Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Cewka zapłonowa Accord VII

VII problem

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#61 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:32, 16.03.2021

W poprzednim aucie stosowaÅ‚em irydowe z pomniejszonÄ… przerwÄ… o dużej żywotnoÅ›ci oczywiÅ›cie na LPG. Tak jak mówisz zwykÅ‚e Å›wiece potrafiÅ‚ padać po 10k ;) W accordzie tylko Å›wiece polecane przez producenta i OEM cewki i na LPG przez 5 lat na razie bez problemów ;)

 

Ja po prostu uważam że zamienniki to loteria 

 


  • 0

#62 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:14, 16.03.2021

W poprzednim aucie stosowałem irydowe z pomniejszoną przerwą o dużej żywotności oczywiście na LPG. Tak jak mówisz zwykłe świece potrafił padać po 10k ;) W accordzie tylko świece polecane przez producenta i OEM cewki i na LPG przez 5 lat na razie bez problemów ;)

Ja po prostu uważam że zamienniki to loteria

W pięć lat można zrobić 20, 50, 100 tys km na gazie, itd. to pojęcie względne jest ;)
Ja zrobiłem 90 tys w 2.5 roku bez awarii świecy i cewek, świece irydowe i przerwa fabryczna na świecach, taka jak zaleca producent, czyli 1.0-1.1 mm.
Właśnie nie bardzo rozumiem, czemu z pomniejszoną przerwą na świecy??
Nawet producenci świec z tego co widziałem na pudełku, nie zalecają doginania elektrody lub jej rozginania, jest wyraźnie na czerwono przekreślone na pudełku, żeby tego nie robić (przynajmniej na opakowaniu od NGK jest to narysowane).
Przychodzi świeca już z właściwym odstępem fabrycznym dedykowana do danego modelu samochodu, z pudełka się ją wyjmuje, zakłada i koniec.
Jak mieszanka LPG jest prawidłowo wyregulowana, to tak jak w przypadku benzyny, doginanie, odginanie elektrod jest zbędne.
Potem zdziwienie, że nowe świece i zwala się winę na nie, że trafił się trefny towar.
Chyba że, już kupione świece mają niewłaściwy odstęp albo każda inny, wtedy to osobny problem jest, można założyć, że towar jest niezgodny z tym, jaki ma być po wyjęciu z opakowania...

Po coś są jakieś ustalone normy przez producentów części i samochodów, tak się przyjmuje...

Użytkownik Heromin edytował ten post 12:16, 16.03.2021

  • 0

#63 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:12, 16.03.2021

też się skłaniam do tezy że jak jest dobrze wyregulowana instalacja gazowa to nie ma po co zmieniać przerwy na świecach, w poprzednim accordzie nie zmieniałem, zamontowałem denso taką jak przewiduje producent do K24A3, w tym momencie nowy właściciel chyba na nich ma ze 120 kkm nalatane (dobrze że mi się przypomniało że ma zmienić), nie zmieniam tez w punto (szczeliny oczywiście), fiat przewiduje zmianę świec co 40kkm i ostatnio po takim przebiegu zmieniałem, wizualnie wszystko ok, ale nie zamierzam podważać zaleceń producenta, fiacik lata na lpg, a świece zwykłe denso mu montuję, żadne tam irydy, problemu nigdy nie było, silnik równo pracuje i ma moc - katalogowe 170 km/h na lpg spokojnie daje radę, przed montażem zawsze sprawdzam szczelinę

 

natomiast co do cewek to siÄ™ nie wypowiadam, padÅ‚a mi jedna, wymieniÅ‚em na używany oryginaÅ‚ i chyba do tej pory nie byÅ‚o problemu, ale po wymianie już zawsze w bagażniku woziÅ‚em jednÄ… sztukÄ™, a w dÅ‚uższÄ… trasÄ™ nawet dwie i oczywiÅ›cie klucz 10 potrzebny do wymiany  :mrgreen:


Użytkownik rafisz edytował ten post 13:21, 16.03.2021

  • 0

#64 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:11, 16.03.2021

Co do przerwy na świecy, kiedyś posiadając Fiata 126 p i WSK, jeżdżąc początkowo tylko na Iskrach (bo za bardzo dużego wyboru wtedy nie było na samym początku) robiło się mały trik, że od zalecanej przerwy na elektrodzie robiło się minimalnie mniejszy odstęp na elektrodach świecy (mniej więcej, jak była zalecana przerwa na przykład 0.9 mm, to z wyczuciem bez lub ze szczelinomierzem dawało się odstęp 0.8 lub nawet 0.7 z tego względu, że i tak z czasem w miarę pokonywanych kilometrów, odstęp na elektrodach tych świec zwiększał się ponownie, elektrody wypalały się dosyć szybko (to były zwykłe świece z jakością nieporównywalnie gorszą do dzisiejszych świec) i odstęp de facto i tak się zwiększał samoczynnie. W irydowych raczej to się nie dzieje, bo elektrody są trwałe i raczej niepodatne na wypalanie.
Osobiście gdybym jeździł na zwykłych świecach teraz na lpg, to pokusiłbym się o podobny eksperyment i spróbowałbym zmniejszyć o 0.1-0.2 mm przerwę bo prawdopodobnie po 10-15 tys km odstęp elektrod i tak by się sam zwiększył ale uważam, że wymiana świec co 20 tys kilometrów to jest trochę za często i że mimo wszystko zwykłe świece przy jeździe na lpg szybciej zużywają cewki zapłonowe i są zwyczajnie półśrodkiem. Podobnie jak ze sworzniami, jak stać kogoś na Hondę, to stać i na świece irydowe, dobrej jakości sworznie, itd.
Na fiata można przymknąć oko i jeździć faktycznie na zwykłych świecach na LPG ;)
  • 0

#65 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:34, 20.05.2021

Co do owej aukcji i cewki z Ali, zamówiÅ‚em, i niestety to już nie ta sama cewka którÄ… wczeÅ›niej otrzymaÅ‚ danielo333. Zero jakiegokolwiek napisu, typowy noname. Przyda siÄ™  na zapas w bagażniku choć nawet jej nie testowaÅ‚em jeszcze ... choć co prawda piwo już otworzyÅ‚a :D


  • 0

#66 kwiatez

kwiatez
  • Nowy
  • 1 postów
  • SkÄ…d:Bydgozzcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:37, 23.04.2022

Wiem, że stary temat odświeżam - znalazłem oferty na używki OEM firmy TEC i zastanawiam się czy warto brać pod uwagę taką ofertę gdzie sztuka kosztuje 50-60 PLN??? Czy doinwestować i kupić komplet za 500 PLN???

Użytkownik kwiatez edytował ten post 12:39, 23.04.2022

  • 0

#67 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:37, 23.04.2022

Zawsze warto mieć w zapasie cewki.
Używana OEM tec z dwie bym kupił na czarną godzinę.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#68 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:26, 23.04.2022

Używki spokojnie możesz brać na zapas. Sam woże 2 kupione na allegro po 40zł w bagażniku


  • 0

#69 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 07:05, 24.04.2022

mi jak padÅ‚a jedna to kupiÅ‚em komplet z auta z niewielkim przebiegu, zamontowaÅ‚em wszystkie 4, a jednÄ… (jak byÅ‚a dÅ‚uższa trasa to dwie) swojÄ… woziÅ‚em w bagażniku, o kluczu 10 też nie można zapomnieć, żeby nie byÅ‚o tak że cewka w bagarku a nie ma czym wymienić  :diabelgrin:


  • 0

#70 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • SkÄ…d:JÄ™drzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:37, 24.04.2022

A czy przy walniętej cewce będzie biło błędy sondy? Dziś wyjechałem z garażu i było wszystko ok a chciałem jechać za parę godzin z dzieckiem już nie chciał jechać. Wybiło najpierw błędy sondy pierwszej a później cewki.
  • 0

#71 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:24, 25.04.2022

Coś kiedyś wydaje mi się słyszałem o tym że chyba pierwsza cewka jak pada to wali błędem sondy czasem ale nie pamiętam gdzie to czytałem.


  • 0

#72 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • SkÄ…d:JÄ™drzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:29, 25.04.2022

No to może tak być bo pierwsza cewka padła.

EDIT
Wymiana cewki pomogła. Wszystko wróciło do normy. Błędy zniknęły.
Dodam że od ponad pół roku świecił błąd katalizatora chyba 61 Po wymianie cewki brak bledu. Najwyrazniej padała ood dawna.


/korzystamy z opcji edytuj, a nie post pod postem :)

Użytkownik emil6 edytował ten post 06:11, 20.05.2022

  • 0

#73 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • SkÄ…d:MyÅ›lenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:45, 26.04.2022

Super, że wszystko ok. Ja też kupię ceweczki na czarną godzinę. Ale używki OEM, a nie zamienniki. Wiadomo, że może to być loteria.


  • 0

#74 cytrus254

cytrus254
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:Ostrówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 17.04.2023

Witam

 

Chciałem się podpiąć do tematu . Potrzebuję zakupić cewkę do Honda Accord 2.0 Tourer 2005 i mam dylemat.

Jak wyszukuję cewki po kodzie silnika K20A6 to jest ich cała masa .

Ale jak sprawdzam dodatkowo model to zostaje tylko kilka sztuk .

 

Z wyszukiwania wychodzi ze takie sÄ… do tego modelu

HONDA (30520-PNC-004)

https://www.czesciau....pl/ngk/7014370

 

Natomiast o połowę tańsze były w prawie każdym modelu ale nie w kombi 2.0 z 2003- 2008

HONDA (30520-PNA-007)

HONDA (30520-RAA-007)

HONDA (30520-RRA-007)

https://www.czesciau....pl/ngk/7004830

 

 

np.

https://allegro.pl/o...295-13387900302

pasuje do HONDA ACCORD VII (CL, CN) 2.0 Napęd na wszystkie koła (CL8) 02.2003 - 05.2008 114kW / 155KM

ale do kombi z tym silnikiem i z tego rocznika już nie .

 

Pytanie czym one się różnią skoro silnik jest ten sam i czy można je stosować zamiennie .

 

 

 


  • 0

#75 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:11, 17.04.2023

Ja jak szukam robiÄ™ zazwyczaj tak - znajduje model na japancars

https://japancars.ru...&nplblk=E__0500

 

Później nr czesci czyli 30520-PNC-004

 

A później klikam "Price" przy numerze części i przekierowuje mnie do listy modeli gdzie figuruje np 30520RRA007 czyli jeden z modeli które podaÅ‚eÅ›. 
Więc wychodzi na to że pasują zamiennie.

 

minus tylko taki że trzeba się zalogować na stronie bo zazwyczaj nie pozwala na sprawdzenie po numerze części już.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq