Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Komputer ECU w Accord VII 2.0 - jaki zastępczy?

VII komputer ECU

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 brobro

brobro
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C212638
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:05, 25.07.2023

Witam,

Od kilku tygodni świeci mi się żółte ostrzeżenie "system check". Wizyta u fachowca i skan OBD-2 dał wynik "ECU failure" o ile sobie dobrze przypominam.

Auto zachowuje się normalnie, jak zawsze.

Wyjąłem i rozebrałem komputer (37820-RBA-G21) i zauważyłem ślady działania wody (?), która spowodowała korozję nie tylko na obudowie modułu, ale także na płytce z elektroniką.

Tę płytkę oczyściłem, nadżarte ścieżki i przelotki naprawiłem. Przynajmniej te fragmenty najbardziej widoczne.

Po założeniu modułu z powrotem do auta, nic się nie zmieniło, auto jeździ jak dawniej.

 

Pytania: czy powinienem pomyśleć o zakupie innego, używanego, sprawnego modułu komputera aby zamienić ten obecny?

Czy 3 ostatnie znaki numeru modułu mają znaczenie - najbardziej dostępne są moduły 37820-RBB-E52, *-E04, *E05?


  • 0

#2 brobro

brobro
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C212638
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 25.07.2023

Zrobiłem ponowny skan OBD-2 (ELM327 VGATE ICAR2 BT) i otrzymałem to:

 

P0606, ECU: 11

ECM/PCM processor fault

 

Co mam robić teraz ?


  • 0

#3 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:10, 25.07.2023

Odczytaj kod spinaczem. Ale jeśli już to szukaj drugiego kompa
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#4 brobro

brobro
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C212638
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 25.07.2023

A gdzie mam ten spinacz podłączyć ? Pod kierownicą nie widzę żadnego niebieskiego, 2-pinowego złącza . . .

Jest złącze do OBD-2.


Użytkownik brobro edytował ten post 18:44, 25.07.2023

  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:13, 25.07.2023

Od kiedy gniazdo obd2 jest dwu pinowe i niebieskie ?

Zamiast pytać, warto poszukać czegoś samemu:

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:35, 26.07.2023

Nie chce się wierzyć, że kolega szuka problemu i nic nie wyczytał z forum?
Ta wizyta u FACHOWCA i skan obd 😊🤭

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:37, 26.07.2023

  • 0
                       

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:59, 26.07.2023

Nie chce się wierzyć, że kolega szuka problemu i nic nie wyczytał z forum?
Ta wizyta u "FACHOWCA" i skan obd 😊🤭
To samo spinaczem na poboczu drogi tylko trzeba było się zainteresować


  • 0
                       

#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:27, 26.07.2023

ujebany komp i nie ma co szukać uja do dupy. jak masz 2.0 w manualu w lifcie ma byc jaki kolwiek z lifta manuala. sedan kombi jeden chuj 


  • 0

#9 brobro

brobro
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C212638
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 26.07.2023

Na spinaczu dostałem:

(silnik żółty nie mrugał)

DTC NO

 

ABS: 12, 61

 

@ wolek - twój wpis oznacza, że każdy komp 37820-RBA- ??? bedzie dobry, byleby był do 2.0, manuala, po lifcie.?

No i trzeba go przeprogramować.


Użytkownik brobro edytował ten post 13:21, 26.07.2023

  • 0

#10 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:28, 26.07.2023

Jeśli już to tylko immo do kodować. HDSem lub Autelem spokojnie dasz radę. Do HDS tylko kod będzie potrzebny
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#11 brobro

brobro
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C212638
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 27.07.2023

Czy ten: 37820-RBA-G04 bedzie odpowiedni ?

 

Czy znacie kogoś, kto mi to ECU zaprogramuje w Poznaniu ?


  • 0

#12 Andrzej79

Andrzej79
  • Klubowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Nordhorn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:52, 20.08.2023

Jak tam sprawa z ECU?
  • 0

#13 maniedasz

maniedasz
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:20, 22.12.2023

Podłączam się. Mam podobny problem ecu zalane natomiast obiawy były trochę inne. Po wyciągnięcu płytka wygląda jak nowa( po wyszuszeniu bo wody było sporo). Natomiast po włożeniu spowrotem nie daziała immo miga zielony kluczyk. Przed suszeniem też był taki objaw, ale przy kilku próbach w końcu działał. Moje pytanie brzmi czy jest szansa naprawienia teogo problemu bez wymiany całego ecu? Czytałem, że istnnieje możliwość całkowitego usunięcia immo z kompa. Czy jest możliwość diagnostyki ecu wyjętego z auta? Bo bez naprawy immo nie pojadę do żadniego fachowca chyba, że na lawecie  :cwaniak:


  • 0

#14 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:18, 22.12.2023

Da się wyprogramować immo z ECU.
Napisz do kolegi Muzyczka.

Ja jednak kupował bym drugie ECU, bo jak doświadczenie pokazało na forum po czyszczeniu jednym działa wszystko tydzień, innym rok, a jeszcze innym w ogóle. Za duża niewiadoma dla mnie i możliwe późniejsze problemy jak nie odpalisz auta np tysiąc kilometrów od domu czy zgaśnie podczas wyprzedzania.

Wybór oczywiście zostawiam Tobie.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, komputer, ECU

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq