówiąc ja nie widziałem odważników mniejszych jak 5 gram i z tego co kumam to tolerancja dla wyważanego koła to 5 gram. No postęp techniczny idzie prędko, ale czy aż tak szybko ?
Aale jeśli jest to prawda to przy najbliższej okazji jak tylko będę w W-wie chętnie podjadę do tego pana.

#22 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:23, 23.07.2008

Szczerze mówiąc myślałem,że tak liczone są te proporcje,gdyż na ekranie monitora po zatrzymaniu koła były wartości z jednej strony 5,a z drugiej strony 25 wiem tylko,że wulkanizator podszedł do tego fachowo w porównaniu z innymi warsztatami gdzie byłem.Jak coś przekręciłem to przepraszam.

#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:44, 23.07.2008

No postęp techniczny idzie prędko, ale czy aż tak szybko ?


no idzie,idzie ja juz moge wywazyc co do 1 grama a wywazarke mam z 2005r

#24 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 18:55, 23.07.2008

będę wdzięczny za podanie typu wyważarki i typu stosowanych ciężarków

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:36, 24.07.2008

CORGHI
mod EM 83
Hz 50-60
Ph 1
Kw 0,35

masz funkcje OZ gdzie dobierasz tolerancje

ciezarki to juz wiekszy problem, trzeba przycinac :-P

#26 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 13:31, 24.07.2008

dzięki za info. Z ciężarkami to tak myślałem bo ja nie znalazłem nikogo kto ma w swej ofercie mniejsze niż 5 gram.
Jeszcze raz dzięki za info.

#27 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:55, 02.02.2009

Witam
Zauważyłem u siebie dziwny objaw w postaci trzęsienia kierownicy przy większych prędkościach, dziwne jest to, że trzęsienie występuje w 90% przypadków, w 10% jazda jest komfortowa na dużej prędkości... Co może być tego przyczyną? ostatnio jechałem powyżej 120km, wszystko ok i wjechałem w łuk drogi, zwolniłem lekko skręciłem kierownicą wyprostowałem no i przyspieszyłem za łukiem, no i po chwili kierownica lata, chociaż przed momentem było wszystko ok.... co to może być ? .... opony przeważane, zawieszenie wydaje się być ok(sprawdzone) ... Jakieś sugestie ? .... pozdr

#28 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 02.02.2009

doważyć koła na samochodzie
F1

#29 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:20, 02.02.2009

sprawdz opony dobrze, u mnie też są super wyważone i co z tego skoro jedna ma małego guza, a na to to tylko wymiana opony pomaga.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#30 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:49, 02.02.2009

A ja bym sprawdził jeszcze zawieszenie czy nie ma gdzieś luzów jak piszesz że po wyjechaniu z łuku szarpało - łączniki stabilizatorów, sworznie, amortyzatory.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.





IPB Skin By Virteq