Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuki,Klekotanie na zimnym i rozgrzanym silniku

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#76 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:32, 15.02.2019

 
Kupiłem na szybko endoskop i wygląda na to że drugi i trzeci tłok jest przytarty. Oczywiście samego tłoka nie widziałem ale gładź cylindra jest w paru miejscach wyraźnie porysowana mimo że pozostała powierzchnia ma jeszcze ślady honowania. Poza tym w tych miejscach na tłokach są srebrzyste ślady jakby stopionego aluminium.
 
Testowo odłączałem cewki podczas pracy i po odpięciu drugiej przestaje stukać.
 
 
 
Zdjęcia są słabe bo założyłem zwierciadło kątowe które rozpraszało oświetlenie endoskopu i robiło refleksy. Poza tym na żywo widać dużo lepiej. Po trzecie to endoskop za 2 dychy :)
 
 
 
Tu widać gładź ze śladami honowania na pierwszym cylindrze
 
 
 
FcxSyl4l.jpg
 
 
 
Drugi cylinder i ślad szlifu
 
 
 
XK8kev0l.jpg
 
 
 
Zastanawia mnie to przytarcie. Dziwne bo jest szlif do góry ale część tylko do pewnej wysokości
 
 
 
W9Wtxenl.jpg
 
 
 
Trzeci cylinder
 
 
 
pGyERDil.jpg
 
 
 
Zawory
 
 
 
393D4B3l.jpg
 
 
 
qdm1yFOl.jpg
 
 
 
 
 
Na koniec fotki bez zwierciadła kątowego.
 
 
 
Gniazdo świecy i sprężyna zaworu
 
 
 
6jdX7uUl.jpg
 
 
 
8wsJSyul.jpg
 
 
 

Użytkownik Trigger edytował ten post 21:50, 15.02.2019

  • 0

#77 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:35, 15.02.2019

Niepokojące informacje odnośnie tych K20Z2.


  • 0

#78 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:13, 18.02.2019

Diagnoza jest taka że to luz na sworzniu i w tych silnikach tak się zdarza i nic złego nie powinno się stać.


  • 0

#79 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:44, 18.02.2019

Wydaje mi się że tłok jest zdeformowany na obrzeżach niecki na środku tłoka - być może jest przypalony przez lejący wtrysk -> przegrzany tak że pojawił się luz na tłoku. 

Dodatkowo na jednej krawędzi jest "srebrzysty" co może oznaczać że przez luz na sworzniu uderza w głowicę właśnie  w tym miejscu. 

Wówczas bardzo prawdopodobne że stukanie ustanie po odpięciu wtrysku (wyłączeniu spalania) na innym cylindrze niż ten który ma luźny sworzeń dlatego że do uderzania w głowicę będzie dochodziło w suwie wydechu/ssania.  


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:46, 17.04.2019

  • 0

#80 3.r.n.1

3.r.n.1
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 17.04.2019

Kolego Trigger jak wyglada sytuacja z silnikiem stanęło na sworzniu czy słupek do wymiany
  • 0

#81 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:17, 18.04.2019

Kolego Trigger jak wyglada sytuacja z silnikiem stanęło na sworzniu czy słupek do wymiany

 

Olałem temat. Jak *cenzura*nie to będę się martwił. Koszt naprawy jest absurdalny więc nie będę tego dotykał.


  • 0

#82 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:28, 18.04.2019

Znam przypadki że po przejechaniu ~50k ze stukaniem nic się nie zmienia. 

Zresztą, podejrzewam że stuka znaczna część silników w accordach. Jeździć aż padnie. 


  • 0

#83 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:45, 18.04.2019

Znam przypadki że po przejechaniu ~50k ze stukaniem nic się nie zmienia. 

Zresztą, podejrzewam że stuka znaczna część silników w accordach. Jeździć aż padnie. 

 

Ja zrobiłem już ok 30 tys z tym stukaniem i raczej się nie pogarsza, a przynajmniej nieznacznie.


  • 0

#84 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:31, 18.04.2019

Wychodzi że lepiej zrobić rozrząd w N22 niż czekać aż silnik BP padnie. 

MI f23 też stukało... i padło w dniu sprzedaży auta... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#85 kamis06

kamis06
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 26.04.2019

Witam.

Posiadam Honde Accord 7 z 2003 roku z silnikiem 2.0 155 KM. Auto kupiłem w komisie sprowadzone z Niemiec z instalacja LPG.

Przejechałem 2000 km i wszystko bylo ok, silnik cichutko pracował, aż do momentu kiedy wybrałem się na autostradę.

Jechałem tam 180km/h przez jakieś 15 minut i wszystko bylo w porządku. Gdy wracałem usłyszałem stukanie w silniku(głownie z lewej strony przy łańcuszku rozrządu).

Oddałem do mechanika, gdy rozkręcił pokrywę z góry, sprawdził zawory oraz zauważył ze 3 świece z 4 nie sa dokręcone ( można bylo odkrecić w palcach) dokrecił zakrecił pokrywe i zaczeło stukac na srodku silnika. Umówiłem sie na ustawienie luzów zaworowych, ustawil wydechowy na 0.30 a ssący na 0.25. Stukanie nie znikneło. Zauważył też ze była sciągana głowica. Nie podjął sie dalszych działań bo jeszcze takiego silnika nie robil.

Dlatego mam pytanie co z tym zrobić. Czy skorzystac z serwisu czy poszukać mechanika co juz miał taka awarie ?

Bardzo bym prosił o porady ponieważ pierwszy raz mnie taka sytuacja dotkneła. Z góry dziekuje. Na dole wrzucam link do wideo z praca silnika.

 

https://www.youtube....zmKRmTNI3gde2ak


  • 0

#86 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:58, 26.04.2019

Jest ileś tam tematów o stukaniu. 

Generalnie, często po takim przepaleniu silnika dochodzi do przytarcia tłoka, rzadziej uszkodzenia panewek, sworznia. To typowa i niestety częsta przypadłość tych silników. 

Najlepiej jakbyś zaczął od podejrzenia gładzi cylindrów kamerą endoskopową (nawet taką za kilkadziesiąt zł) i sprawdził czy nie ma rys.

Możesz też po kolei odpinać wtryski lub cewki i zobaczyć na którym cylindrze stuka. 

 

Niemniej jednak, bardzo prawdopodobne że będziesz musiał zmienić silnik. 


  • 0

#87 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:43, 26.04.2019

Witam.

Posiadam Honde Accord 7 z 2003 roku z silnikiem 2.0 155 KM. Auto kupiłem w komisie sprowadzone z Niemiec z instalacja LPG.

Przejechałem 2000 km i wszystko bylo ok, silnik cichutko pracował, aż do momentu kiedy wybrałem się na autostradę.

Jechałem tam 180km/h przez jakieś 15 minut i wszystko bylo w porządku. Gdy wracałem usłyszałem stukanie w silniku(głownie z lewej strony przy łańcuszku rozrządu).

Oddałem do mechanika, gdy rozkręcił pokrywę z góry, sprawdził zawory oraz zauważył ze 3 świece z 4 nie sa dokręcone ( można bylo odkrecić w palcach) dokrecił zakrecił pokrywe i zaczeło stukac na srodku silnika. Umówiłem sie na ustawienie luzów zaworowych, ustawil wydechowy na 0.30 a ssący na 0.25. Stukanie nie znikneło. Zauważył też ze była sciągana głowica. Nie podjął sie dalszych działań bo jeszcze takiego silnika nie robil.

Dlatego mam pytanie co z tym zrobić. Czy skorzystac z serwisu czy poszukać mechanika co juz miał taka awarie ?

Bardzo bym prosił o porady ponieważ pierwszy raz mnie taka sytuacja dotkneła. Z góry dziekuje. Na dole wrzucam link do wideo z praca silnika.

 

 

 

Takie luzy są nieprawidłowe, z tego co pamiętam ale mogę się mylić i tu proszę o poprawienie mnie:

dla dohc luzy zaworowe to 

ssące 0,15 - tolerancja 0,13-0,17

wydechowe 0,20 - tolerancja 0,18-0,22

dla sohc:

ssące 0,20 - tolerancja 0,18-0,22

wydechowe 0,25 - tolerancja 0,23-0,27

Ale zapewne nie ma to wpływu na stukanie.


Użytkownik gkill edytował ten post 12:45, 26.04.2019

  • 0

#88 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 13:14, 26.04.2019

Takie luzy są nieprawidłowe, z tego co pamiętam ale mogę się mylić i tu proszę o poprawienie mnie:
dla dohc luzy zaworowe to
ssące 0,15 - tolerancja 0,13-0,17
wydechowe 0,20 - tolerancja 0,18-0,22
dla sohc:
ssące 0,20 - tolerancja 0,18-0,22
wydechowe 0,25 - tolerancja 0,23-0,27
Ale zapewne nie ma to wpływu na stukanie.

Jesteś w błędzie, podajesz luzy do R-serii, mowa o k-serii

Użytkownik Edson edytował ten post 13:14, 26.04.2019

  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#89 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:29, 26.04.2019

Jesteś w błędzie, podajesz luzy do R-serii, mowa o k-serii

To jakie są wartości luzów zaworowych dla K serii?, bo mi się wydawało że są takie same jak dla h serii i b serii, po prostu dla dohc są mniejsze.


  • 0

#90 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:32, 26.04.2019

Luzy dla silnika seri K to 0,25 i 0,30 ?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq