Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 problem z poborem oleju / Wadliwe tłoki

VIII olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#121 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:16, 30.05.2023

https://youtube.com/...8?feature=share

Taki filmik dostałem z warsztatu. Przymiar bez pierścieni. Owalizacja prawidłowa brak rys na gladziach.. Co sądzicie o takim luzie?

Tak to się owalizacji nie mierzy. Nigdy tak nie sprawdzałem cylindrów jak w tym filmie, ale pewnie wartość mieści się w zaleceniach producenta.


  • 0

#122 rafisz

rafisz
  • Moderator
  • 1579 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 10:25, 30.05.2023

dokładnie tak, to trzeba zmierzyć przyrządami :om: , jeżeli to nie jest żart/ prank, to ty poszukaj innego majstra


  • 0

#123 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 30.05.2023

Owalizacje mierzyli specjalnymi przyrządami. Żadnych śladów zużycia wewnątrz nie ma. Filmik pokazuje różnice między nowymi prawidłowymi tłokami a starymi wadliwymi.
  • 0

#124 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:48, 30.05.2023

"Owalizacje mierzyli specjalnymi przyrządami:" - oczywiście, potrzebna średnicówka, zestaw płytek pomiarowych, mikrometr. Wtedy można działać :)


  • 0

#125 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:15, 31.05.2023

Ten specjalny przyrząd to tłok rozumiem? Śmiechu warte. Chyba, że palcem wyczuje te 0.03mm owalu. Je blem śmiechem jak to zobaczyłem
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#126 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 20.06.2023

Remont zrobiony auto śmiga jak należy. Tłoki, rozrząd, wymienione. Całość wyszła sporo bo 12.9tys zł ale wymienili też rozrząd kompletny bo łańcuch był wyciągnięty już. Poniżej lista co zostało zrobione i jakie części wymienione.

- Tłoki zestaw 4szt plus pierścienie 06131-RNA-305 2122zl
- Uszczelka pod głowicę 12251-R60-U01 303zl
- Uszczelka pokrywy zaworów 12341-RNA-A01 78 zl
- Świece zapłonowe Denso SKJ20DR-M11S 4szt 215 zl
- Olej Shell HELIX ULTRA ECT 5W30 C3 4L 170 zl
- Filtr oleju OEM 15400-RTA-003 45 zl
-Kompletny Rozrząd wraz z zębatkami oraz
łańcuchem głównym, łańcuchem pompy oleju ślizgami oraz napinaczem hydraulicznym i napinaczem sprężynowym pompy oleju. 1 888,98 zł
- Centralna Uszczelka kolektora wydechowego - 59,58 zł
- Uszczelki kolektora wydechowego 4 szt. 89,10
- Uszczelka pokrywy zaworów 48,62 zł
- Pompa wody 333,66 zł
- Rolka prowadząca 126,30 zł
- Napinacz paska wielorowkowego 344,64 zł
- Pasek wielorowkowy 120,63 zł
- złącze elastyczne wydechu - 98 zł
- wymiana spawanie złącza 180 zl
- Uszczelka zaworu EGR 64,61 zł
- Uszczelka przewodu chłodzenia 1,75 zł
- Zestaw śrub głowicy 312,96 zł
- Zestaw uszczelek (oringi) obudowy rozrządu 17,15 zł
- Uszczelki kolektora dolotowego 158,03 zł
- Filtr powietrza 58,74 zł
- Przedni Uszczelniacz wału korbowego 106 zł
- Uszczelka zaworu v tec OEM 78 zł
- regeneracja głowicy 950 zł
- Śrubę wału korbowego 149 zł
- 2x oring miski olejowej OEM 136 zl
- oring obudowy rozrządu - 36 zl
- zestaw uszczelek kolektora ssącego - 198 zl
- remont silnika 4700 zl
Auto na dotarciu i żadnego ubytku po przejechaniu 920 km .

Użytkownik Bartek19864 edytował ten post 10:17, 20.06.2023

  • 0

#127 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6045 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 10:49, 20.06.2023

Rozrząd po 140 tysiącach? Albo ktoś nie zmieniał oleju, albo zginęło minimum z 200 tysięcy przebiegu, do tego kto wpadł na pomysł zalania oleju do diesla z normą C3?
Norma dla tego silnika to A3/A5.

Lista spora, ważne że zrobione i wiesz że motor kompletnie zrobiony będzie jeździł bez problemu teraz.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#128 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 20.06.2023

Minęło 190 tys przebiegu a nie 140. Olej ten widnieje jako olejdo silników benzynowych kolega swoją VII 2.4 jeździł na tym oleju. Zaraz będę wymieniał olej to zaleje o tych parametrach.


quote name="Ślepak" post="1053425" timestamp="1687254583"]

Rozrząd po 140 tysiącach? Albo ktoś nie zmieniał oleju, albo zginęło minimum z 200 tysięcy przebiegu, do tego kto wpadł na pomysł zalania oleju do diesla z normą C3?
Norma dla tego silnika to A3/A5.

Lista spora, ważne że zrobione i wiesz że motor kompletnie zrobiony będzie jeździł bez problemu teraz.[/quote]
  • 0

#129 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6045 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 11:18, 20.06.2023

To poczytaj o normach acea A/B/C i to że kolega jeździ na złym oleju jest jakimś wykładnikiem? Czy jednak to co zaleca producent jest bardziej wiarygodne czy ogólne normy olejowe?

Potem zdziwienie że pali olej czy czarny silnik w środku.

Masz motor po remoncie i lejesz cudo wykastrowane nisko popiolowe do gpf/dpf, szkoda tak poskładanego silnika i worka PLNów.

Inaczej :

A3/B4 to jest do bp/ diesel bez gpf /dpf.
C nisko popiołowe żeby dpf/gpf nie zapchać.

To niech i ma 190 tysięcy to i tak bardzo szybko. R18/R20 robią po 300 tysięcy i łańcuch /napinacze oryginalne. Kupiłeś auto z przebiegiem 140 tysięcy i już palił olej, a jak było użytkowane wcześniej tego nie wiesz.

Koła zębate też były zużyte? Czy na zapas w komplecie wymienione? Bo te akurat w K/R czy N Serii są pancerne.

Trzymaj ode mnie lekturę olejową:) oraz tabelkę z paramatrami wszystkimi olei.


https://www.civicfor...zykochemicznych

Pozdrawiam, dzięki za listę części, przyda się dla innych.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#130 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 20.06.2023

No to faktycznie olej pilnie do wymiany bo Lipa!! Jaki olej polecasz? Link jakiś mile widziany. Nie wiem w jakim stanie były koła zębate. Sądzę że chciał założyć wszystko nowe. Nie wnikałem w to. Dzięki za rozpiskę i cenne porady! Pozdrawiam;)


To poczytaj o normach acea A/B/C i to że kolega jeździ na złym oleju jest jakimś wykładnikiem? Czy jednak to co zaleca producent jest bardziej wiarygodne czy ogólne normy olejowe?

Potem zdziwienie że pali olej czy czarny silnik w środku.

Masz motor po remoncie i lejesz cudo wykastrowane nisko popiolowe do gpf/dpf, szkoda tak poskładanego silnika i worka PLNów.

Inaczej :

A3/B4 to jest do bp/ diesel bez gpf /dpf.
C nisko popiołowe żeby dpf/gpf nie zapchać.

To niech i ma 190 tysięcy to i tak bardzo szybko. R18/R20 robią po 300 tysięcy i łańcuch /napinacze oryginalne. Kupiłeś auto z przebiegiem 140 tysięcy i już palił olej, a jak było użytkowane wcześniej tego nie wiesz.

Koła zębate też były zużyte? Czy na zapas w komplecie wymienione? Bo te akurat w K/R czy N Serii są pancerne.

Trzymaj ode mnie lekturę olejową:) oraz tabelkę z paramatrami wszystkimi olei.


https://www.civicfor...zykochemicznych

Pozdrawiam, dzięki za listę części, przyda się dla innych.


  • 0

#131 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:43, 20.06.2023

Remont zrobiony auto śmiga jak należy. Tłoki, rozrząd, wymienione. Całość wyszła sporo bo 12.9tys zł ale wymienili też rozrząd kompletny bo łańcuch był wyciągnięty już. Poniżej lista co zostało zrobione i jakie części wymienione.

- Tłoki zestaw 4szt plus pierścienie 06131-RNA-305 2122zl
- Uszczelka pod głowicę 12251-R60-U01 303zl
- Uszczelka pokrywy zaworów 12341-RNA-A01 78 zl
- Świece zapłonowe Denso SKJ20DR-M11S 4szt 215 zl
- Olej Shell HELIX ULTRA ECT 5W30 C3 4L 170 zl
- Filtr oleju OEM 15400-RTA-003 45 zl
-Kompletny Rozrząd wraz z zębatkami oraz
łańcuchem głównym, łańcuchem pompy oleju ślizgami oraz napinaczem hydraulicznym i napinaczem sprężynowym pompy oleju. 1 888,98 zł
- Centralna Uszczelka kolektora wydechowego - 59,58 zł
- Uszczelki kolektora wydechowego 4 szt. 89,10
- Uszczelka pokrywy zaworów 48,62 zł
- Pompa wody 333,66 zł
- Rolka prowadząca 126,30 zł
- Napinacz paska wielorowkowego 344,64 zł
- Pasek wielorowkowy 120,63 zł
- złącze elastyczne wydechu - 98 zł
- wymiana spawanie złącza 180 zl
- Uszczelka zaworu EGR 64,61 zł
- Uszczelka przewodu chłodzenia 1,75 zł
- Zestaw śrub głowicy 312,96 zł
- Zestaw uszczelek (oringi) obudowy rozrządu 17,15 zł
- Uszczelki kolektora dolotowego 158,03 zł
- Filtr powietrza 58,74 zł
- Przedni Uszczelniacz wału korbowego 106 zł
- Uszczelka zaworu v tec OEM 78 zł
- regeneracja głowicy 950 zł
- Śrubę wału korbowego 149 zł
- 2x oring miski olejowej OEM 136 zl
- oring obudowy rozrządu - 36 zl
- zestaw uszczelek kolektora ssącego - 198 zl
- remont silnika 4700 zl
Auto na dotarciu i żadnego ubytku po przejechaniu 920 km .

Masz ten rozrząd? Ja przy przebiegu 230 tyś km napinacz miałem wysunięty na 8mm co wskazuje na brak jakiegokolwiek wyciągnięcia łańcucha rozrządu.


  • 0

#132 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:14, 20.06.2023

Nie mam. Widziałem tylko wszystkie zdemontowane części przed odbiorem auta. Leżały w kartonie.



Masz ten rozrząd? Ja przy przebiegu 230 tyś km napinacz miałem wysunięty na 8mm co wskazuje na brak jakiegokolwiek wyciągnięcia łańcucha rozrządu.


  • 0

#133 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6045 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 05:00, 21.06.2023

"No to faktycznie olej pilnie do wymiany bo Lipa!! Jaki olej polecasz? Link jakiś mile widziany. Nie wiem w jakim stanie były koła zębate. Sądzę że chciał założyć wszystko nowe. Nie wnikałem w to. Dzięki za rozpiskę i cenne porady! Pozdrawiam;)"

Możesz wybrać pierwszą trójkę z tabelki Grzecha. 5w30 z normą a3 /A5 ze wskazaniem na normę a3. Mieszkam w Niemczech, także temat linków odpada.

http://www.accordklu...77#entry1052864

Tu masz pewne źródło i rabat dla HAKP.
Oczywiście zmiana oliwy co 8/10 tysięcy i nic się złego dziać nie będzie.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#134 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:36, 12.07.2023

No ja tu się zgodzę z kol. Ślepak-iem . Swoje Acco kupiłem z przebiegiem ok. 140 tkm ( sprawdzone u użytkownika z Belgii i w systemie weryfikacji pojazdów ) . Teraz przy nalocie 391 tkm mechanik  otworzył  klapkę rewizyjną i zobaczył że napinacz to tak na 20 mm wyjechany. Szybka decyzja , oryginalne graty od kol. Jarusneta ( tutaj podziękowanie za bardzo szybka wysyłkę ) i wymiana wszystkiego co jest konieczne . Samochód do odbioru w czwartek zobaczymy jak będzie jeździł . Co prawda kupiłem też koła zębate , ale mechanik powiedział ze nie ma sensu wymieniać bo wygladają ( i są ) jak nowe ( a poza tym nie zdążyły dojść bo terminy dostawy dosyć długie - co lojalnie zaznaczył kol. Jarusnet) a on zaraz ma urlop i nie może czekać . U mnie wymiana oleju co 10-13 tkm ( w  zależnosci od tego czy więcej miasta , czy trasy ). Oleju nic nie bierze ( no chyba że go krecę do 5 tys. i hamuje silnikiem , ale nawet wtedy to ok 0,75 litra od wymiany do wymiany ) . 

Jeżeli ktoś przy 190 tkm musi wymieniać rozrząd to samochód musiał być upalany lub zmiana oleju co 20.000 km albo olej nie najlepszy. 

No ale jak remont zrobiony tak jak w opisie wyżej to musi dzialać przez kolejne co najmniej 200 tkm bez najmniejszego problemu tylko pamietać o częstej zmianie oleju .

Tak na marginesie . Części oryginalne Hondy do naprawy rozrządu w ASO co najmniej o 20 % droższe niz u kol. Jarusneta .

Pozdrawiam 


  • 0

#135 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 12.07.2023

Tak czytam Wasze opinie i pewnie było tak jak piszecie że napinacz mogł być już delikatnie zmęczony. Nie zweryfikowali tego dokładnie tylko uznali że rozrząd jest do wymiany bo łańcuch ma delikatny luz.


No ja tu się zgodzę z kol. Ślepak-iem . Swoje Acco kupiłem z przebiegiem ok. 140 tkm ( sprawdzone u użytkownika z Belgii i w systemie weryfikacji pojazdów ) . Teraz przy nalocie 391 tkm mechanik otworzył klapkę rewizyjną i zobaczył że napinacz to tak na 20 mm wyjechany. Szybka decyzja , oryginalne graty od kol. Jarusneta ( tutaj podziękowanie za bardzo szybka wysyłkę ) i wymiana wszystkiego co jest konieczne . Samochód do odbioru w czwartek zobaczymy jak będzie jeździł . Co prawda kupiłem też koła zębate , ale mechanik powiedział ze nie ma sensu wymieniać bo wygladają ( i są ) jak nowe ( a poza tym nie zdążyły dojść bo terminy dostawy dosyć długie - co lojalnie zaznaczył kol. Jarusnet) a on zaraz ma urlop i nie może czekać . U mnie wymiana oleju co 10-13 tkm ( w zależnosci od tego czy więcej miasta , czy trasy ). Oleju nic nie bierze ( no chyba że go krecę do 5 tys. i hamuje silnikiem , ale nawet wtedy to ok 0,75 litra od wymiany do wymiany ) .
Jeżeli ktoś przy 190 tkm musi wymieniać rozrząd to samochód musiał być upalany lub zmiana oleju co 20.000 km albo olej nie najlepszy.
No ale jak remont zrobiony tak jak w opisie wyżej to musi dzialać przez kolejne co najmniej 200 tkm bez najmniejszego problemu tylko pamietać o częstej zmianie oleju .
Tak na marginesie . Części oryginalne Hondy do naprawy rozrządu w ASO co najmniej o 20 % droższe niz u kol. Jarusneta .
Pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq