Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 problem z poborem oleju / Wadliwe tłoki

VIII olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#136 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:21, 14.07.2023

Samochód odebrany od mechanika . Odpala zauważalnie lepiej niż przed wymianą łańcucha rozrządu . Był cichy ale teraz jeszcze cichszy na wolnych obrotach , moze dlatego że wymieniona rolka prowadząca pasek PK , napinacz tego paska , zrobiona regulacja zaworów nowy olej , nowy łąńcuch oczywiscie  .  Z relacji mechanika wynika że miska olejowa nie zawierała zadnych nagarów , nieczystości i innego rodzaju "mułu" co mnie tylko ucieszyło . Nawet padło podejrzenie że uzywam jakiejś płukanki . A wystarczy - jak pisałem wczesniej - wymieniać olej co 10 - 13 tkm i będzie git . Od 230 tkm leję jeden olej  MOTUL 5 W 30 8100 EFE - bez żadnych płukanek . Inna sprawa że przebieg samochodu to  w 80 % trasa .

Dla ciekawskich jakie koszty :

nowy łańcuch , nowe slizgi ,nowy napinacz , - to samo nowe do napedu pompy oleju , wszystkie niezbedne oringi, nowa pompa wody, nowy napinacz paska PK , nowa rolka prowadzaca , nowy olej , nowy płyn chłodniczy  ( części rozrzadu -  oryginał do kol Jarusneta )- razem z robocizną wyszło ok. 4500 zł - koszt samej robocizny oceniam na 1500-1700 zł .

Pozdrawiam 


  • 0

#137 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:50, 16.07.2023

Ogólnie to się dziwię, że te łańcuchy się jednak potrafią wyciągnąć, ale to napewno wina użytkownika, nie właściwe interwały wymiany oleju silnikowego, zamulanie na niskich obratach. Jak w ogole można jeździć tymi silnikami poniżej 2000 obr przecież silnik i skrzynia zachowują się jakby zdychały. Ja wolę wrzucić 1 bieg niż na 2 czekać aż przekroczy 2000 obr by coś tam przyspieszył.

Użytkownik gkill edytował ten post 09:51, 16.07.2023

  • 0

#138 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:20, 17.07.2023

Czy aby na pewno przy 381 tkm łańcuch nie może się wyciągnąć ? Napinacz był wysunięty na ok. 20 mm a silnik nie dawał żadnych objawów. Palił "od strzała" zapłon nie wypadał , zero objawów . Sugeruję aby wszyscy właściciele Acco 2.0 w benzynie z nalotem powyżej 300 tkm  odkręcili sobie "klapkę rewizyjna" w pokrywie rozrządu i zmierzyli wysuniecie napinacza. To jest moja 3 Honda w rodzinie i na pewno nie zmieniam biegów przy 2000 obr. 

Pozdrawiam 


  • 0

#139 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:26, 17.07.2023

Czy aby na pewno przy 381 tkm łańcuch nie może się wyciągnąć ? Napinacz był wysunięty na ok. 20 mm a silnik nie dawał żadnych objawów. Palił "od strzała" zapłon nie wypadał , zero objawów . Sugeruję aby wszyscy właściciele Acco 2.0 w benzynie z nalotem powyżej 300 tkm  odkręcili sobie "klapkę rewizyjna" w pokrywie rozrządu i zmierzyli wysuniecie napinacza. To jest moja 3 Honda w rodzinie i na pewno nie zmieniam biegów przy 2000 obr. 

Pozdrawiam 

Jak dla mnie to nic wielkiego, natomiast nie wiadomo jak jeźdźił poprzedni właściciel. W przypadku mojego accord to poprzedni głównie hondami, obecnie ma CRV.


  • 0

#140 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 03:54, 27.08.2023

Czy accordy 2.0 z 2013 r też miały problemy z nadmiernym zużyciem oleju?
  • 0

#141 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:32, 28.08.2023

Czy accordy 2.0 z 2013 r też miały problemy z nadmiernym zużyciem oleju?

Wyszło kilka sztuk z początkiem roku 2013.


  • 0

#142 grzego

grzego
  • Klubowicz
  • 206 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 19:10, 28.08.2023

Czy accordy 2.0 z 2013 r też miały problemy z nadmiernym zużyciem oleju?

Kiedyś w Haparts sprawdzałem:

http://www.accordklu...dnik/?p=1015182

 

Ale czy można im dzisiaj ufać? :

http://www.accordklu...arts/?p=1049988


  • 0

#143 cra3y

cra3y
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 08.10.2023

Podepnę się pod temat.

 

O ile w Civic VIII 1.8 (R18Z4) to bezpiecznie można założyć, że samochody z lat 2014+ (no, może końcówka 2013, ale warto wykręcić świecę i zajrzeć kamerką na denko tłoka) nie mają tłoków R3A (z wadliwymi pierścieniami), to jak to wygląda w Accordach?

 

Czy można założyć, że 2.0 Accord VIII z R20A3 roczniki 2008 do 2012 włącznie, to silniki z wadliwymi pierścieniami?

A co z K24Z3 (2.4)?

 

Szukam po necie i są sprzeczne info. Jedyny "pewnik" to, że problem nie dotyczył K24Z3 (2.4), ale szukam potwierdzenia.


Użytkownik cra3y edytował ten post 21:19, 08.10.2023

  • 0
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

#144 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:50, 08.10.2023

Podepnę się pod temat.

O ile w Civic VIII 1.8 (R18Z4) to bezpiecznie można założyć, że samochody z lat 2014+ (no, może końcówka 2013, ale warto wykręcić świecę i zajrzeć kamerką na denko tłoka) nie mają tłoków R3A (z wadliwymi pierścieniami), to jak to wygląda w Accordach?

Czy można założyć, że 2.0 Accord VIII z R20A3 roczniki 2008 do 2012 włącznie, to silniki z wadliwymi pierścieniami?
A co z K24Z3 (2.4)?

Szukam po necie i są sprzeczne info. Jedyny "pewnik" to, że problem nie dotyczył K24Z3 (2.4), ale szukam potwierdzenia.

Dużo błędów w twoim poście. Jak już to civic IX z r18z4 a wadliwe pierścienie występowały tylko w rocznikach 2012 i początek 2013, roczniki 2008-2010 są wolne od wady olejowej. R20a3 Rok produkcji 2011(rok modelowy 2012) a już polift ma też te wadę.


Użytkownik gkill edytował ten post 07:00, 09.10.2023

  • 0

#145 cra3y

cra3y
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:05, 09.10.2023

Myślałem o jednym pisałem o drugim (i po*****łem):

- Civic VIII ("ufo") - nie miał wadliwych pierścieni

- Civic IX (od 2012) miał do 2013 włącznie (oglądałem jednego z sierpnia 2013, przed zakupem i zajrzałem kamerką i było widać R3A na tłoku, zrezygnowałem z zakupu, dlatego wiem, że można w roczniku 2013 jeszcze się naciąć ....)

 

Co do Accorda VIII, to przedlift (do 2011) włącznie z R20a3 jest wolny od wady?

Czy Accord VIII polift (od 2012) ma w podobnych rocznikach wadę, jak Civic IX? (czyli 2012-2013, ale już od 2014 jest ok?)

Co z K24Z3 (2.4) w poliftowych Accordach VIII?

 

PS: Sorry za zamieszanie, ale próbuję usystematyzować wiedzę.


Użytkownik cra3y edytował ten post 07:06, 09.10.2023

  • 0
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

#146 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6042 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 07:53, 09.10.2023

Znalazłeś rocznik IX z sierpnia 2013 gdyż Niemcy uznają datę produkcji za datę pierwszej rejestracji, stąd dodatkowe całe zamieszanie.
Po rozszyfrowaniu vinu zapewne wyszedł by rok modelowy 2012.

IX to najlepiej po pierwszym małym lifcie z z roku modelowego 2014, tutaj nie znajdziesz na pewno wadliwych pierścieni.

https://www.civicfor...0229#post320229
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#147 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:17, 09.10.2023

 

Co do Accorda VIII, to przedlift (do 2011) włącznie z R20a3 jest wolny od wady?

Czy Accord VIII polift (od 2012) ma w podobnych rocznikach wadę, jak Civic IX? (czyli 2012-2013, ale już od 2014 jest ok?)

Co z K24?

Z3 (2.4) w poliftowych Accordach VIII?PS: Sorry za zamieszanie, ale próbuję usystematyzować wiedzę.

R20A3 rok produkcji 2010 a modelowy 2011(przedlift) jest wolny od wady, natomiast rok produkcji 2011 a modelowy 2012(polift) jest nią obarczony(pierścienie obniżające tarcie, w  tsi tfsi to są grube niczym podkowy w porównain do tych hondowskich nieszczęsnych).

W k24 nie stwierdzono wady olejowej, to kwestia eksploatacji, pierścienie są standardowe.


  • 0

#148 cra3y

cra3y
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 09.10.2023

Znalazłeś rocznik IX z sierpnia 2013 gdyż Niemcy uznają datę produkcji za datę pierwszej rejestracji, stąd dodatkowe całe zamieszanie.
Po rozszyfrowaniu vinu zapewne wyszedł by rok modelowy 2012.

 

Całkiem możliwe - mi wystarczyło, że zobaczyłem R3A

 

Co do rozszyfrowania VIN Hondy jest jakiś odpowiednik https://www.mdecoder.com/ , czy https://bimmer.work/ ? (tam po wpisaniu VIN jest widoczna data produkcji, wyposażenie)

Korzystałem z dostępnych dekoderów VIN online, ale one w zasadzi g... pokazują.

 

 

R20A3 rok produkcji 2010 a modelowy 2011(przedlift) jest wolny od wady, natomiast rok produkcji 2011 a modelowy 2012(polift) jest nią obarczony(pierścienie obniżające tarcie, w  tsi tfsi to są grube niczym podkowy w porównain do tych hondowskich nieszczęsnych).

W k24 nie stwierdzono wady olejowej, to kwestia eksploatacji, pierścienie są standardowe.

 

Ślicznie dziękuję - tej informacji poszukiwałem

 

PS: tak, wiem, TSi, czy Prince (N12/N14/N16/N18B16) z tamtych lat mają pierścienie z prasowanego ryżu ..... Sporo producentów było zachwyconych koncepcją silników o niskim tarciu wewnętrznym
 


Użytkownik cra3y edytował ten post 09:37, 09.10.2023

  • 0
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

#149 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6042 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 09:51, 09.10.2023

Trzymaj :

https://www.parts-ho...vehicle/chassis

Później Ci się przyda do doboru części.
Moją IX rozszyfrowuje prawidłowo (rok/ wersje wyposażenia)
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#150 cra3y

cra3y
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 09.10.2023

Ok, sprawdziłem, rok jest (bez miesiąca), wyposażenie, ale wystarczy. Dzięki :-)


  • 0
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq