Skocz do zawartości


RODO w HAKP

turbo??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#91 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:57, 12.12.2010

A tak na początek to radzę nauczyć się jeździć i ogarniać auto a nie baran jeden z drugim kupuje e46 330ci, civa type-r, czy coś w ten deseń i później ledwo na OIOMie go odratują.

Wyobraznia ;-)
Ja Ci powiem ze na codzien jezdziłem autem o ponad 4 razy słabszym (mniej kunia) niz ATR :mrgreen:
Da się?? Da :-P
Już niemal dwa lata ATRem i radze sobie, wiem kiedy mozna go podpuscic a kiedy zachowac optymalna predkosc, choc to nie znaczy ze jest bezpiecznie bo zawsze moze wykminic sie z lasu jakas sarna, dzik badz inne bladztwo :eee
Po pierwsze nie rajcuje mnie V-max przez dwa lata przydusilem na max 2 razy.
Bardziej wolę szybko pokonac zakret badz przyspieszyc tak do 140, pozniej odpuszczam ;-) chyba że sytuacja tego wymaga to sie ciagnie ile trzeba :-P Ostatnio pobilem swoj rekord chyba, 6 aut za jednym wyprzedzaniem :mrgreen:
Wiem głupie ale droga, prosrta i to bylo nad ranem ok 6 rano a bylem spozniony juz.
Kumpel na bocznym fotelu wstrzymał oddech po drugim aucie az do zakonczenia wyprzedzania :r
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#92 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:12, 12.12.2010

Turbo dziura zalezy od silnika też(jego pojemności), ale głównie od samej turbiny i jej wielkości, doładowania(od kiedy full bost), bo takie evo X zeby nadmuchać tyle koni z takiej pojemności, bodajże 2 litrów to trzeba wielkiej turbiny i stąd ta turbo dziura, bo zanim powstanie odpowiednie cisnienie i ilość gazów w układzie wydechowym do napędzenia łopatek żeby turbo zaczęło dmuchać, to auto musi trochę na wollnossocym przejechać. Kiedyś był program o Evo, z 2 litrów turbo 420 koni fabryczne, z potężną turbo dziura, był taki test że na 5 biegu jechały obok siebie przy 50 km/h Evo i fiat stilo 1.6 wolnossacy, to stilo lepiej sie rozpedzał, dopiero po czasie jak stilo było daleko to wtedy turbo dmuchneło i evo poszło, także są jeszcze takie rozwiązania jak podtrzymanie turbo itp
  • 0
VTEC

#93 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:43, 12.12.2010

Turbo dziura zalezy od silnika też(jego pojemności), ale głównie od samej turbiny i jej wielkości, doładowania(od kiedy full bost), bo takie evo X zeby nadmuchać tyle koni z takiej pojemności, bodajże 2 litrów to trzeba wielkiej turbiny i stąd ta turbo dziura, bo zanim powstanie odpowiednie cisnienie i ilość gazów w układzie wydechowym do napędzenia łopatek żeby turbo zaczęło dmuchać, to auto musi trochę na wollnossocym przejechać. Kiedyś był program o Evo, z 2 litrów turbo 420 koni fabryczne, z potężną turbo dziura, był taki test że na 5 biegu jechały obok siebie przy 50 km/h Evo i fiat stilo 1.6 wolnossacy, to stilo lepiej sie rozpedzał, dopiero po czasie jak stilo było daleko to wtedy turbo dmuchneło i evo poszło, także są jeszcze takie rozwiązania jak podtrzymanie turbo itp


true true :ok a program to bodaj TopGear był ;-) Clarkson się uśmiał :-)

BTW - właśnie dlatego często są wykonywane przesiadki z 1 dużej turbiny na 2 mniejsze...jeśli natomiast chce się uzyskać bardzo dużą moc - wtedy wrzuca się jedną ogromną ;-)
  • 0

#94 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:04, 12.12.2010

także są jeszcze takie rozwiązania jak podtrzymanie turbo itp


część mieszanki dalej jest spalana w cylindrze, żeby były spaliny do napędzania
turbo, ale tego chyba nie stosuje się w cywilnych autach, by wychodzą z tego "marchewy"



za to często montują mniejsze turbiny, by wspomóc tą większą
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#95 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:05, 12.12.2010

Dokładnie to był TopGear, własnie mi sie przypomniało bo dokładnie nie pamiętałem co to był za program, tam bodajże też na torze ścigał się z lamorghini jakimś i wygrał, bo lambo zrobiło bąka na zakręcie heh
  • 0
VTEC

#96 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:59, 12.12.2010

mam porownanie 1.6t benzynak 175km - brak turbodziury i pieknie wciskalo w fotel juz od 2krpm pomimo ze max moment byl dopiero jakos prz 3. drugie auto to tez 1.6 crdi diesel 115km max moment jakos 1.8-2.5krpm a tak naprawde wciska w fotel dopiero przy 2.5 co wiecej jak gdzies wjade tak ze obroty spadna do 1400 to to auto zwyczajnie nie jest wstanie przyspieszyc gdzie benzyniak szedl slabiej ale nie bylo efektu ze wchodza pewne obroty i nagle wciska w fotel i slizgaja sie kola tam bylo to plynnie a w fotel wciskalo zawsze jak sie wcisnelo gaz do oporu:) czy to 1400obr czy 4500:)
  • 0

#97 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:25, 12.12.2010

Widać dobrze wszystko dobrane i zestrojone, a 175 koni to nie jest taki szał żeby czuć turbo dziurę, wciskać będzie bo moment pewno dużo ponad 200Nm, przy mniejszych mocach tego tak nie czuć n tyle że to turbo dziura. Ja jeździłem mondeo MK3 2.0tdci 130 koni i 310 Nm, tam od 2 tyś but, wbija i wyrywa do przodu jak wściekły, a do dwóch tyś normalnie rozpędzająca się wolnossąca jednostka, żadnych jakiś tam specjalnych zamuleń nie było czuć, ale nie da sie ukryć że kada jednostka z turbina tą turbo dziure jakąś tam ma, ale mało wyczuwalną, dopiero czuć przy wiekszych mocach jak np: silnik 1.6 ma 500 koni czy tam więcej z wielkiej turbiny, ktora ładuje dopiero od 4 tys dopiero a jak spadnie poniżej bosta to nie jedzie, albo to evo co wyżej pisałem
  • 0
VTEC

#98 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:29, 12.12.2010

grzesvtec, oba silniki maja okolo 280Nm z czego benzyna ma wzrost do tych 280 na over boost a diesel normoalnie ma 280. nie chodzi mi tutaj o to ze bedzie ogromna turbodziura bo jest zastosowana duza turbina tylo o to ze tutaj diesel a tu benzyna pojemnosc ta sama, Nm te same a moc rozna ale diesel zawsze bedzie slabszy wiec turbina podobnej wielkosci a tu taka ogromna roznica.
  • 0

#99 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:10, 12.12.2010

No zgadza się, ale dokładnie to nie wiem jak jest z fabrycznymi wielkościami turbin w dieslach i w benzyniakach, ale z tego co wiem to jakbyś np: chciał włożyć turbo z jakiegoś diesla do benzyniaka, to daje się raz większą turbinę niż pojemność silnika, jak np: masz pojemność 2.0 w benzynie i chiałbyś turbić to podeszła by turbinka z jakiegoś diesla o pojemności około powiedzmy od 3.5 do 4 litrów tak teoretycznie, z tego wzgledu ze jakbyś włoży z dwulitrowego diesla, to turbo by ci sie skonczyło przy 4 tyś, a benzyna wiadomo, kreci więcej, no i gęstość i ilość spalin w benzynie jest inna niż w dieslu.
Diesel jako wolnossący chyba zawsze będzie słabszy od benzyny, ale już z turbina to na dzisiejsze czasy z benzynami konkurują, np: 2.0 diesel w bmw serii 5, tej nowej ma 180 koni fabryczne, a w bmw serii 3 ma 163 konie, także tu już diesel i benzyna idą prawie łeb w łeb tylko pare marek z n/a jak miedzy innymi honda robi z 2 litrów 200 koni bez turbo albo i więcej, a takie fordy czy seaty leony cupry czy VW, to wszystko z turbinami w benzynie, ciekawe jak honda zacznie turbić fabrycznie np: type r heh albo K24A3 :D :mrgreen:
  • 0
VTEC

#100 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:22, 12.12.2010

grzesvtec, honda zacznie robic turbo w wiekszych silnikach tego jestem przekonany, pewnie sie bronili jak sie dalo, chcieli isc inna droga ale nie udalo sie wiec teraz zrobia to co potrafia najlepiej, dobry silnik juz sam w sobie + turbo i beda sportowe wozy:)

co do bmw to w 3 e90 diesel ma 177km (320d) a benzyna 320 170 jednak jest ta roznica ze diesel jest doladowany a benzyna nie. gdyby doladowali ta benzyne to moment w obu jest na tym samym poziomie czyli okolo 350Nm a moc benzyniaka to jakies 250km:) wiec benzyna jedynie wiecej bedzie palila;) co do silnika 163 to chyba do kocna 07 byly produkowane.

co do wielkosci turbiny jest to raczej zrozumiale bo jak pojemnosc ta sama to ilosc spalin tez bardzo zblizona a niestety diesel zakres obrotow roboczych ma polowe nizej. dlatego taka mala turbina z diesla bylaby juz przedmichana przy tych 4krpm.
  • 0

#101 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:27, 29.12.2010

według mnie nie warto w ogóle sie w to bawić...władować drugie tyle co samochód warty i pojeździć rok sprzedać za jeszcze mniej niż przed uturbieniem.....chyba lepiej dołożyć kase i kupić accorda 7gen jakiś 2004r type-s 2.4 190KM i mieć na turbo wyłożoną torbe....seria to seria...wszystko dopasowane do siebie i działa tak jak należy

dobrze wiecie ze nawet zmiana alu na większe i szersze bardzo pogarsza sprawe z komfortem prowadzeniem w koleinach których nie brakuje i odbija sie na szybszym zużyciu zawieszenia....a i zwiększeniu spalania...jedyny plus ze dobrze wygląda i chyba w przypadku turbo jest tak samo ze więcej wad niż zalet no chyba ze turbo w serii...
  • 0

#102 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:30, 29.12.2010

orlen88, z tymi kolami to nie wiem czy tylko dobrze wyglada:) porownaj sobie trakcje na 195/65R15 a np na 225/40R18:) mam teraz porownanie i widze ze to przepasc
  • 0

#103 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:43, 29.12.2010

kolego blackfly opowiedz jeszcze wszystkim jak ci sie jeździ w koleinach i jak bardzo jesteś skupiony na omijaniu dziur...o czym wtedy myślisz??? chyba raczej nie o przyczepnosci na suchej nawierzchni tylko o tym ze zaraz oddasz te 18 do prostowania...no powiedz tak szczerze bez nie potrzebnych unoszeń sie honorem na których kołach lepiej ci sie jeździ...znajomi mieli 16,17,18 i kazdy jeden mówił to samo...koszmar a nie jazda....ludzie zejdźcie na ziemie skoro samochód nowy wychodzi na 16 to on ma na takich jeździć...sądzicie ze honda czy np nissan nie sprawdzają "a może na 17 bedzie lepiej hamował i jeździł? nie trzeba bedzie accorda sprzedawać na 16 ale do type-r wstawimy 17 bo tam wzmocnimy zawieszenie" nie wiem może gadam głupoty ale polska droga to nie czerwony dywan a mój accord nie był wynajęty do filmu o szybkich samochodach i pięknych dziewczynach
  • 0

#104 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:51, 29.12.2010

orlen88, to ja nie wiem jakie Ty masz nitro w tym aucie albo co bierzesz ale w kazdym razie zmien dilera bo jak na 3 biegu przy 110 Ci mieli to chyba tylko w need for speedzie:) wybacz ale mam tez 150km i nawet na dwojce przy 90 mi nie zamieli co wiecej jedyne kiedy mi zamieli to przy zmianie biegu z 1 na 2 czyli jakies 60km/h:) nastepna sprawa jezdzilem wczesniej cooperem S przez pol roku wiec spotkalem desz, piasek itp przymrozkow niestety nie ale tam na oponach 205/40R17 i krotkiej skrzynce bo na 2 max to 80pare tez nie zrywal przyczepnosci no chyba ze na zwirze:) a na asfalcie opony piszczaly tylko przy zmianach biegow z 1 na 2 i czasami z 2-3 ale bylo sie trzeba wstrzelic w odpowiednie obroty i moment obrotowy a to mialo jakos 280Nm na overboost i 175km a wazylo 400kg mniej niz Twoj accord.

honda nie ma konkurencji w audi? a to niby czemu i tu i tu naped na przod i 2.0tdi na rondzie jest nie do opanowania bo cale rondo jezdzi poslizgiem na wprost! no chyba ze quatro ale to jest tez accord CL8:)
  • 0

#105 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:12, 29.12.2010

honda nie ma konkurencji w audi?


kolego audi 4x4 np 250KM i wasz wyśniony z kosmosu "accord turbo" z napędem na przód np 260KM i zobaczysz jaki bedzie efekt zanim ten twój napęd na przód sie pozbiera do jazdy i przestanie topić opone nawet 225 to audi na 205 już ci zniknie z pola widzenia....co do zrywu przy 110 mam na myśli warunki w deszczu i lekko piachu przy poboczu i wtedy lekko go szarpie bo delikatnie juz sie gubi a co do mini to samochód lżejszy tak łatwo nie zamieli bo ma mniej ciężaru do rozbujania...prawa fizyki sie kłaniają...a z resztą co mnie to obchodzi...sam sie przekonałem na własne oczy jak mnie na starcie odwaliła bmw 5 2.5 diesel stara rura e34 na okragłej lampie...start do 50 miała lepszy bo ja mieliłem mimo ze starałem sie tego nie zrobić...a w gry nie gram...honda jest niezawodna daje radość z jazdy ale do zapier.... sie nie nada...zanim ją sie wkręci w te 4,5 tyś obrotów to juz dawno jest zapóźno....
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq