Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

VTEC na LPG


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
181 odpowiedzi w tym temacie

#46 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:00, 29.04.2009

Czujnik (termistor) to kabelki: 1 i 2 (od strony zapinki) czyli czarno-zielony i biały. Pozostałe dwa do grzałki. Od staga podłączamy kabelek fioletowy. Do sondy podłącz woltomierz, jak pokaże na mierniku napięcie z plusem, to sondę podłączamy tam gdzie przyłożyliśmy czerwoną końcówkę (badamy na włączonym silniku).


Kurde to u mnie są tak brudne kable ;-) że nie wiedziałem o tym że jest czarno-zielony - myślałem że kolory to: (według foty) czarny, biały, czarny, zielony a druga strona to: czarny, biały, czerwony, zielony.

Właśnie zapomniałem dopisać w poprzednim poście, że nie posiadam miernika :k jakoś tak wyszło a chciałbym ruszyć z robotą w długi weekend i dlatego pytanko.

PS. patrzyłem na Allegro ceny mierników to :shock: zaczynają się od 6 PLN - myślałem że z 50-100 PLN trzeba dać.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#47 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:08, 02.05.2009

Cześć,

Przymierzam się do założenia instalacji LPG do mojej Hani. Przeczytałem forum i mam pytanie: jakie elementy (parametry, producent) powinna mieć moja "bezproblemowa" instalacja do ukochanej Hani?

Accord ES 2001 VTec
Przebieg 142 000
Silnik 1.8 F18B2


Generalnie na bazie waszych doświadczeń prosiłbym o propozycje lub wytyczne czego mam wymagać od gazowników tak aby jak najmniejszą czkawką odbijało mi się później.

Jeszcze jedno. Szukam zakładu w Krakowie lub okolicach który założy taką instalację.

Dzięki z góry za info.

#48 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:23, 02.05.2009

wytyczne czego mam wymagać od gazowników

Masz wymagać wiedzy i fachowości. No, ale czy można wymagać od lucyfera żeby się w wodzie święconej wykąpał?

Do zobaczenia na trasie.


#49 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:10, 03.05.2009

Znam mnóstwo pseudo fachowców którzy przesiedli się z kopania rur pod gaz ziemny na instalowanie gazu w autach (niby ta sama branża ;-) ), wcześniej miałem auto na gaz z instalacją II generacji i przez fachowców.....szkoda słów. Chodzi mi o to jakie podzespoły powinny być w proponowanej instalacji.

Zastanawiałem się nad takim zestawem:

Stag-300 lub 4
Reduktor EG200
dysze 2.6-2.8 mm.
listwa wtryskowa Matrix HD344


zastanawiam się nad średnicą dyszy ( jak to się oblicza) i czy warto wsadzać Matrix HD544 czy do pojemności 1.8 VTec czy też wystarczy w zupełności Matrix HD344.

#50 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 10:06, 03.05.2009

Tak zestaw jest jak najbardziej OK. Jak będziesz konsekwentny i taki sobie zamontujesz, to tylko się cieszyć.

Do zobaczenia na trasie.


#51 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:48, 03.05.2009

zastanawiam się nad średnicą dyszy ( jak to się oblicza)


Z tego postu możesz ściągnąć kalkulator do obliczania średnicy dyszy http://www.accordklu...p?p=18815#18815

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#52 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:18, 03.05.2009

zastanawiam się nad średnicą dyszy

Ja tam mam 3mm (niejaki Nikoś wyjął rozwiercił i powiedział :ok )a do Twojej pojemności jak napisałeś 2.6-2.8 i w zupełności HD344 (osobiście przy moich 190KM na próbę latałem na takiej listwie i było ok)
Ps.Siwy co z Twoją instalacją robiłeś już coś-montowałeś :?:

#53 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:20, 06.05.2009

Pytanie dalej aktualne:

Gzie można zamontować taką instalację w Krakowie?

#54 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:32, 06.05.2009

Ogólnie Kraków jak i całe woj. Małopolskie są "upośledzone" w dobre warsztaty i dobrych fachowców.
100km od Ciebie (Gliwice, Zabrze) jest dobry fachowiec:
GZW Odbudowa i tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel: 663 082 622
tel: 889 77 11 77

Wstawi Ci dowolne komponenty jakie zechcesz. Zanim powiesz, że to za daleko, to napiszę Ci tak. Tego instalatora zobaczysz dwa razy. Raz na montażu, drugi raz na przeglądzie po 1000km. Jeśli nurtuje Ciebie pytanie: "A jak będzie trzeba regulować?", to śpieszę Ci odpowiedzieć: Jakie regulacje? Dobrze założona instalacja, z dobrze dobranymi elementami, nie wymaga ingerencji ani regulacji. Będziesz się śmiał z tych co ciągle jeżdżą na tzw. "regulacje".

Do zobaczenia na trasie.


#55 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:31, 06.05.2009

Dzięki, tyrknę do niego.

#56 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:35, 08.05.2009

FuGazi na ul. Lindego w Krk
dodam, że mam LandiRenzo - zero problemów

pozd.

#57 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:31, 11.05.2009

Ogólnie Kraków jak i całe woj. Małopolskie są "upośledzone" w dobre warsztaty i dobrych fachowców.
100km od Ciebie (Gliwice, Zabrze) jest dobry fachowiec:
GZW Odbudowa i tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel: 663 082 622
tel: 889 77 11 77

Wstawi Ci dowolne komponenty jakie zechcesz. Zanim powiesz, że to za daleko, to napiszę Ci tak. Tego instalatora zobaczysz dwa razy. Raz na montażu, drugi raz na przeglądzie po 1000km. Jeśli nurtuje Ciebie pytanie: "A jak będzie trzeba regulować?", to śpieszę Ci odpowiedzieć: Jakie regulacje? Dobrze założona instalacja, z dobrze dobranymi elementami, nie wymaga ingerencji ani regulacji. Będziesz się śmiał z tych co ciągle jeżdżą na tzw. "regulacje".


Witam,

Potwierdziło się w 100% wszystko to co napisałeś pablo.see. Pełen profesjonalizm jeżeli chodzi o instalacje ( na razie tylko rozmowa telefoniczna). Zaproponowano mi następujący zestaw:

Stag 4
Listwa MagicJet
Reduktor Scorpion mini do 160KM
lub Scorpion do 220KM

cena około 2450


Z reduktorem EG200 i Matrixem HD 455 około 360 zł więcej.
Pozorna oszczędność czy wydatek warty zainwestowania ?

Pytanie: czy proponowany zestaw będzie OK?

#58 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:26, 11.05.2009

Z reduktorem EG200 i Matrixem HD 455 około 360 zł więcej.

Chyba HD344,ale wracając do tematu polecam dopłacić i wziąźć reduktor EG i listwę matrixa,gdyż reduktory Scorpiona przy testach mają zbyt duże spadki ciśnienia przy dodawaniu gazu(wiem z fachowego źródła,że mają wadę konstrukcyjną).Natomiast listwy Magic Jet potrafią się szybko brudzić i niektóre partie były wadliwe(może trafisz dobrze :mrgreen: )natomiast w przypadku Matrixów (ktoś wspominał,że nie naprawialne)można spokojnie czyścić,oraz w razie awarii naprawiać.Bierz taki zestaw:

Stag-300 lub 4
Reduktor EG200
dysze 2.6-2.8 mm.
listwa wtryskowa Matrix HD344



#59 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:30, 11.05.2009

Stag 4
Listwa MagicJet
Reduktor Scorpion mini do 160KM lub Scorpion do 220KM

cena około 2450 zł


No i co można? Można! Cena porównywalna albo i niższa, niż tzw. "markowe" instalacje typu BRC czy Prins. Już przy takim zestawieniu jest lepiej, a wstawiając EG200 i HD344, to inne instalacje mogą co najwyżej pięty całować. Lepiej to tylko już Landi Renzo Omegas, ale to zupełnie inna liga cenowa.

Wlew gazu będzie pod klapką? Zbiornik (w miejsce koła zapasowego) wejdzie o wymiarach 630x225mm, 53L. Ja mam 630x205mm 47L, ale wiem od innego posiadacza Accorda, że wszedł ten większy. Konkretnie zbiornik firmy Stako T63005312. Poproś o ładne poukładanie i poukrywanie wszystkiego, to nikt nawet nie będzie wiedział, że masz LPG. Bo po osiągach na LPG, to napewno nikt się nie domyśli.

Do zobaczenia na trasie.


#60 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:48, 11.05.2009

Dzięki pablo.see za namiar.

Oczywiście wlew po klapką i butla w kole zapasowym.

Pytanie brać co poleca czy dopłacić 360 zł i mieć instalkę o lepszych parametrach. (mam silnik F18B2 )

Od razu powiem że człowiek z którym rozmawiałem nie widział żadnych przeciwwskazań do zamontowania proponowanej przez ze mnie konfiguracji .

Jako argumenty za swoją propozycją podał:

1) Cena - czyli szybciej się instalacja zwróci
2) Eg200 nie ma zintegrowanego jakiegoś filtra(chyba fazy lotnej -- nie znam się)
3) MagicJet można zamontować tak że nie widać ich praktycznie i do każdego z osobna można podciągnąć jak najkrótszy przewód zasilający gazem


Co szczególnie spodobał mi się fakt:
1) wyciągają kolektor i dopiero nawiercają ( na 12 zakładów w Krakowie nikt nie chciał nawet słyszeć o tym, zestaw optymalny wiertarka + odkurzacz....)
2) Instalacja jest regulowana w trakcie jazdy, a nie tylko na postoju.( ta sama historia - w Krakowie tak wyregulują na postoju że będzie :ok, jak chce sam regulować w trakcie jazdy to moja sprawa.)




IPB Skin By Virteq